TheN Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Witam Dzisiaj natrafiłem na taki oto przewodzik/rurkę która nie jest podłączona do niczego. Moja prośbą jest zidentyfikowanie tego czegoś :-) Z Góry dziękuję. Foto 1 Foto 2 Nissan Almera n15 99r Sedan 1.4 87KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 odpowietrzenie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheN Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Czyli ma sobie tak być po prostu rozumiem. Dziękuję za odpowiedź :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 W skrzyni biegów współpracujące ze sobą elementy w wyniku tarcia wydzielają ciepło. Aby to tarcie jak najbardziej zmniejszyć, współpracujące powierzchnie są smarowane olejem. W skrzyni biegów mamy olej, którego parametry zostały dostosowane do warunków pracy wspomnianych wcześniej elementów. Pod wpływem ciepła metale rozszerzają się a płyny zmieniają swój stan skupienia z ciekłego na gazowy, zaś gazy również rozszerzają swoją objętość. Rozszerzalność metalu rozwiązano poprzez stosowanie odpowiednich stopów metali i luzów miedzy współpracującymi elementami. Jednak wysoka temperatura powoduje, że zawarte powietrze w skrzyni biegów bardzo zwiększa swoją objętość. Do tego dochodzą opary oleju. Aby ta rozszerzająca się mieszanina nie spowodowała zerwania uszczelnień uszkadzając uszczelkę, lub pierścieni uszczelniających stosuje się odpowietrzenia. W niektórych autach miast takiej, jak u Ciebie, rurki występują specjalne odpowietrzniki. Zadaniem ich jest odpowietrzenie a zarazem wytrącenie z uchodzących ze skrzyni oparów drobin oleju i skierowanie go na powrót do skrzyni. U Ciebie zadanie to spełnia rurka odpowiednio długa. Ważne by przy wymianie oleju w skrzyni nalać go tyle ile powinno go być bo nadmiar będzie, wraz z oparami, poprzez odpowietrznik wychlapywany. Brak odpowietrznika - rurki odpowietrzającej także będzie powodował wychlapywanie oleju przekładniowego na zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheN Opublikowano 1 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2015 Dziękuję za szczegółową odpowiedź :-) Teraz będę wiedział ewentualnie co się dzieje jeżeli coś by się tam pojawiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.