Edek01 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Burning zastanów się co wkleiłeś- pytałeś to ci odpisywałem teraz sobie szukaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Więc chyba masz inną instrukcję, bo w instrukcji do QQ z silnikiem 1.2 DIG-T Nissan zaleca olej 5W40. Rozdział 9-4 instrukcji obsługi, druk z czerwca 2014 r., miejsce druku: Węgry. Ta sama instrukcja w rozdziale 9-2 stanowi, że owszem olej 5W30, ale do silników diesla. Natomiast w temacie mojej rzekomej ekojazdy napiszę tylko tyle, że tak mu dałem w d*pę na drogach szybkiego ruchu, że po 3 tys.km musiałem wymienić olej, bo silnik zaczął klepać. Ale o tym pisałem w dziale QQ kłócąc się przy tym zażarcie z Edwardem. Teraz jednak mamy sojusz i kłócimy się na zupełnie inne tematy. A w zasadzie chyba się nie kłócimy. Colins to ja mam inną instrukcję druk grudzień 2013 :Węgry Ps. Edward to jest niezły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Czy możesz w takim razie zerknąć co zalecają w Twojej instrukcji? Bo w mojej tak jak pisałem wcześniej, do silnika 1.2 DIG-T olej o specyfikacji 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suszara Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 1.2 DIG-T olej o specyf.-5w30 Pozostałe silniki też 5w30 Tak mnie dziwi z kąt taka zmiana, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Pan Edek.jpg 1.2 DIG-T olej o specyf.-5w30 Pozostałe silniki też 5w30 Tak mnie dziwi z kąt taka zmiana, Jakoś kurde balans nie chce mi się wierzyć, że mówimy o tej samej instrukcji do Qashqaia z silnikiem 1.2 DIG-T. Mam swoją właśnie przed sobą i przytaczam jeszcze raz co tam jest napisane. Dział 9-2: Informacje techniczne. Nissan podaje tam (z adnotacją, że wymiana oleju z filtrem oleju), że dla silników HRA2DDT powinien być olej silnikowy o specyfikacji 5W40 ACEA A3/B4. Dodatkowo powtarza to zalecenie w dalszej części instrukcji, a dokładnie w rozdziale 9-4, dodając, że do silnika benzynowego powinien być olej 5W40, a jeśli nie jest dostępny, to odsyła do zamieszczonej na tej samej stronie tabelki doboru lepkości oleju w zależności od temperatury zewnętrznej (w tabelce podane są oleje od 5W30 aż do 20W50). Jednocześnie niżej jest adnotacja, że do silników diesla K9K oraz R9M ma być stosowany wyłącznie olej 5W30 Low SAPS. Nie wiem czy instrukcja została zmieniona w trakcie produkcji auta. W moim wydaniu z czerwca 2014 r. jest napisane tak jak wyżej, a od siebie mogę dodać, że po wymianie oleju na można powiedzieć przeciętnego Elfa (hydrokraka) silnik znacznie się wyciszył. Aha - przed wymianą konsultowałem się z ASO i powiedzieli mi, że oni też zalewają olejem 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Jacko29 w dziale QQ też pisał, ze w jego instrukcji jest zapis o oleju 5w30 dla 1.2 DIG T. Zatem jak widać nastąpiła zmiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Lejta Minerala przecież nic się nie stanie ,no może na drodze w połowie drogi do domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) No, Jacko nawet zalał swego ścigacza olejem 5W30. Może rzeczywiście instrukcja została zmieniona. Tylko dlaczego? W mojej jest jeszcze jeden trochę dziwny dla mnie zapis, a mianowicie taki, że Nissan rozgranicza wymianę oleju na wymianę z filtrem i bez filtra oleju. Przy wymianie z filtrem zaleca olej 5W40. Natomiast przy wymianie bez filtra olej 5W30. Jednak w dalszej części instrukcji ponownie przypomina o zaleceniach w postaci oleju 5W40. W sumie nie ma chyba większego znaczenia czy wlejemy olej 5W30 czy 5W40, bo oba dadzą radę. Choć przyznam, że po wymianie na 5W40 mój silnik wyraźnie się wyciszył. Z minerałem zaś byłbym ostrożny. Mimo, że Edek poleca. Choć z drugiej strony, te wszystkie dzisiejsze pseudosyntetyki tak naprawdę, to tylko trochę zmodyfikowane minerały. Edytowane 13 Marca 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Może chodzi o wymiany między przeglądowe np. w następstwach bardzo ciężkich warunków eksploatacji. Wówczas 5w30 miałby go lepiej oczyścić przed napełnieniem serwisowym 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Pas! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Olej hydrokrakowany ma tyle wspólnego z mineralnym, że powstaje na bazie ropy naftowej, a nie estrów. Jeśli z tabletek na zatoki uzyskamy amfetaminę, to jest to tabletka na zatoki, czy amfetamina? Ale panowie - odbiegacie od tematu.. chociaż w sumie ciekawą burzę wywołałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Kup olej z gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 To nie jest olej z gazu. Olej syntezowany z gazu jest tylko jednym z dodatków w tym oleju. Duże koncerny szukają sposobów na ograniczenie zużycia ropy naftowej. Duże ilości gazu marnują się przy wydobyciu ropy. Ta technologia to próba użycia czegoś innego. Dość skuteczna, bo taki olej ma dobre własności i można go z powodzeniem dodawać do olejów bazowych wykorzystywanych do produkcji środków smarnych do motoryzacji. Przy okazji, oleje stają się coraz bardziej mineralne a