Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie pneumatyczne do Z350


Łukasz83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej hej

Żeby nie zaśmiecać innych tematów zakładam nowy wątek. Co sądzicie o zawieszeniu pneumatycznym do Zetki? Plusy, minusy, ceny, co polecacie? Chciałbym mieć możliwość obniżenia auta np na zloty i do codziennej jazdy i jednocześnie szybkiego podniesienia go jak trzeba wjechać do garażu lub wjechać gdzieś w trawę czy na próg zwalniający. Pomyślałem o pneumatyce. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nie głupi pomysł..to byłoby lekarstwo na mój garaż.... 
jak to potem trzyma się w zakrętach / lataniu booookem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo chcialem miec pneumatyczne zawieszenie i mocno dzialalem w tym temacie. Najtaniej wyjdzie zawieszenie od mapeta ktory juz przetarl szlaki i zrobil i Arka bielej Z'tki. Nie mniej jednak zestaw u niego kosztuje minimum jakies 3,5-4 tys zeby to mialo rece i nogi a do tego trzeba jeszcze miec zaiweszenie gwintowane na bazie ktorego to zostanie to zrobione. Najlepsza opcja jest ISC i w tym przypadku koszt robi sie ok 7-8 tys z montazem. Przy tej kwocie myslal bym na dmuchanym k-sportem. Byc moze i sie zdecyduje jeszcze kiedys ale puki co wloze gwincik ktory czeka juz ponad pol roku na montaz i bede jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaniowy ma air ride i chwalił. Fajna sprawa właśnie na to, żeby auto było uniwersalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie bo budowa mora na to nie pozwala. Wiec najpier gwint a potem dmuchac.

 

Fakt kaniowy chawalil to sobie bardzo - nawet macalem to na zywo u niego i z nim rozmawialem tylko jego auto to typowy stancowoz niz auto do zapierdalania a kazdy czego innego oczekuje. Najlepiej by bylo samemu sie przejechac.

Ja bym poszedl w PLS:

 

brendon_2.jpg

 

Normalnie jezdzisz na gwincie ze spuszczonym powietrzem a jak potrzebujesz pokonac przeszkode to pompujesz poduchy i jedziesz dalej. Minusem tego rozwiazania z tego co pamietam to byly przecierajace sie poduszki poprzez sprezyny. Cos tam probowali z tym zrobic ale ostatecznie produktu nie ma w ofercie Mapeta ale nie wiem dlaczego. Kiedys sie go o to pytalem ale juz nie pamietam co mi powiedzial bo w sumie zdecydowalem sie puki co jezdzci na gwincie samym.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/nissan-350z-zawieszenie-pneumatyczne-air-ride-i5150551716.html

 

Co sądzicie o tym? Nadaje się to do czegoś czy to lipa?


A i słyszałem opinie , że jadąc sobie np. 200 km/h może walnąć poduszka i wtedy auto jest nie do opanowania, ale czy nie jest to histeria? Jak opona walnie przy tej prędkości to też byłoby średnio, a czy ta poducha pęka częściej jak np. opona? Czy faktycznie jest to zagrożenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rownie dobrze moze pekna sprezyna. Czy jest to trudne do opanowania to nie wiem bo nie mialem takiej sytuacji.

 

Co do tego zestawy to jest to oferta Mapeta o ktorym pisalem. Na jakiego zestawach lata prawie polowa pneuamtow. Gosc ogarniety ale tak jak pisalem to podejdzie tylko pod gwintowane. No i tutaj przelaczniki pneuamtyczne :/ Ja bym wolal pilot sterujacy i elektrozawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam w aukcji jest napisane , że jest to zestaw podstawowy i że można go rozbudować, nie wiem dokładnie o co tam chodzi. Jest też napisane , że na zamówienie zrobi pod różne zawieszenia więc może pod seryjne też ogarnie. A czy mając to zawieszenie nie wpływa to na sportową jazdę auta jak wyścigi, latanie bokiem czy tor? Chciałbym by auto było uniwersalne , a nie reprezentujące tylko stance


O co chodzi z tymi przełącznikami pneumatycznymi, pilotem sterującym i elektrozaworami? Rozszerz temat, bo nie wiem o co w tym biega

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem kiedys albo z Czeslawem (Czeslaw Customizer) albo Mapetem i powiedzial mi ktorys z nich ze budowa amortyzatora a 350z nie pozwala na montaz do seryjnego zawiasu.

A co do sterowania to roznica jest taka ze pilota mozesz polozyc w aucie gdzie chcesz i nie musisz ciagnac wezy do przelocznikow pnematycznych ktore musisz wbudowac gdzies w konsole no i wedlug mnie bardziej awaryjne to bedzie.

Edytowane przez Bydle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakbym zrobił najpierw gwint , to którą pneumatykę byś polecił? Znasz coś fajniejszego od tego co podałem w linku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozmawiałem dziś z Mapetem i faktycznie ten air ride co sprzedają w linku na aukcji to do gwintu. Do serii się nie nadaje :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Ja na razie zrezygnowałem ale docelowo jest to gdzieś w planach. Jak zapodasz do siebie to podziel się wrażeniami. Masz gwint teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Czy zestaw KW HLS (hydraulic lift system) nie jest dobra alternatywą dla zawieszenia pneumatycznego tj brak obaw ze poduszka pęknie itp? Wie ktoś coś na temat KW HLS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w hls-ie nie jezdzisz na poduszkach tylko używasz ich do chwilowego podniesienia auta o kilka cm (2-3cm z tego co pamietam).

w dodatku jak rozmawiałem ze znajomym co robi zawieszenia air jest tam problem  ze szczelnością całego systemu, tłoczysko wyciera się i ucieka powietrze.

no i cena kosmiczna...w tej kasie masz kw v3 badz ohlinsa 

Edytowane przez hot_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym obniżyć auto by jakoś to wyglądało ale jak dam sam gwint będzie mocno nie funkcjonalnie bo już teraz hacze jak np wjeżdżam do garażu. Jednocześnie nie chce się martwić o to ze mi poduszka walnie podczas jazdy. Masz jakieś propozycje? Jest w ogóle coś co pogodziloby te wszystkie oczekiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I parkingi podziemne w całej Polsce :P

I leżących policjantów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz, u Mapeta sa takie "kubeczki" podnoszace auto o 5cm, normalnie jezdzisz na spuszczonym powietrzu, a tylko chwilowo podnosisz. Nie trzeba do tego montowac butli, sam kompresor da rade w podobno 5sek podniesc.

 

Jedyny problem to jest to ze trzeba je zamontowac na sprezynie z McPersonem, czyli w naszych Zetkach da sie tylko na przedniej osi, bo na tyle masz sprezyne oddzielnie.

 

Koszt to jak pamietam ok 4500, ale jeszcze raz muszę z mapetem pogadac.

Masz tu linka

 

 

http://www.airride-system.pl/pls-pneumatic-lift-system-c-503.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...