hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 tak bo na 16" masz typowe metryczne co 10mm szerokości zaczynając od takich typowo defender owych wielkich a wąskich jak 235/85/16 profile też masz różne i można dobrać natomiast zmartwie cię tym że gotowej recepty nie dostaniesz od nikogo, bo to czy się koło zmieści zależy też od felg a głownie od jej odsadzenia praca domowa dla ciebie, aczkolwiek może nie musisz jej odrabiać .. to dokładnie nauczyć się jakie są i co znaczą podawane wymiary opon, oraz felg możesz zacząć tutaj u mnie ale to tylko tak pobieżnie było http://hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/114-pare-slow-o-rozmiarach-opon-31x10-5x15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 --------------------------------------------------- to jeszcze nie wszystko ... wraz z wysokością opony "zyskują" też na szerokości (druga liczba w rozmiarówce calowej) czyli przyjmując że będzie to 33" można przyjąć 11,5" szerokości (co daje 1" więcej niż dotychczasowa szerokość) jeśli felga będzie miała profil ET= 0 to nadwyżka rozłoży się równomiernie na zewnętrzną i wewnętrzną stronę koła ... o 0,5" czyli mw. 1,5cm i tutaj może pojawić się (chociaż wcale nie musi) problem przy pełnym skręcie kół jeśli Twój Path. posiada tzw. ograniczniki skrętu ... to ingerencja w nie rozwiąże problem (niewielkim kosztem mobilności) uff ... jak widzisz, jedna zmiana wymusza niejako następną, a ta z kolei kolejną czyli nie takie hop-siup jak to się na początku wydawać może Ale damy radę, nie pękaj ... wszystkie te niedogodności są warte późniejszych wrażeń z jazdy po bezdrożach i miejskiej dżungli (vide krawężniki) ostatnio gdzieś na poboczu niechcący przejechałem przez wystającą na 15cm z ziemi studzienkę kanaliz.: "o q...wa! coś ty zrobił?!" ... "sorry, nie zauważyłem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Jeszcze do jutra będę płynął na Islandię to może coś poodrabiam - potem zacznę połowy to już będzie trudniej - jednak na pewno będę zamawiać to co sobie założyłem, wrócę do domu i zacznę modyfikacje - Panowie na prawdę będę potrzebował pomocy i z góry za nią dziękuję obiecałem fotki to będę je wklejał - wezmę lustrzankę do garażu i lapciaka może komuś się przyda amatorska przygoda z powiedzmy ulepszania, np. takim laikom jak mnie w przyszłości - kto wie? na większość materiałów trzeba czekać więc dobrze by było to zamawiać właśnie w czasie rejsu. Wiem że Navara to inne zawieszenie ale wiele rzeczy jest podobnych - piszą że path to suv ale przecież nawet teraz jak go mam to sobie dawałem radę w terenie średnim ( cokolwiek by to nie znaczyło ) nie przeszkadza go zatem trochę uterenowić - samo chyba grzebanie sprawi pewną frajdę. Najważniejsze żeby nie stracić funduszy na darmo co by potem coś nie pasowało... Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 to ty z Islandii przywieź sobie coś albo chociaż zobacz czym tam jeżdżą anie tu jakąś popierdułkę chcesz budować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 No pewnie że tak koła zostaw na sam koniec ... po podniesieniu (lifcie) zobaczysz jaki jest max. skok zawiasu i odległość opony od boków i góry nadkola przy pełnym skręcie zobaczysz też ile jest zapasu od wewnątrz niszy koła odczytasz ET felg i będziemy kombinować dalej pooglądaj w necie foty https://www.google.pl/search?q=nissan+Pathfinder+off+road&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=5sOrVOy3N8bmUvPHgJgL&ved=0CAYQ_AUoAQ może istnieje gdzieś fotorelacja z takich przeróbek ups, to powinno być przed postem Huberta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Islandia swoją drogą, ale byłem już bodaj 3 razy na Grenlandii po połowach tankowaliśmy statek co by wrócić do Norwegii teraz też tak będzie, widziałem czym jeżdżą cywile - u nas by to nie przeszło, gąsienice chyba u nas zakazane gwoli ciekawostki Grenlandia jest ostatnim westernem w Europie chyba - można sobie iść i kupić spluwę w sklepie jak chleb i mleko bez pozwolenia:) ale tylko ją posiadać właśnie na terenie Grenlandii...Jeżdżą cudami - ale cóż takie warunki...zrobię fotki tym razem choć telefonem to wkleję...najciekawsze jest to że wszystko mają z Danii - a tam takich cudów się nie uwidzi...najciekawsze że nieraz z takich monstrów wychodzi sobie mała kobietka i idzie po zakupy....statek tankujemy zawsze w Nuuk - stolica Grenlandii...wygląda jak małe miasteczko na Alasce... Też racja - lepiej zamówić to co założyłem sobie na początku a po lifcie i tak muszę jechać do swojego wulkanizatora - też podpowie co i jak - przecież... