771025 Opublikowano 5 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2014 (edytowane) Szczególnie na srebrnym metaliku to jakoś bardziej widać. Jak oglądałem różne kolory Nota przed zakupem, to zawsze odcień koloru zderzaka był minimalnie innym od karoserii, a na srebrnym jakoś własnie najbardziej. Auto to bez wątpienia wersja Visa, natomiast co do ESP to nie wiem czy we wszystkich modelach od 2011 roku nie był standardem, więc możliwe, ze ma. Znalazłem cennik z 2013 roku dla Nota wyprodukowanego w 2012 - ESP miały wszystkie wersje wyposażeniowe. Edytowane 5 Marca 2014 przez notes_2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) Tematu ze srebrną Visią cd. Dziś zaliczyła solidny przegląd przedsprzedażny. Blachy i lakier bez zastrzeżeń nie licząc jednej sporej, powierzchownej rysy na prawym narożniku tylnego zderzaka (do podmalowania, bo widać czarny plastik). Elektronika, systemy, poduszki po diagnostyce komputerowej OK. Podobnie sprzęgło, zawieszenie, wydech, pasek osprzętu, pocenia pokrywy głowicy nie ma. Auto wiosną ub. roku po 3.000 km zaliczyło wstępny przegląd (wymiana oleju i filtra) potem jesienią ub. roku standardowy po roku (olej,filtr, filtr klim. pióro tylnej wycieraczki) przy przebiegu 16,000 km. Aktualny przebieg 19,400.Gwarancja nadal ważna do listopada 2015. W historii aso brak zapisów o zgłaszanych usterkach. Jest więc nieźle Edytowane 7 Marca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Raczej bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Teraz tylko uregulować sprawy z bankiem, z wydziałem komunikacji i brać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Z powodu problemów ze znalezieniem Corolli E12 z polskiego salonu i o odpowiednich kryteriach i stanie, powróciłem myślami do Note. Na plus znacznie niższa cena/młodszy rocznik. Na minus obiegowa opinia co przy obecnych Nissanach jest standardem. Chciałbym wyjaśnić kilka kwestii ponieważ nie ukrywam, że moje jedynie źródło wiedzy to informacje z netu czy z magazynów w stylu katalog aut używanych Auto Świat-a (kiepska ocena). Interesowałby mnie model 2008 - 2009 - chętniej ten ostatni poliftowy. Ponieważ ma być wyłącznie z tych kupionych w Polsce więc dużego wyboru nie ma. 1) Silnik 1,4 benzyna - najchętniej - jednak dziwią mnie doniesienia o jakiś wyciekach oleju spod pokrywy zaworów. Druga sprawa to moc. Użytkuję Almerę N15 sedan 1,4 benzyna i choć generalnie wystarcza to zastanawiam się czy w przypadku Note nie będzie gorzej (jest bodajże cięższy od Almery). Być może ktoś z użytkowników Note jeździł wcześniej Almerą i wypowie się w tej kwestii. Benzyna 1,6 odpada ponieważ w przypadku aut z polskich salonów - takie nie istnieją (prawie nie istnieją) Diesel 1,5 dci , raczej też odpada. Nie robię dużych przebiegów no i odstraszają opinie aczkolwiek dynamika na pewno dużo lepsza niż 1,4. 2) Jak wygląda kwestia korozji? Użytkownicy starszych Nissanów zrozumieją moje pytanie. 3) Jak wygląda sprawa tych luzów w przednim zawieszeniu i na ile kosztowna może być naprawa. W przypadku Tiidy czytałem o jakiś karkołomnych rozwiązaniach wymagających wymiany kompletnego zawieszania w przypadku zużycia tulei wahaczy. 4) Zakładam że inne usterki jak usterki kolumn kierowniczych czy pękające szyby przednie to usterki wyeliminowane w młodszych rocznikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hydros Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 1) mimo że nie miałem 1.4 , to moc jest absolutnie porównywalna do mocy almery(1,4 miała tylko 87KM) 2)Korozja to śpiew przeszłości ,obecnie nissany są zabezpieczone wzorowo 3)Tiida micra i note mają niemal identycznie rozwiązane przednie zawieszenie,a problem o którym piszesz dotyczył tulei przedniej lawy,w początkowej fazie produkcji nie było możliwości wymiany tych tulei i