Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Gdzie jest plus pod maską przy zapłonie? (dla LED DLR)


nelix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zamontowałem LED-DLR w moim P11 lifted, ale niestety nie wiem gdzie znaleźć punkt do podpięcia "plusa po zapłonie" tzn. gdzie pojawia się +12V dopiero po włączeniu zapłonu, a nie wcześniej?

Jestem elektronikiem, a o elektryce samochodowej mam bardzo blade pojęcie, więc znalezienie tego punktu jest dla mnie nie lada wyzwaniem, a nie chciał bym stracić parę dni na tych poszukiwaniach, które też mogą się zakończyć błędnym wynikiem, np. punkt, do którego nie powinno się podłączać tych LEDów.

 

Bardzo proszę o wskazówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie podpiąłem pod pompę paliwa (w kostce przekaźnika) działa to fajnie bo jak przekręcę na zapłon to światła świecą jakieś 3 sekundy jak chodzi pompka, dalej gasną i zaświecają się dopiero po uruchomieniu silnika czyli wszystko zgodnie z przepisami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, zapomniałem dopisać, że mam P11 lift w wersji TD, jeśli to ma znaczenie.

W międzyczasie udało mi się też wygooglać na tym forum te 2 Wasze pomysły (opcja szukania na forum jakoś chyba nie działa)

jednak mimo wszystko mam jeszcze pytania, jako że wiem tylko gdzie się leje paliwo :)

 

Ja u siebie podpiąłem pod pompę paliwa (w kostce przekaźnika) działa to fajnie bo jak przekręcę na zapłon to światła świecą jakieś 3 sekundy jak chodzi pompka, dalej gasną i zaświecają się dopiero po uruchomieniu silnika czyli wszystko zgodnie z przepisami.

Sorki za hmm może głupie pytanie, ale gdzie jest ten przekaźnik u mnie? I jaki jest patent żeby się do niego wpiąć? bo przecież jego kontakty są niedostępne gdy jest wsadzony do gniazda. Czy dolutować wąski przewód do jego "nóżki" ?

 

 

+ od wtryskiwaczy PB i po sprawie, działa bez problemu 

 

I znalazłem jeszcze na tym forum pomysł podpięcia do silniczka wycieraczek, tylko ponoć jest problem gdy on pracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm masz TD czyli nei masz + od wtrysków :D ale może jest + na zaworze pompy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską obok aku jest skrzynka bezpieczników a jeden z nich jest do Audio. Myślałem że będzie OK, bo radio dostaje od razu zasilanie po włączeniu zapłonu, a tu się okazało, że tam jest non-stop +12 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do wzbudzenia alternatora? Nie lepiej by było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziękuję wszystkim za rady :)

Znalazłem w końcu ten (+) "po zapłonie" pod jednym z przekaźników i działa fantastycznie, tak jak tego chciałem, przy podłączeniu LED między plus świateł pozycyjnych a plus pod przekaźnikiem nie jest wcale potrzebny żaden specjalny "automat" na dodatkowym przekaźniku.

Wszystko dzięki temu, że światła LED mają dość dużą oporność w stosunku do żarówki, więc po włączeniu zapłonu LED dostaje +12V i masę przez włókno żarówki, a po włączeniu świateł, na kontakcie (+) żarówki od świateł pozycyjnych pojawia się +12V, zatem LED dostaje z obu stron +12V, czyli napięcie = 0 i LED nie świeci. Ot i cała magia :)

A paru "fahofcuw" jakich wcześniej pytałem w Łodzi twierdziło że konieczny jest ten automat, aby światła DRL i pozycyjne nie świeciły jednocześnie, przez co niepotrzebnie straciłem czas i 40 zł na zbędny zakup. Trzeba mi było od razu poszukać w sieci i na tym forum.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...