mniej syntetyczne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Ranger olej z gazu nie jest jednym z dodatków !!!!!!!!! Ten olej z gazu ziemnego to BAZA Jak dla olei z ropy MINERAŁ jest bazą! Baza tego czystego oleju jest lwią częścią a reszta to uszlachetniacze -Ten czysty, klarowny olej bazowy, praktycznie pozbawiony wszelkich zanieczyszczeń znajdujących się zwykle w ropie naftowej, pozwala koncernowi wytwarzać najlepsze środki smarne na świecie Technologia Shell PurePlus, w porównaniu z tradycyjnymi produktami na bazie olejów z grupy II lub III, zapewnia poprawę lepkości, współczynnika tarcia i obniżenielotności. Unikatowa technologia Shell PurePlus oferuje możliwość opracowywaniadoskonałych środków smarnych do najnowocześniejszych silników, zapewniającpoziom czystości niemożliwy do osiągnięcia przy zastosowaniu olejów bazowycho niższej jakości: oleje Shell Helix Ultra to najbardziej zaawansowane oleje silnikowe,jakie kiedykolwiek zaoferowaliśmy.Produkty Helix Ultra powstają w oparciu o opracowany przez Shell najnowocześniejszyproces technologiczny, umożliwiający produkcję oleju bazowego z gazu ziemnego.Dzięki wykorzystaniu unikatowej technologii Shell PurePlus produkt może zapewniaćjeszcze wyższy poziom oczyszczania i ochrony. Opracowany przez Shell przełomowyproces umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego krystalicznie czystego oleju bazowego,niezawierającego żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej.Idealnie czysty olej bazowy wraz z opatentowaną przez Shell Technologią AktywnegoOczyszczania (ACT), pozwala nam zaoferować olej silnikowy, który zapewniadoskonałą czystość i ochronę współczesnym silnikom. Parametry te przewyższająstandardy branżowe i dzięki temu najważniejsze elementy silnika mogą pracowaćw stanie zbliżonym do fabrycznego. Biorąc pod uwagę dziedzictwo Shell Helix i pozycjępioniera tej rodziny produktów w dziedzinie aktywnego oczyszczania silników, jesteśmyprzekonani, że technologia ta stanowi duży krok naprzód w kwestii utrzymaniasilników w jak najlepszym stanie. Jest też podstawą dla następnej generacji olejówsilnikowych projektowanych dla ochrony silników, teraz i w przyszłości. http://autoflesz.com/olejowe-nowosci/3077-jedyna-na-%C5%9Bwiecie-technologia-%E2%80%93-shell-pureplus-technology-fotoreporta%C5%BC-z-polskiej-prezentacji-nowej-linii-olej%C3%B3w-silnikowych.html Tak naprawdę to jest prawdziwy olej SYNTETYCZNY! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Jeździłem Fiatami 125 p, których silniki zalewane były olejami niespełniającymi żadnych norm (bo żadne wtedy nie spełniały ) Selektol, a skrzynie i mosty równie "zacnymi" Hipolami i każdy dobijał bez większych problemów do 200000 km. Olej był jednak regularnie wymieniany i to jest właśnie tajemnica bezawaryjnej eksploatacji. Oczywiście w nowoczesnych zabawkach trzeba bardziej zwracać uwagę na normy producentów, ale od marki oleju ważniejsza jest systematyczna wymiana. I tyle mojego wymądrzania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Colins to prawda nie wymądrzanie o Selektol Hipol Ale przezroczysty olej z gazu ziemnego robi wrażenie nie ??? Ceny też są szokujące 78zł za 4l 5W40 Ultra. http://allegro.pl/shell-helix-ultra-5w40-5w-40-4l-gratis-i5043215982.html Edytowane 16 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Pora zejść na ziemie,jeżeli coś pada w aucie pierwsze,to na pewno nie jest to silnik,nawet zalewany najgorszym olejem. Ważne,że wymieniany na czas. A co do awarii to bardziej obawiał bym się oprzyrządowania,delikatnego zawieszenia,kiepskiej,cienkiej karoserii,w tym lakier, czy wszendobylskiej,chińskiej elektroniki. Ale to moje zdanie. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Tyż prawda. Zapewne osprzęt silnika da nam popalić prędzej niż sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Edward , ten olej z allegro,tyle że oryginał,a nie podróba , to my tu lejemy od kilku dobrych lat. Ja to lałem ,Ranger to lał i Jacko tyż lał. Edzio widzę że dla Ciebie GAZ to twór syntetyczny a nie produkt całkowicie naturalny ,jak sama ropa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 No mnie nie stać na testowanie wynalazków,dlatego kupiłem auto z ostatnim sprawdzonym silnikiem. Myślę,że posłuży bo chyba straciłem gwarancję,jakoś przegapiłem pierwszy przegląd, świadomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Każdy olej nie na BAZIE mineralnej z ropy !!!- jest dla mnie prawdziwym syntetykiem Manix a ile olej na rynku jest z BAZY syntetycznej?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 No to teraz będziemy czytali wywody, że jednak najlepszy kg jest shell z gazu a nie Mobil 5W50... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) A czy ja piszę o moim oleju z ropy naftowej z grupy III ??? Ranger najlepszy sprawdzony z ropy naftowej z lwią częścią uszlachetniaczy to jest mój i zdania nie zmieniam . Myślałem że dodasz coś więcej o oleju z gazu ziemnego Edytowane 16 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.