JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 To tylko potwierdza, że lepiej trzymać się instrukcji. Wg specyfikacji do 1.2 właśnie należy lać 5W-40. Wg.instrukcji obsługi str9-2 olej nissan 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 I co do 1.6 DIG-T wlał byś 5w30 ???? Turbina tak samo dostanie w pupsko jak w 1.2DIG-T i żadne HTHS nie pomorze bo oleje 5W30 mają max 3.5 HTHS Kiedy dla mojego oleju to 4.4 HTHS!! Nie, bo producent zaleca 5W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Poza tym wszystkie parametry Shella się też zgadzały,więc??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Jacku już kiedyś sobie wyjaśnialiśmy temat instrukcji i wygląda na to, że została ona nieco zmieniona w kolejnym wydaniu. Bo w mojej jak byk stoi, że do silnika 1.2 Nissan zaleca olej 5W40. Później wrzucę skan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Ale nikt nie namówi mnie na wlanie 5W30 i 0W20,30,40- Manix zapomniałeś że 0W niszczy łańcuch??? A i was nie namawiam do nalewania 5W50 Ale jak bym miał prywatny, osobisty silnik 1.6DIG-T to bym zalał go 5W50 i nic by się nie zacementowało Colins Napiszę jeszcze raz po,co ta dyskusja . 5W30 dziadostwo dobre ale dla ogrodowej kosiarki 5W50 najlepsza ochrona i szybkość płynięcia 5W50 to nie LEPIK !!!! Ale przecie najwięcej mają do powiedzenia ci którzy nie wlewali i nie wlewają do różnych silników benzyna i diesel . Analogicznie jak Militec-1 przecie to gówno jest nie !!! Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Jacku już kiedyś sobie wyjaśnialiśmy temat instrukcji i wygląda na to, że została ona nieco zmieniona w kolejnym wydaniu. Bo w mojej jak byk stoi, że do silnika 1.2 Nissan zaleca olej 5W40. Później wrzucę skan. Wiem,że pozmieniane jest kilka rzeczy w instrukcji,minnymi,jest różnica w opisie o docieraniu.Już to wyłapaliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Ale nikt nie namówi mnie na wlanie 5W30 i 0W20,30,40- Manix zapomniałeś że 0W niszczy łańcuch??? A i was nie namawiam do nalewania 5W50 Ale jak bym miał prywatny, osobisty silnik 1.6DIG-T to bym zalał go 5W50 i nic by się nie zacementowało Colins Napiszę jeszcze raz po,co ta dyskusja . 5W30 dziadostwo dobre ale dla ogrodowej kosiarki 5W50 najlepsza ochrona i szybkość płynięcia 5W50 to nie LEPIK !!!! Ale przecie najwięcej mają do powiedzenia ci którzy nie wlewali i nie wlewają do różnych silników benzyna i diesel . Analogicznie jak Militec-1 przecie to gówno jest nie !!! Edziu a 10W60 próbowałeś ? Shell Helix Ultra Racing 10W60. Rewelacyjne parametry. Full Syntetyk. Maksymalna ochrona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Tak Ranger miałem ten olej zalany fabrycznie w Almerze 10W60 Shell i po 10.000 zlałem jak 5W30 bo silnik kiepsko pracował . Jak wlałem do almery 5w50 bajka silnik od razu odżył i dostał wigoru . Nie 10W60 to nie jest dobry olej Bez przesady nie pałuje aż tak silników aby wlewać 10W60 Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Wiem,że pozmieniane jest kilka rzeczy w instrukcji,minnymi,jest różnica w opisie o docieraniu.Już to wyłapaliśmy. Proszę, oto skan mojej instrukcji. Na żółto pozwoliłem zaznaczyć sobie interesujące kwestie. Olej zalecany dla silnika 1.2 DIG-T to 5W40 przy wymianie oleju z filtrem oraz 5W30 przy wymianie bez filtra. Jednocześnie w dalszej części instrukcji Nissan zaleca do silników benzynowych stosowanie oleju o lepkości 5W40. Dodatkowo informacja dla Edka - do niektórych silników Nissan zaleca olej WYŁĄCZNIE 5W30 (na dodatek niskopopiołowy). Straciłbyś gwarancję zalewając taki silnik glutem 5W50. Edytowane 18 Maja 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 colins - źle odczytałeś tabelkę. Hihihihi nie ma innego oleju w zależności od