Dariusz Dudek Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 (edited) Witajcie Po przeszukaniu forum nie znalazłem podobnego przykładu, a być może będziecie w stanie coś podpowiedzieć w zakresie ew. przyczyn awarii (elektronika?). Przejdźmy więc do szczegółów. Po pierwsze, w czasie standardowej jazdy (miasto) po jakimś czasie zauważyłem istotny spadek mocy, który w mojej opinii był efektem nie włączającej się turbiny (brak efektu "odejścia" przy 1500-2000 obrotów/min), ogólna mułowatość. Po drugie, po 15 min. jazdy zapaliła się kontrolka awarii systemu start-stop, a zaraz po niej istna dyskoteka - w kolejności: awaria radaru + awaria hamulca elektrycznego (ikona autka na zygzakach). Łącznie zaświeciły się 3 żółte kontrolki: radar, trójkąt, wspomniana ikona auta. No i tak się zastanawiam, czy faktycznie padła turbina i czeka mnie tydzień na serwisie, czy też może być to kwestia jakiegoś modułu. 5000 km przebiegu. Praktycznie nowe auto. Fak! Edited April 14, 2015 by TheDude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tofu Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 To faktycznie kiszka .. Nowe auta mają tyle czujników i ogólne powiązanie systemów ze jedna pierdoła możę spowodować kilka błędów Wyjaśniam po raz kolejny turbina to nie kompresor na sprzęgle in się nie włącza ani nie wyłącza Turbina kręci się cały czas z dużą prędkością efekt doładowania osiąga co prawda po przekroczeniu zadanych obrotów w zależności od dobrania turbo do silnika efekt laga czy turbo dziury to właśnie to gdzie turbo jest wielkie i w momęcie hamowania czy zmiany biegów turbo spada z obrotów i potrzebuje czasu by się wkręcić i zacząć dmuchać w silnik ,, przy małych silnikach i małych turbinkach efekt takiego zamulenie nie bedzie występował natomiast będzie czuć efekt gdy tusbinka zaczyna solidnie dmuchać W przypadku tak małego silnika jakiekolwiek mechaniczne uszkodzenie turbiny czyli np za tarcie spowoduje że auto zgaśnie i nie będzie się dało odpalić . Wiec wniosek taki że jak jedzie to turbo masz sprawne na 90% Co do uszkodzenia jakiegoś czujnika to już skaner i loteria lub zawiesił się jakiś przekaźnik zasilający "coś" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mateusz_P11_144 Posted April 14, 2015 Share Posted April 14, 2015 (edited) Jak pisze Tofu. W erze aut z milionem czujników tylko komp Ci pozostaje.Wczoraj naprawiałem mojego służbowego Passata 30-minutowhym postojem bo zawiesiła się elektryczna blokada kierownicy... Na co to komu się pytam ;/Turbo ładuje= dla pewności sprawdź przewody-powinny się podczas dodawania gazu delikatnie napełniać/powiększać.Może być że padł całkiem inny czujnik a powoduje on błędy właśnie tych układów. Edited April 14, 2015 by Mateusz_P11_144 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dariusz Dudek Posted April 15, 2015 Author Share Posted April 15, 2015 (edited) Dzięki za info. Z dwojga złego lepsza będzie padnięta elektronika, gdyż to zapewne mniejsza ingerencja w samochód. Jutro lecę na serwis. Dam znać co wykaże komputer, bo wygląda to na pierwszy tego typu opisany przypadek w tym modelu. Edited April 15, 2015 by TheDude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartoszN Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 też miałem taki przypadek w swoim QQ - wystarczy odczekać z 15min kiedy komputer pozamyka wszystkie programy i powinno wrócić do normy - nie masz mocy bo samochód jest w trybie awaryjnym - miałem to szczęście ,że przydarzyło mi się to ok 1km od serwisu Nissana - podjechał , poczekałem i zanim samochód wjechał na serwis wszystko wróciło do normy - wykasowali błędy i puścili dalej i nigdy już to się nie powtórzyło póki co Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomi_St Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 też miałem taki przypadek w swoim QQ To udało Ci się w końcu przekonać żonę do QQ ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dariusz Dudek Posted April 17, 2015 Author Share Posted April 17, 2015 (edited) Temat wyjaśniony. Gryzonie zasmakowały w jednym z przewodów. Silnik wszedł z tego powodu w tryb awaryjny. Naprawa z AC, przewód jednak muszą ściągać aż z Japonii (3 tyg. z głowy). Mimo wszystko i tak poczułem się lepiej, bo to jednak nie awaria wynikająca z wadliwej konstrukcji samochodu (o ile nie podciągniemy pod to składu samego przewodu) Edited April 17, 2015 by TheDude Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 No to Edek będzie miał uzywanie To dobrze że tak sie to skończyło. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chaddy Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Zamordować szkudników!!!!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karminadel Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Temat wyjaśniony. Gryzonie zasmakowały w jednym z przewodów. Silnik wszedł z tego powodu w tryb awaryjny. Naprawa z AC, przewód jednak muszą ściągać aż z Japonii (3 tyg. z głowy). Mimo wszystko i tak poczułem się lepiej, bo to jednak nie awaria wynikająca z wadliwej konstrukcji samochodu (o ile nie podciągniemy pod to składu samego przewodu) Miałbyś Milteca - to by gryzonie czuły respkt i nie miałbys problemów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Albo jak by poznały jakie to dobre,to nie miałby czego zbierać z Qqłki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
colins Posted April 18, 2015 Share Posted April 18, 2015 Miałbyś Milteca - to by gryzonie czuły respkt i nie miałbys problemów. Zęby by im się ślizgały na przewodach. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edek01 Posted May 6, 2015 Share Posted May 6, 2015 Widły Panie kochany dobre widły i po sprawie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gibek1 Posted February 13, 2017 Share Posted February 13, 2017 Kochani pomocy. Mój Qashqai J11 1,2 DIG-T zdechł całkowicie. Nie da się otworzyć z pilota po włożeniu kluczyów do stacyjki nie dzieje się kompletnie nic. Akumulator sprawdzony, odpiąłem klemy ale to nic nie dało. Może miał ktoś już taką przygodę? Gibek,wiem że masz problem,ale już założyłeś temat więc nie powielaj go postami w innych działach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.