Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie SS jak go zapomnę wyłączyć to działa od momentu wyłączenia do momentu wciśnięcia sprzęgła - na światłach nawet 2-3 minuty jeżeli tyle trwa cykl 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko mam, zauważyłem że start/stop u mnie działa dość dziwnie. Niezależnie od pokonanego dystansu silnik gaśnie i uruchamia się po max 30s. Jeżdżę też golfem i tam potrafi nie odpalać przez ponad 3 min. Trochę to słabe bo nawet jednej zmiany świateł nie wytrzymuje. Czy u Was jest podobnie ? Czy to zgłaszać jako usterkę?

Ja bym go zgłosił jako globalną usterkę.Czy to Kaśka 1.2 czy 1.6 dziadostwo tak działa i psuje nerwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ma dokładnie rok i najechane 13 k. To chyba nie akumulator. Dziwne bo dzieje się tak nawet po przejechaniu tysiąca kilometrów. Na krótkich odcinkach bym rozumiał że nie doładowany, ale po takiej trasie to chyba powinien działać dobrze.

Edytowane przez TOM_US
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom,tak jest chyba we wszystkich Nissanach,u mnie też tak jest,wyłączy się na 30 sek.a później sam startuje i można powiedzieć,że tak prawie na każdym skrzyżowaniu.Chyba jest to obliczone na szybsze zużycie podzespołów,bo gdzie sens,logika i jakaś oszczędność w korzystaniu z tego systemu.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tom,tak jest chyba we wszystkich Nissanach,u mnie też tak jest,wyłączy się na 30 sek.a później sam startuje i można powiedzieć,że tak prawie na każdym skrzyżowaniu.Chyba jest to obliczone na szybsze zużycie podzespołów,bo gdzie sens,logika i jakaś oszczędność w korzystaniu z tego systemu.?

Nie do końca. Jak mój aku padał, to tak się zachowywał, po dłuższej jeździe. Teraz wyłącza się na znacznie dłużej. Oczywiście wpływ ma załączona klima, radio itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie poinformowano mnie, że alternator ładuję akumulator przez około 15 min po uruchomieniu silnika później komputer wyłącza ładowanie w celu oszczędności (eko). Ładowanie jest uruchamiane chwilowo wtedy kiedy puszczamy gaz i auto hamuje silnikiem. 

Także można przejechać i 2 tys. kilometrów a akumulator będzie rozładowany.

Wot tiechnika  :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie SS jak go zapomnę wyłączyć to działa od momentu wyłączenia do momentu wciśnięcia sprzęgła - na światłach nawet 2-3 minuty jeżeli tyle trwa cykl 

U mnie SS działa dokładnie tak samo.

U nas w opolskim QQ działają bez problemów,najgorzej mają koledzy ze śląskiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek - taki mają klimat :)

A tak między nami to u mnie SS działa tylko wtedy kiedy zapomnę go wyłączyć zaraz po odpaleniu silnika - szkoda , ze nie działa tak jak w Mazdzie - zatrzymujesz się na skrzyżowaniu i silnik nie gaśnie ale jest komunikat - wciśnij mocniej pedał hamulca - i wtedy SS wyłącza silnik - samemu decyduje się czy chcemy żeby SS zadziałał czy nie - dla mnie bomba . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek - taki mają klimat :)

A tak między nami to u mnie SS działa tylko wtedy kiedy zapomnę go wyłączyć zaraz po odpaleniu silnika - szkoda , ze nie działa tak jak w Mazdzie - zatrzymujesz się na skrzyżowaniu i silnik nie gaśnie ale jest komunikat - wciśnij mocniej pedał hamulca - i wtedy SS wyłącza silnik - samemu decyduje się czy chcemy żeby SS zadziałał czy nie - dla mnie bomba . 

Dla mnie działanie systemu SS jest wykładnikiem stanu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie V-techu pojawił się powerbox oraz instrukcja montażu do 1.6 dig-t:

 

http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Nissan-Qashqai-J11-1.6-DIG-T-120kW-163KM

 

Szału nie ma. Sporo zabrakło do magicznych 200KM/300NM. Trochę zastanawia mnie mały dołek przy 1400-1800 obrotów, jakby jeszcze bardziej dławił się paliwem. Szkoda też, że turbina nie wstaje wcześniej.

Edytowane przez crockett81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ochotę na chip tuning???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne parametry to ja fabrycznie mam. Wiec wyglada to na taki bardzo delikatny chip tunning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ochotę na chip tuning???

