Bolo48 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Dodam, że po Almerze, Nissan nic sensownego nie wypuścił w tym segmencie, nie licząc "brzyduli" Tidy.Bolo48 - jest już temat Pulsar w Rodzinie i tam już trochę jest nt. temat.Natomiast fakt jest faktem - ja też nie spotkałem jeszcze Pulsara na drodze, a za moim sporo ludzi się ogląda, jak za zjawą (specjalnie zerkam w lusterka), natomiast już kilka osób mnie "zaczepiło" na "marketplatzach", prosząc o opinie nt. tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jagiel2 Opublikowano 23 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2015 6,5k przejechane, brata bliźniaka również nie widziałem, głównie Trójmiasto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Warszawa, widziałem 3 różne (biała na blachach WOT oraz 2 szt. srebrnych). Ja ciułam na granatową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wachoz Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Odebrałwm Pulsara XII.2014 przajechałem po Polsce prawie 4 tys.km Drugim samochodem w tym czasie 5 tys.km jakoś nie nie udało mi się spotkać Pulsara na drodze. Czyżby się tak kiepsko sprzedawał,na forum też jakoś cienko. Co o tym sądzicie. Ja odebrałem swojego Pulsara w lutym b.r. i uzbierałem już na liczniku 2200km, jak na razie bez wizyt w serwisie. Mogę się pochwalić jednym przypadkiem spotkania Pulsara w W-wie, ale na numerach czeskich. Niedługo mój pulsarek będzie miał sznasę pokazać na co go stać w czasie długiej podróży po Europie, podzielę się spostrzeżeniami po powrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Ten granat to na słońcu to taki trochę nawet fiolet. A w nocy prawie czarny... śliczny jest ten kolor - kiedyś ojciec miał pierwszą Vectrę po lifcie w zielonym właśnie takim, że w słońcu robiła się "młoda trawa", a w cieniu prawie czerń.. mega! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2015 Też miałem dylemat z wyborem koloru pomiędzy granatem a NAH (ciemna czerwień), ale wygrał NAH - dałem żonie satysfakcję, że coś od niej też zależało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2015 Czerwony też piękny. Na pewno nie wziąłbym ani srebrnego (chociaż jest praktyczny - nie widać brudu - ale ile można srebrnym jeździć ), ani białego - dla mnie białe auta wyglądają, jakby je zapomnieli pomalować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Zwróćcie uwagę na zużycie paliwa w moim podpisie. Na podstawie tankowania korek/korek na tej samej stacji i tym samym dystrybutorze. Dodam, że nie mam "ciężkiego buta" i starałem się jeździć w miarę "eco". Generalnie 70 % jazda po mieście z wyłączonym "start/stop", 20 % drogi lokalne i 10 % S-ka. Długość poszczególnych odcinków to 10 - 30 km (od uruchomienia do wyłączenia s-ka). Prawdę mówiąc, liczyłem że w tych warunkach powinienem się swobodnie zmieścić w 6-ce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Jak to spalanie ma sie do tego, co pokazuje Twój komputer? Moim zdaniem w takiej eksploatacji 70% miasta to wynik całkiem ok... Micrą przy takiej eksploatacji ciężko się zmieścić w 6stce. QQ 2.0 benzyna to już będzie wchodził w 10litrów przy takim użytkowaniu. Komputer pokazuje średnie zużycie 6,5 ltr/100 km Ja nie narzekam, że 7,16 to dużo, ale porównując to co deklaruje w tej materii Nissan i biorąc pod uwagę: 1- ekonomiczny styl jazdy 2- jazda w szczycie (korkach) zdarzyła mi się może ze 3 razy 3- mieszkam na peryferiach, więc trudno nawet ten 70 % przebieg zakwalifikować jako typowo miejski 4- w aucie tylko kierowca, sporadycznie 1 pasażer ... więc wydaje mi się, że w deklarowanej przez producenta 6-ce, powinienem się zmieścić z palcem w d---e. Dlatego prosiłem, by inni użytkownicy Pulsarów zwrócili na ten element uwagę i podzielili się informacją z pozostałymi. Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Zużycie paliwa jest deklarowane wg norm, które niestety nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. 7l/100 w 120konnym silniku to moim zdaniem świetny wynik (mój diesel pali 7,5). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) Gwoli ścisłości, to ten pierdziołek ma chyba 115 rasowych, francuskich chabet, a nie 120. Choć faktem jest, że w różnych francuskich wariacjach wyduszają z niego nawet 130 KM (np.w Megance). Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Zużycie paliwa jest deklarowane wg norm, które niestety nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. 7l/100 w 120konnym silniku to moim zdaniem świetny wynik (mój diesel pali 7,5). Jak wspomniałem wcześniej, nie uważam, że 7 ltr/100 km to dużo, jak na 115 konny silnik. Jednak życzyłbym sobie, by producenci podawali w "tabelkach" realne, a nie marketingowe spalanie. Biorąc pod uwagę drogi którymi się poruszałem, oraz styl jazdy typowo "eco", to gdybym rzeczywiście jeździł stricte po mieście, to wynik byłby na pewno grubo powyżej 8-ki. Producent deklaruje 6 ltr/100 w mieście - taki wynik w realu jest moim zdaniem nieosiągalny, nawet w nocy w pustym mieście. Więc dla kogo podają te "teoretyczne", oderwane od rzeczywistości zużycia w tabelach ?? Co do Twojego diesla, to biorąc pod uwagę rocznik i pojemność, na Twoim miejscu bym się strasznie cieszył. Dodam w tym miejscu, że przed Almerką miałem Micrę (1994) z silniczkiem 1,3 (75 KM) i tam spalanie bez problemu mieściło się w deklarowanym przez producenta ... a nogę miałem w tamtych latach znacznie cięższą niż obecnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W latach 90 nie było unijnych norm pomiaru spalania, stąd dane podawane przez producenta były bardziej realne Co do stylu jazdy "eco" to turbina nie lubi zbyt niskich obrotów. Mi samochód pali mniej, gdy jeżdżę w przedziale 2-3kobr/min, niż 1,5-2,5 Zaś biorąc pod uwagę wysokiej klasy oleje, zapewnione smarowanie pompy wtryskowej i to, jak dbam o samochód to spalanie jest "w normie". Sądzę nawet, że mógłbym zejść niżej, ale nie w Warszawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 W latach 90 nie było unijnych norm pomiaru spalania, stąd dane podawane przez producenta były bardziej realne Co do stylu jazdy "eco" to turbina nie lubi zbyt niskich obrotów. Mi samochód pali mniej, gdy jeżdżę w przedziale 2-3kobr/min, niż 1,5-2,5 Zaś biorąc pod uwagę wysokiej klasy oleje, zapewnione smarowanie pompy wtryskowej i to, jak dbam o samochód to spalanie jest "w normie". Sądzę nawet, że mógłbym zejść niżej, ale nie w Warszawie Testując spalanie jeździłem w granicach 2500 obr, a biegi zmieniałem wg. wskazań komputera, lub ciut wyżej (ok. 2200+/- 100 No jak to? Przecież pisałem wyżej, że na 3/4 pierwszego zbiornika po mieście uzyskałem właśnie równe 6 litrów liczone przy dystrybutorze. Pisałeś dokładnie tak Mi wyszło równe 6 litrów przy dystrybutorze po pierwszych 3/4 zbiornika przy jeździe niby po mieście, ale takiej już bardziej trasowej. ... czyli nie do końca w mieście i taki pomiar jest nie do końca "rzetelny". Mój pomiar też nie dotyczy stricte jazdy miejskiej, dlatego "wnioskowałem" o zwrócenie na ten element uwagi Ja podaję korek-korek i to po 3 pełnych zbiornikach. Jeszcze jedna prośba - jakie masz min obroty. U mnie mam w granicach 950-1000 i to niezależnie czy silnik zimny, czy już podgrzany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Jeśli chodzi o obroty to zdaje się, że takie jak piszesz. Biegi zmieniam jednak trochę wyżej niż komputer nakazuje. Start/stop - off. W tych elementach