tego, czy z wymianą filtra czy nie. hihihih Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Colins ja miałem na gwarancji Almere i Tiide i ich zalecenia miałem w Doopie a na żaden silnik nie straciłem gwarancji do jej końca a sami mi wlewali M1 5w50 I za każdym razem kiedy dawałem swój olej do reki to po zobaczeniu co ma wlewać się uśmiechali i mówili pan wi co dobre Almera producęt zalecał 10w60 a Tiida producent zalecał 5w30 ,Colins mnie koło..... lata te ich zalecenia Stider co ja poradzę że bym zalał 1.6DIG-T mym śprawdzonym olejem i żeby się zesrał to nic by nie klękło w silniku Stider M1 5W50 bardzo szybko się rozgrzewa jesienią i zimą bo u mnie ogrzewanie jest włączone na grzanie zima i jesienią bo jestem ciepłolubny. Ale ja nie ruszam z zimnym nie rozgrzanym silnikiem . Dla mnie to nie pojęte 1.2 idzie 5W40 a 1.6 5W30 te Renault to nieźle namieszali w olejach !! Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 colins - źle odczytałeś tabelkę. Hihihihi nie ma innego oleju w zależności od tego, czy z wymianą filtra czy nie. hihihih Owszem, może się walnąłem. Co nie zmienia faktu, że Nissan nie wiedzieć czemu rozgranicza wymianę oleju na tą z filtrem i bez filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 To Ku......debile są bo kto wymienia olej a filtra nie?????? Debil wie że trzeba wymienić filtr oleju a Renault nie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Colins ja miałem na gwarancji Almere i Tiide i ich zalecenia miałem w Doopie a na żaden silnik nie straciłem gwarancji do jej końca a sami mi wlewali M1 5w50 I za każdym razem kiedy dawałem swój olej do reki to po zobaczeniu co ma wlewać się uśmiechali i mówili pan wi co dobre Almera producęt zalecał 10w60 a Tiida producent zalecał 5w30 ,Colins mnie koło..... lata te ich zalecenia Stider co ja poradzę że bym zalał 1.6DIG-T mym śprawdzonym olejem i żeby się zesrał to nic by nie klękło w silniku Stider M1 5W50 bardzo szybko się rozgrzewa jesienią i zimą bo u mnie ogrzewanie jest włączone na grzanie zima i jesienią bo jestem ciepłolubny. Ale ja nie ruszam z zimnym nie rozgrzanym silnikiem . Dla mnie to nie pojęte 1.2 idzie 5W40 a 1.6 5W30 te Renault to nieźle namieszali w olejach !! Eduardo, piszesz o starych silnikach, zaprojektowanych w zeszłym wieku, które i na Selektolu by pojechały. Twój problem jest taki, że nie potrafisz dostosować się do nowoczesnej motoryzacji i szerzysz herezje kiedyś tam wyuczone, zasłyszane czy wypraktykowane. Przyznam, że mi też nie do końca podobają się te wszystkie nowinki. Jednak chociaż próbuję się dostosować lub je zrozumieć, a nie tkwić w przekonaniach ze średniowiecza niczym mocherowa babcia. To Ku......debile są bo kto wymienia olej a filtra nie?????? Debil wie że trzeba wymienić filtr oleju a Renault nie??? Na szczęście w serwisach nie pytają tylko wymieniają filtr z marszu. W końcu 130 zł za kawałek harmonijki z papieru piechotą nie chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Tak tak nowinki to nie wymień filtra oleju jak producent dopuszcza to zobaczysz ile silnik po wymianie oleju pociugnie Colins ty idź lepiej zobacz ile ci oleju przybyło Ja dziś filtr kabinowy wymieniłem to tera mogę pełną piersią oddychać Edytowane 18 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Fajnie że piszecie o silnikach 1,6. Na to forum zagląda 5% wszystkich użytkowników QQ 1,6Did-T i zaczyna mieć wątpliwości. Cała reszta przestrzega zaleceń producenta i z pewnością oni będą żyć dłużej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Również wychodzę z założenia, że należy trzymać się zaleceń producenta i tyle w temacie. Edziowi tymczasem sprezentuję nowego QQ z silnikiem 1.6 DIG-T, zapasem oleju M1 5W50 i beczułką Militeca. W zamian będzie zdawał nam relacje ze swoich ekstrawaganckich eksperymentów. Oczywiście najpierw muszę wygrać w lotto, ale to tylko kwestia czasu więc szykuj się Edwardzie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Proszę, oto skan mojej instrukcji. Na żółto pozwoliłem zaznaczyć sobie interesujące kwestie. Olej zalecany dla silnika 1.2 DIG-T to 5W40 przy wymianie oleju z filtrem oraz 5W30 przy wymianie bez filtra. Jednocześnie w dalszej części instrukcji Nissan zaleca do silników benzynowych stosowanie oleju o lepkości 5W40. 