acidrain Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Witam Wciąż jestem nowy w temacie więc nie bić jak palnę coś bez sensu Trochę już poczytałem forum i pierwsze działy manuala. Ogólnie planuję pierwsze działania serwisowe po zakupie auta. Stąd moje pytanie: Jakie są wasze doświadczenia z automatyczną skrzynią biegów? Słyszy się opinie, że oleju w automacie się nie wymienia. Podawane są przykłady, że gdzieś komuś padła skrzynia po wymianie itp. Moim zdaniem ten olej powinien być wymieniany. Wiem, że poprzedni właściciel go nie wymieniał. Teraz myślę, że czas to wykonać. Chciałbym na początku wykonać wymianę całkowitą, dynamiczną (tak to się chyba nazywa) z płukaniem skrzyni w jakimś warsztacie. Pozbyć się syfu, który pewnie przez te lata się tam nagromadził, a potem już dokonywać systematycznych wymian już we własnym zakresie. Jakie jest wasze zdanie? Idę w dobrym kierunku? Edytowane 8 Stycznia 2015 przez acidrain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO_FAN Opublikowano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2015 Też stoję przed pytaniem wymieniać czy jeszcze nie, mam 77k km i 5lat od nowości, jeżdżone z głową, choć na autostradach 160 - 180 się zdarza, nawet przez dłuższy czas. W serwisie Nissana nie wymieniają ... pewnie nawet nie wiedzą jak.. :-( . Nie wiem czy na 80k km wymieniać czy czekać do 100k km choć z pytaniem borykam się od roku gdy było 60k km..... ???? Co robić ??? Nie wiem !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziarus Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Wymieniałem olej na podwórku , rozgrzewałem trochę auto , dźwignię dawałem na N odkręcałem korek ,zlewałem i nalewałem nowy . Trzeba pilnować by nie nalać za dużo bo wyrzyga przez bagnet . Po wymianie jeździłem z 30min i wajchowałem biegami , czyli trochę do przodu trochę do tyły , na 1,2 powolutku z wyczuciem tak by pompa przetłoczyła ten olej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 Jeśli producent nie pisze o wymianie, wystarczy zobaczyć jaki olej wlewa - u nas ATFI/II, ATFII chyba od poczatku lat 90. Skrzynie Terrano standardowo od 1983-2006 wymiana oleju minimum co dwa lata, interwałów przebiegu nie pamiętam. Wymiana jest prosta, miska w dół, wymiana filtra, uszczelki miski i nowy olej, na bagnecie są stany minimalne/maksymalne zimno/ciepło (4 markery). Zalewamy minimum, bawimy się biegami, dolewamy, jedziemy moment, sprawdzamy, dolewamy na zimnym, po nagrzaniu sprawdzamy ma być w limtach HOT. Ponieważ częśc aut ma zintegrowane chłodnice oleju i wody, w przypadku przegrzania silnika, powyżej 90C konieczna wymiana oleju ATFI/II. Inna metoda olej ma nie smierdzieć spalonym sprzęgłęm, wyczualny zapach - olej do wymiany. Przetaczanie to proteza, lepsze niż nic, ale filtr też trzeba wymienić. Jeśli ktoś miał zalane czerwonm zalewa czerwonym, miał żółty zalewa żóltym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2015 stan oleju sprawdza się na zapalpnym silniku i wymienia się według limitu kilometrów a nie lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 stan oleju sprawdza się na zapalpnym silniku i wymienia się według limitu kilometrów a nie lat Tak, tak Intwerwał lub przebieg, co pierwsze. ATFII co dwa lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidrain Opublikowano 11 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Producent zaleca inspekcje co 24tys. km /12 mc a jeśli auto poddawane jest trudnym warunkom (przyczepa, błoto itp.) to dodatkowo zaleca wymianę co 48tys. lub 24miesiące. Instrukcja wymiany prosta ale ze względu na fakt, że do tej pory nie było wymieniane to czy nie warto zrobić pełną wymianę z płukaniem w jakimś warsztacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 