Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P12 F9Q Silnik - kupię


djmassive
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Stało się.... po 155 tysiącach kilometrów mój nissan zdechł. Cudowna francuska myśl technologiczna zawiodła - i mam do wymiany cały blok i/lub silnik.
Chciałbym zapytać szanownych kolegów czy ktoś posiada sprawny blok i/lub silnik do mojego samochodu i jeżeli tak to jaki przebieg/stan i w jakiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Stało się.... po 155 tysiącach kilometrów mój nissan zdechł. Cudowna francuska myśl technologiczna zawiodła - i mam do wymiany cały blok i/lub silnik.

Do wymiany cały blok? Czyli co dokładnie się stało? Pękł? 

Jeżeli chodzi o to, to blok nie jest wcale taki drogi. Na allegro ceny wahają się od 100-500zł. Oczywiście w zależności od stanu i przebiegu. 

np. http://allegro.pl/nissan-primera-p-12-1-9-dci-f9q-a260-blok-f9a-120-i5109305135.html

Z tego co wiem to od renówki a dokładniej scenika silnik jest taki sam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Obróciło panewki i trzeba wymienić wał. Problem w tym, że szlifowanie i panewki to koszt około 250 zł - ale wyważenie potem blisko 1000 zł z lekka + robocizna, chyba, że ktoś ma dokładniejsze informacje w tym temacie.

Przeglądając oferty zauważyłem pewną różnicę. Mój silnik to F9Q A260 - a oferowane do scenika i megane mają końcówki inne np. L818 - czy wielka jest różnica jeżeli chodzi o te dodatkowe modyfikacje ?

Osprzęt zamierzam przełożyć ze swojego.

 

Ps. Otrzymałem informację, iż może być blok, ale żeby miał wał, panewki i (bodajże korbowody) (te bolce do panewek).

Edytowane przez GrzegorzMiśkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od jakiego czasu masz tego Nissana ? Ja ostatnio miałem bardzo dziwną sytuacje podczas wymiany oleju . Po wyciągnięciu filtra oleju, filtr ten był zepsuty . Mechanik mi mówi dobrze ze pan co 10 tys olej wymienia bo by Panu teraz silnik na panewkach obróciło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, jestem już po naprawie, zdecydowałem się na kapitalny remont. Ogólnie lista uszkodzeń jest spora, winny był filtr oleju który najwidoczniej się zatkał.

Samochód jest z 2004 roku - ja go użytkowałem od 2010 r, olej wymieniałem nie rzadziej niż co 10-12 tys km. Stan licznika przy uszkodzeniu ok. 155 tys km - jednak mechanicy sugerowali, że ten silnik nie miał tyle przejechane, a znacznie więcej (import z Niemiec - co wiele tłumaczy jak się okazuje po doświadczeniach super sprzedawców)

 

Blok, głowica, panewki, korbowód... Teraz po remoncie chodzi spoko, jednak mam zatkany zawór EGR i możliwe, że uszkodzona jest turbina (będę to weryfikował teraz u mechanika) bo nie mam mocy, a wyprzedzając tira - czytałem jego numery seryjne silnika hehe. Dodatkowo koło dwumasowe leży a sprzęgło powoli się kończy.

 

Mam prawie 1000 km na dotarciu i magicy od remontu silnika kazali wlać 10w40 castrola - po 1500 km mam wymienić olej i wlać standardowo 5w40. Zobaczymy ile pochodzi.

 

Ogólnie te silniki DCI to pod tym względem porażka - najbardziej boli to, że człowiek dbał jak tylko mógł a i tak szlak go trafił - jak to się mówi pech :-(

Teraz modlę się by pojeździł jeszcze troche i będzie dobrze.

 

Ps. A co do głównego wątku - nie zdecydowałem się na zakup silnika używanego, bo ogólnie odradzali mi to z faktu, że panewki oryginalnie montowane w tych silnikach są kiepskiej jakości, teraz mam zamontowane jakieś wzmocnione (ponoć jest ich 17 rodzajów, z czego 3 warte są świeczki).

 

I dla potomnych, za remont zapłaciłem 4100 - gdyby tak czasem ktoś był zdecydowany i był z moich okolic, mogę z czystym sumieniem polecić firmę w Kielcach. Info na priv.

Edytowane przez GrzegorzMiśkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio miałem bardzo dziwną sytuacje podczas wymiany oleju . Po wyciągnięciu filtra oleju, filtr ten był zepsuty .

