Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Silnik 1.6 dCi opinie, serwis, uwagi


CaptainRandall
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Warto pchać sie w zakup Qashqaia z tym silnikiem ? Macie jakieś doświadczenia , i spostrzeżenia którymi moglibyście się podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi właściciel.

Silnik sprawuje się znakomicie (117 tys. przebiegu) 60km dziennie-praca,dom.

Egr czysty,tylko troszkę sadzy.Troszkę odma poci się do dolotu.

Elastyczny,mało pali(6.0l/100).Lubi obroty.Jednak brakuje troszkę momentu,przy pełnym załadunku jest to odczuwalne.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam,

myślę o kupnie Kaszkaja właśnie z tym silnikiem. 2014 rok, przebieg 160 000, 1.6 dCi 130KM

Samochodzik przywieziony przez takiego pana z Niemiec, nie komis.

Po oglądnięciu na miejscu stan nie budzi żadnych zastrzeżeń ( no ale co ja się tam mechanicznie czy technicznie znam:)

Super utrzymany w środku, silnik chodzi bardzo ładnie, jeździ się komfortowo, opony letnie na oryginalnych alu 17'', komplet zimowych na stalowych, jak na moje jazdy i oko, to ze 3 sezony spokojnie dadzą radę.

Cena, jak Pan sobie życzy to ostatecznie 49 300 zł.

Jadę jeszcze na spotkanie na stacji, aby ktoś go oglądnął dokładnie. Czy lepiej do serwisu nissana czy stacji kontroli pojazdów?

Co sądzicie o takim przebiegu? Co się kłania w jakimś najbliższym czasie do wymiany, mając te 160 tyś? Rozrząd, koło dwumasowe, sprzęgło, dpf?

Nie jestem specjalistą, trochę poczytałem, wychodzi mi na to, że ten silnik jest chyba najlepszy, liczba ofert sprzedaży jest ograniczona (może dlatego, że jest rzeczywiście mało awaryjny:) i oferta wydaje mi się sensowna.

Jeśli mechanicznie i technicznie nie będzie jakichś większych uwag, to chciałbym go zakupić.

Najbardziej mnie jednak nurtuje fakt, iż wydam trochę kasy, a nie chciałbym w najbliższym czasie ponosić dodatkowych, zapewne niemałych, kosztów na wspomniane wyżej zabiegi - co związane jest z przebiegiem.

Różnie piszą - że przy 200 000 to już trzeba myśleć o rozrządzie, dwumasa, sprzęgło...

Jak się dba o olej i regularne, co 10-15 tyś wymiany to niby powinno być ok do takich przebiegów...

wdzieczny byłbym za kilka opinii

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeżeli sprawdzać to ja bym sprawdzał w ASO i dodatkowo bym zerknął na raporty po VIN (typu carvertical).

Książka serwisowa mówi, że rozrząd (a w zasadzie łańcuch) wymienia się co 120mc lub 300k km także tego :)

Ja ma 1,6dci od 2017 (od nowości) i jak na razie (odpukać) wszystko jest ok.
Z grubszych spraw to w drugim roku był mały wyciek oleju (zapocenie), które zostało zrobione na gwarancji.
A tak to tylko wymiana płynów i filtrów i nic się nie dzieje z tym, że ja mam aktualnie przebieg prawie 60k km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 18.10.2020 o 14:21, Boczowro napisał:

Drugi właściciel.

Silnik sprawuje się znakomicie (117 tys. przebiegu) 60km dziennie-praca,dom.

Egr czysty,tylko troszkę sadzy.Troszkę odma poci się do dolotu.

Elastyczny,mało pali(6.0l/100).Lubi obroty.Jednak brakuje troszkę momentu,przy pełnym załadunku jest to odczuwalne.

  Mowisz o tym? Mnie to martwi.

 

IMG-20211207-WA0004.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To ja dodam parę uwag krytycznych z 4 letniej eksploatacji J10 z tym silnikiem i 4x4 (178 kkm):

- kultura pracy-chodzi jak stara sieczkarnia.

- zużywa olej, ok 2 litrów na 1000 km.

- częste zatarcie przepustnicy wydechu i związane z tym błędy. Pomaga wymycie i rozruszanie.

- wcale nie taki ekonomiczny, jakby się wydawało. Cykl mieszany 8-9 l/100 u mnie, mimo że komputer pokazuje litr mniej.

- Nieprzyjemna turbodziura na niskich obrotach. Przyspieszenia z toczenia się na 2 biegu praktycznie nie ma. Dopiero od ok 2000 obrotów wyrywa do przodu.

- przez wszystkie lata eksploatacji wciągał płyn chłodniczy, ale w niewielkich ilościach. Od miesiąca jest znaczny wyciek na zewnątrz (na szczęście, że nie do oleju), gdzieś w okolicach łączenia ze skrzynią. Nie mogę zlokalizować  skąd leci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dorzucę cegiełkę odnośnie tego silnika w J10 1.6 dCI z 4x4 :) 
Silnik seria 1.6 dCI 130 HP 320 NM
Przebieg w momencie zakupu - 94kkm ---> półtorej roku ---> 113kkm 
Wady:
1) spalanie, po mieście przy trasach do 10km zimą to ciągle koło 9, a latem ~7,5 -8, komputer kłamie i to sporo, latem na trasie jadąc nie dziadkowo, ale przepisowo i żeby turbo kręciło, dpf się "czyścił" itd. realnie 5,5 do 6, mniej nie ma co liczyć mimo że potrafi pokazać spalanie nawet około 4,6 w trasie. Zimą spalanie w 90% trasa między miastami do 100 km/h spalanie wyszło z baku 6/100. Oczywiście mówimy o prędkościach do 110 km/h
2) pobór oleju - w moim po 6kkm musiałem dolać z 0,5 litra, co daje pobór niby w normie, a zmieniam co 8kkm. Moje poprzednie legendarne 1.9 TDI przy 320kkm dalej nie bierze grama od wymiany do wymiany, co powoduje lekki niesmak przy dolewkach w QQ xd
3)silnik ze skrzynią zestopniowany tak że biegi są króciutkie co irytuje trochę w mieście.
4)kultura pracy na zimno nie istnieje. Po odpaleniu ja czekam zawsze minimum 15 sekund latem i z 30 zimą, bo jak ktoś lubi ruszać sekundę po odpaleniu to rzęzi niemiłosiernie, aż serce boli więc tak nie robię. Na rozgrzanym silniku znośny dźwięk itd.
5)Turbodziura - faktycznie, rozpędzenie się na spokojnie bez pałowania czyli do ~2k rpm spod świateł na zimnym silniku praktycznie nierealne.
6)Pobór płynu chłodniczego - ile bym nie wlał o i tak zejdzie na odrobinę ponad LOW i utrzymuje się ten stan, gdzieś na forum  pisali że ten typ tak ma podobno.
7) Jak dla mnie reakcja na pedał gazu jakby lekko ospała, ale to może przypadłość J10 po prostu

Plusy:
1)Dość dynamiczny jak już się na trasie temperatura  rozkręci i kręci go w okolice tych 2,5 -3k rpm, chociaż 1.9 TDI przyjemniej mi się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...