Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik 1.6 DIG-T opinie, serwis, uwagi


dambam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Rafiros - ale masz przejścia ze swoim QQ, współczuję Ci :( U mnie póki co tylko świrują czujniki parkowania przednie w taką pogodę jak dzisiaj (padający śnieg). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa z tymi sondami jest o tyle zabawna, że zamiast wymieniać n-tą z kolei to by poszukali przyczyny, bo na razie ktoś (gwarant?) płaci za dziadowskie podejście ASO do tematu, co i tak nic nie daje, a wręcz zakrwa o niegospodarność całego tego towarzystwa.

 

Inna sprawa, że z elektroniami od aut od zawsze był problem, bo albo ASO miało ich kilka razy w tygodniu, a co lepsi po ogarnięciu co i jak kręcili lody na boku. Pewna włoska marka miała kiedyś gości, którzy "pomagali, kiedy ASO nie dawało rady. No ale oni mieli siedzibę w Polsce, a nie w największym kraju regionu jak Nissan :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzę co mówisz. Także włoska marka wspomagała się zewnętrznym serwisem jak nie dawala rady.

Ale ponieważ bylem ich stałym klientem przez jakiś czas - już się nie bali mi tego powiedzieć.

 

Ale polityka ASO jest naprawdę różna. Może sie powtórzę - ale wszystko zależy od kierownika.

Swojego czasu nawet VW nie bał się wymieniać części a nie zbywać klienta.

 

Oczywiście nie chodzi mi o wymienianie w kółko tej samej części.

Tylko bieżące awarie i naprawy gw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć. Powiedzcie mi jak zachowuje się poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczych w Waszych 1.6. U mnie jest ciut ponad minimum. A jeszcze ze 2 tygodnie temu była połowa pomiędzy minimum a maksimum. Auto garażowane sprawdziłem teraz poziom płynów po 6 godzinach od jazdy. Silnik zimny poziom oleju w normie.

Dzisiaj akurat jest chłodniej na zewnątrz ale w garażu na plusie.

 

Czy to normalne zachowanie takie skoki poziomu płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądź zdziwiony jak będzie ubywało...W ciągu dwóch pierwszych lat serwis dolewał 2 razy,w trzecim roku się uspokoiło,na tyle żeby w czwartym w ciągu 8 miesięcy zrobić 3 dolewki.Po wymianie silnika ja sam dolałem już dwa razy,aż się wk....łem i kupiłem uszczelniacz w płynie i wlałem...uspokoiło się .Nie wiem co się dzieje,ale nagminnie słychać jak ludzie pytają o powód ubywania płynu w Nissanach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacko, ale 1.2 czy 1.6 czy w obu ubywa płynu chłodniczego. Czytałem że miałeś problem z oleum, z płynem chłodniczym też?Czyli to standard?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2. Ale słyszałem o ubytkach w 1.6 słyszałem o ubytkach w Micrach,Xach Kaśkach.W dwóch bodajże przypadkach słyszałem o wymianie silnika z powodu mikropęknięć,bloku,wady odlewniczej.Oleju nie przybywało,nie robiło się masło,a płyn uciekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Siedzę właśnie w Kaśce słucham Guns-ów i trochę przeżywam bo niedawno trochę kucyków mi przybyło i się zastanawiam czy dobrze zrobiłem jadąc na tunning czy to nie uszczelka czasem. Miałem kiedyś w Xsarze problem z uszczelką i tam też ubywało.

Edytowane przez Pablo33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurna Pablo,stuningowałeś Kaśkę??? Albo ja przeoczyłem,alebo się obatel nie chwalił???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie chwaliłem się na razie testuje. Zrobiłem może z 1 kkm. W tym jedna dłuższą trasę do Krynicy. Na razie bez błędów na komputerze ale martwi mnie poziom płynu bo w sumie silnik i turbina dostają większe obciążenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 1.6 też jest na min przy zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika jest trochę poniżej srodka min/max. Nie wiem jaki był stan przy kupnie. Po 1tys dopiero sprawdzałem poziom. Zakładam że się odpowietrzyl uklad dlatego zeszło do min. Nic z tym nie robie bo w innych autach miałem podobnie.

