TheN Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Witam Dzisiaj natrafiłem na taki oto przewodzik/rurkę która nie jest podłączona do niczego. Moja prośbą jest zidentyfikowanie tego czegoś :-) Z Góry dziękuję. Foto 1 Foto 2 Nissan Almera n15 99r Sedan 1.4 87KM Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 odpowietrzenie skrzyni Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheN Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Czyli ma sobie tak być po prostu rozumiem. Dziękuję za odpowiedź :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
TESTER 1956 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 W skrzyni biegów współpracujące ze sobą elementy w wyniku tarcia wydzielają ciepło. Aby to tarcie jak najbardziej zmniejszyć, współpracujące powierzchnie są smarowane olejem. W skrzyni biegów mamy olej, którego parametry zostały dostosowane do warunków pracy wspomnianych wcześniej elementów. Pod wpływem ciepła metale rozszerzają się a płyny zmieniają swój stan skupienia z ciekłego na gazowy, zaś gazy również rozszerzają swoją objętość. Rozszerzalność metalu rozwiązano poprzez stosowanie odpowiednich stopów metali i luzów miedzy współpracującymi elementami. Jednak wysoka temperatura powoduje, że zawarte powietrze w skrzyni biegów bardzo zwiększa swoją objętość. Do tego dochodzą opary oleju. Aby ta rozszerzająca się mieszanina nie spowodowała zerwania uszczelnień uszkadzając uszczelkę, lub pierścieni uszczelniających stosuje się odpowietrzenia. W niektórych autach miast takiej, jak u Ciebie, rurki występują specjalne odpowietrzniki. Zadaniem ich jest odpowietrzenie a zarazem wytrącenie z uchodzących ze skrzyni oparów drobin oleju i skierowanie go na powrót do skrzyni. U Ciebie zadanie to spełnia rurka odpowiednio długa. Ważne by przy wymianie oleju w skrzyni nalać go tyle ile powinno go być bo nadmiar będzie, wraz z oparami, poprzez odpowietrznik wychlapywany. Brak odpowietrznika - rurki odpowietrzającej także będzie powodował wychlapywanie oleju przekładniowego na zewnątrz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheN Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Dziękuję za szczegółową odpowiedź :-) Teraz będę wiedział ewentualnie co się dzieje jeżeli coś by się tam pojawiło Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.