Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

spalanie 1,6 benzyna 160 KM


abp
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja na jeździe próbnej jechałem Accenta 1,2 115 kM na kołach 17"- uważam ze było OK bardzo OK:)
Zakup planuje na marzec 2015 już z rocznika 2015 ale wersje N-Tec z panoramą :)
Czy ktoś ma porównanie czy aż taka różnica jest w tym 160kM (teraz mam w aucie 122 turbo i nie narzekam 9,6 s do 100)
Mam jednak barierę ekonomiczną w głowie i nie bardzo chce przekraczać 100k za autko -bo w tej cenie jest juz też RAV4, CX5 czy CRV dużo większe auta. Więc musiałbym zmienił wersje N-Tec 115kM na Accente 160kM tylko czy jest sens hmmmmmmmmmmm 8800zł za 45 km - prawie 200 za konia:)
I podwiesze pytanie o kołach bo N-Tec ma 18" czy te opony są w miarę komfortowe na naszych drogach ja zawsze na 16" tyrałem?

Edytowane przez klimekpl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy ktoś Ci odpowie na to pytanie o koła 18`` z N-Teca, bo QQ w tej wersji pojawił się na rynku we wrześniu, a pierwsze egzemplarze tu na forum chyba dopiero w okolicach listopada. Zapewne więc te N-Teki są obecnie wyposażone w obuwie zimowe, a oryginalne 18-stki czekają na wiosnę.

Przynajmniej mój tak ma i obecnie jeździ na balonówach założonych na 16-calowe felgi, a letnie laczki spoczywają w garażu. Sam jestem ciekaw jak będą się sprawować, ale o tym przekonam się najwcześniej za jakieś 2 miesiące.

 

Odnośnie wersji silnikowej, to ja osobiście mając do wyboru Accentę z mocniejszym silnikiem i N-Teca ze słabszym, wybrałbym tego drugiego. Jednak gadżety typu panoramiczny dach czy te wszystkie kamerki umilają życie bardziej niż wyścigi na autostradzie. ;) No ale to jest tylko moje zdanie, a decyzję musisz podjąć sam.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to być twój jedyny samochód w rodzinie i masz zamiar nim jeździć po za miasto tzn. w trasę gdzie trzeba nie raz wyprzedzić a dwupasmówek to w Polsce za dużo nie ma, więc bierz 1,6 turbo i acente.

Moją radę opieram na:

nissan primera 1,8 115 km co przy 4 osobach dorosłych przy wyprzedaniu szału nie było. ( w dwie osoby dawał jakoś radę)

QQ na jedzie próbnej 1,6 115 ( stara wersja bez turbo i dla porównania zaraz przesiadka na jeździe próbnej na 2,0 140km) Wybór po doświadczeniach z primerą 1,8 115 km był jednoznaczny 2,0 140 km wersja acenta z uwagi na cenę.

Udało mi się jeszcze do zbierać do wersji i-way obecnie to jest n-teca i wniosek taki , że  bez tego dachu to da się żyć.

Uwagi praktyczne w zimie musisz go zamykać jak mocno nie grzeje słonce,  bo bywa chłodnawo, zaś w lecie pomimo szyby z filtrami to klima mało co ducha nie wyzionie , daje rade ale znacznie więcej klima ciągnie niż by był dach przysłonięty. Z walorów tego dachu to może skorzystać jedynie pasażer tylnej kanapy a nie kierowca i to w dużej aglomeracji na wycieczce a nie kierowca ( sprawdzone). Nawigacja to ma tą przypadłość że w praktyce to później się jej  nie aktualizuje z uwagi na koszty ( zależy czy budują dużo dróg w twojej okolicy).

Wreszcie opony 18 . Czuć koleiny. Jeżdzę w zimie na 16 i jest znacza różnica na rzecz komfortu na korzyść 16 kosztem wyglądu. 

Reasumując to acentę bym wzbogacił o relingi dachowe i to będzie wystarczające by zwiększyć  efekt wizualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na jeździe próbnej jechałem Accenta 1,2 115 kM na kołach 17"- uważam ze było OK bardzo OK:)

Zakup planuje na marzec 2015 już z rocznika 2015 ale wersje N-Tec z panoramą :)

Czy ktoś ma porównanie czy aż taka różnica jest w tym 160kM (teraz mam w aucie 122 turbo i nie narzekam 9,6 s do 100)

Mam jednak barierę ekonomiczną w głowie i nie bardzo chce przekraczać 100k za autko -bo w tej cenie jest juz też RAV4, CX5 czy CRV dużo większe auta. Więc musiałbym zmienił wersje N-Tec 115kM na Accente 160kM tylko czy jest sens hmmmmmmmmmmm 8800zł za 45 km - prawie 200 za konia:)

I podwiesze pytanie o kołach bo N-Tec ma 18" czy te opony są w miarę komfortowe na naszych drogach ja zawsze na 16" tyrałem?

