rafik73_note Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 Przede mną wymiana rozrządu, który zestaw polecacie: http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-note-1-5dci-oryg-i5374543814.html Czy http://allegro.pl/rozrzad-pompa-nissan-micra-iii-note-1-5-dci-oryg-i5314263893.html A może http://allegro.pl/rozrzad-pompa-1-5-dci-nissan-juke-note-nv200-oryg-i5235391442.html A olej elf excelium 5w40 się nada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2015 co do oleju ,to ja zalałem aktualnie w tiidzie: 5L - olej ELF 5W30 FullTech FE norma Renault RN 0720 rozrzad po vin dobierz ,wszystkie w/w są o.k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Tak jest jak leje się 5W30 trzeba potem wymieniać- panewki, szklanki, i jak leci mechanicy bardzo zadowoleni mają robote Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Edek nie siej defektyzmu Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. On chce profilaktycznie wymienić pasek rozrządu ,słusznie razem z napinaczem i pompą wody i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 (edytowane) Wymiana profilaktyczna rozrządu jak najbardziej słuszna ,ale lanie 5W30 już nie!!!! bo można nalać 5W40 ! A mój olej zostawiam dla siebie Edytowane 23 Maja 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Wszyscy wiemy że ty uznajesz tylko jeden olej ,nawet do smażenia frytek. Sorry ale nie wytrzymałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Ok, dzięki. olej, co napisałem poradził mi szef, który leje takowy do Kangoo, ale jak on mi kazał profilaktycznie panewki wymienić to się zastanawiam nad rzetelnoscia jego porad. Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Nie wiem manix, co pytam mechaniora, to z tą profilaktyką lekka przesada. Jeden powiedział, że równie dobrze profilaktycznie silnik mogę wymienić. Podobno panewek nie ma co ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 23 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2015 Hym, powiem tak ,daj Boże ,masz mniej wysilony motorek to może pohula.Mi ,padły panewki(właściwie jedna panewka) po około 80kkm , na całe szczęście na przedłużonej gwarancji ,bo naprawa w aso była baaaardzo droga.Ale z tymi motorami tak jest ,że potrafią 250kkim bez problemów lub... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Sory Panowie, puki co Pań w dyskusji owej nie ma, profilaktycznie to ja bym autko proponował wymienić. Bez przesadyzmu z tymi panewkami, popsują się to dadzą o sobie znać i się wymieni. Osobiście raz panewki w aucie zmieniałem i to było z mojej i tylko mojej winy bo uległem doradztwu fachowca by zalać auto (NISSAN) gęstszym olejem bo miał już osiem lat. A i tak przed wymianą, pomimo istotnych objawów, zrobiłem 800km trasę. Odwag odrobinę i przede wszystkim wiary, WIARY w posiadane auto Panowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 24 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2015 Ta WIARA czyni cuda ,a silnik jak ma klęknąć to i tak klęknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Tak Tester,tylko jak panewki "klękną" to najczęściej jest po "ptokach" i taniej silnik wymienić ,chyba że rzeczywisicie wyczulone ucho wychwyci natychmiast ten charakterystyczny metaliczny stukot .to wtedy tylko : wymiana panewek,szlif wału, wymiana uszczelniaczy ,rozrządu i pompy wody...tylko Oczywiście wiara nie zaszkodzi, a pomóc może Po drugie , po zdjęciu miski olejowej mozna je zweryfikować i ocenić czy dadzą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 Chyba, że pójdzie się w tzw. wymianę prewencyjną panewek przy przeebiegu ok. 100 tys.km. Wiele osób tak robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 O tym pisałem właśnie Ma racię chłop ,co do profilaktyki z panewkami. Jeśli swoje już przeżyły .To pięta achillesowa tego motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) ok, niechby była ta prewencja, tylko może niech ktoś poda przybliżony koszt: części + usługa mój przebieg to ponad 158 000 Edytowane 25 Maja 2015 przez rafik73_note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2015 To zależy kto będzie robił i czy trzeba .Pogadaj z kol. Mucka38 (dział Qashqhai),on to robił prewencyjnie . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik73_note Opublikowano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2015 Thx manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 No to ulegając powyższemu nie ma innego wyjścia jak, choćby dla tych co pojęcia o mechanice nie mają, opracować kalendarz prewencyjnych wymian, bo chyba nie tylko panewki by temu trendowi podlegały....??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Prewencyjnie wymienić wszystko ,tak dla spokoju aby nie klękło Przecie to nie silnik a paranoja prewencji !!!! Liczę że reakcja zwolenników tego, bo inaczej nie da się tego nazwać, trendu będzie podobna jak Twoja. Może zwrócenie uwagi na fakt iż w aucie jest wiele innych części, poza przedmiotowymi panewkami, które łapały by się na prewencyjna wymianę, sprowadzi ich myślenie na ziemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 Cóz począć ,jak panewki w tym motorku są bardziej wrażliwe, niż pasek rozrządu ? A nikt nie kwestionuje potrzeby wymiany paska po 5 latach lub , w zależności od wersji 90-150kkm . Kierownik znajomego serwisu specjalizujący się w "francuzach" mówi, Mercedes sobie poradził ,daje własny zestaw panewki/wał do tego motorka. Reno nie widzi rozwiązania ,twierdząc że metalurgia jest na takim poziomie,że nic lepszego nie moga zaoferować .To samo , co kierownik wspomnianego serwisu , twierdzą chłopaki z ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 No to jednym słowem tragedia, można by rzec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2015 A no... Aczkolwiek trzeba pochwalić osprzęt(turbo ,wtryski itd) oraz koło dwumasowe .W zasadzie od wpadki z wtryskami DELPHI , odkąd przeszli na siemens"a i bosha w zasadzie bezproblemowy silnik .Naprawy naprawdę sporadyczne i w zasadzie najczęściej z winy użytkownika. Powiem tak, mimo że mi panewka poszła(też w tym trochę mojej winy) nie miał bym żadnych skrupułów kupić ponownie auto z tym motorem.Ma świetny moment obrotowy(jak na tą pojemność) i jest bardzo oszczędny. No ale jest teraz 1.6 dig-t (myślę o pulsarze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 28 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2015 W Nisanie a z tego co pamiętam dotyczy to także pozostałych japońskich aut, w panewkach są bardzo małe otworki smarujące. Dlatego istotnym jest zmienianie oleju zgodnie z zaleceniami i lanie zalecanego oleju. Gęstszy, czy nie zmieniany (zanieczyszczenia) powoduje zatykanie tych otworków a co za tym idzie do ich uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.