jesteśmy identyczni - rozrusznik też oszczędzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Widziałeś jaki mamy potężny akumulator pod maską? Uważam, że to pewna zaleta posiadania start/stop. 12V-13EFB 70Ah 720A Potęga. Ciekawe jak się będzie zachowywał w przypadku sporadycznego użytkowania auta, jazd krótkich typowo miejskich z włączonym "start-stopem". Może być problem z niedoładowaniem. Ale podobno te aku odpalają auto będąc niemal zupełnie rozładowane No i w przypadku wymiany, to koszt ~ 450 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Współczesne akumulatory wysokiej jakości nie ucierpią zbytnio od czasowych niedoładowań. A Centra Futura o takich parametrach to około 300zł z haczykiem (mam podobny ). W ogóle to strasznie nisko zmieniacie biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Taka charakterystyka pracy tego silnika. Na upartego można nie przekraczać 3000 obr./min i wcale nie być przy tym zawalidrogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Przedział kucy z 1.2Tce -100,115,130 i ostatnio wyciągnęli z 1.2Tce - clio gordini GT 140KM ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja układam silnik... będzie czas na wyższe trochę obroty. Podobnie jak ja. Do 1500 km silnik ma luzik, a później pozwolę mu się wykazać A Centra Futura o takich parametrach to około 300zł z haczykiem (mam podobny ). Centra Futura to jednak troszeczkę coś innego. Te aku w Pulsarach uwzględniają obsługę "Start-Stop" a w związku z tym są przystosowane do znacznie wyższych prądów ładowania. Nie jestem mądralą w tej materii, ale kiedyś natrafiłem na artykuł, gdzie wyjaśniali różnicę między Futurą, a aku obsługującymi "Start-Stop" Edytowane 29 Kwietnia 2015 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Centr futrowych to są stosy na reklamacjach Do samochodów z Start-Stop to są aku takie http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/products/start-stop/silver-dynamic-agm/ http://www.baterie.com.pl/produkty/akumulatory-rozruchowe-yuasa/seria-5000 Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Andrzej G - możliwe, ja wybrałem to, co polecane do sporego diesla Strider - to akurat zrozumiałe.. ale m.in. dlatego pytałem w innym wątku o docieranie na ostro colins - da się, ale to co się dzieje powyżej 3500 zachęca jednak do zgoła innych zachowań Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Akurat w tym silniku powyżej 3500 obr. cudów się nie spodziewaj. Po drugie mam wrażenie, że jesteś przyzwyczajony do starych, wolnossących benzyn, które rzeczywiście dopiero powyżej 3500 obr./min. odżywały. Też miałem takie przekonania póki nie "skosztowałem" tego silnika. Ma on charakterystykę pracy zbliżoną do diesla i już poniżej 2000 obr./min. udostępnia maksymalny moment obrotowy,a przy prędkości 100 km/h ma zaledwie 2000 obr./min. Oczywiście można go piłować nawet do 6000 obr./min (chyba nawet ciut wyżej), ale po co skoro pełną dynamikę potrafi oddać poniżej tych 3500 obr./min. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez colins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Byłem na jeździe próbnej i przegoniłem wieczorem po Toruńskiej, więc wiem, czego się spodziewać Piłowanie do wysokich obrotów przydaje się przy wyprzedzaniu - przy stałej wartości momentu obrotowego przyspieszamy tak samo w zakresie 2-5,5k. Do tego dochodzi lepsza reakcja na gaz przy wysokich obrotach (naturalne dla silników turbo). Jeśli chodzi o przyzwyczajenia to najwięcej jeździłem dieslami, nawet wolnossącymi (Toyota, Isuzu), z benzyn to najwięcej VAG 2.0 8V (znów płaski wykres momentu w szerokim zakresie) i trochę szaleństw Alfą 1.4 Twin Spark. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.