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 to koniecznie masz apart zabrać i narobić fotek ! bo jak nie to ci tu więcej nic nie napisze ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) wezmę komórkę...tylko że to będzie po 4 tygodniach jak ja tam wpłynę Poza tematem modyfikacji: co by hugh_h nie przestał pisać - właśnie byłem na dymku i mam wiadomości od ,,starego" że jutro wchodzimy do portu w Islandii o nazwie Hafnarfjordhur z( dwoma kreskami nad o ) tam mamy zatankować statek dobrać brakujący sprzęt połowowy i ma to nam starczyć do powrotu czyli nici z wejścia tym razem do Nuuk. Ale życie jest różne nigdy jak to na morzu nie jest nic wiadomo. Wklejam fotki jak na razie kawałek stateczku i widać już Islandię....porobię jutro więcej fotek... będziemy mieli czas na to by trochę wyjść na ląd zanim zatankujemy statek.... Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Spoko fotki. a ile to wasze cudeńko pali, jeśli można spytać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Ja pracuję na pokładzie ( szycie siatki, wydawanie trału szplajsy, węzły - takie tam...) ale zapytam się chiefa z maszyny - to raczej jakieś tysiące litrów. Posprawdzam sobie jakie mamy szekle to porównam z tymi jakie mają w sprzedaży do wyciągarek.... Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 16" felgi nie wejdą do Patha. Najladniej będzie wyglądał na 33"kołach - moim zdaniem. Z przodu ciecia prawie nie ma, nie wiem jak z tylu ale sadze ze wogole. Do IronMana przydałyby się tuleje mimosrodowe bo z kół zrobią się lekkie platfusy \==/. Do szerszych opon potrzebne dystanse, mozesz zakupić z adapterem na bardziej popularny rozstaw szpilek, będzie większy wybór felg. Możesz zakupić oryginalne felgi np 17"po akcji serwisowej jest tego sporo (sam mam na zbyciu nieużywane) i mieć dwa komplety na szosę i teren lub zimę. Jeździłem na oponach Toyo A/T i Cooperach M/T obie godne polecenia Przejzyj dział Navary tam paru kolesi jeździ na 33" zobaczysz jak to wyglada ( przód ten sam) i co trzeba zrobić. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 no coś ty ? takie wielkie tarcze ma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 no to faktycznie, 16-ki można sobie odpuścić ... szkoda, bo spory wybór ogumienia jest w tym rozmiarze -------------------------------------------------------------- Hafnarfjordhur ... na płd-zach. od Reykjaviku no nie zazdroszczę na Discovery Ch. jest cykl "Najniebezpieczniejsze zawody świata" ... to o Tobie i kumplach Chapeau bas! Panowie Wszyscy tutaj trzymamy za Was kciuki jak się zowie owa łajba, może będziemy mogli Cię śledzić: https://www.marinetraffic.com/pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 6 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Jasne że można śledzić - tylko póki będziemy w zasięgu Marine Traffic (w czasie połowów może wyjść : out of range ) - łajba nazywa się ,,Prestfjord" - już czytam co napisał kody i przejrzę dział Navary.... Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 widzę Cię https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:304694/imo:9584566/mmsi:257153500/vessel:PRESTFJORD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 (edytowane) Mam dystanse pod sprężyny 4 cm miałem 7cm ale wahacze dobijały i je z toczyłem na 4 teraz po założeniu wyciągarki były by sam raz te 7cm .Opony miałem wtedy 265 70 r17 nie obcierały. Ale teraz przy 33 calach cielismy błotniki. Tył resory klepane a amory standardowe przedłużylismy je Oprucz tego dystanse między kabiną a ramą 2 cale . Edytowane 6 Stycznia 2015 przez dymion620 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Opony miałem wtedy 265 70 r17 nie obcierały. Ale teraz przy 33 calach cielismy błotniki. bo 265 70 r17 to wychodzi 31,6"x10,5" a 33 było na ...... ? i jakie było et wcześniej i później Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymion620 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) bo 265 70 r17 to wychodzi 31,6"x10,5" a 33 było na ...... ? i jakie było et wcześniej i później et na 265 +30 na 33 kupiłem felgi et 0 + dystanse 3.8 cm Edytowane 7 Stycznia 2015 przez dymion620 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Panowie hugh_h miał rację - właśnie dziś mogliśmy sobie połazić po mieście wkleję parę fotek....Islandczycy podróżują różnymi autami, ale, no właśnie - dominują SUVY i terenowce, osobówki służą im do poruszania się w ,,miastach" i między nimi a już jak ktoś mieszka poza ich obrębem to wiadomo...prawie wszystkie auta na lifcie, dużo Land Cruiserów, nie mają jakiś przeróbek zbyt dużych aczkolwiek nie wiem co mają wewnątrz...rozmawiałem nawet z ludźmi - to wymóg normalnego życia tutaj ot normalka, dlatego patrzyli na mnie ze zdziwieniem jak robiłem fotki, aut Liczyłem nawet na jednym parkingu pod shopping center - na 20 aut to wyszło 12 suv-terenowych...muszę jeszcze wyjaśnić że na statku mam bardzo cienki Internet ( naprawdę bardzo, bardzo wolny i też załoga nie może nadużywać transferu, przecież