Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem zdecydowanie zmiana oprogramowania przy wymianie sondy lambda załatwiła problem kangurka. O ile wcześniej faktycznie trzeba było się nakombinować żeby płynnie ruszyć, to teraz nie jestem w stanie ruszyć z kangurkiem. Silnik oleju nic nie bierze. Średnie spalanie od początku zakupu 8.1. Jazda głównie po mieście, poza miastem czasami jedynie w niedziele. Przy oszczędnej jeździe autko potrafi spalić poniżej 5 l. Kilka razy miałem już wyniki 4.7 a zapisany rekord z ok. 100km trasy 4.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie Panowie :)

Przekopałem "cały internet" i właśnie gorsze opinie są zdecydowanie częściej o 1.2 (głównie olej). Nie wiem czy z powodu jego większej popularności, czy faktycznie coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wiatrem i z górki.

te 4,4 z trasy 100km to mrzonki, ale 5 i delikatnie poniżej potrafi zejść przy spokojnej płynnej jeździe wojewódzkimi, prędkości rzędu 60-70 km/h, tyle, że to już szczyt szczytów wymuszony brakiem możliwości wyprzedzenia i ruchem na drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,4 litra według kompa to raczej dla poprawy samopoczucia kierowcy :) bo pod dystrybutorem już wynik inny.

Ja osobiście rekord spalania mam 5,6 l/100 km przy normalnej jeździe ale ekomaniakiem nie jestem .

4,8 litra miałem w zastępczym QQ 1,6 ale diesel - tak miedzy nami na prawdę bardzo fajny silnik - myśle , że teraz bym się poważnie zastanowił na tym silnikiem ze skrzynią automatyczną .

Edytowane przez rafiros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy jeździe 60-65 km/h na V biegu ciągle pykając pedał gazu można osiągnąć zupełnie absurdalne spalanie na komputerze, następnym razem postaram się zamieścić filmik na Youtube.

4.4 miałem na trasie Witów-Kraków, 4.7 można spokojnie wycisnąć jazdą do 80km/h. Oczywiście jest to jazda bez wyprzedzania a wyniki poniżej 4.7 wymagają dużej samodyscypliny. Ruch na drodze czasami może pomóc, bo jadąc za kimś mamy mniejsze opory powietrza (jak w kolarstwie jazda w peletonie). Jedni lubią sprawdzać ile autko pojedzie na autostradzie, a ja nieraz lubię sprawdzić ile można wycisnąć z każdej kropelki paliwa :)

Wyników pod dystrybutorem nigdy nie sprawdzałem, wolę nie wiedzieć i cieszyć się tym co pokazuje komputer :)

Edytowane przez crockett81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zdecydowanie zmiana oprogramowania przy wymianie sondy lambda załatwiła problem kangurka. O ile wcześniej faktycznie trzeba było się nakombinować żeby płynnie ruszyć, to teraz nie jestem w stanie ruszyć z kangurkiem. Silnik oleju nic nie bierze. Średnie spalanie od początku zakupu 8.1. Jazda głównie po mieście, poza miastem czasami jedynie w niedziele. Przy oszczędnej jeździe autko potrafi spalić poniżej 5 l. Kilka razy miałem już wyniki 4.7 a zapisany rekord z ok. 100km trasy 4.4.

to zatankuje tobie 4.7 litra i przewieźiesz mnie 100 kilosów a jak nie dojedziemy to reszte drogi popchasz do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak niskim spalaniu,to albo jazda z wiatrem i z górki,albo na 6 biegu i 1500 obr...ciekawe po ilu tys.takiej jazdy będzie rozrząd do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to od dawna wiadomo że te dane o spalaniu z komputera to głupota. ...

Tym bardziej odczyty chwilowe, albo z krótkiego dystansu.

Kiedyś robiłem próbę moją Astrą (1.7 diesel) i wyświetliło mi z odcinka ok. 15-20km spalanie 2,2l /100km :D

Licznik zresetowany już po rozpędzeniu, które zużywa najwięcej. Później na pustej autostradzie delikatna jazda 80-90km/h na czwórce (wbrew pozorom najniższe obroty nie są zbyt korzystne - turbo musi pompować, także powyżej 2000rpm).

Wyniki zupełnie niemiarodajne, bo prowadzę zapiski i z 120 tys. km mam średnią 5,8l / 100km. Komputer na pojedynczych tankowaniach zaniża 10-20%.

Jak w Qashqaiu zmieszczę się w 8 litrach będę zadowolony biorąc pod uwagę ponad 1,5 razy większą moc.