Zawsze mnie to kusi :) Tym bardziej, że w moim poprzednim autku był bardzo udany. Megane III 1.9dci 130KM@170KM 400NM, frajda z jazdy ogromna i przez 3 lata aż do sprzedaży nic się złego nie działo. Natomiast co do PowerBoxa mam mieszane uczucia, miałem w jeszcze starszym aucie, ponoć dodał kilka koni, ale ja tego nie odczułem. Wszystkie modyfikacje robiłem w krakowskim Vtechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dwa boxy z V techu(Poznan) ,obydwa były strojone pod auto na hamowni i w obu przypadkach daly bardzo dobre wyniki.Dodatkową zaletą bylo to że auta były na gwarancji i w kazdej chwili można było boxa wypiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie to kusi :) Tym bardziej, że w moim poprzednim autku był bardzo udany. Megane III 1.9dci 130KM@170KM 400NM, frajda z jazdy ogromna i przez 3 lata aż do sprzedaży nic się złego nie działo. Natomiast co do PowerBoxa mam mieszane uczucia, miałem w jeszcze starszym aucie, ponoć dodał kilka koni, ale ja tego nie odczułem. Wszystkie modyfikacje robiłem w krakowskim Vtechu.

ale to był ON

swoją drogą 40KM to ponad 30% bez żadnych modyfikacji w gratach??? aż dziw, że 3 lata wytrzymało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykres z hamowni silnika 1.6 . Po ostatniej akcji serwisowej ze zmianą softu oprogramowania czujnika : efekt: zniwelowany kangur przy ruszaniu poprzez  zmianę maksymalnego momentu obrotowego, który to został dość mocno podniesiony i wydłużony. W moim przypadku był dostępny od 2400-2500 teraz jest to 2750-2800. Różnica w przyspieszaniu jest odczuwalna a i tak ma się to nijak do deklarowanego 240 nm w przedziale 2000 - 4000 rpm

post-91625-0-14712100-1487005017_thumb.jpg

Edytowane przez Kylonek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatwieni jak chłop w sądzie,...

Analogiczna sytuacja jak z 1.2,dostępny wysoki moment od 2400,nie od 1700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wykres to po powtórnej wizycie w ASO gdzie zostały zresetowane parametry sterowania turbiną. Za pierwszym razem maksymalny moment był odczuwalny w okolicach 3100 -3200 tak jak u gregsona po akcji z zaworami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dupnięcie na dole,jak powiadasz spowodowało u mnie...dupnięcie sprzęgła....i tak się z tym bujam od 17tys przebiegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stwierdziłem,że wysoki moment załatwił u mnie sprzęgło.od 17 tys zaczęło poszarpywać podczas ruszania.W serwisie powiedzieli,że winą jest sposób jazdy,noga na sprzęgle itd....terefere,tak jakbym miał pierwszy samochód i nie wiedział do czego prowadzi taka jazda.Owszem,chętni są do wymiany,ale jeżeli będzie uszkodzenie mechaniczne to wymienią gwarancyjnie,ale jeżeli z winy zużycia to lekko 2400zł...niech się bujają...Już mam ugadane z rozbitka po 2.5ty przebiegu razem z kołem zamachowym,i jak sie tylko cieplej zrobi to chyba sam wymienię...U nich to cena samej tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec słynny kangurek może być efektem złego ustawienia momentu i chyba czeka takie cuś wielu użytkowników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej ja tak sądzę,bo nigdy nie uwaliłem sprzęgła mimo że jeździło się róznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nigdy nie miałem problemów ze sprzęgłem a tu uczy się człek i kiszka, jak wolniutko i delikatne to pewnie z poślizgiem jak dynamiczniej to kangurek i tak oto mamy uwalone sprzęgło albo dwumase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gooownowate okładziny to się czuje,już Note był na to wrażliwy i niejeden uwalił tarczę.Nie było to jak stare materiały,i wytrzymałość na ścieranie i na przypalenie.Na prawdę trzeba było być niezłym drifciarzem,żeby spalić sprzęgło.A teraz co??? Wjazd lub wyjazd z małej zaspy i  śmierdzi,nie ma co bujać bryki bo spali się tarczę...tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W najnowszym wydaniu miesięcznika Auto Moto 03/2017 możemy znaleźć test porównawczy Nissana Qashqaia 1.6 DIG-T.
Przynajmniej w ocenie silnika i osiągów test jest zrobiony wyjątkowo obiektywnie:

 

Osiągi:    0-100    8,7 s
               0-150    18,6 s
               60-100 (IV): 8,0 s
               80-120 (VI): 14,5 s

 

Średnie spalanie w teście: 7.1 l/100km (najniższe ze wszystkich konkurentów: 1.4 EcoTSI 150 i 1.2 PureTech 130)
Silnik: "Największe możliwości pokazuje z najlepszej strony dopiero przy prędkościach dozwolonych na drogach ekspresowych i autostradach.
Pracuje równo, kulturalnie, z miłym brzmieniem i lubi skakać po obrotomierzu, spontanicznie reagując na ruchy pedału gazu".
Skrzynia biegów: "Świetnie działająca ale szkoda, że ma duże skoki lewarka"

 

Natomiast ciekawostki...
"Kokpit przestarzały nie tylko na tle rywali" (rywalem jest Seat Ateca i Peugeot 3008)
"Najmniejsza kabina" (tymczasem na zdjęciach wyraźnie widać, że z tyłu w 3008 siedzi się jak w puszce sardynek, a w Qashqaiu jest przynajmniej 2-3 razy więcej luzu na nogi)
W wyszczególnionych zaletach Ateci możemy znaleźć "zużycie paliwa". Tymczasem w zaletach Qashqaia tak istotnych cech jak najniższe spalanie w teście czy najlepsze hamulce już nie znajdziemy (tylko w tabelce)...

Edytowane przez crockett81
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...