1.jpg 2.jpg Dodatkowo informacja dla Edka - do niektórych silników Nissan zaleca olej WYŁĄCZNIE 5W30 (na dodatek niskopopiołowy). Straciłbyś gwarancję zalewając taki silnik glutem 5W50. Widziałem Colins.Tam gdzie Ty masz(i inni też) 5W40 ja mam 5W30 Ciekawe,jak by do tego podszedł nissan w przypadku awarii jednostki,a stwierdziliby ,że to wina oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Również wychodzę z założenia, że należy trzymać się zaleceń producenta i tyle w temacie. Edziowi tymczasem sprezentuję nowego QQ z silnikiem 1.6 DIG-T, zapasem oleju M1 5W50 i beczułką Militeca. W zamian będzie zdawał nam relacje ze swoich ekstrawaganckich eksperymentów. Oczywiście najpierw muszę wygrać w lotto, ale to tylko kwestia czasu więc szykuj się Edwardzie. Dziękuje Colinsie bo większość jak wygrywa w Lotto to wypina się na ludzi ! Trzymam za ciebie kciuki abyś wygrał Widziałem Colins.Tam gdzie Ty masz(i inni też) 5W40 ja mam 5W30 Ciekawe,jak by do tego podszedł nissan w przypadku awarii jednostki,a stwierdziliby ,że to wina oleju Nie Nissan-Renault powie że to z winny klienta bo zły olej nalał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Nonie jestem tego taki pewien,zwłaszcza ,że jest czarno na białym wydane przez Nissana! No ale zostawmy już te olejowe tematy bo zaśmiecamy właściwy i powoli wkrada się złośliwość...niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jano2d Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Niech każdy leje co uważa i dajmy już spokój olejom Niech każdy leje co uważa i dajmy już spokój olejom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Dokładnie trza uważać co się leje do własnego prywatnego silnika ,byle tylko nie lać dziadostwa co udaje olej! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Dla mnie to nie pojęte 1.2 idzie 5W40 a 1.6 5W30 te Renault to nieźle namieszali w olejach !! Może dlatego, że 1.2 DIG-T to silnik HR12DDT, zaś 1.6 DIG-T to MR16DDT? Ty Edku posiadasz wolnossącą odmianę silnika HR - dokładnie HR16DE, zatem konstrukcyjnie bliższy jest Ci 1.2 DIG-T. MR to innej konstrukcji blok silnika - produkowany pod naprężeniem, ciekawostką techniczną jest także (chyba po raz pierwszy zastosowany w seryjnej produkcji) offset na wale. Sądzę, że inżynierowie produkujący tak zaawansowaną technologicznie jednostkę wiedzą, co do niej nalewać - przy założeniu normalnego użytkowania. Co do różnic w instrukcji - sądzę, że można podpytać. Może były różne rewizje silnika? Między różnymi rocznikami SR20DE, czy VQ35DE także były pewne różnice konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Ja nie wiem czy taka rada jest słuszna na forum motoryzacyjnym No może nie jest słuszna,ale nie w tym temacie ! To jest o 1.6 motorku,a o olejach jest chociażby tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47549-jaki-olej-do-qashqaia/?hl=%2Bjaki+%2Bolej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Nie wiem Burning do którego MR bliżej mojemu HR ale na moi oleju toć on cudnie pracuję Bo na poprzednim to kiepsko oj głośno i słabo pracował . Wiem że rodzina HR jest mało awaryjna a szybciej trzeba szklanki wymieniać na 5W30 a to droga impreza!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.