 

Sent from my SM-A510F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W micrach powodem są termostaty, a dojście jest fatalne i dlatego nie robią tego. W naszej K12 Od zawsze dolewam co rok 1/2 między minimum a maximum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gregson - Chłopaki z vtechu się bawili autkiem

 

@Afrance - mam 10 kkm na liczniku wstyd się przyznać ale poziom sprawdziłem dopiero niecałe 2 tyg

temu po powrocie z vtechu. Zawsze sprawdzam na zimnym była połowa między min/max teraz po

kolejnym tysiącu km jest pomiędzy min a połową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo- zajrzałem na ich stronę. Widzę, że tuningują powerboxem. Ale przyrosty widzę takie dość symboliczne są.

Odczułeś jakakolwiek poprawę? A wogole to dlaczego go zczipowaleś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się pojechałem na boxa z dostrojeniem na hamowni. Głównie chodziło o poprawę dołu. Miało być bez utraty gwarancji wiec mieli ręce związane. Przy czipie mają większe pole do popisu. A tak jeno 190 kucy i 285 Niutów za to w całym zakresie obrotów jest poprawa na dole nawet lepsza niż na flagowym wykresie Vtechu dla 1.6 digt. Podobno silniczek za mały i nie ma sensu katować turbiny na 200 HP. Ma to jeździć i nie sprawiać problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie powiem ci że u mnie ten dół to tragedia jest, wiec nie dziwie się, że chciałeś coś z tym zrobić.

Mógłbyś wrzucić wykres przed i po? Ciekaw jestem jak się ma to do mojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro wrzuce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości poszedłem  sprawdzić ten poziom płynu k12 bo przypomniałem sobie że ostatnio zaglądałem tam ze dwa lata temu  bo  tylko żona tym lata a jak to kobiety tylko paliwo i za kodowana  tylko na kontrolki czy któraś nie błyśnie .U mnie stan na prawie max czyli nic się nie zmieniło od 5 lat i trochę zaskoczyło mnie to co piszecie o tych ubytkach bo to nie jest normalne no chyba że eksploatowany jest w mieście latem na krótkich odcinkach przy 50 stopniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że nie jest normalne, u mnie wina jest w uszczelce, a że nigdy nie schodzi poniżej minimum, a nawet serwis się krzywić na wymianę, to kij...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Powiedzcie mi jak zachowuje się poziom płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczych w Waszych 1.6. U mnie jest ciut ponad minimum. A jeszcze ze 2 tygodnie temu była połowa pomiędzy minimum a maksimum. Auto garażowane sprawdziłem teraz poziom płynów po 6 godzinach od jazdy. Silnik zimny poziom oleju w normie.

Dzisiaj akurat jest chłodniej na zewnątrz ale w garażu na plusie.

 

Czy to normalne zachowanie takie skoki poziomu płynu?

 

a nadmiernego dymienia czasem nie zauważyłeś ?  sam poziom płynu może się zmieniać w zależności od temperatury, najlepiej sprawdzać zawsze w podobnych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze odpowietrzony to różnice poziomu płynu chłodzącego na zimnym i gorącym nie powinny być duże.

Podczas ostatniej wizyty w serwisie dolali mi płynu na max i chyba coś jeszcze zrobili ale nie powiedzieli co a zorientowałem się dopiero po miesiącu że dolali. Poprzednio miałem koło połowy i różnice na zimnym i ciepłym były może koło 1 cm teraz stoi na tym samym poziomie max niezależnie od temperatury, dlaczego tak jest nie mam pojęcia i nie dociekam, jak będzie ubywać znacząco albo co gorsza przybywać to zacznę się martwić i rwać resztki owłosienia na łysinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.

to i ja dołoże kilka groszy - tzn mililitrów.

Zaraz po kuponie po miesiącu , ok 1k km zauważyłem ok 2 cm poniżej minimum.Też pomyślałem - odpowietrzył się.

A że kupowałem chlapacze - kazałem sobie dolać. weszło 300 ml.

wg mnie na razie po 8 k na razie niewiele ubywa. NIe zszedłem jeszcze poniżej minimum na zimnym silniku.

Ale jutro sprawdzę bo mrozik jest. Może się skurczyło.

 

Ale.... chyba ktoś o to już pytał.

U mnie niezależnie od nagrzania silnika - zawsze leci dymek z rury.

Tera wiadomo - zimno. Ale nawet gdy było koło 5 st - po przejechaniu 40 km - także na skrzyżowaniu widzę dym w lusterku.

Jak u was?  Ani w dizlach ani w benzyniakach nie miałem dymienia na rozgrzanym silniku

Edytowane przez Brzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli siwawy, to olej pali, jeśli biały to woda z tłumika (teraz to norma) lub co gorsze, z układu, jeśli ciemny/czarny zły skład mieszanki lub inne usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...