wymieniano całą belkę przednią. Teraz wymiana tulei nie jest problemem a koszt 2 szt. to od 60zł do 240zl. 4)zdarza się jak wszędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Silnik 1.4 jest absolutnie wystarczajacy do tego samochodu. No chyba, że ktoś jeździ po autostradach i robi spore przeloty na trasie. Wtedy faktycznie silnik 1.6 jest zauważalnie sprawniejszy, choć nie aż tyle jak to co niektórzy przedstawiają. Co do wycieku z pod pokrywy zaworów, to mowa tu raczej o zapoceniu niż wycieku. W moim przypadku sprawa skutecznie zlikwidowana w ramach gwarancji. Choć są też tacy, którzy z tym nic nie robią, bo to tylko zapocenie ni przeważnie nic się nie dzieje. Co do zawieszenia sprawę dobrze ujął poprzednik. Nie wiadomo, czy jest to spowodowane rozkładem mas, ale akurat w NOTE ten problem nigdy nie był poważny. Mocno za to ujawnił się w TIIDA`ch. Z kolumnami sprawa jest dość intrygująca, bo sprawę raz na zawsze można załtwić prostą "naprawą", której koszt oscyluje od 5-20 PLN. Po prostu w przypadku wystapienia na niej małych luzów na wieloklinie łączącym oba elementy kolumny, można to ścisnąć (0 PLN) / nałożyć opaskę (5PLN) / nałożyć opaskę naprawczą do rur (20 PLN) i problem znika raz na zawsze. Jest to dobrze opisane na forum. Można też się tym nie przejmować i jeździć dalej. Nic się nie stanie.Niektórzy demontują kolumnę (prosta sprawa) pakują na oba połącznia wieloklinu sporą dawkę smaru i też jest ok. W moim odczuciu godne zainteresowania są modele po FL a więc od rocznika 2009. O ile kwestia stylistyki jest dyskusujna - bo są osoby, którym wygląd NOTE z przed FL bardziej pasuje, to jednak FL wprowadził kilka dodatkowych usprawnień i poprawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) 1,4 jest zupełnie OK do normalnej eksploatacji - auto jest lekkie, waży nieco ponad 1 tonę a jego wysokość i "wąskość" nie zachęcają do palenia gum na zakrętach, 1,6 niejednego potrafi mocno zdziwić na światłach - warto jej szukać ad.1 - nie wycieki tylko pocenie i nie we wszystkich tylko sporadycznie - gdy już się pojawi łatwo da się poprawić uszczelnienie - fakt - krajowy 1,6 jest trudny do zdobycia bo jest go mało w w ofertach sprzedaży (ogromna różnica w cenie nowego salonowego - ponad 10 tys ) ad. 2 - po 6 latach eksploatacji u mnie nic nie korodowało - odrobinę rudy zrobił się ostatni tłumik ale żeby pojawiły się w nim dziury, pewnie trzeba byłoby kolejnych 6 lat ad.3 - wymieniałem jeden sworzeń i jedną tuleję wahacza (pewnie wjechałem w dziurę) koszt: 30+40+ 40 robocizna - wahacze dają się demontować - żadnych problemów z końcówkami drążków, stabilizatorem, łożyskami kolumn nie miałem ad.4 - pojawił się niewielki luz na wielowypuście łącznika kolumny kierowniczej - naprawiłem po chamsku, siłowym sposobem (bez kosztów) - opis jest na forum - nissan model I to na tyle fajne i bezproblemowe autko,że z całą odpowiedzialnością namówiłem brata do jego zakupu - właśnie powoli finalizuje transakcję Edytowane 10 Marca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) cytat " akt - krajowy 1,6 jest trudny do zdobycia bo jest go mało w w ofertach sprzedaży (ogromna różnica w cenie nowego salonowego - ponad 10 tys )" Dar z tą ceną to poleciałeś po bandzie Różnica między 1.4 a 1.6 to było 3500zł ! z automatem 7300 zł a z dCi 10700zł wszystkie I-WAY Znalazlem cennik PDF http://www.nissan.polmotor.pl/fck/file/8971_POL_NOTE_cennik_01062013_PY13.pdf Co do nowego notka , brał by go jeśli szukał bym takiego auta.Dla mnie jest super i wygląd i bardzo bogate wyposażenie .Ale skoro szukałeś toyoty to czemu nie AURIS 1 generacji? można kupić za 50k nówkę z metalikiem i klimą po baardzo lekkich negocjacjach http://otomoto.pl/toyota-auris-1-3-99km-classic-okazja-C30282095.html http://otomoto.pl/toyota-auris-auris-classic-ostatnie-sztuki-C32341008.html