draby Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Witam Pewnego razu zauważyłem delikatny wyciek na wężu w okolicach pompy wspomagania. Wymieniłem wąż idący od zbiorniczka z płynem do samej pompy. Od tamtej pory układu nie da się odpowietrzyć, cały czas ubija pianę i wywala płyn przez zbiorniczek. Byłem u mechanika, najpierw powiedział że to pompa więc ją wymieniłem co nie przyniosło żadnego efektu. W takim razie według mechanika poszła maglownica, to ją też wymieniłem i historia jest cały czas ta sama. Ubijanie piany i brak możliwości odpowietrzania układu. Oczywiście przy tym pompa wyje. Czytałem gdzieś że w VW jest jakieś sitko w zbiorniczku i ono potrafi się zapchać co powoduje, że płyn wraca do zbiorniczka i go wywala przez korek. Czy jest coś takiego w primerce? Czy istnieje jakaś nietypowa metoda odpowietrzania układu w nissanie? Czy jest to standardowa procedura jak w każdym innym samochodzie? Samochód stoi cały czas na warsztacie i nie mogą dojść do tego co tak na prawdę jest przyczyną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 jaki wąż założyłeś? dorabiany?? bo ori wąż ma tam dławicę, może w Twoim przypadku tego nie ma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Założyłem zwykły przewód gumowy zbrojony. Nie przypominam sobie by w starym wężu była jakaś dławica... To był chyba też zwykły przewód na zwykłych opaskach torro. Ale mogę się mylić. Skąd mogę dorwać taki przewód? Niech zgadnę, tylko ASO? tak wyglądał stary przewód Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 ta dławica jest w środku nie widac po wężu, znajdź stary i idź aby Ci dorobili, miałem tak samo jak dorabiałem do P12 a nie podejrzewam, ze się różnią budową aaaa to nie ciśnieniowy, tylko zwykły przelew, czyli tu nei ma dławicy myślałem, że wymieniałeś ciśnieniowy i po wymianie tego węża zaczęło bulgotać?? a montowałeś go znowu aby sprawdzić czy przestanie?? może pompę regenerowałeś w tym samym czasie ?? czy wymieniłeś na nie ruszaną?? miałem kiedyś w Oplu taki przypadek, ze odwrotnie złożyli i były podobne objawy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Nie, nie. To ten zwykły gruby przewód idący bezpośrednio od zbiorniczka do samej pompy. Stare opaski wyglądały właśnie tak jak na zdjęciu, a zamontowałem opaski torro, bo stare opaski prawie przecięły stary przewód. Może jak złapał raz trochę powietrza do układu to jakiś syf zapchał ten dławik o którym wspominałeś? Co prawda układ był płukany pare razy i nie przyniosło to żadnego efektu. Stary płyn przed wymianą wężyka był czarny jak smoła, może wypłukanie zbiorniczka od płynu wspomagania w benzynie coś pomoże. Jak uda mi się rozwiązać problem to dam znać. Wciąż czekam na jakieś sugestie co można by jeszcze zrobić. Po wymianie wężyka dolałem płynu do maxa, po odpaleniu silnika zaciągnął powietrze i zaczął wszystko wywalać przez korek. Odpowietrzanie kilkukrotne nic nie dało. Pompa przed wymianą wężyka była sprawna, a nie sądzę by się zatarła w 2-3 sekundy. Wymieniłem ją później na używkę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 odpalasz silnik i dolewasz po trochu płynu, jak przestanie ubywać to kierownicą w lewo na maksa, później w prawo na maksa, dolewasz płynu na poziom zaznaczony na zbiorniczku i ma być ok. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted April 22, 2015 Author Share Posted April 22, 2015 Dalej piana i pompa wyje. Wydaje mi się, że on skądś łapie powietrze, ale z tego co mi wiadomo to tam panuje takie ciśnienie, że ewentualny wyciek byłoby od razu widać. Wiadomo jak jest z tym zbiorniczkiem? Tam jest jakieś sitko na powrocie które mogłoby się zapchać? Jeszcze kilka prób i zatrę kolejną pompę :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marlos90 Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 niema tam żadnego sitka.. ew. posprawdzaj obejmy czy nie ciągnie gdzieś powietrza ale wątpię.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted April 25, 2015 Author Share Posted April 25, 2015 Problem rozwiązany. Wyjąłem zbiorniczek, wypłukałem w benzynie z ropą, wymieniłem oba węże na nowe. Jeden gruby 16mm którym spływał płyn bezpośrednio do pompy i ten na powrocie do zbiorniczka 9.5mm. I tak na przyszyszłość, w zbiorniczku jest sitko na powrocie Do zamknięcia Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scandalieross Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 To i ja podepnę się pod temat, ile płynu wchodzi do układu dla silnika QG18DE, gdzieś miałem rozpiske ale gdzieś ja posialem. U mnie jest podobny problem, Mam mały wyciek, wydaje mi się ze jest to rurka zwrotna układu wspomagania, proszę mnie w razie czego poprawić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
draby Posted July 19, 2015 Author Share Posted July 19, 2015 O ile dobrze pamiętam to do całego układu wchodzi około 1.1L Wymień sobie oba wężyki z opaskami i powinno wszystko grać. Podczas wymiany i tak wyleci cały płyn ze zbiorniczka to przy okazji wypłucz go sobie np. w benzynie, ale przed zamontowaniem poczekaj aż wszystko odparuje. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scandalieross Posted July 23, 2015 Share Posted July 23, 2015 A więc tak, u mnie była nieszczelność przy samej pompie, kumpel podgrzal miedziane podkładki i skręcił, układ zalany świeżym dextronem i jest super :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.