ja wymieniam bo tu nie ma naczym oszczędzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidrain Opublikowano 9 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2015 Polecany fachman z okolic Białegostoku od skrzyń automatycznych odradził mi dynamiczną. Nie daje gwarancji a wręcz się dziwi co do pomysłu.. i bądź człowieku mądry radzi ewentualnie zwykłą ale i tak nie specjalnie. Jest jeszcze jeden pomysł: z uwagi na to, że olej nie był wymieniany długi czas to można skrzynię rozłożyć i oczyścić podzespoły tak by żaden syf nie spowodował przytkania itd. Ciekaw jestem ile tak usługa może kosztować ? ; ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 10 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 Demontaż, rozbiórka i montaż, plus olej to tak do 1000 dobijesz .ja bym wymienił olej i filtr i jeżdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
acidrain Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2015 oki wymienił olej.. ale jak? standard zlej, wymień filtr i zalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 11 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Zrobisz krótszy przebieg i zmienisz jeszcze raz, jak ma żyć to będzie a jak nie to fanty same się wysypią. Życzę szczerze tego pierwszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara74 Opublikowano 12 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Zlej stary, wymień filtry i zalej nowy , po około 3 miesiącach i lub 3-5 tys powtórka. Potem jak zaleca producent 24 miesiące lub 48 tys km , obejrzyj przewody ze skrzyni do chłodnicy, jak trącą starością to wymień na nowe lub jak więcej terenu to na takie w oplocie stalowym , można dorobić .A potem ciesz się z automatu bo ciężko go zajechać jak ktoś używa z głową . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Koledzy Pomocy. Wczoraj wracając do domu zaczął mi biegami mieszać. Do domu jeszcze około 18-20 km. Jakoś się doczłapałem oczywiście nie butując go na obrotach tylko tak około 2 tysięcy go starałem się trzymać. Jak bylem 5 km od domu to tylko już jechał około 20-30 km/h. Ledwo miał siłę spod bramy na podwórko wjechać. Jak się wskrobałem to zgasiłem motor w moim maleństwie i jak ostygł to oczywiście gleba pod wóz i patrze a ty wąż z skrzyni do chłodnicy dziurawy. Oleju nie ma nic wszystko wyleciało tylko kropelki zostały te co na ściankach w przewodzie. Pomóżcie proszę co mam teraz począć? Czy tylko kupić filtr, uszczelkę i olej. Zalać to wszystko i pilnować co się będzie działo czy do jakiegoś wyspecjalizowanego warsztatu na totalną naprawę? Olej dostał troszkę ciemniejszy kolorek i śmierdzi lekko - zaznaczam lekko spalenizną. Podejrzewam że tarcze wewnątrz mogły dostać po d*pie czy nie? Niby dużego przebiegu nie zrobiłem ale zawsze coś tam przejechałem na minimum oleju. Doradźcie proszę i z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2017 Kup olej i zalej. Dużo nie ryzykujesz. Jak będzie poprawnie to ominie Cię naprawa, jak nie, to tylko dodatkowy koszt oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Dziękuje kolego tak też zrobiłem. Następnego dnia wymieniłem wężyk i olej zalałem atf 3. Jeżdżę już kturyś dzień i wszysto po staremu tzn ok. Tak więc wielki ukłon w strone skrzyni która wytrzymała tę katorge. Pozdrawiam i dziękuje kolego że odpowiedziałeś i próbowałeś pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 (magiczna zielona strzałka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 A jak by mogło być inaczej! Zielona strzała poszła Masakra znowu mi kapie olej z króćca z chłodnicy. Wymieniłem wężyki i dałem nowe opaski zaciskające i co? Parę miesięcy ok i znowu gubi olej. Kurcze a może w skrzyni coś się