Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzypienie układu kierowniczego J11


kubaad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiście że mozna nagrać i tak zrobiłem ale to nie jest argument dla ASO. Oni chcą zobaczyć jak na aucie się to dzieje bo po nagraniu nie potrafią dojść co ulega awarii/skrzypieniu. Żenada.

 

Miałem podobną sytuację z Golfem, nie potrafili albo nie chcieli zreplikować problemu i skasowali za diagnostykę. Czytając forum zaczynam mieć coraz większe obawy czy decyzja o zakupie QQ była trafiona :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w ASO układ kierowniczy przestał skrzypieć i  mechanik rozłorzył ręce mam przyjechać jak będzie skrzypiało.Przesmarowali tylko kolumne kierownicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem na przeglądzie i specjalnie zostawiłem auto na dwa dni aby rano mechanicy mogli posłuchać, stwierdzono że do wymiany są łożyska górne mocowania mcphersona. objawy były takie jak opisujecie, trzeszczenie przy kręceniu kierownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem wraca,nic się nissan nie nauczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, łożyska MCPhersona. :D To po ilu kilometrach się niby rozleciały po wyjechaniu z salonu? Bo podejrzewam, że nie masz przejechane więcej niż kilkadziesiąt tysięcy. Czyli albo są z materiału o trwałości styropianu  ;) albo w serwisie sami nie wiedzą za co się zabrać. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Colins,problem z łożyskami to jest dawny problem w Nissanach.Dziwny jest tym bardziej ,że nie wszystkie samochody cierpią na tą przypadłość.Tak było w Note ,Tiidach i tak zaczyna być w Qashqai'ach.Niektórzy koledzy zamiast ślizgowego ,dawali kulkowe Rouville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba tak,bo jeśli się nie mylę to Valeo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów coś nowego. Pisałem że miałem kilka wizyt w serwisie z czujkami i alarmem. Gdy spadnie temperatura poniżej zera po postoju na mrozie faktycznie coś skrzypi.

Tą sytuację wiązałem z ingerencją w instalację i prosiłem o sprawdzenie czy wokół kolumny nie ma wiązki z przewodami. Gdy odbierałem, samochód był wygrzany w hali i było cicho.

Muszę poczekać na kolejny objaw. Mam inny pomysł, który w tej sytuacji wypadało by rozważyć. Jak w Nissanie jest rozwiązana sprawa przewodów biegnących z kierownicy.

Często jest to zwój elastycznej folji z rodzajem druku. W niskich temperaturach wydaje jakieś szelesty, ocieranie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem. skrzypi na "zimnym" i tylko przy skrecie w prawo [przejechane 16400km]

 

czy podlega to gwarancji - wymianie ? placiliscie cos w ASO ?

Edytowane przez Issakles
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podlega wymianie na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje

 

umowielem sie na serwis do Zaborowski [Warszawa]

 

bede dawal znac

 

A na kiedy jesteś umówiony z nimi? Może też podjadę i jakby mieli 2 takie same przypadki to szybciej by zadziałali. Ktoś już pisał ze zostawił auto na 2 dni w ASO zeby drugiego dnia rano sprawdzili na zimnym silniku i wymienili łożyska.

 

Ja już zgłaszalem właśnie w Zaborowskim. Oczywiście sprawdzili i nic nie zauważają bo pewnie auto już rozgrzane było.

bylem na przeglądzie i specjalnie zostawiłem auto na dwa dni aby rano mechanicy mogli posłuchać, stwierdzono że do wymiany są łożyska górne mocowania mcphersona. objawy były takie jak opisujecie, trzeszczenie przy kręceniu kierownicą.

Z którego serwisu w Warszawie korzystałeś? Mam wydaje mi się ten sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już jesteśmy przy salonach w Warszawie to który uważacie za najlepszy? Ja byłem na jeździe testowej w Odyssey bo jest 5 minut ode mnie i najchętniej tam bym zakupił QQ ale może w innym dostałbym lepsze warunki czy zostałbym lepiej obsłużonym, hm?

Edytowane przez Kuras77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię Zaborowskiego. Warunki pewno takie same dostaniesz, ale przynajmniej będziesz lepiej obsłużony.

 

Też mam do Oddyseya 5 min. I też chciałem tak kupić auto. I teraz i 4 lata temu też. I teraz i 4 lata temu kupiłem w Zaborowskim, mimo że mam tam daleko. W Oddyseyu coś jest nie tak. Przychodzę kupić samochód za gotówkę, Pan mówi że jutro będzie wiedział czy jest jeszcze dostępny egzemplarz który mnie interesuje i że zadzwoni. Oczywiście nie dzwoni. I tak kilka razy. Nawet jak nie miał już tego egzemplarza, to dziwię się że nie dzwonił proponować mi innego.

 

CO do serwisu też mam wątpliwości. Kiedyś jak jeszcze mieli tam Citroena, a nie Mazdę znajomy robił u nich przegląd. Miesiąc po przeglądzie trafił z inną sprawą do innego znajomego mechanika i okazało się, że filtry niektóre nie wymienione, mimo że były na fakturze. Mnie nic takiego nie spotkało, ale mam do nich jakąś niechęć. Obecny będę pewno serwisował u Zaborowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem auto w Oddyseyu. Polecam Pana Kamila. Bardzo w porządku gość. Jednak serwis jest według mnie tragiczny. W Zaborowskim jest duuużo lepiej. Ja teź wole jechać dalej ale do Zaborowskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na serwisie w związku z kampanią serwisową "krytyczny błąd systemu awaryjnego hamowania" - aktualizacja oprogramowania. Przy okazji zaktualizowali oprogramowanie sterownika silnika :)

 

Rozmawiałem o skrzypieniu ale oczywiście nic na złość nie skrzypiało od tygodnia. Na szczęście przy wyjeździe z serwisu zaczęło znowu skrzypieć. Wzięli auto jeszcze raz na warsztat. Po przeglądzie stwierdzili że dźwięk dochodzi z osadzenia kolumny McPersona.

 

Co zrobili – nasmarowali. Dźwięk zniknął. W przypadku ponownego wystąpienia poprosili o umówienie się na rozebranie całości i ewentualna wymianę elementów osadzenia kolumny McPersona. Zobaczymy co będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli łozysko.

A co z tą aktualizacją sterownika silnika? Wiesz coś bliżej o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem. Pojechałem na aktualizację oprogramowania systemu awaryjnego hamowania i przy okazji mechanik sprawdzał czy nie pojawiły się jakieś inne aktualizacje.

Po czym stwierdził że dzisiaj w systemie dla mojego silnika (1.2 DIG-T) pojawiła się aktualizacja sterownika ale szczegółów zmian nie był w stanie podać :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie to chyba też czeka w lutym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po czym stwierdził że dzisiaj w systemie dla mojego silnika (1.2 DIG-T) pojawiła się aktualizacja sterownika ale szczegółów zmian nie był w stanie podać :( .

Podniosą moc silnika do 130 KM. :dribble:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem. skrzypi na "zimnym" i tylko przy skrecie w prawo [przejechane 16400km]

 

czy podlega to gwarancji - wymianie ? placiliscie cos w ASO ?

Potwierdzam, mam to samo, przebieg podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...