Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki rozrząd polecacie? (Note Acenta 1,5 dci)


rafik73_note
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju ,to ja zalałem aktualnie w tiidzie: 5L - olej ELF 5W30 FullTech FE norma Renault RN 0720

rozrzad po vin dobierz ,wszystkie w/w  są o.k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest jak leje się 5W30 trzeba potem  wymieniać- panewki, szklanki, i jak leci mechanicy bardzo zadowoleni mają robote  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek nie siej defektyzmu   :devil:  Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. On chce profilaktycznie wymienić pasek rozrządu ,słusznie razem z napinaczem i pompą wody i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana profilaktyczna rozrządu jak najbardziej słuszna ,ale lanie 5W30 już nie!!!! bo można nalać 5W40 ! 

A mój olej zostawiam dla siebie  :D

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek.

 

Sorry ale nie wytrzymałem  :dribble:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad.

Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem manix, co pytam mechaniora, to z tą profilaktyką lekka przesada. Jeden powiedział, że równie dobrze profilaktycznie silnik mogę wymienić. Podobno panewek nie ma co ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hym, powiem tak ,daj Boże ,masz mniej wysilony motorek to może pohula.Mi ,padły panewki(właściwie jedna panewka) po około 80kkm , na całe szczęście na przedłużonej gwarancji ,bo naprawa w aso była baaaardzo droga.Ale z tymi motorami tak jest ,że potrafią 250kkim bez problemów lub...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory Panowie, puki co Pań w dyskusji owej nie ma, profilaktycznie to ja bym autko proponował wymienić. Bez przesadyzmu z tymi panewkami, popsują się to dadzą o sobie znać i się wymieni. Osobiście raz panewki w aucie zmieniałem i to było z mojej i tylko mojej winy bo uległem doradztwu fachowca by zalać auto (NISSAN) gęstszym olejem bo miał już osiem lat. A i tak przed wymianą, pomimo istotnych objawów, zrobiłem 800km trasę. Odwag odrobinę i przede wszystkim wiary, WIARY w posiadane auto Panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Tester,tylko jak panewki "klękną" to najczęściej jest po "ptokach" i taniej silnik wymienić ,chyba że rzeczywisicie wyczulone ucho wychwyci natychmiast ten charakterystyczny metaliczny stukot .to wtedy tylko : wymiana panewek,szlif wału, wymiana uszczelniaczy ,rozrządu i pompy wody...tylko  :devil: Oczywiście wiara nie zaszkodzi, a pomóc może  :wave:


Po drugie , po zdjęciu miski olejowej mozna je zweryfikować i ocenić czy dadzą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym pisałem właśnie


Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, niechby była ta prewencja, tylko może niech ktoś poda przybliżony koszt:

części + usługa


mój przebieg to ponad 158 000

Edytowane przez rafik73_note
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy kto będzie robił i czy trzeba .Pogadaj z kol. Mucka38 (dział Qashqhai),on to robił prewencyjnie .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ulegając powyższemu nie ma innego wyjścia jak, choćby dla tych co pojęcia o mechanice nie mają, opracować kalendarz prewencyjnych wymian, bo chyba nie tylko panewki by temu trendowi podlegały....???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło  :D

Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło  :D

Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!!

Liczę że reakcja zwolenników tego, bo inaczej nie da się tego nazwać, trendu będzie podobna jak Twoja. Może zwrócenie uwagi na fakt iż w aucie jest wiele innych części, poza przedmiotowymi panewkami, które łapały by się na prewencyjna wymianę, sprowadzi ich myślenie na ziemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóz począć ,jak panewki w tym motorku są bardziej wrażliwe, niż pasek rozrządu ? A nikt nie kwestionuje potrzeby wymiany paska po 5 latach lub , w zależności od wersji 90-150kkm . Kierownik znajomego serwisu specjalizujący się w "francuzach" mówi, Mercedes sobie poradził ,daje własny zestaw panewki/wał do tego motorka. Reno nie widzi rozwiązania ,twierdząc że metalurgia jest na takim poziomie,że nic lepszego nie moga zaoferować .To samo , co kierownik wspomnianego serwisu ,  twierdzą chłopaki z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no...

Aczkolwiek trzeba pochwalić osprzęt(turbo ,wtryski itd) oraz koło dwumasowe .W zasadzie od wpadki z wtryskami DELPHI , odkąd przeszli na siemens"a i bosha w zasadzie bezproblemowy silnik .Naprawy naprawdę sporadyczne i w zasadzie najczęściej z winy użytkownika. Powiem tak, mimo że mi panewka poszła(też w tym trochę mojej winy) nie miał bym żadnych skrupułów kupić ponownie auto z tym motorem.Ma świetny moment obrotowy(jak na tą pojemność) i jest bardzo oszczędny. No ale jest teraz 1.6 dig-t (myślę o pulsarze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Nisanie a z tego co  pamiętam  dotyczy to także pozostałych japońskich aut, w panewkach są bardzo małe otworki smarujące. Dlatego istotnym jest zmienianie oleju zgodnie z zaleceniami i lanie zalecanego oleju. Gęstszy, czy nie zmieniany (zanieczyszczenia) powoduje zatykanie tych otworków a co za tym idzie do ich uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...