Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wgniecenie usunie dobry warsztat zajmujacy się wyciąganiem takich wgnieceń,a i lakier też naprawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dzisiaj odebrałem swojego 1.6 dig-t. Pierwsza trasa 40 km do domu ok. Ale zauważam to co opisywaliscie na forum tzn ciężko ruszyć przy spokojnym ruszaniu bez kangurka. Zdziwiło mnie to bo na testy dostałem wcześniej 1.6 digt Tekne zrobiłem nią około 70 km po Śląsku i tam ruszało mi się bez problemów. Dodam że wcześniej jeździłem zastępczym 1.2 ze 2000 km i tam też się dało spokojnie ruszyć bez kangurka. Co to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dzisiaj odebrałem swojego 1.6 dig-t. Pierwsza trasa 40 km do domu ok. Ale zauważam to co opisywaliscie na forum tzn ciężko ruszyć przy spokojnym ruszaniu bez kangurka. Zdziwiło mnie to bo na testy dostałem wcześniej 1.6 digt Tekne zrobiłem nią około 70 km po Śląsku i tam ruszało mi się bez problemów. Dodam że wcześniej jeździłem zastępczym 1.2 ze 2000 km i tam też się dało spokojnie ruszyć bez kangurka. Co to?

 

Kangurek był, jest i chyba będzie - musisz się przyzwyczaić , opanujesz auto i się przyzwyczaisz to i kangurek przestanie Cię denerwować - będziesz zadowolony z auta i silnika tylko bądź przygotowany na problemy z sondą lambda - oby Cię ominęły :)

szerokości i zadowolenia z auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgniecenie usunie dobry warsztat zajmujacy się wyciąganiem takich wgnieceń,a i lakier też naprawią.

JACKO29, masz namiary na sprawdzony w obrębie śląska? Ewentualnie Opole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem,że w Będzinie na wprost targu robili takie rzeczy ok.50zł za wgniotkę,co do lakieru tonie wiem.Wiem,ze dobry mech jest w Dabrowie Górniczej ale dopiero jutro mogę dokładniej popytać gdzie dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dzisiaj odebrałem swojego 1.6 dig-t. Pierwsza trasa 40 km do domu ok. Ale zauważam to co opisywaliscie na forum tzn ciężko ruszyć przy spokojnym ruszaniu bez kangurka. Zdziwiło mnie to bo na testy dostałem wcześniej 1.6 digt Tekne zrobiłem nią około 70 km po Śląsku i tam ruszało mi się bez problemów. Dodam że wcześniej jeździłem zastępczym 1.2 ze 2000 km i tam też się dało spokojnie ruszyć bez kangurka. Co to?

Kwestia przyzwyczajenia do samochodu. Co to jest 40km? W dodatku nowym samochodem, kiedy adrenalina buzuje w żyłach :)

Po paru tysiącach będziesz śmigał płynnie.

Aczkolwiek ja takiego objawu nie zauważyłem. Pasażerowie również (pytałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafiros wiem czytałem o problemach z sondą. Mam to na uwadze.

 

Aha jeszcze jedna różnica co do pierwszej jazdy moim 1.6 a tekna 1.6 na testach bez dealera. W testowej na 19tkach felgach mimo iż nie oszczędzałem gazu przy ruszaniu na wyłączonej kontroli trakcji (tak dla porównania z 1.2 którym wcześniej jezdzilem) dość ciężko było zapiszczeć przy ruszaniu oponami. U mnie mimo że lekko musnałem mocniej gaz przez przypadek na włączonej kontroli trakcji juz koła popiskiwaly delikatnie. Widać że inna charakterystyka tych dwóch aut. Dziwne może oponami 225/45 r19 ciężej zerwać przyczepność niż 215/55 r18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat to nie jest dziwne, że szerszym kołem trudniej zerwać przyczepność. Niby niewiele, a jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki, kiedy powinienem dokonać pierwszej wymiany oleju?

Przedstawiciel Nissan powiedział, że dopiero po roku lub po przejechaniu 20000km.

Czy tak jest faktycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz po 20000 tys. jak nie zależy Ci na aucie, pierwsza wymiana to maksymalnie po 10000 i kolejne po takim samym przebiegu lub raz do roku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz po 20000 tys. jak nie zależy Ci na aucie, pierwsza wymiana to maksymalnie po 10000 i kolejne po takim samym przebiegu lub raz do roku. 

Oj bardzo mi zależy :D

W tym roku nie przejadę więcej jak 8000km więc chyba powinno być ok.

 

A co do pierwszej wymiany to pytam dlatego, że podobno w Kia czy Skodzie pierwsza wymiana jest po jakimś małym przebiegu rzędu 3000km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W KIA       wymiana zależy od silnika i tak: bez turbo i słabszy diesel po 30kkm/24mc ,  reszta co 15kkm/12mc

W Skodzie ................................................:od 12kkm do 40kkm ...więc jak widzisz mity. Ale bez względu na markę i zalecenia jest wiele serwisów które radzą, słusznie czy nie to już kwestia indywidualnej oceny, pierwszą wymianę po okresie docierania, czyli od 2.5kkm do 4kkm. Ja uważam, że jeśli stosujemy "zacne oleum" to wymiana absolutnie w dzisiejszych czasach raz na 15kkm lub co rok.(choć w moim zalecane jest co dwa  lata) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki, kiedy powinienem dokonać pierwszej wymiany oleju?