Z tym wyborem to nie jest tak jak piszesz. Jesli szukasz najprostszej wersji, tak kupisz w tej ceie RAV4,CX-5 i inne wieksze auta ale ja akurat patrzylem na wyposazenie tych aut i gdybym chcial wziac wieksze auto z tym samym wyposazeniem co ma QQ to musialbym doplacic ok 30-40tys.

Wiec podsumowujac mozna jedynie powiedziec,  ze za ok 100k kupisz wypasiona wersje QQ albo uboga wersje RAV4,CX-5. Wybor kupujacego.

Co do felg- wlasciciele 19" nieskoprofilowych po przesiadce na zimowe 17" wiekszego dyskomfortu nie odczuwaja -przynajmniej tak twierdza.

Wiec roznica w komforcie miedzy 17" a 18" mysle jest znikoma. Ja planuje 18" na lato majac 17" na zime i naprawde zdziwie sie jesli zauwaze rozniece w komforcie miedzy 17" a 18". Dodatkowo QQ ma bardzo komfortowe zawieszenie wiec ono pewnie tez niweluje roznice miedzy roznymi wielkosciami felg i stad zadowolenie wlascicieli nawet felg 19".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coz ... smutne 

Wręcz śmieszne przez tragiczne.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na jeździe próbnej jechałem Accenta 1,2 115 kM na kołach 17"- uważam ze było OK bardzo OK:)

Zakup planuje na marzec 2015 już z rocznika 2015 ale wersje N-Tec z panoramą :)

Czy ktoś ma porównanie czy aż taka różnica jest w tym 160kM (teraz mam w aucie 122 turbo i nie narzekam 9,6 s do 100)

Mam jednak barierę ekonomiczną w głowie i nie bardzo chce przekraczać 100k za autko -bo w tej cenie jest juz też RAV4, CX5 czy CRV dużo większe auta. Więc musiałbym zmienił wersje N-Tec 115kM na Accente 160kM tylko czy jest sens hmmmmmmmmmmm 8800zł za 45 km - prawie 200 za konia:)

I podwiesze pytanie o kołach bo N-Tec ma 18" czy te opony są w miarę komfortowe na naszych drogach ja zawsze na 16" tyrałem?

Chyba nikt do końca nie odpowie na Twoje wątpliwości.

Jeśli chodzi o silnik to w porównaniu do T-Jeta będzie słabiej. Zależy gdzie i ile jeździsz. Ja kupiłem 1.2 i nie wydaje mi się żeby było gorzej od poprzedniego auta (Toyota Avensis 1.8 129 KM). Tylko tamto auto było cięższe a silnik VVT-i jechał powyżej 3.5-4.0 tys obrotów. Tutaj jedzie od 2 tys.

Auta takie jak CRV czy RAV-4, jak zauważyłeś są większe, a wolnossące benzyny będą więcej palić. Jeździłem CRV 2.0 i-VTEC, moment ma podobny do QQ czyli 192 Nm ale przy wyższych obrotach 4300 obr/min. Fajnie jedzie, ale właśnie dopiero jak masz 4.0 tys obrotów.

Też zastanawiałem się nad CRV lub CX-5, ale po 1: aut z wyprzedaży w pobliżu 100 tys już nie ma, po 2: w tej cenie masz auto większe chociaż gorzej wyposażone, po 3: będą palić więcej.

Co do kół, to jak napisał gregson, raczej nie odczujesz różnicy między 17" a 18". Wynika to z prostego przeliczenia profilu opony: 17" - 215X0,6= 129 mm, 18" - 215x0,55=118 mm.

