Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odbiór nowego Pulsara i docieranie


Burning
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dodam. To co przytoczyłeś to reklamowy bełkot. Olej z ropy nie jest mniej czysty niż ten z gazu. Po prostu z gazu łatwiej uzyskać czysty olej. Wydobycie gazu tez jest tańsze. Zatem duże koncerny jak Shell ida ta drogą bo to im się po prostu opłaca. Jeździlem na tym i nic nadzwyczajnego. Do DPF pewnie cos to daje ale do benzyn nic to nie wnosi. Widzisz Jacko nawet musiał dodać Militeca bo uznał, ze jest słabo... Ja teraz wlałem Castrol EDGE i mam wrażenie, że jest lepiej niż na Shell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tematu o docieraniu zrobiła się wojenka o to, który olej lepszy :S

 

PS: 300V Power 5W40 na pewno nadaje się do agresywnej jazdy (HTHS = 4.1), ale wymaga częstych wymian (TBN = 8,25)

Edytowane przez Burning
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manix znasz jednego Motul 300V a ja drugiego z syntetycznej Bazy Mobil1 0W40 , no mnóstwo  pełnych syntetyków a reszta Hydrokrakowane Minerale :whistle:

Dziękuje Ranger, jeśli lałeś to i uważasz że nie jest taki super jak mówią to jest informacja a jak Castrol Edge lepszy od Shella Pureplus to ja już jestem w szoku :)  

 

Burning jaka wojenka my rozmawiamy o olejach  :D

Burning mój aktualny olej HTHS =4.4   TBN= 11.8 !

Wymiana zawsze na Wiosnę bo zaczynam szybciej jeździć :)  

Edytowane przez Edek01
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I z tematu o docieraniu zrobiła się wojenka o to, który olej lepszy :S

 

PS: 300V Power 5W40 na pewno nadaje się do agresywnej jazdy (HTHS = 4.1), ale wymaga częstych wymian (TBN = 8,25)

Nie żebym trzymał którąś stronę, ale z wrodzonej złośliwości spytam po co zakładałeś ten temat skoro na wszystkie pytania zdajesz się znać odpowiedzi najlepiej. :devil:

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. :spoko:  Śliski temat w każdym razie, bo jak zwykle rozmowa przeniosła się na tematy olejowe. A w tych tematach zgody chyba nigdy nie będzie. :D

Podobnie jak z olejem jadalnym - jeden poleci ten z Biedronki, a drugi powie, że nie, bo z Lidla, a i tak wszyscy jadą na "bazie" z Kujawskiego. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4) Czy serwis Nissana umożliwia wymianę oleju na mineralny, lub chociaż półsyntetyk na czas docierania?

A co oszukujesz ,pytałeś o tyfusa czy serwis umożliwia wlanie mineralnego tyfusu!

I zaczął się temat od tyfusa minerala a skończył na pełnych syntetykach!

A silniki to w fabryce docierają a nie właściciele tych silników :)

Edward , ten olej z allegro,tyle że oryginał,a nie podróba 

Manix faktycznie podrabiają pureplusa !

Po lewej oryginał po prawej podróba !!!

 

No super ten olej 

 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest 4 dobre oleje, bańki czyściutkie po spłynięciu oleju ale wiele tak reklamowanych tyfusów :D

Dobrze że ja mam pierdolca i sprawdzam co chwile jak wygląda klawiatura i olej po przepracowaniu jak go zlewam na Wiosnę.

Na moim zero glutów i innych cudów po spłynięciu z miski olejowej ,a klawiatura błyszczy . 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reguła jest prosta - oleje LowSAPS zostawią czystszą bańkę niż mid, czy HighSAPS :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziękuje wlać tego  5W30 lowSAPS

 

Mobil1 5W50 to zostawia na ściankach butelki to jest dopiero olej .

 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to bzdurny test. Od razu widać, że oleje 5W30 są bardziej przegrzanie w tych butelkach. Tyle tylko, że oleje tego rodzaju są przeznaczone do szybkiej recyrkulacji w silniku! Nikogo przecież nie dziwi, że olej W40 czy W50 jest odporniejszy na wysoką temperaturę bo to wynika z większej liczby W. Dlatego oleje typu W50 są dedykowane do konkretnych silników.