Przedstawiciel Nissan powiedział, że dopiero po roku lub po przejechaniu 20000km.

Czy tak jest faktycznie?

 

Ja w każdym swoim samochodzie w tym również w swoim obecnym QQ 1,6 DiG-T wymieniam olej po  3 tyś km - jeżeli to w niczym nie pomaga to na pewno nie szkodzi :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj bardzo mi zależy :D

W tym roku nie przejadę więcej jak 8000km więc chyba powinno być ok.

 

A co do pierwszej wymiany to pytam dlatego, że podobno w Kia czy Skodzie pierwsza wymiana jest po jakimś małym przebiegu rzędu 3000km :)

Witam ja obecnie posiadam kia i jest to druga sztuka i jest sugerowana wymiana po 2 tys lecz mało kto robi to bo to jest nabijanie kasy dla aso skoro pierwsza wymiana jest wg.książki gwarancyjnej 2 lata lub 30tys w silniku benzynowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszą ,że wymina zalecana po 2000km to źle,...jak piszą po 20000 to też źle...

Nabijanie kasy?Jeżeli nie chcesz zrobić tego w serwisie,zrób to sam,albo u pana Janka w garażu.Nie musisz tego zgłaszać,a dla silnika na pewno zrobisz dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he. Znajomy, co ma warsztat i komis przywozi takie auta, w których olej był zmieniany co 30 i więcej kkm. Wszystkie z obróconymi panewkami, lub korbą na wierzchu :D

Niech piszą co chcą, trzeba mieć swój rozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - jak by napisali , że wymiana oleju po 100 tyś km to założę się , że by się znaleźli tacy co by tak robili .

Ja wymieniam po 3 tyś bo uważam , ze jest wtedy silnik dobrze dotarty i ułożony - pomimo tego co zapewnia producent , że silnik jest fabrycznie dotarty to jednak te perwsze kilometry podczas jazdy docierają go i układają prawidłowo - robię wymianę oleju i filtra po 3 tyś km - kosztuje to nawet w ASO śmieszne pieniądze i potem stosuję się do zaleceń producenta - w moim przypadku jest to raz w roku i wypada po 12 tyś km .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś robi stałe spore trasy to rzeczywiście lepiej wymienić przy 3-5tys km. Natomiast przy krótkich trasach z przebiegiem do 10tys na rok nie ma sensu robić częściej, szkoda kasy. Silnikowi nic się nie stanie chyba że jest wadliwy to i wymiana oleju nie pomoże. Przy kilkunastoletnich dobrze dotartych silnikach olej się tylko dolewa

 

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ściema i tyle. Olej wymieniać raz w roku/co 15kkm jeśli wysokiej klasy(syntetyk) i tyle. Jeśli ktoś chce, to niech wymienia nawet co 1kkm tylko po co? Dobry firmowy olej bez najmniejszego problemu sprosta swojej roli z nawiązką, a ta wymiana po 2,3 czy 4kkm to nabijanie kasy producentom! jeśli już, to przecież mamy w układzie FILTR, który wychwyci zanieczyszczenia, ale cóż...kto bogatemu zabroni?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniolo,ale to mówiliśmy tylko o pierwszych 2-3 tys km.Później już normalka ,co roku ,albo przebieg.


Ja teraz też tak zrobię jak dostanę nowy silnik.Akurat będzie we wrześniu,a przegląd mam w lutym,prawie będzie ułożony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przejrzałem wątek. Posiadam Clio z tym samym silnikiem (MR16DDT). Dźwięki z rozrządu to chyba standard na zimnym. :) Od początku jeżdżę na 5W40 bo  tylko taką lepkość zaleca Renault (zamiennie 0W40).

 

Mam 80 000 przebiegu, kilkanaście wizyt na torze i soft na 275KM / 330Nm na hybrydowej sprężarce. Jeśli o silnik chodzi to praktycznie żadnych awarii. Problemów z sondą lambda nie zauważyłem i raczej nic o tym nie słychać w społeczności Renault, a część jest taka sama (producent i numer).

 

Do tej pory jedynym problemem było falowanie obrotów, ale wystarczyło wyczyścić przepustnicę. Ostatnio mam pojedyncze szarpnięcia na zimnym silniku na jałowych obrotach, ale zmieniłem świece, podmieniłem cewki i będę obserwował.

Edytowane przez eye664
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę temat. Jaki olej 5W30 i filtr polecacie?

Na pierwszej wymianie po 2,5k był zalany Total 5W30 i nie narzekam, ale na fakturze nie ma żadnych dodatkowych danych.

Teraz zamierzam wymienić przy 11 tys., ale już jadę ze swoim olejem.

Ten będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...