 

 

Witam, jestem już po naprawie, zdecydowałem się na kapitalny remont. Ogólnie lista uszkodzeń jest spora, winny był filtr oleju który najwidoczniej się zatkał...

 

Jakiej firmy te psujące/zatykające się filtry?

Na jakiej podstawie stwierdzono że filtr jest zepsuty/zatkany? Ktoś go rozbierał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Mechanik rozebrał filtr ale nie pamiętam jakiej był firmy na pewno nie filtron bo filtrona założyłem teraz. Ja chce zrobić moim nissanem 300 tys km ;) uda sie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacało się remontować silnik? Moim zdaniem nie, trzeba było szukać czegoś w przystępnej cenie. I wywalić stary i wstawić nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za kupno "nowego" silnika sprowadzonego z Francji od Laguny i wymianę zapłaciłem 3100zł, mi akurat rypła pompa oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się okaże czy się opłacało :-) Podjąłem taką decyzję, gdyż nie było na dany moment silników sprawnych a sprowadzanie w moim przypadku nie wchodziło w grę, gdyż nie znam nikogo zaufanego co by mi ściągnął silnik w naprawde dobrym stanie.

 

Ps. Znacie może jakiś program/stronę gdzie można wyczytać dokładne znaczenie kodów błędów ? Podpiąłem sobie diagnostykę i mam takie błędy:

 

-P0404: Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit Range/Performance (Powertrain, Generic)

-P0403: Exhaust Gas Recirculation "A" Control Circuit (Powertrain, Generic)
-P0487: Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "A" /Open (Powertrain, Generic)
-P0409: Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit (Powertrain, Generic)
-P2413: Exhaust Gas Recirculation System Performance (Powertrain, Generic)
-P0409: Exhaust Gas Recirculation Sensor "A" Circuit (Powertrain, Generic)
 
Z tego co rozumiem to wszystkie dotyczą EGR - i zakładam, ze potrzebna jest wymiana. Czy ktoś obeznany podpowie, czy jego wymiana jest tak prosta jak piszą ? Z tego co wydaje mi się, znajduje się on defakto od strony kabiny włożony poziomo - zgadza się ?
 
Znalazłem takie coś:
 
Cena przystępna czy warto w ten zawór zainwestować aby wszystko działało przez (mam nadzieję) lata kolejne ?
 
 
Ps2. Podłączał się ktoś do primerki poprzez EDB2 Bluetooth aplikacją Nissan Data Scan ? Próbowałem wersje LITE - I, II i III i nie chce coś załapać. Podpiąłem się natomiast programem:
ODB2 Auto Doctor - to pomogło mi odczytać te błędy.
Edytowane przez GrzegorzMiśkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tez nie podejrzewales ze ten przebieg to fikcja... w 2010 jak kupowales to auto to jaki mialo przebieg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tez nie podejrzewales ze ten przebieg to fikcja... w 2010 jak kupowales to auto to jaki mialo przebieg ?

 

88 tys km - potwierdzone książką serwisową. Człowiek głupi... pierwsze auto wyglądało na taki przebieg, dziadek nim jeździł - jakiś Helmut... Wszystko chodziło jak w szfajcarskim przez 3 lata i potem powolutki zaczeło się tłuc/stukać/pukać aż ... 

 

Wykręcałem dzisiaj EGR... jeden wielki syf - nadaje się tylko do wymiany.

Czy ktos wymieniał może ten zawór i czy tego typu oferta jest warta świeczki ? 

http://allegro.pl/egr-zawor-spalin-nissan-primera-p12-120km-1-9-dci-i5429020603.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc ja nie wymienialem ale wyczyscilem w ropie i jest git tylko uwazaj na gwinty w koletrzorze ssacym bo lubia sie zarywac i zakrecac z czuciem.

Edytowane przez janusz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem EGR i pozostał blad P0487. Czego ten blad moze dotyczyć ? Czyżby wtryski ?

 

Edit: Wyczytałem że bynajmniej w Mazdzie, ten błąd może oznaczać problem z przepustnicą - ktoś może potwierdzić ?

To jest opis tego błędu z programu:

 

-P0487: Exhaust Gas Recirculation Throttle Control Circuit "A" /Open (Powertrain, Generic)

Edytowane przez GrzegorzMiśkiewicz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...