ranger Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Dodam. To co przytoczyłeś to reklamowy bełkot. Olej z ropy nie jest mniej czysty niż ten z gazu. Po prostu z gazu łatwiej uzyskać czysty olej. Wydobycie gazu tez jest tańsze. Zatem duże koncerny jak Shell ida ta drogą bo to im się po prostu opłaca. Jeździlem na tym i nic nadzwyczajnego. Do DPF pewnie cos to daje ale do benzyn nic to nie wnosi. Widzisz Jacko nawet musiał dodać Militeca bo uznał, ze jest słabo... Ja teraz wlałem Castrol EDGE i mam wrażenie, że jest lepiej niż na Shell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 https://www.motul.com/pl/pl/news/nowa-generacja-legendarnej-serii-motul-300v 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) I z tematu o docieraniu zrobiła się wojenka o to, który olej lepszy :S PS: 300V Power 5W40 na pewno nadaje się do agresywnej jazdy (HTHS = 4.1), ale wymaga częstych wymian (TBN = 8,25) Edytowane 16 Marca 2015 przez Burning 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 (edytowane) Manix znasz jednego Motul 300V a ja drugiego z syntetycznej Bazy Mobil1 0W40 , no mnóstwo pełnych syntetyków a reszta Hydrokrakowane Minerale Dziękuje Ranger, jeśli lałeś to i uważasz że nie jest taki super jak mówią to jest informacja a jak Castrol Edge lepszy od Shella Pureplus to ja już jestem w szoku Burning jaka wojenka my rozmawiamy o olejach Burning mój aktualny olej HTHS =4.4 TBN= 11.8 ! Wymiana zawsze na Wiosnę bo zaczynam szybciej jeździć Edytowane 16 Marca 2015 przez Edek01 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 I z tematu o docieraniu zrobiła się wojenka o to, który olej lepszy :S PS: 300V Power 5W40 na pewno nadaje się do agresywnej jazdy (HTHS = 4.1), ale wymaga częstych wymian (TBN = 8,25) Nie żebym trzymał którąś stronę, ale z wrodzonej złośliwości spytam po co zakładałeś ten temat skoro na wszystkie pytania zdajesz się znać odpowiedzi najlepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Bo pytałem o docieranie i odbiór nowego auta, a nie oleje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 17 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2015 Rozumiem. Śliski temat w każdym razie, bo jak zwykle rozmowa przeniosła się na tematy olejowe. A w tych tematach zgody chyba nigdy nie będzie. Podobnie jak z olejem jadalnym - jeden poleci ten z Biedronki, a drugi powie, że nie, bo z Lidla, a i tak wszyscy jadą na "bazie" z Kujawskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2015 (edytowane) 4) Czy serwis Nissana umożliwia wymianę oleju na mineralny, lub chociaż półsyntetyk na czas docierania? A co oszukujesz ,pytałeś o tyfusa czy serwis umożliwia wlanie mineralnego tyfusu! I zaczął się temat od tyfusa minerala a skończył na pełnych syntetykach! A silniki to w fabryce docierają a nie właściciele tych silników Edward , ten olej z allegro,tyle że oryginał,a nie podróba Manix faktycznie podrabiają pureplusa ! Po lewej oryginał po prawej podróba !!! No super ten olej Edytowane 19 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 A to ostatnie zdjęcie co przedstawia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Ranger to zdjęcie przedstawia co to za olej no super olej z gazowymi glutami Tu masz zdjęcia super olei, szkoda że nie badali mojego oleju peak life http://bmwservice.li...?thread=1271347 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Czego ma dowodzić ten test? Że Castrol EDEGE 0W40 najlepszy a Mobil i Mobil 1 to szajs ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Tam jest 4 dobre oleje, bańki czyściutkie po spłynięciu oleju ale wiele tak reklamowanych tyfusów Dobrze że ja mam pierdolca i sprawdzam co chwile jak wygląda klawiatura i olej po przepracowaniu jak go zlewam na Wiosnę. Na moim zero glutów i innych cudów po spłynięciu z miski olejowej ,a klawiatura błyszczy . Edytowane 20 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Reguła jest prosta - oleje LowSAPS zostawią czystszą bańkę niż mid, czy HighSAPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) No dziękuje wlać tego 5W30 lowSAPS Mobil1 5W50 to zostawia na ściankach butelki to jest dopiero olej . Edytowane 20 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Dla mnie to bzdurny test. Od razu widać, że oleje 5W30 są