Edytowane 10 Marca 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 10 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 (edytowane) cenniki z 2013 nijak ma się do auta używanego. W 2006 acenta 1,6 kosztowała niemal 58 tys. Najtańsza visia ok 47 z kawałkiem W tym czasie na 10 sprzedanych note może 2 to były auta 1,6 Edytowane 10 Marca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1980 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Auris? Bardzo chętnie ale... nie interesuje mnie auto "prawie nowe" bo takich funduszy nie zamierzam przeznaczać na zakup a starsze modele z początku produkcji są cholernie drogie. Dla przykładu Auris 2007- 2008 1,6 w podstawowej wersji, z polskiego salonu i z rozsądnym przebiegiem, kosztuje 30 tyś. Ceny Corolli E12 z końca produkcji czyli 2006-2007 zaczynają się już od 20 tyś. Wyposażenie w podstawowej wersji jest identyczne tylko po prostu Auris to nowszy model i tyle w dodatku już raczej niekoniecznie tak solidny jak starsza koleżanka. Kolejna kwestia iż o ile E12 ze spokojem można brać z podstawowym silnikiem 1,4 to Aurisa już nie bardzo bo jego masa zaczyna się od 1300 kg, To samo dotyczy nowszego silnika 1,33 przywołanego zresztą w ogłoszeniach - to silnik dobry dla Yarisa i nie wiem kto wpadł na pomysł aby montować go w tym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 (edytowane) nie wiem kto wpadł na pomysł aby montować go w tym modelu. o to samo należałoby spytać speców od vw skody, gdy montowali w octavii I oraz golfie IV 1,4 8V 75 KM który radził sobie świetnie w małym polo. Albo fachowców od opla, gdy umieścili po maską astry II ważącej 1240 kg silnik 1,2 16V o tej samej mocy. Tak na marginesie - przejechałem się takim autem i wspomnienia jej osiągów zachowałem w pamięci do dziś.Wszyscy tak robią. W wolumenie sprzedaży każdego producenta w dowolnej klasie pojawia się prosta i ubogo wyposażona wersja "budżetowa" wyposażona w silnik pożyczony z klasy o półkę niżej nastawiony na klienta, który chce kupić dany model jak najtaniej. Nissan w przypadku Note I na szczęście tej praktyki nie zastosował, bo gdyby to zrobił, w najtańszym Note znalazłby się silnik z Micry i to byłaby dopiero tragedia. W note dano do wyboru od razu dwa dostosowane do niego silniki benzynowe i jeden diesla. O tym ostatnim nie warto mówić, bo nie jest przedmiotem dyskusji. Ale obie benzynówki doskonale sobie radzą i dylemat która z nich, w przypadku słabszej nie oznacza rezygnacji z normalnej eksploatacji i przyjemności z jazdy. Reasumując : warto szukać 1,6 bo jeździ się nim .....przyjemniej - to chyba właściwe chyba słowo, a jego ceny nie odbiegają zasadniczo od mniejszego brata.Ale znając realia rynku aut używanych i panujące na nich skłonności do nadużywania słów: "bezawaryjny", "idealny stan", "pierwszy właściciel", "nie wymaga nakładu" itd. itd, w przypadku pojazdu kilkuletniego o wiele bardzie istotną sprawą zawsze będzie stan techniczny auta i jego historia Edytowane 11 Marca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 cenniki z 2013 nijak ma się do auta używanego. W 2006 acenta 1,6 kosztowała niemal 58 tys. Najtańsza visia ok 47 z kawałkiem W tym czasie na 10 sprzedanych note może 2 to były auta 1,6 No ale tu w grę wchodziła też różnica pomiędzy Acentą a Visią - co wyjściwo dawało kilka tysięcy PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 No ale tu w grę wchodziła też różnica pomiędzy Acentą a Visią - co wyjściwo dawało kilka tysięcy PLN. fakt - podałem rozpiętość cenową między najtańsza niemetaliczną visią 1,4 a najdroższą acentą 1,6. Gdyby wziąć do tego porównania maksymalnie wyposażoną Teknę 1,6 z tego okresu, to byłoby to ok. 20 tys. I to między innymi tłumaczy dlaczego jest tak mało krajowych aut w ofercie z tym motorem. W ostatnich