Brzyk Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 W mojej codzienności elektryk by wystarczyło do pracy. Nawet przy zasięgu 200 km . Ale w starszych głowach nie ma tego przekonania.Nie pamiętam, gość w ASO mi mówił, że w sumie są chyba nieźle dofinansowania na elekrto. Ale pocieszające jest to że rzeczywiście w lusterku widzę coraz więcej zielonych tablic. Nawet na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 24 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2021 11 godzin temu, JACKO29 napisał: A wystarczy tą"gładką część" przetrzeć grubym papierem ściernym i będzie lepiej widać. Co Ci da przetarcie papierem ściernym pomiarowej części, skoro nie posiadająca "garbików" miarka ma kontakt ze ściankami i jest cała upaprana olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2021 Swoim wpisem odnosiłem sięJędrula do opinii jednego z kolegów,że cały bagnet się świeci,więc zmatowienie pozwalałoby zobaczyć olej na konkretnym poziomie.Co do ubabrania całej miarki to fakt,tak jest ,ale trzy cztery próby i można poziom zobaczyć.Tu się Nissan nie popisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2021 Dżak - zwracam honor. Przetarłem część pomiarową bagnetu grubym papierem ściernym "w poprzek" i teraz jest zdecydowanie lepiej widoczny poziom oleum na bagnecie. Dzięki i polecam kolegom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mao Opublikowano 1 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2021 W dniu 22.09.2021 o 08:21, Mariusz166 napisał: Dzięki za info- sprawdzasz to na oryginalnym bagnecie? Tak sprawdzałem na oryginalnym bagnecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Tradycyjnie jak co roku w telewizji Kevin sam w domu tak i u mnie w jesienno zimowej porze spalona grzałka sondy lambda nr 2 za katalizatorem. Bez komentarz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elsebo Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 28 minut temu, camel napisał: Tradycyjnie jak co roku w telewizji Kevin sam w domu tak i u mnie w jesienno zimowej porze spalona grzałka sondy lambda nr 2 za katalizatorem. Bez komentarz... Rozumiem, że aktualizacja softu ~luty 2019 była???? Sama wymiana sond nie wiele da. Nissan robił na to (nie wiem czy jawne czy "tajne" ) jakieś akcje serwisowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 27 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2021 Po prostu wymieniali uszkodzone na nowe z nowym softem.Mam taką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camel Opublikowano 28 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2021 (edytowane) 23 godziny temu, elsebo napisał: Rozumiem, że aktualizacja softu ~luty 2019 była???? Sama wymiana sond nie wiele da. Nissan robił na to (nie wiem czy jawne czy "tajne" ) jakieś akcje serwisowe. Auto ostatni raz w serwisie Nissana było na przełomie lutego czy marca 2019 ale to na wymianie czujnika pedału sprzęgła, także na pewno nie miało aktualizacji softu jeśli takowy w tym czasie wyszedł? Na pewno miało zrobioną akcję serwisową dotyczącą właśnie sondy lambda (przynajmniej na papierze) dotyczącą cytuję UOKIK: "NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Nissan: Maxima (A36) wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych (NNA-S) od 14.04. do 05.08.2015 r., Qashqai (J11) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (NMUK) od 24.04.2014 r. do 16.05.2016 r., Pulsar (C13) wyprodukowanych w Hiszpanii (NMISA) od 23.09.2014 r. do 26.05.2016 r., Juke (F15) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii (NMUK) od 05.06.2014 r. do 25.05.2016 r., X-Trail (T32) wyprodukowanych w Japonii (Shatai) od 10.04.2015 r. do 07.06.2016 r. w wyniku nieprawidłowej logiki diagnostyki, kod błędu nie pojawia się, a lampka ostrzegawcza nie zapala w sytuacji, gdy tylny czujnik tlenu uszkodzi się w przypadku elektrycznego zwarcia do masy lub do akumulatora. W takim przypadku monitorowanie diagnostyki pokładowej tylnego czujnika tlenu oraz innych czujników nie działa, a użytkownik samochodu nie jest ostrzegany. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 2 522 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku. Przedsiębiorca zadeklarował, że będzie kontaktować się z właścicielami wszystkich pojazdów objętych akcją, w celu uaktualnienia oprogramowania modułu sterowania silnika (w zakresie logiki diagnostyki tylnego czujnika tlenu). Akcja ta zostanie wykonana przez dealerów Nissana bezpłatnie." Ktoś może napisać coś więcej na temat tego oprogramowania ECU, nr kompilacji starego? nowego? U mnie problem polega na tym że co roku w porze jesienno zimowej przepala się grzałka w sondzie nr 2 za katalizatorem, sama sonda działa, natomiast przepalenie się grzałki powoduje zapalenie się kontrolki check engine i stop/start system fault. Komputer diagnostyczny wskazuje dwa błędy P0138 i P0037. Jeśli jest ktoś na forum komu udało się rozwiązać podobny problem to proszę napisać. Jaki jest nr tej nowej sondy? Edytowane 28 Grudnia 2021 przez camel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 8 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2022 Z Waszego doświadczenia, który rodzaj oleju Motul wybrać? Strona propozycji jest dość rozbudowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2022 (edytowane) 3 godziny temu, serg_on napisał: Z Waszego doświadczenia, który rodzaj oleju Motul wybrać? Z mojego doświadczenia wynika, ze należy stosować olej określony w instrukcji obsługi samochodu. Jeśli jest kilka olejów spełniających normy i wytyczne producenta, to wybieramy to czego potrzebujemy (jedno/dwa do wyboru): mniejsze spalanie, mniejsze substancje lotne/smoliste, lepsza ochrona turbiny i dolotu, lepsza ochrona silnika (np. oringów), pompy oleju, lepsze odpalanie na zimnym, mniejsza konsumpcja oleju przy częstej jeździe autostradowej, itd. Nie można mieć wszystkiego, zawsze wystąpi kompromis. Teraz polecane są wymiany co 7-10 tys. km, więc po kilku latach, sami mamy już dobre rozeznanie w ofercie. Jakaś dziwna obecnie panuje sytuacja. Dowolnie zmieniamy oleje np. 5W30 na 5W40 i odwrotnie, bo mechanik ma akurat na stanie "dobry" olej i go poleca. PS.: Jeśli ktoś poda konkretny olej, to zaraz znajdzie się szereg testów i osób go krytykujących, więc nie ma to zbytniego sensu. PS2.: Patrząc na czystość kostki na nowym parkingu po kilku tygodniach, śmiem twierdzić, że nie rodzaj oleju jest problemem polskich kierowców. Edytowane 9 Marca 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 3 godziny temu, aquariusmax napisał: Z mojego doświadczenia wynika, ze należy stosować olej określony w instrukcji obsługi samochodu. Jakaś dziwna obecnie panuje sytuacja. Dowolnie zmieniamy oleje np. 5W30 na 5W40 i odwrotnie, bo mechanik ma akurat na stanie "dobry" olej i go poleca. PS.: Jeśli ktoś poda konkretny olej, to zaraz znajdzie się szereg testów i osób go krytykujących, więc nie ma to zbytniego sensu. Nic dodać, nic ująć. Podpisuję się pod tym obiema łapami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 Dla tego,leję tylko 5W30,bo w naszych warunkach 0W20 to jest za cienki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 (edytowane) 35 minut temu, JACKO29 napisał: Dla tego,leję tylko 5W30,bo w naszych warunkach 0W20 to jest za cienki. A to tak można zmieniać sobie dowolnie olej 0W20, 5W30, 5W40, gdy mieszka się w różnych krajach ? Niektórzy także wierzą w uszczelniającą moc olejów lepkich przy większych przebiegach. Edytowane 9 Marca 2022 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz166 Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 3 godziny temu, JACKO29 napisał: Dla tego,leję tylko 5W30,bo w naszych warunkach 0W20 to jest za cienki. Też po 2 przeglądzie zmieniłem na 5w30 bo uważam, że to co zaleca producent to woda ale ostatnio przy wymianie oleju rozmawiałem z innym klientem serwisu i powiedział coś co mi dało do myślenia: nowoczesne silniki są dużo lepiej spasowane niż kiedyś i rzadszy olej szybciej dotrze do wszystkich zakamarków silnika- i znowu mam mętlik w głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 13 minut temu, Mariusz166 napisał: ... nowoczesne silniki są dużo lepiej spasowane niż kiedyś i rzadszy olej szybciej dotrze do wszystkich zakamarków silnika- i znowu mam mętlik w głowie. Wymyślasz problemy, których nie masz i się tym zadręczasz. Pierwszy stopień do zawału (serca, nie silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 Hehe, na wesoło to gdzieś jakiś magik w necie opisywał że porszę miało tak spasowany silnik że aż się zatarł po 15 kkm.Oczywiście nie znamy historii bo równie dobrze mógł oleju w ogóle nie wymienić. ...W Toyotach chyba też leją 0ki .Tam to jest precyzja Wysłane z mojego SM-G780G przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 Nie potrafię zrozumieć, jak można się zadręczać problemami, których się nie ma. Ogarnijcie się koledzy. Zamiast się cieszyć z