Edytowane przez myszorek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie 1.6 to około 20 litrów w mieście i 16 w trasie :) tak na poważnie  ten silnik pali 7 , 7.5 litra w mieście. Generalnie 7 litrów - jazda mieszana ogólna. W trasie można zejść do 6 . Myśle, że porównując silniki diesla nie ma najmniejszego sensu  dopłacać  do traktora a gdzie dalsza eksploatacja DPF, dwumas , wtryski. Cena PB vs. ON dawno już sie wyrównała i nie  ma tej przepaści co kiedys ON 2 zł, PB 3.50 i wiecej.

Ja swoim QQ przejechałem dotychczas ponad 21 tyś km, przy jeździe 30 % autostrada (czyli ok. 140km/h), miasto 40 %, reszta drogi krajowe poza miastem ze średnią predkościa 70 km/h (łączna średnia prędkość za cały przebieg według licznika wynosi 65 km/h) średnie spalanie wynosi 6,0 l ON/100 km. Ale wybrałem silnik diesla (po ponad 20-tu latach jazdy na benzynie) ze względu na wysoki moment obrotowy, co daje duże przyspieszenie, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, a dla mnie krótki czas wyprzedzania to synonim bezpiecznego manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ale wybrałem silnik diesla (po ponad 20-tu latach jazdy na benzynie) ze względu na wysoki moment obrotowy, co daje duże przyspieszenie, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, a dla mnie krótki czas wyprzedzania to synonim bezpiecznego manewru.

Ja z tego samego powodu wybralem silnik  benzynowy 1.6 zamiast 1.2. Maj samochod za duzo w miescie jezdzi zeb brac diesla.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Udało mi się jeszcze do zbierać do wersji i-way obecnie to jest n-teca i wniosek taki , że  bez tego dachu to da się żyć.

Uwagi praktyczne w zimie musisz go zamykać jak mocno nie grzeje słonce,  bo bywa chłodnawo, zaś w lecie pomimo szyby z filtrami to klima mało co ducha nie wyzionie , daje rade ale znacznie więcej klima ciągnie niż by był dach przysłonięty. Z walorów tego dachu to może skorzystać jedynie pasażer tylnej kanapy a nie kierowca i to w dużej aglomeracji na wycieczce a nie kierowca ( sprawdzone).

 

Na temat szklanego dachu w nowym QQ mam całkowicie odmienne zdanie, latem nie czuje żadnego grzania a zimą chłodu. Pierwsze zasunięcie dachu i w autku zrobiło sie tak jakoś ponuro, że od tej pory mam non stop otwarty a spojrzenie w nocy na niebo pełne gwiazd bezcenne. Jak nas nic nie ogranicza to "brać w ciemno"

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra, to co napiszę nie będzie w żaden sposób miarodajne bo za krótko, ale proszę: 1.6 benzyna odebrany dzisiaj o 18.30. przejechane jakieś 15 km po mieście z małymi próbkami przyśpieszeń itp. spalanie średnie na tym dystansie 8,9. Jak na razie wrażenia (silnikowe) - w końcu pozytywne  :thumbsup: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos w jakims poscie pisal kiedys, ze jest roznica w spalaniu wskazanym przez komputer a zeczywistym obliczonym przy tankowaniu - i to ok 1l. Czyli nalezalo by odjac 1l od wskazanego prze komputer.

 

Chaddy, pewnie jechales 1.2. Napisz czy jest odczuwalna roznica miedzy 1.2 a 1.6.

Edytowane przez gregson
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chaddy to super że odebrałeś :D

Może kiedyś się strzelimy swiatełkami :D Jestem często w DG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, z przebytymi kilometrami u mnie bardzo szybko się "dopracowal" i wskazuje bardzo dokładnie (bląd góra 0,1-0,2 l) . warunek tankować do pełna i jeździć do rezerwy. wtedy wskazania są bardzo miarodajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, z przebytymi kilometrami u mnie bardzo szybko się "dopracowal" i wskazuje bardzo dokładnie (bląd góra 0,1-0,2 l) . warunek tankować do pełna i jeździć do rezerwy. wtedy wskazania są bardzo miarodajne.

No to pewnie w moim nigdy nie bedzie pokazywal prawidlowego zuzycia bo chodz tankuje do pelna to nigdy nie czekam az sie rezerwa zapali.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest moim zdaniem spora bo i moment o 50 Nm większy. Ale na razie nie mogę się za bardzo rozpisywać bo testówka była dotarta więc i bardziej ją można było wkręcić na obroty, a tutaj silnik nie dotarty - wręcz prosto z fabryki - więc kręcony na razie do około 3000. Poza tym mnie w 1.2 brakowało "pary" na trasie - a tym jeszcze się poza miasto nie udałem więc opinii jeszcze brak.