latach produkcji note I różnica znacznie zmalała, ale nadal niewielki odsetek klientów zamawiał 1,6. Warto jest szukać takiego auta, ale przy zakupie z rynku wtórnego nie silnik będzie decydował o transakcji - chyba,że trafią się dwa egzemplarze w dobrym stanie do wyboru, o co niestety dość trudno. Note dość rzadko trafia na rynek wtórny. Większość transakcji to transakcje w rodzinie lub wśród znajomych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 W ostatnim etapie producji NOTE I wariant z silnikiem 1.6 był już nawet nie dostępny. To ogólnie jest ciekawe, że krajowe NOTE I bardzo rzadko trafiają na rynek wtórny.WIdać mimo wszystko samochód cieszy się dobrą opinią i zawsze znajdują się na nie chętni wsród najbliższych. Pamiętam słowa sprzedawcy jak kupowałem swojego. "To samochód znacznie lepszy niż się wydaje". Coś w tym jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 No to ja mam niewatpliwe szczęście korzystania z Notka I z silnikiem 1600 pochodzącego z polskiego salonu.... Widzę, że w przyszłości nie będę miał problemów ze sprzedażą (p.s. 32 tys km bezawaryjnej jazdy - dwie końcówki stabilizatora, gumy powyższego no i nie wiadomo dlaczego przestała funkcjonować przepustnica (używka za dwie stówy załatwiła sprawę ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 (edytowane) To samo dotyczy nowszego silnika 1,33 przywołanego zresztą w ogłoszeniach - to silnik dobry dla Yarisa i nie wiem kto wpadł na pomysł aby montować go w tym modelu. Bardzo dobry silnik, jeżdżę czasami yarisem. Do spokojnej bujaki w aurisie moim zdaniem zupełnie wystarczy, bo on ma kupowate zawieszenie. W yarisie sprzężony jest z 6-biegową skrzynią. Spalanie w 100% miasto z korkami i krótkie trasy, na przestrzeni ostatnich 28 kkm, nie przekracza 6,5 litra. Do tego całkiem fajne przyspieszenie spod świateł W ogólnej ocenie moim zdaniem znacznie lepszy silnik niż notkowe 1.4. Edytowane 13 Marca 2014 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 To chyba znacznie nowsza kontrukcja niż 1.4 z Note. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Najemnik Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) WitamChciałbym kupić Note 07.badz 08 rok. Pojemność 1.6 czy możecie coś powiedzieć na temat wad, na co zwrócić uwagę przy zakupie? Z tego co widzę to w sprzedaży najwięcej występuje 1.4 i 1.5dci. Edytowane 17 Marca 2014 przez ranger Post przeniesiony do właściwego tematu. Odpowiedz na pytanie zawarte w tym poście już tu jest. Zachęcam do lektury. Ale porozmawiać o 1.6 jeszcze możemy :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 (edytowane) 1,4 i 1,5 dCi jest więcej na rynku aut używanych z tej prostej przyczyny,że o wiele więcej kupiono ich jako nowe z salonu - o czym już nie raz wspominaliśmy. O krajowe 1,6 jest trudno, ale szukać warto. Wady? takie same jak w autach z innymi motorami za wyjątkiem pocenia się silnika (dość typowe dla 1,4), które w tym motorze nie ma miejsca. Trochę więcej pali niż mniejsza jednostka benzynowa. Przy zakupie należy zwracać uwagę na dokładnie te same newralgiczne elementy ,co w innych wersjach silnikowych Edytowane 17 Marca 2014 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 No to jutro moje tidit idzie w inne ręce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Po rodzinie czy do obcych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 17 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2014 Do obcych,bierze go gość dobrze po 60tce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Ciekawe czy zjawi się w kapeluszu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2014 Był z gołą siwizną...tylko kurna Note nie odpalił.Wczoraj żeśmy jeździli,sprawdzali i na drodze i w stacji,a dzisaj ,odcina imo odcina zapłon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.