bardziej przegrzanie w tych butelkach. Tyle tylko, że oleje tego rodzaju są przeznaczone do szybkiej recyrkulacji w silniku! Nikogo przecież nie dziwi, że olej W40 czy W50 jest odporniejszy na wysoką temperaturę bo to wynika z większej liczby W. Dlatego oleje typu W50 są dedykowane do konkretnych silników. Porównując jednak w obrębie klasy lepokościowej wychodzi na to, że Shell, Mobil i Mobil 1 to raczej lipa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Ja nie wiem ile czasu dany olej garowali ale mi wystarczy widok co zostaje na ściankach! Na moim nic nie zostaje na ściankach- gluty z drobinami i osadami nie pływają Ale ma mistrzowski TBN 11.8 Edytowane 20 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Nie ma co się podniecać liczbą zasadową TBN bo na gazie nie jeździsz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 (edytowane) Ale po autostradzie i w korkach a nie jeden lux olej w takich warunkach klęka ,co słychać po głośniejszej pracy silnika Ranger ale podnieca mnie widok tak czystej klawiatury z łańcuchem po takim TBN widok niesamowity kopara opada Ranger zobacz czym zalewają to cacko Edytowane 20 Marca 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Mobil 1 5W30 i co z tego? No i olej zlewają do butelki jak w garażu a nie warsztacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Ranger zalewają Mobil1 5W50 a silnik ciasnopasowany i ręcznie składany jest w LFach!! https://kaizenfactor.wordpress.com/2011/01/19/exclusive-the-first-three-production-lfas-arrive-in-the-usa-part-1/ Dla mnie to jest olej nad oleje i zdania nie zmienię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Tak, ale to silnik wysoce obciążony, z dwiema turbinami i ekstremalnie podciągniętym stopniem sprężania. W takim silniku taki olej jest uzasadniony ze względu na znacznie większe temperatury w nim panujące a nie w wolnossącej prykawce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Nie no do prykawek to się nie nadaje ale do silników od 1.6 to doskonale się sprawdza Co do LFA to zaprzecza dyrdymałą że do ciasno pasowanych nie leje się takich oleji !!! Gładkość pracy silnika na tym oleju jest nie do opisania ,a właściwości płucząco-myjące tak samo ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Dalej Edwardzie uważam, że kompletnie nie rozumiesz o co chodzi w olejach... Lepkość oleju ma być optymalna dla danego silnika w temperaturze jego pracy. Lepkość oleju - każdego, maleje wraz ze wzrostem temperatury. Odporność oleju na spadek lepkości w wysokiej temperaturze oznacza liczba po W. Nissan założył, że w silniku 1.6 optymalną lepkość w temperaturze roboczej silnika ma olej 5W30. Olej 5W50 w tym silniku w temperaturze jego pracy jest bardziej lepki niż powinien. W omawianym wyżej przykładzie, silnik z bardzo dużym stopniem sprężania i dwiema turbinami pracuje w znacznie większej temperaturze niż np. 1.6. Zwykły olej w tych warunkach osiągnąłby lepkość zbliżoną do wody . Dlatego trzeba tam dać olej W50 albo nawet W60, bo taki olej jest przystosowany do pracy w większej temperaturze. Jego lepkość w takiej dużej temperaturze będzie właściwa - bo takie parametry ma ten olej ! Dlatego też oleje W50 i W60 zalecane do obciążonych silników z turbinami lub do jednostek chłodzonych powietrzem. I dlatego też współczesne diesle, które nie dogrzewają się jak wysilone benzyny latają obecnie na 5W30... Jeżeli gładkość pracy silnika jest dla Ciebie ważniejsza niż wszystko, proponuję wlać do silnika olej przekładniowy. Wtedy gładkość jego pracy będzie nie do opisania.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Chyba mam deja vu..... Poprawcie mnie jeśli się mylę - ale cały "elaborat" o olejach już gdzieś był poruszany i szeroko omawiany? Burning zadał konkretne pytania i dostał odpowiedź w pierwszych 5 czy 6 postach... w #81 sam napisał : "Bo pytałem o docieranie i odbiór nowego auta, a nie oleje?" a tu dalej wymiana zdań o wyższości jednego oleju nad drugim.... 5 stron.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 21 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Edward notorycznie nie może zrozumieć o co chodzi z olejami a ja mam dryg pedagogiczny... . Ale skończyłem już - poddaje się . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.