colins Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) Widział ranger. Do rana nie trzeba było czekać. Milicjant siłą jest i basta. Odnośnie zaś ciasnych kanałów, to słyszałem kiedyś o jednym - ciasny Wiesiek się nazywał. Edytowane 11 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Mowa była o wolnossących. A tak w międzyczasie weź instrukcje do Tiidy. Ze zdziwieniem pewnie stwierdzisz, że dla HR16DE zarówno 10W40 jak i 15W40 są dopuszczalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Ja miałem na osiedlu ciasnego Romka oj gościnny był dla kulegów po spaczeniu umysłowym Mowa była o wolnossących. A tak w międzyczasie weź instrukcje do Tiidy. Ze zdziwieniem pewnie stwierdzisz, że dla HR16DE zarówno 10W40 jak i 15W40 są dopuszczalne Ranger może inaczej wlał byś do swojego silnika 15W40??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Jak bym nie miał innego wyjścia - pewnie tak. Na pewno nic by się nie stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Widzisz a ja nie nalał bym 15W40 tego tyfusu nawet jak nie miał bym wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Dobra dziewczyny, nie kłóćcie się Lepszy już nawet mineral (szczególnie mocno płuczący - "ciężarówkowy") niż niedobór oleju - to pewnie miał na myśli ranger. Ułożenie się silnika polega na dopasowaniu pierścieni do gładzi oraz obróbce termicznej wału/panewek - zatem docieranie "na ostro" ma pewien sens. Nowym autem 9-10tysi zrobię pewnie w pół roku i nie mam zamiaru tak długo jeździć z opiłkami aluminium na zdegradowanym oleju (udowodniono, że w czasie zmiany składu chemicznego na powierzchni wału i panewek uwalniane związki obniżają właściwości smarne oleju - poszukam źródeł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Więc po co pytałeś skoro wiesz lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 12 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 To przeczytaj jeszcze raz moje pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Widzisz a ja nie nalał bym 15W40 tego tyfusu nawet jak nie miał bym wyjścia Edek, odnoszę wrażenie, że kompletnie nie orientujesz się w temacie olejów. Nie rozumiesz o co tak naprawdę w nich chodzi. Olej mineralny nie "brudzi" silnika od pierwszej minuty. Oleje mineralne są mniej stabilne chemicznie i szybciej ulegają degradacji. Produkty tej degradacji mogą zanieczyszczać silnik bardziej niż inne oleje. W pierwszym okresie użytkowania są jednak tak samo dobre jak "syntetyczne". Idąc dalej, jak by wymieniać olej mineralny odpowiednio często, uzyskasz taką samą ochronę jak przy "syntetykach". Oczywiście przy założeniu, że lepkość takiego leju jest dopuszczona przez producenta silnika. Druga sprawa, że obecnie bardzo ciężko o oleje syntetyczne. Praktyczne wszystkie dostępne konsumencko oleje są olejmi hydrokrakowanymi a więc są to oleje mineralne podrasowane na drodze reakcji chemicznych. Z racji, że ten proces odbywa się na drodze syntezy chemicznej, producenci nadużywają określenia "syntetyczny". Ten Twój wychwalany pod niebiosa Mobil 5w50 to też taki ulepszony olej mineralny - czyli hydrokrakowany tzw. syntetyk . Lepszy już nawet mineral (szczególnie mocno płuczący - "ciężarówkowy") niż niedobór oleju - to pewnie miał na myśli ranger. Dokładnie to miałem na myśli . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Ale Ranger nie doczytał że tobie tłumaczyłem dawałem materiały że jak byś nalał mineralna do 1.6DIG-T to byś go zniszczył. Ranger na olejach to ja się znam bardzo dobrze bo pracowałem w hurtowni olei a za młodego pracowałem po warsztatach i lało się wtedy tylko olej Mineralny i Hipolle do przekładni i mostów Co do wychwalanego Mobi1 5W50 to znajdź taki kompletny olej o takiej jakości i przewyższający normy olejowe dla dzisiejszych olei syntetycznych! Widzisz Ranger są oleje a tylko jeden Mobil1 5W50 gdzie jest wlewany do nowych silników jak i już z dużym przebiegiem. Który kozak tak potrafi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 To przeczytaj jeszcze raz moje pytania To Ci ja odpowiedział jako pierwszy więc w czym rzecz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Burning coś ty narobił z tym pomysłem wlania tyfusu na czas układania się silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Edzio , przeczytaj sobie ze zrozumieniem. http://motoroils.pl/dlaczego.