yoozva Opublikowano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2014 Koledzy, już jakiś czas temu słyszałem z tyłu mojego X lekkie pierdzenie z tylnego tłumika, w związku z tym że miałem trochę wolnego czasu postanowiłem go trochę poprawić i zalepić dziury i wgniecenia które dojrzałem podczas ostatniej inspekcji podwozia. Dziur (małych - naliczyłem ok. 6) i wgnieceń trochę było Do naprawy użyłem pasty do tłumików z włóknem szklanym i taśmą "zbrojącą". Postępowanie jest następujące: 1. tłumik oczyścić z piasku, brudu i rdzy za pomocą szczotki drucianej i szmatki z benzyną 2. nałożyć pierwszą warstwę pasty w miejscach pęknięć, dziur i wgnieceń 3. przykleić załączoną włókninę / taśmę "zbrojącą" 4. nałożyć na taśmę drugą warstwę pasty do tłumików 5. wygładzić powierzchnię 6. uruchomić silnik na 20 - 30 min w celu wygrzania i utwardzenia pasty pod tym linkiem znajdziecie zdjęcia z "naprawy": https://plus.google.com/photos/103021560687859910615/albums/6095391904326023553 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2014 Fajnie sobie poradziłeś. Efekt byłby lepszy gdybyś owinął cały tłumik blachą ocynkowaną 0,25 - 0,50mm i ścisnął opaskami. Swego czasu podobnie wyglądający tłumik owinąłem dociętym na wymiar kocem gaśniczym a na to dałem o 1cm z obu stron dłuższą blachę, ścisnąłem ją trzema opaskami a wystającą blachę zaklepałem na tłumik. W takim stanie wytrzymał trzy lata jeszcze. Ewentualnych dziur na rurach tłumika też nie spawam, bo to z reguły pomaga na bardzo krótko. Podczas spawania zalepiamy dziurę ale wypalamy i tak słabą blachę obok co powoduje że otwór się powiększa lub powstaje obok spawu. Robię opaskę z blachy na wymiar rury z kołnierzami na obu brzegach tak by nie dochodziły do siebie. W miejsce łączenia podkładam pasek blachy obejmujący 3/4 rury a kołnierze ściągam dwoma lub trzema śrubami wkładając je we wcześniej wywiercone w tychże kołnierzach otwory. Lub ściskam opaskami ale kołnierze, co prawda wymagają więcej pracy ale, sa trwalsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.