Porównując jednak w obrębie klasy lepokościowej wychodzi na to, że Shell, Mobil i Mobil 1 to raczej lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem ile czasu dany olej garowali ale mi wystarczy widok co zostaje na ściankach!

Na moim nic nie zostaje na ściankach- gluty z drobinami i osadami nie pływają  :spoko:

Ale ma mistrzowski TBN 11.8 :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po autostradzie i w korkach a nie jeden lux olej w takich warunkach klęka ,co słychać po głośniejszej pracy silnika :)

Ranger ale podnieca mnie widok tak czystej klawiatury z łańcuchem po takim TBN widok niesamowity kopara opada :dribble:

Ranger zobacz czym zalewają to cacko 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ranger zalewają Mobil1  5W50 a silnik ciasnopasowany i ręcznie składany jest w LFach!!

https://kaizenfactor.wordpress.com/2011/01/19/exclusive-the-first-three-production-lfas-arrive-in-the-usa-part-1/

 

Dla mnie to jest olej nad oleje i zdania nie zmienię  :spoko:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale to silnik wysoce obciążony, z dwiema turbinami i ekstremalnie podciągniętym stopniem sprężania. W takim silniku taki olej jest uzasadniony ze względu na znacznie większe temperatury w nim panujące a nie w wolnossącej prykawce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no do prykawek to się nie nadaje ale do silników od 1.6 to doskonale się sprawdza  :spoko:

Co do LFA  to zaprzecza dyrdymałą że do ciasno pasowanych nie leje się takich oleji !!! 

Gładkość pracy silnika  na tym oleju jest nie do opisania ,a właściwości płucząco-myjące tak samo !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej Edwardzie uważam, że kompletnie nie rozumiesz o co chodzi w olejach...

 

Lepkość oleju ma być optymalna dla danego silnika w temperaturze jego pracy. Lepkość oleju - każdego, maleje wraz ze wzrostem temperatury. Odporność oleju na spadek lepkości w wysokiej temperaturze oznacza liczba po W. Nissan założył, że w silniku 1.6 optymalną lepkość w temperaturze roboczej silnika ma olej 5W30. Olej 5W50 w tym silniku w temperaturze jego pracy jest bardziej lepki niż powinien.

 

W omawianym wyżej przykładzie, silnik z bardzo dużym stopniem sprężania i dwiema turbinami pracuje w znacznie większej temperaturze niż np. 1.6. Zwykły olej w tych warunkach osiągnąłby lepkość zbliżoną do wody ;). Dlatego trzeba tam dać olej W50 albo nawet W60, bo taki olej jest przystosowany do pracy w większej temperaturze. Jego lepkość w takiej dużej temperaturze będzie właściwa - bo takie parametry ma ten olej ! Dlatego też oleje W50 i W60 zalecane do obciążonych silników z turbinami lub do jednostek chłodzonych powietrzem. I dlatego też współczesne diesle, które nie dogrzewają się jak wysilone benzyny latają obecnie na 5W30...

 

Jeżeli gładkość pracy silnika jest dla Ciebie ważniejsza niż wszystko, proponuję wlać do silnika olej przekładniowy. Wtedy gładkość jego pracy będzie nie do opisania....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam deja vu..... Poprawcie mnie jeśli się mylę - ale cały "elaborat" o olejach już gdzieś był poruszany i szeroko omawiany?

Burning zadał konkretne pytania i dostał odpowiedź w pierwszych 5 czy 6 postach...

 

w #81 sam napisał : "Bo pytałem o docieranie i odbiór nowego auta, a nie oleje?"

a tu dalej wymiana zdań o wyższości jednego oleju nad drugim....

5 stron.... 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edward notorycznie nie może zrozumieć o co chodzi z olejami a ja mam dryg pedagogiczny... ;). Ale skończyłem już - poddaje się ;):D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...