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 Po tym co wyczytałem w instrukcji, a napisałem Ci w wątku o pielęgnacji auta w dziale QQ, śmiem twierdzić, że 1.2 DIG-T fabrycznie jest zalany również olejem 5W30. Dopiero na kolejne wymiany Nissan zaleca (przynajmniej w instrukcji) olej 5W40. A sądząc po tym jak silnik klepał mi przed wymianą oleju na 5W40 tym bardziej wierzę w to co sądzę. W instrukcji nissan zaleca olej 5w30 . Silnik ci klepał widzę eko jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Więc chyba masz inną instrukcję, bo w instrukcji do QQ z silnikiem 1.2 DIG-T Nissan zaleca olej 5W40. Rozdział 9-4 instrukcji obsługi, druk z czerwca 2014 r., miejsce druku: Węgry. Ta sama instrukcja w rozdziale 9-2 stanowi, że owszem olej 5W30, ale do silników diesla. Natomiast w temacie mojej rzekomej ekojazdy napiszę tylko tyle, że tak mu dałem w d*pę na drogach szybkiego ruchu, że po 3 tys.km musiałem wymienić olej, bo silnik zaczął klepać. Ale o tym pisałem w dziale QQ kłócąc się przy tym zażarcie z Edwardem. Teraz jednak mamy sojusz i kłócimy się na zupełnie inne tematy. A w zasadzie chyba się nie kłócimy. Edytowane 12 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 12 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Jedzem panowie ostro mogę tydzień o olejach pisać 1.2T co się okazuje lubi 5W30 z Milicjantem, 5w40 1.6T 5W30 a ja zalał bym Mobil1 5W50 jeszcze u dilera przed wyjazdem Tak jak zrobiłem z Tiidą u dilera nawet nie jęknęli. Edytowane 12 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jakiś czas temu pisałeś, że zmieniałeś później bo nie podobało Ci się jak rano popychacze grają, które w Tidzie 1.6 nie są hydrauliczne.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 mitomania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 samo podanie lepkości wg SAE niewiele mówi o oleju, jakie normy ACEA / API musi spełniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Jakiś czas temu pisałeś, że zmieniałeś później bo nie podobało Ci się jak rano popychacze grają, które w Tidzie 1.6 nie są hydrauliczne.. Zmieniłeś bo nie podobało ci się jak rano popychacze grają ?? Ja nigdy na tym forum nie pisałem że mi popychacze grają na zalanym Mobi1 5W50 w moim silniku !!!!!!!!!!!!!!! Ja zawsze tu pisałem i piszę że grały zawory w moim silniku jak sieczkarnia na zalanym fabrycznym 5W30 !!!!! Teraz na wiosnę znowu zaleje Mobil1 5W50 i nie napiszę że silnik źle pracuje ,bo na tym oleju silniki gładko pracują mitomania? Do mitomana mi daleko! samo podanie lepkości wg SAE niewiele mówi o oleju, jakie normy ACEA / API musi spełniać? Ja nie wiem jakie ACEA/API jest dla 1.6DIG-T! Mobil1 5w50 - Spełnia wymagania API SM, SN, SL, SJ i ACEA A3 / B3, A3 / B4 Jakie by nie było dla 1.6DIG-T API ACEA to i tak bym wlał Edytowane 13 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Gorzej jakbyś wlał, a wymaga np. C4 (w co wątpię) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Edziu, to kiedy w końcu zmieniłeś na 5W50? Jeszcze u dealera jak pisałeś chwilę temu czy jednak później jak zabaczyleś jak zawory grają? Bo ja się juz pogubiłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Nieważne kiedy, ważne że Mobil1 5W50 jest najlepszy na wszystko niezależnie od spełnianych norm! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Edziu, to kiedy w końcu zmieniłeś na 5W50? Jeszcze u dealera jak pisałeś chwilę temu czy jednak później jak zabaczyleś jak zawory grają? Bo ja się juz pogubiłem... Ranger w ASO Nissan na drugim obowiązkowym przeglądzie zalali mi olej jaki sobie jako klient życzyłem Razem z płynem hamulcowym i klockami co nie wymagało wymiany ale ja lubię mieć nowe Na trzecim obowiązkowym już nie pytali co wlewać bo było to zbyt oczywiste! A zawory i łańcuch grały na oleju który był w silniku -5W30- jak kupowałem Tiide. Nieważne kiedy, ważne że Mobil1 5W50 jest najlepszy na wszystko niezależnie od spełnianych norm! On przewyższa normy olejowe Edytowane 13 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.