piotr60 Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 Warto pchać sie w zakup Qashqaia z tym silnikiem ? Macie jakieś doświadczenia , i spostrzeżenia którymi moglibyście się podzielić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robiko Opublikowano 15 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2020 Miałem ten silnik x-treilu 77 000 km przejechane i żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MirekCC Opublikowano 16 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2020 Dużo lepszy niż 1,5 dCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczowro Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Drugi właściciel. Silnik sprawuje się znakomicie (117 tys. przebiegu) 60km dziennie-praca,dom. Egr czysty,tylko troszkę sadzy.Troszkę odma poci się do dolotu. Elastyczny,mało pali(6.0l/100).Lubi obroty.Jednak brakuje troszkę momentu,przy pełnym załadunku jest to odczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas_drill Opublikowano 26 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2021 witam, myślę o kupnie Kaszkaja właśnie z tym silnikiem. 2014 rok, przebieg 160 000, 1.6 dCi 130KM Samochodzik przywieziony przez takiego pana z Niemiec, nie komis. Po oglądnięciu na miejscu stan nie budzi żadnych zastrzeżeń ( no ale co ja się tam mechanicznie czy technicznie znam:) Super utrzymany w środku, silnik chodzi bardzo ładnie, jeździ się komfortowo, opony letnie na oryginalnych alu 17'', komplet zimowych na stalowych, jak na moje jazdy i oko, to ze 3 sezony spokojnie dadzą radę. Cena, jak Pan sobie życzy to ostatecznie 49 300 zł. Jadę jeszcze na spotkanie na stacji, aby ktoś go oglądnął dokładnie. Czy lepiej do serwisu nissana czy stacji kontroli pojazdów? Co sądzicie o takim przebiegu? Co się kłania w jakimś najbliższym czasie do wymiany, mając te 160 tyś? Rozrząd, koło dwumasowe, sprzęgło, dpf? Nie jestem specjalistą, trochę poczytałem, wychodzi mi na to, że ten silnik jest chyba najlepszy, liczba ofert sprzedaży jest ograniczona (może dlatego, że jest rzeczywiście mało awaryjny:) i oferta wydaje mi się sensowna. Jeśli mechanicznie i technicznie nie będzie jakichś większych uwag, to chciałbym go zakupić. Najbardziej mnie jednak nurtuje fakt, iż wydam trochę kasy, a nie chciałbym w najbliższym czasie ponosić dodatkowych, zapewne niemałych, kosztów na wspomniane wyżej zabiegi - co związane jest z przebiegiem. Różnie piszą - że przy 200 000 to już trzeba myśleć o rozrządzie, dwumasa, sprzęgło... Jak się dba o olej i regularne, co 10-15 tyś wymiany to niby powinno być ok do takich przebiegów... wdzieczny byłbym za kilka opinii pozdraiwam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 26 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2021 Hej, jeżeli sprawdzać to ja bym sprawdzał w ASO i dodatkowo bym zerknął na raporty po VIN (typu carvertical). Książka serwisowa mówi, że rozrząd (a w zasadzie łańcuch) wymienia się co 120mc lub 300k km także tego Ja ma 1,6dci od 2017 (od nowości) i jak na razie (odpukać) wszystko jest ok. Z grubszych spraw to w drugim roku był mały wyciek oleju (zapocenie), które zostało zrobione na gwarancji. A tak to tylko wymiana płynów i filtrów i nic się nie dzieje z tym, że ja mam aktualnie przebieg prawie 60k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartazz Opublikowano 8 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2021 W dniu 18.10.2020 o 14:21, Boczowro napisał: Drugi właściciel. Silnik sprawuje się znakomicie (117 tys. przebiegu) 60km dziennie-praca,dom. Egr czysty,tylko troszkę sadzy.Troszkę odma poci się do dolotu. Elastyczny,mało pali(6.0l/100).Lubi obroty.Jednak brakuje troszkę momentu,przy pełnym załadunku jest to odczuwalne. Mowisz o tym? Mnie to martwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 4 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 To ja dodam parę uwag krytycznych z 4 letniej eksploatacji J10 z tym silnikiem i 4x4 (178 kkm): - kultura pracy-chodzi jak stara sieczkarnia. - zużywa olej, ok 2 litrów na 1000 km. - częste zatarcie przepustnicy wydechu i związane z tym błędy. Pomaga wymycie i rozruszanie. - wcale nie taki ekonomiczny, jakby się wydawało. Cykl mieszany 8-9 l/100 u mnie, mimo że komputer pokazuje litr mniej. - Nieprzyjemna turbodziura na niskich obrotach. Przyspieszenia z toczenia się na 2 biegu praktycznie nie ma. Dopiero od ok 2000 obrotów wyrywa do przodu. - przez wszystkie lata eksploatacji wciągał płyn chłodniczy, ale w niewielkich ilościach. Od miesiąca jest znaczny wyciek na zewnątrz (na szczęście, że nie do oleju), gdzieś w okolicach łączenia ze skrzynią. Nie mogę zlokalizować skąd leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares97 Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2022 Dorzucę cegiełkę odnośnie tego silnika w J10 1.6 dCI z 4x4 Silnik seria 1.6 dCI 130 HP 320 NM Przebieg w momencie zakupu - 94kkm ---> półtorej roku ---> 113kkm Wady: 1) spalanie, po mieście przy trasach do 10km zimą to ciągle koło 9, a latem ~7,5 -8, komputer kłamie i to sporo, latem na trasie jadąc nie dziadkowo, ale przepisowo i żeby turbo kręciło, dpf się "czyścił" itd. realnie 5,5 do 6, mniej nie ma co liczyć mimo że potrafi pokazać spalanie nawet około 4,6 w trasie. Zimą spalanie w 90% trasa między miastami do 100 km/h spalanie wyszło z baku 6/100. Oczywiście mówimy o prędkościach do 110 km/h 2) pobór oleju - w moim po 6kkm musiałem dolać z 0,5 litra, co daje pobór niby w normie, a zmieniam co 8kkm. Moje poprzednie legendarne 1.9 TDI przy 320kkm dalej nie bierze grama od wymiany do wymiany, co powoduje lekki niesmak przy dolewkach w QQ xd 3)silnik ze skrzynią zestopniowany tak że biegi są króciutkie co irytuje trochę w mieście. 4)kultura pracy na zimno nie istnieje. Po odpaleniu ja czekam zawsze minimum 15 sekund latem i z 30 zimą, bo jak ktoś lubi ruszać sekundę po odpaleniu to rzęzi niemiłosiernie, aż serce boli więc tak nie robię. Na rozgrzanym silniku znośny dźwięk itd. 5)Turbodziura - faktycznie, rozpędzenie się na spokojnie bez pałowania czyli do ~2k rpm spod świateł na zimnym silniku praktycznie nierealne. 6)Pobór płynu chłodniczego - ile bym nie wlał o i tak zejdzie na odrobinę ponad LOW i utrzymuje się ten stan, gdzieś na forum pisali że ten typ tak ma podobno. 7) Jak dla mnie reakcja na pedał gazu jakby lekko ospała, ale to może przypadłość J10 po prostu Plusy: 1)Dość dynamiczny jak już się na trasie temperatura rozkręci i kręci go w okolice tych 2,5 -3k rpm, chociaż 1.9 TDI przyjemniej mi się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.