każdy chce poczytać wiadomości czy sprawdzić korespondencje od rodzin ) więc nie wkleję fotek wszystkich które zrobiłem na YouTube czy jakiś portal zdjęciowy - zrobię to jak wrócę do domu...mimo wszystko przepraszam ale takie życie....acha na wielu autach z tyłu pisało Polar coś tam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 polar chyba truck to ichnijszy warsztat przerabiający właśnie auta polar chyba truck to ichnijszy warsztat przerabiający właśnie auta a nie to arctic truck było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 8 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) I ciut jeszcze...tak, tak - arctic truck dokładnie Edytowane 8 Stycznia 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Pewnie na nic Ci się to nie przyda ale mamy na Islandii swojego człowieka ... @Szczur 4x4 zasmakował w ich kuchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 to ja zanim kolega wróci polecam jeszcze trochę obrazków http://expeditionportal.com/the-trucks-of-iceland-2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiang33 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zajefajne autka. Jakiś czas temu na alledrogo było do sprzedania terrano II przerobione na arctic truck'a i wyglądało nieziemsko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidcobra Opublikowano 28 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2015 (edytowane) Witam koledzy długo się nie odzywałem przepraszam - ale na Grenlandii miałem dwa orkany pogodę do bani i roboty tyle że cud że przeżyliśmy to wszystko ciągle rozerwane siatki i praca naprawdę w ekstremalnych warunkach - chłopaki pływali po pokładzie jak w wannie bez przesady i wyolbrzymiania - chyba by w to uwierzyć trzeba było by to zobaczyć ech... ale dzięki Bogu wróciłem dwa tygodnie temu i niestety z zapaleniem poważnym .....uszu obustronnym - gronkowiec i ból taki że można chodzić po ścianach - obecnie powoli przechodzi ale jestem na silnym antybiotyku już drugim i mam wymieniane sączki...wracając do tematu patka - mam w garażu już trochę części ale nie wiem kiedy będę cokolwiek w stanie zrobić, na razie - jestem do kitu by cokolwiek ruszyć a i moje dwie córki dopiero co dochodzą do siebie po silnym wirusie nie wiem czy zdołam coś ruszyć. Na dzień dzisiejszy mam płytę montażową ( uniwersalną ) czyli trzeba będzie ją dostosować do patka pod wyciągarkę, kompletną powerwinch z liną syntetyczną ( szekle zblocze pasy w komplecie) dwie lampy dalekosiężne ledowe jeden reflektor roboczy ( zmieniam koguta który mi się nie podoba na kwadratowy ale też sterowany bezprzewodowo ) nową antenę cb z okablowaniem - jedynie co zdołałem zrobić to obudowałem sobie radio cb plastikami i okleiłem carbon folią, wyrzuciłem też brzydki panel który wcześniej zamontowałem, zostanę też przy patencie podnoszenia anteny cb bo jak na razie nie mam nic lepszego w głowie do tego by bez wysiadania z auta wjeżdżać do parkingów podziemnych i garażu. Acha domontować muszę rozdzielacz sygnału AV bo w nawi z chołkiem Navroad mam tylko jedno wejście AV. Chcę podać pod nią sygnał z kamery przedniej i telewizji cyfrowej. Załączam zdjęcia. Opis zdjęć : 1 - obudowa boczna na której był wcześniej brzydki panel sterujący podnoszeniem anteną cb - były dziury więc okleiłem to folią carbon, 2 - obudowane radio cb jeszcze niedokończone prace przy poprowadzeniu przewodów, 3 - kogut na dachu i elektryczny podnośnik na 12v będzie wyrzucony kogut podnośnik zmieniony na czarny umiejcowiony będzie na środku a po bokach ledy dalekosiężne a lampa robocza chyba na tylnym relingu ( jeszcze nie wiem ) 4 - rozdzielacz sygnału AV ( służący do podania sygnały z kamery przedniej którą zamontuję i tunera telewizji cyfrowej można podać sygnał z trzech źródeł, przełączanie sygnału AV za pomocą pokrętła, zamontuje na desce z przodu nad ekranem oryginalnym w patku, obuduję to podobnie jak cb i okleje folią carbon, 5 - wygląd obudowy radia cb z zewnątrz auta 6 - pi razy drzwi tak będą poprowadzone przewody od radia cb w w listwie plastikowej oklejonej folią carbon i wygiętej za pomocą opalarki, podgrzewałem listwę by jej nadać kształt jaki jest oryginalnego kokpitu, widoczny też uchwyt nawigacji Nvroad z chołkiem też oklejony folią carbon 7- uchwyt na nawigację z chołkiek Navroad przód 8- wygięta i zaszpachlowana druga listwa na przewody będzie oklejona 9 - gotowe pokrowce które zamówiłem na wymiar z napisem nissan patek na wszystkie 7 siedzeń. P.S. Nie jestem w stanie na razie nic robić dalej - muszę wyzdrowieć i zebrać siły - a tyle do zrobienia jeszcze lift snorkel płyta winda obudowanie fakt że samo obudowywanie gadżetów i oklejanie to też dużo czasu zajmuje.... Edytowane 28 Lutego 2015 przez dawidcobra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.