Edytowane przez dzb87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2200 obr/min to minimum aby nie rozciągnąć łańcucha.

I pilnować pod górki aby obroty nie spadały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj wrocilem z majowki w Toskanii. 1400km w jedna strone. Super komfortowo sie jechalo. Na trasie zadnych problemow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2200 obr/min to minimum aby nie rozciągnąć łańcucha.

I pilnować pod górki aby obroty nie spadały.

A skąd ta wartość, i dlaczego nie 2100 lub 2300??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością ten silnik lubi wyższe obroty, w mieście rzadko kiedy jadę na 5 na trasie 6 to tylko przy sprzyjających warunkach, co ciekawe mniej pali jak utrzymuje obroty powyżej 2000. Zmieniam biegi często na słuch i to jest według mnie najzdrowsze dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest. Porządnemu szoferowi obrotomierz nie jest potrzebny. Kilka dni temu testowałem auto, które nawet nie było wyposażone w obrotomierz. Tyle, że raczej z powodu przesadnej oszczędności. Nie przeszkadzało mi to jednak w tym, by cieszyć się jazdą. Ba, teraz nawet nie pamiętam jak wyglądały tam pozostałe kontrolki. :D Bo jest właśnie tak jak napisałeś kubalonie - przy odrobinie wprawy wystarczą jedynie 4 koła, silnik i jakiś taboret by mieć radochę z jazdy i obrotomierz czy inne podpowiadacze wcale nie są do tego potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie patrzę na obrotomierz,ucho jest najlepszym obrotomierzem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością ten silnik lubi wyższe obroty, w mieście rzadko kiedy jadę na 5 na trasie 6 to tylko przy sprzyjających warunkach, co ciekawe mniej pali jak utrzymuje obroty powyżej 2000. Zmieniam biegi często na słuch i to jest według mnie najzdrowsze dla silnika.

 

Jest dokładnie tak jak piszesz - 6 bieg to chyba tylko na autostrady powyżej 100 km/h chociaż asystent zmiany biegów chciałby 6 powyżej 60 km/h .

Osobiście obroty najniższe jakie staram się utrzymywać podczas jazdy to 2 tyś obr/min ale jak tylko muszę wyprzedzić lub chcę przyspieszyć to od razu redukcja i to często o dwa biegi w dół - i tak samo jak Ty widzę , że mniej pali na 5 biegu przy 2500 obr/min niż na 6 biegu przy obrotach niższych niż 2000 obr/min.

Generalnie po uporaniu się z problemami związanymi z sondą lambda oraz źle wpiętą wtyczką, która powodowała palenie się kontroli silnika mogę powiedzieć , że jestem zadowolony z obecnego QQ i nawet przestałem myśleć o zmianie auta  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2200 obr/min to minimum aby nie rozciągnąć łańcucha.

I pilnować pod górki aby obroty nie spadały.

Ale wiesz, że te pompy oleju mają zmienny wydatek/ciśnienie?

A skąd ta wartość, i dlaczego nie 2100 lub 2300??

Edek zaraz napisze, że z doświadczenia, poza tym to wszyscy wiedzą ;) Edytowane przez polonus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonus, ale tu nie o ciśnienie oleju idzie gra, a o obciążenie układu korbowo-tlokowego mówiąc ściślej, "panewki korbowodów i wału korbowego. Zagrożone są także same tłoki, które przy dużym obciążeniu i zbyt niskich prędkościach obrotowych są poddawane dużym przeciążeniom bocznym. W skrajnych przypadkach ich pierścienie mogą ulec uszkodzeniu, co w konsekwencji może prowadzić do rozszczelnienia tłoków w cylindrach."

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonus, ale tu nie o ciśnienie oleju idzie gra, a o obciążenie układu korbowo-tlokowego mówiąc ściślej, "panewki korbowodów i wału korbowego. Zagrożone są także same tłoki, które przy dużym obciążeniu i zbyt niskich prędkościach obrotowych są poddawane dużym przeciążeniom bocznym. W skrajnych przypadkach ich pierścienie mogą ulec uszkodzeniu, co w konsekwencji może prowadzić do rozszczelnienia tłoków w cylindrach."

I z powodu obciążenia układu korbowo-tłokowego wyciąga się łańcuch o czym Edek był łaskaw napisać :o ?

 

Moim zdaniem to za bardzo przeżywacie te silniki, do 200tkm dojadą a dalej to niech się kolejny właściciel martwi :)

Edytowane przez polonus
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...