zdupczyło i za duże ciśnienie powstaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 16 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2018 A czy przypadkiem nie urwała się łapa od skrzyni i buja ci do przodu silnikiem i przecina przewód ten właśnie który idzie do chłodnicy ja miałem taki przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Wiesz co kolego raczej nie. Przewód jest cały ok ,to jest coś nie tak z ciśnieniem. Olej gubię przy króćcu. Normalnie tak jak by opaska nie trzymała i spod węża olej kapie. Opaskę dałem porządną i tak też ją skręciłem. Wiadomo że nie ma co " na hama" bo króciec jest plastykowy i pęknie. NA dzień dzisiejszy to wertuje manual serwisowy od skrzyni i zobaczę może na coś ciekawego trafie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Tylko oryginalnie to u mnie nie było opasek tylko taka obejma z drutu stalowego takie oczko często spotykane też w fordzie bo tam nie ma jakiegoś mocnego ciśnienia i jak miałem założone opaski też mi sączyło i wróciłem do tego drutu i jest ok .U mnie ten króciec jest metalowy i ma podkładkę miedzianą.Albo też taka opcja dokręcasz za mocno opaskę i ona przecina na końcówce i dlatego sączy odkręci i zobacz czy nie przeciąłeś przewodu ja tak miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Tu masz rację.Oryginalnie była tam opaska zaciskowa. Ta co jest teraz to jest ok nie przecięła przewodu ani nic. Właśnie martwi mnie kwestia ciśnienia. Tak jak napisałeś powinno być małe a u mnie to jak by było o wiele za wysokie. Przed awarią miałem taki objaw że czasami nie chciał mi z 1 na 2 bieg przełączyć. Tzn kręcił na wysokie obroty i nic ale dopiero jak przełączyłem mu w takcie jazdy na śnieżynkę to wtedy bez problemu przeskakiwał na wyższy bieg zobaczę na innej stronie od automatów wyczytałem na temat stanu oleju ciekawostkę że aby było to dobrze zrobione to trzeba mierzyć na pozycji D i do tego są wtedy potrzebne dwie osoby bo z hamulcem ręcznym nie będę ryzykował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
listomek2015 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Pierwsze słyszę masz tu kawałek instr. z micry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Jak przełączasz na śnieżynkę, to zmieniasz charakterystykę zmiany biegów (wydłużasz zakres), a ruszanie następuje z drugiego biegu. Poziom oleju mierzysz tylko na "P" i w dwóch zakresach temperatur. Masz zakresy zaznaczone na miarce. Z reguły robi się to przy zagrzanej skrzyni do temperatury 80stopni C. W czasie jazdy jak stoisz np. przed światłami nie wrzucaj "N", tylko trzymaj na "D" z wciśniętym hamulcem. Ciśnienie oleju na "N" jest niższe i podczas szybkiego ruszania i przełączeniu na "D" ciśnienie tak szybko nie wzrośnie, więc katujesz skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adelberg Opublikowano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2018 Kolego ferguson cały czas tak robie. Na światłach zawsze mam na drivie. Neutral żadko mama włączony. Cały czas się zastanawiam nad tą skrzynią co ją boli. To z tą śnierzynką to wiem bo jest oprucz tego co napisałeś przydatna jeszcze do holowania przyczepy. Zmienia się rozpiętość przełożenia. Co do badania stanu oleju to też się ździwiłem ale moze jakiś rąbek tam prawdy też było. Wiadomo że w internecie każdy może napisać wszystko i dlatego trzeba brać poprawki. W manualu znalazłem coś na temat autodiagnostyki aułtomatu. Przerabiał ktoś kiedyś to? Dodam ttlko że na switchu pozycja "sport" chyba nie działa bo nie podświetla się i po włączeniu nie ma reakcji. Teraz to już mi nerwy dają się w znak. Brak wstecznego. Jak podniose obroty na R to czasami załapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.