Jacko możemy się nawet gdzieś spotkać kiedyś w terenie na caffe i pogaduchy, pewnie za parę chwil najdzie mnie ochota na twój opatentowany produkt :).

 

No dobra, dzieci poszły spać więc pora iść się pobawić nowym nabytkiem  :jump: .

Edytowane przez chaddy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No problem i w jednej i w drugiej kwestii :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na jeździe próbnej jechałem Accenta 1,2 115 kM na kołach 17"- uważam ze było OK bardzo OK:)

Zakup planuje na marzec 2015 już z rocznika 2015 ale wersje N-Tec z panoramą :)

Czy ktoś ma porównanie czy aż taka różnica jest w tym 160kM (teraz mam w aucie 122 turbo i nie narzekam 9,6 s do 100)

Mam jednak barierę ekonomiczną w głowie i nie bardzo chce przekraczać 100k za autko -bo w tej cenie jest juz też RAV4, CX5 czy CRV dużo większe auta. Więc musiałbym zmienił wersje N-Tec 115kM na Accente 160kM tylko czy jest sens hmmmmmmmmmmm 8800zł za 45 km - prawie 200 za konia:)

I podwiesze pytanie o kołach bo N-Tec ma 18" czy te opony są w miarę komfortowe na naszych drogach ja zawsze na 16" tyrałem?

 

Jeżdziłem 1.2 na próbnej. Szału nie ma jak jezdzisz spokojnie to wystarczy, jak potrzebujesz jakas rezerwe to bierz 1.6 Oczywiscie te 2 silniki można spokojnie podkrecic, ale myśle ze najlepiej po okresie gwarancyjnym.   1.6 - 9 sek, 1.2 - 11 sek.

 

N tec ma 18" i profil 55 to tak jakbyś miał w osobówce 16" bo tam jest standardowo 55. Jezdzi sie fajnie nie czuć  tak dziur jak na 19" z tekny tam jest już 45 profil i czasami mi podbiło jak wjechałem w głeboką studzienkę czułem w kazdym razie różnice we wielkości.

Lepiej mieć  lepszy silnik a mniejsze wyposażenie. Ja wolałem Ntec 1.6 niż tekne 1.2. Oczywiście mógłbym kupić tekne 1.6 z nowym rocznikiem 2015, ale 2014 kupiłem dużo taniej a nie chciałem przekraczać budżetu który posiadałem. Idąc tropem  by mieć wszystko i z najwiekszym silnikiem zbliżamy się pod X traila, który jest wiekszy, ale ma tylko 1 silnik diesla  w ofercie na chwile obecna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zagadywać bo wyjść nie mogę  ;) , rzeczywiście muszę zmienić model i numer rej. (nawiasem mówiąc moje kochane v50 wczoraj się sprzedało, ale Tomasz z salonu w DG stanął na wysokości zadania i od dzisiaj jest nowe autko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile ten 1.6 pali? bedzie 1litr więcej od 1.2 ? u mnie sie nawet spalanie obniżyło głównie przez jazdy miejskie i podmiejskie, gdzie schodzi nawet do 5.0 l . Średnia po 35000km wychodzi 6,7 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przejadę trochę kilometrów w różnych warunkach to napiszę więcej o spalaniu - tylko nie będzie to raczej rekordowo niskie zużycie bo raczej wolę dynamiczny sposób poruszania od ekojazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przejadę trochę kilometrów w różnych warunkach to napiszę więcej o spalaniu - tylko nie będzie to raczej rekordowo niskie zużycie bo raczej wolę dynamiczny sposób poruszania od ekojazdy...

Czyli jutro co jest, sobota? No, to akurat na maly wypad za miasto, a wieczorem relacja z jazdy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat szklanego dachu w nowym QQ mam całkowicie odmienne zdanie, latem nie czuje żadnego grzania a zimą chłodu. Pierwsze zasunięcie dachu i w autku zrobiło sie tak jakoś ponuro, że od tej pory mam non stop otwarty a spojrzenie w nocy na niebo pełne gwiazd bezcenne. Jak nas nic nie ogranicza to "brać w ciemno"

 

Mam takie samo zdanie jak Ty. Tak przyzwyczaiłem się do tego szklanego dachu, że jego zamknięcie wywołuje u mnie uczucie klaustrofobii. :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...