Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Zawór sterowania turbiny


bebzunnet
 Share

Recommended Posts

Witam. Potrzebuje informacji na temat elektropneumatycznego zaworu sterowania turbiną t30 2.2 dCi 136KM silnik YD22. Byłem u Wolińskiego diesel auto centrum koło Lublina i podając objawy czarne dymienie, czasowy spadek mocy drobny, duże spalanie. Zero wycieków, oleju nie bierze, płyny w normie auto na trasie pali około 10l/100km V do 120Km/h tempomat. Scv działa, pompa w porządku, wtryski nie leją, turbo niby też tylko ten zawór. Znajduje się nad gumową zlączką łączącą rury intercoolera z przodu silnika w plastikowej obudowie. Czy te objawy mogą być spowodowane tym elementem?

proszę o szybką pomoc!

Link to comment
Share on other sites

rozwiń stwierdzenie: czasowy spadek mocy drobny - przy jakich obrotach, zimny/ciepły

 

mi jak palił 10/100 to się okazało, że filtr powietrza był do wymiany.

 

Otworzyłbym też EGR - 4 śrubki do odkręcenia i wyczyścił - wg. mnie to jest przyczyna. Ale póki nie opiszesz dokładniej co się dzieje i w jakich okolicznościach to ciężko coś dalej zgadywać.

Link to comment
Share on other sites

Spadek mocy przy przyspieszeniu drobny skok, przerwanie na może 1 sek. I dalej ciągnie. Egr czyszczony i działa. Flitr wymieniony tydzień temu.

A no i dymienie na czarno. Czy przez ten zawór komp. Może podawać zbyt dużą dawkę paliwa?

Link to comment
Share on other sites

Objawy spadku mocy jakie opisujesz to przez VNT. Teraz tak, albo zawór do wymiany, albo nagar w turbinie. U mnie było to drugie, a pomogły dłuższe przejazdy po autostradzie. Jak auto jeździ wkoło komina, to wcześniej czy później każda turbina się zasyfi. Przypadłość typowa dla VW 1.9 tdi.

Sprawdzałeś błędy?  http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87965-how-to/

Post #2

 

Co do dymienia, sprawdzałeś szczelność intercoolera?

Link to comment
Share on other sites

Intercooler wymieniony (spawany) w firmie w Warce. A turbo po wymianie zaworu do czyszczenia czy dobra trasa i 160KM/h?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź błędy jak pisałem.

Nie wiem ile trzeba przejechać. U mnie samouzdrowienie dokonało się po tym, jak auto zaczęło robić większe przebiegi . Kolega @Nysska miał podobnie. Dodam jeszcze że teraz mniej kopci i pali.

Link to comment
Share on other sites

ok dziękuje za pomoc w razie problemów będę pisał no i opisze sytuacje po wymianie bo koszty to 450zł zawór i 150m zł wymiana w serwisie auto niss lublin krzykneli 1002zł za sam zawór.

Dzieki i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Cześć.

Podepnę się tutaj, żeby nie zaśmiecać forum.

Mam trochę podobny problem. Postaram się opisać od A-Z.

Auto kupiłem 2 dni temu. Wszystko ok podczas jazdy testowej. Ładnie przyspieszał na każdym biegu. Ładnie pracował w każdym zakresie obrotów.

Wczoraj pojawił się problem. W czasie przyspieszania, pomiędzy 2500-3000rpm da się wyczuć taką krótką "dziurę" - jakby auto miało czkawkę :), potem przyspiesza dalej bez uwag. Na rozgrzanym silniku problem znika. Żadnego kopcenia, spadku mocy, nic, tylko to jedno czknięcie.

Niestety - zdarzyło się  także wczoraj, że po tym "czknięciu" turbina przestała pracować. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko działało idealnie. Przy ponownym przyspieszaniu identyczna sytuacja. Silnik zrestartowany i problem się  już nie pojawił ani na zimnym, ani na ciepłym. 

 

Macie jakieś pomysły? Potrzebujecie jeszcze jakieś dane?

 

Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

Turbo dziura jest dokładnie w tym zakresie parametrów jaki podajesz. Szczególnie odczuwalna jest, gdy w tym zakresie odpuszczasz gaz. Po odpuszczeniu gazu, a następnie po jego dodaniu w tym zakresie obrotów można mieć wrażenie, że chwilowo samochód dostaje zadyszki.

Jeśli przez ten zakres przechodzisz płynnie nie powinna być dokuczliwa.

Link to comment
Share on other sites

Ale mi nie chodzi o taką prawdziwą turbodziurę. Bardziej to jest odczuwalne jakby na króciutką chwilę auto nie dostało paliwa. Kurde nie wiem jak to opisać.

- dodajesz gazu

- rosną obroty

- 2500rpm odcięcie na 0,1sek

- idzie dalej normalnie

Link to comment
Share on other sites

Może turbina być zawalona nagarem i VNT leniwie pracuje.

Link to comment
Share on other sites

SVC. Gdzie szukać tego cholerstwa? Wymienić? Wyczyścic? Co polecacie?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź najpierw błędy wg. tej procedury.

Nic nie wymieniaj, bo scv nie steruje pracą turbiny, a to ona jak piszesz przestaje pracować.

Link to comment
Share on other sites

Zablokowana turbina z cofniętym cięgnem, odrazu wywali błąd przeładowania. Z wysuniętym spowoduje jedną wielką t dziurę poniżej 3tys.

Link to comment
Share on other sites

Zablokowana turbina z cofniętym cięgnem, odrazu wywali błąd przeładowania. Z wysuniętym spowoduje jedną wielką t dziurę poniżej 3tys.

I to niech właśnie ustali. 0234- taki jest chyba kod przeładowania.

Link to comment
Share on other sites

Kod błędu 0336

Zrobiłem reset. Teraz jest 0000

Obroty falują na jałowym

Edited by GrzesiuKamionki
Link to comment
Share on other sites

Czujnik wału korbowego.

Link to comment
Share on other sites

Zdaje się czujnik położenia wału korbowego. Do sprawdzenia wtyczka, kable, oporność, ew wyjąć i przeczyścić.

Znajdź też i sprawdź punk łączenia masy dla tego czujnika.

Link to comment
Share on other sites

falujące obroty i dziura to SCV - faluje tylko na zimnym? jak ciepły nie faluje?. zalej 200ml oleju do 2T (no. orlen czerwnoy semi synt.) na cały bak. Może się ruszy, jak nie to wymień.

Link to comment
Share on other sites

Wstawiłem gablotę do znajomego elektryka. Po powrocie opowiem co było.

Falowanie tylko na zimnym - masz rację.

Zeshky - jesteś pewny, że mam tego dolać? :)

Link to comment
Share on other sites

Zeshky - jesteś pewny, że mam tego dolać? :)

Oczywiście nie podpowiadałbym takich rzeczy gdybym sam nie stosował. Leję co kilka tankowań 200ml orlena 2t (semi) na cał zbiornik. i tak już od 60k km. także sprawdzone!

Link to comment
Share on other sites

Żartowałem. Domyślam się, że nie eksperymentujesz na moim silniku :) Po prostu nigdy o tym nie słyszałem.

Link to comment
Share on other sites

Nie zaszkodzi, a czy pomoże sam ocenisz. Ja jakiś czas temu przepaliłem litr RAVENOL SCOOTER 2-TAKT (wyszło na 5 kolejnych tankowań) i dałem sobie spokój. Jakoś mnie to nie przekonało do dalszego używania, ale w żaden sposób nie zaszkodziło silnikowi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...