posiadanego auta i jego walorów, co niektórzy oczekują momentu, kiedy silnik się rozpadnie w drodze na wczasy. Łapy opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 No przecież instrukcja mówi że można zastosować 5W30,zalecane jest 0,ale można zamienić...a co do Toyot...Raz się sparzyli na Castrolu,a teraz dają dooopy z alternatorami,na potęgę padają regulatory napięcia,a zamienników nie ma tylko trzeba wymieniać cały alternator...a ich też nie ma Więc cieszmy się że nasze taczki jeżdżą w miarę bez takich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 1 godzinę temu, JACKO29 napisał: Więc cieszmy się że nasze taczki jeżdżą w miarę bez takich problemów I to jest właściwe podejście. Nie po to kupiliśmy swoje wozidła, by teraz zamartwiać się, co też może nam się skaszanić. Czarnowidzom proponuję przesiadkę na komunikację miejską, PKP ... etc - wtedy urojone problemy znikną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 wtedy fora chyba by nie istniały tutaj chyba każdemu a na pewno większości coś stuka, puka . Słyszymy co chcemy słyszeć. ( kiedyś miałem to samo ) - teraz już mam powoli - eee tam,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 48 minut temu, Brzyk napisał: wtedy fora chyba by nie istniały tutaj chyba każdemu a na pewno większości coś stuka, puka . Słyszymy co chcemy słyszeć. ( kiedyś miałem to samo ) - teraz już mam powoli - eee tam,,, Może, to starość? Ja czytam fora, aby zawczasu znać bolączki modelu auta i nie dręczyć potem serwisu o problemy, których nie są w stanie rozwiązać. Ale przesadą jest pisanie wszędzie o oleju, jakby odpowiadał on za wszystkie problemy silników i zmiana rodzaju miała uzdrowić jego działanie. Wolałbym, abyśmy dyskutowali tak dokładnie o innych elementach, szczególnie wpływających na zdrowie i życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 13 godzin temu, aquariusmax napisał: A to tak można zmieniać sobie dowolnie olej 0W20, 5W30, 5W40, gdy mieszka się w różnych krajach ? Niektórzy także wierzą w uszczelniającą moc olejów lepkich przy większych przebiegach. Zauważ, że w takiej Francji, Hiszpanii czy Portugalii gdzie jest gorąco a zim prawie nie ma taki 5w 40 nie jest potrzebny za to bardziej jest potrzebne coś co w upale się sprawdzi. 17 minut temu, aquariusmax napisał: Ale przesadą jest pisanie wszędzie o oleju, jakby odpowiadał on za wszystkie problemy silników i zmiana rodzaju miała uzdrowić jego działanie. Ale większość awarii w nowoczesnych silnikach wzięła się z wprowadzenia long life. A takie awarie jak rozciągnięty rozrząd czy nagar na tłokach są ambiwalentnie związane z olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 mam wrażenie, że niepotrzebnie "odświeżyłem" temat z tym olejem, a tylko chodziło mi o propozycje nowych, lepszych produktów. QQ mam od 16. roku, cały czas na 1 rodzaju oliwki, więc pomyślałem - zapytam, może jest coś nowszego, niekoniecznie z 1 stron "gazet". Efekt, wg mnie kiepski. Odnośnie QQ z mojego roku produkcji, to dla mnie porażką, konkretnie kompromitacją jest kwestia samo-(nie)ładowania akumulatora. Jasne, nie ten temat, ale ile ten problem powoduje kłopotów sprawia, że po 45.000 km przebiegu!!! mam chęć zepchnąć swoje auto do... rowu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 9 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2022 38 minut temu, aquariusmax napisał: Ja czytam fora, aby zawczasu znać bolączki modelu auta i nie dręczyć potem serwisu o problemy, których nie są w stanie rozwiązać. ja tam nie zmieniam samochodów co 3-4 lata a nawet nie co 5-6 . Z reguły - są to chyba procenty w skali wszystkich samochodów. Wierzymy wszyscy że akurat to nam się przytrafi, Znamy je wszyscy z samochodów które mieliśmy. Ja pamiętam np bravo z cieknącymi chłodnicami, łople z awariami zamków, klamek, i poważniejsze - qq z pijącymi olej silnikami. To na szybko . Na prawdę - po za Jako - nie znam przypadku - a kiedyś tym się bardzo interesowałem - żeby w bravo wyminili cłodnicę, w łoplu wymienili zamek, w qq ( moim ) wymienili moduł hamulca ręcznego, ( czy też chyba także chłodnicy ). Tak więc nawet śledzenie forum nie pomoże ci w uzyskaniu reklamacji a tylko znajomośc większej lub mniejszej usterkowości. PS a ja mam wrażenie że w moim 1,6 zaczyna padać sprzegło. po 75kkm . ale jeszcze na wiosnę nie szarpie. tylko na mrozie - a biegi na zimnie cięzko wchodzą, i dwójka zgrzyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.