bebzunnet Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Witam. Potrzebuje informacji na temat elektropneumatycznego zaworu sterowania turbiną t30 2.2 dCi 136KM silnik YD22. Byłem u Wolińskiego diesel auto centrum koło Lublina i podając objawy czarne dymienie, czasowy spadek mocy drobny, duże spalanie. Zero wycieków, oleju nie bierze, płyny w normie auto na trasie pali około 10l/100km V do 120Km/h tempomat. Scv działa, pompa w porządku, wtryski nie leją, turbo niby też tylko ten zawór. Znajduje się nad gumową zlączką łączącą rury intercoolera z przodu silnika w plastikowej obudowie. Czy te objawy mogą być spowodowane tym elementem? proszę o szybką pomoc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 rozwiń stwierdzenie: czasowy spadek mocy drobny - przy jakich obrotach, zimny/ciepły mi jak palił 10/100 to się okazało, że filtr powietrza był do wymiany. Otworzyłbym też EGR - 4 śrubki do odkręcenia i wyczyścił - wg. mnie to jest przyczyna. Ale póki nie opiszesz dokładniej co się dzieje i w jakich okolicznościach to ciężko coś dalej zgadywać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bebzunnet Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Spadek mocy przy przyspieszeniu drobny skok, przerwanie na może 1 sek. I dalej ciągnie. Egr czyszczony i działa. Flitr wymieniony tydzień temu. A no i dymienie na czarno. Czy przez ten zawór komp. Może podawać zbyt dużą dawkę paliwa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Objawy spadku mocy jakie opisujesz to przez VNT. Teraz tak, albo zawór do wymiany, albo nagar w turbinie. U mnie było to drugie, a pomogły dłuższe przejazdy po autostradzie. Jak auto jeździ wkoło komina, to wcześniej czy później każda turbina się zasyfi. Przypadłość typowa dla VW 1.9 tdi. Sprawdzałeś błędy? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87965-how-to/ Post #2 Co do dymienia, sprawdzałeś szczelność intercoolera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bebzunnet Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Intercooler wymieniony (spawany) w firmie w Warce. A turbo po wymianie zaworu do czyszczenia czy dobra trasa i 160KM/h? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Sprawdź błędy jak pisałem. Nie wiem ile trzeba przejechać. U mnie samouzdrowienie dokonało się po tym, jak auto zaczęło robić większe przebiegi . Kolega @Nysska miał podobnie. Dodam jeszcze że teraz mniej kopci i pali. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bebzunnet Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 ok dziękuje za pomoc w razie problemów będę pisał no i opisze sytuacje po wymianie bo koszty to 450zł zawór i 150m zł wymiana w serwisie auto niss lublin krzykneli 1002zł za sam zawór. Dzieki i pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Cześć. Podepnę się tutaj, żeby nie zaśmiecać forum. Mam trochę podobny problem. Postaram się opisać od A-Z. Auto kupiłem 2 dni temu. Wszystko ok podczas jazdy testowej. Ładnie przyspieszał na każdym biegu. Ładnie pracował w każdym zakresie obrotów. Wczoraj pojawił się problem. W czasie przyspieszania, pomiędzy 2500-3000rpm da się wyczuć taką krótką "dziurę" - jakby auto miało czkawkę , potem przyspiesza dalej bez uwag. Na rozgrzanym silniku problem znika. Żadnego kopcenia, spadku mocy, nic, tylko to jedno czknięcie. Niestety - zdarzyło się także wczoraj, że po tym "czknięciu" turbina przestała pracować. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko działało idealnie. Przy ponownym przyspieszaniu identyczna sytuacja. Silnik zrestartowany i problem się już nie pojawił ani na zimnym, ani na ciepłym. Macie jakieś pomysły? Potrzebujecie jeszcze jakieś dane? Dziękuję Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Turbo dziura jest dokładnie w tym zakresie parametrów jaki podajesz. Szczególnie odczuwalna jest, gdy w tym zakresie odpuszczasz gaz. Po odpuszczeniu gazu, a następnie po jego dodaniu w tym zakresie obrotów można mieć wrażenie, że chwilowo samochód dostaje zadyszki. Jeśli przez ten zakres przechodzisz płynnie nie powinna być dokuczliwa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Ale mi nie chodzi o taką prawdziwą turbodziurę. Bardziej to jest odczuwalne jakby na króciutką chwilę auto nie dostało paliwa. Kurde nie wiem jak to opisać. - dodajesz gazu - rosną obroty - 2500rpm odcięcie na 0,1sek - idzie dalej normalnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Może turbina być zawalona nagarem i VNT leniwie pracuje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 To, że wyłączenie zapłonu i ponowne włączenie pomaga bardziej wskazuje na zacinający się zawór scv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 SVC. Gdzie szukać tego cholerstwa? Wymienić? Wyczyścic? Co polecacie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Sprawdź najpierw błędy wg. tej procedury. Nic nie wymieniaj, bo scv nie steruje pracą turbiny, a to ona jak piszesz przestaje pracować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Zablokowana turbina z cofniętym cięgnem, odrazu wywali błąd przeładowania. Z wysuniętym spowoduje jedną wielką t dziurę poniżej 3tys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Zablokowana turbina z cofniętym cięgnem, odrazu wywali błąd przeładowania. Z wysuniętym spowoduje jedną wielką t dziurę poniżej 3tys. I to niech właśnie ustali. 0234- taki jest chyba kod przeładowania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 (edited) Kod błędu 0336 Zrobiłem reset. Teraz jest 0000 Obroty falują na jałowym Edited February 29, 2016 by GrzesiuKamionki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunder Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Czujnik wału korbowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vlad24 Posted February 29, 2016 Share Posted February 29, 2016 Zdaje się czujnik położenia wału korbowego. Do sprawdzenia wtyczka, kable, oporność, ew wyjąć i przeczyścić. Znajdź też i sprawdź punk łączenia masy dla tego czujnika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted March 1, 2016 Share Posted March 1, 2016 falujące obroty i dziura to SCV - faluje tylko na zimnym? jak ciepły nie faluje?. zalej 200ml oleju do 2T (no. orlen czerwnoy semi synt.) na cały bak. Może się ruszy, jak nie to wymień. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Wstawiłem gablotę do znajomego elektryka. Po powrocie opowiem co było. Falowanie tylko na zimnym - masz rację. Zeshky - jesteś pewny, że mam tego dolać? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeshky Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Zeshky - jesteś pewny, że mam tego dolać? Oczywiście nie podpowiadałbym takich rzeczy gdybym sam nie stosował. Leję co kilka tankowań 200ml orlena 2t (semi) na cał zbiornik. i tak już od 60k km. także sprawdzone! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GrzesiuKamionki Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Żartowałem. Domyślam się, że nie eksperymentujesz na moim silniku Po prostu nigdy o tym nie słyszałem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Nie zaszkodzi, a czy pomoże sam ocenisz. Ja jakiś czas temu przepaliłem litr RAVENOL SCOOTER 2-TAKT (wyszło na 5 kolejnych tankowań) i dałem sobie spokój. Jakoś mnie to nie przekonało do dalszego używania, ale w żaden sposób nie zaszkodziło silnikowi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.