Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Przetwornica XENON


bartekzuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na pytanie: czy jest jakaś możliwość samodzielnego sprawdzenia przetwornicy xenonów. Jakie napięcia są prawidłowe a jakie nie? Jak je w ogóle mierzyć? Czy da radę coś zdziałać ze zwykłym miernikiem? Z góry dziękuję za wyrozumiałość i pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie się  bawię ksenonem

i z tego co zrozumiałem to ona na strzał daje wysokie napięcie a potem się stabilizuje wiec chyba bez żarnika jej nie da się sprawdzić

 

A co się dzieje że podejrzewasz przetwornice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej to podmienia sie żarniki   i wtedy  diagnozuje się czy to wina przetwornicy czy żarnika  . Powiedz coś więcej co sie dzieje to może  pomożemy jakoś :)

 

Tofu ma rajcę jest strzał dużego napięcia  potem jakby stabilizacja aa jesli przykładowo na Fajce co zakladasz na żarnik nie ma dobrego styku to  idzie prąd żarnik zaświeci sie a potem przetwornica ma zabezpieczenie i odcina prąd jak nie ma dobrego styku

Edytowane przez Irek81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. U mnie dzieje się coś takiego, że widać co jakiś czas rozbłysk prawego xenona. Jest tak samo przed jak i po wymianie żarników. Jest dziwnie bo jak poruszam tą wtyczką (fajką) to na jakiś czas przestaje. Niestety w prawej lampie żarnik nie siedzi sztywno, to metalowe zapięcie trzymające żarnik jest jakby wygięte i mogę dość mocno ruszać żarnikiem. Podejrzewam, że ktoś przede mną próbował wymiany i trochę nie wiedział jak to zrobić, stąd pewnie te uszkodzenia. Mam nadzieję, że to nie będzie wina przetwornicy ale objawy chyba wskazują na nią....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądnij tą "fajke" zwaną chyba zapłonnikiem a Po ludzku to wtyczka co zakładasz na żarnik odepnij go i zobacz na stan -kolor styków postaraj się ew przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemanko.

 

Oglądnij tą "fajke" zwaną chyba zapłonnikiem a Po ludzku to wtyczka co zakładasz na żarnik odepnij go i zobacz na stan -kolor styków postaraj się ew przeczyścić bardzo drobnym papierem ściernym

Styki przeczyszczone i nic to nie daje. Dalej jest błyska jak błyskało. Jednak stawiam że to chyba przetwornica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarniki zmieniałem na nowe i podmieniałem również na inne i jest to samo. 

 

Jeszcze mam pytanko odnośnie przetwornicy. Czy samodzielnie da się ją wymienić? Widziałem, że jest przykręcona śrubkami ale czy wystarczy ją tylko odkręcić wyjąć i założyć drugą? Czy jest tak może konieczne jakieś lutowanie?? I jeszcze jedno, czy przetwornica z lewej lampy będzie pasowało do prawej lampy??

Edytowane przez bartekzuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy np: któraś z tych przetwornic była by odpowiednia: http://allegro.pl/przetwornica-d2s-do-palnika-canbus-xenon-cyfrowa-i5220206990.html  http://allegro.pl/przetwornica-can-bus-xenon-hid-ksenon-h1-h7-hb3-4-i5127232679.html. Czy zakładając taką przetwornicę tracę homologację na lampy?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak prawnie pewnie tak .... Ale ja bym się kłócił bo to jedynie generuje prąd a za samo światło w kloszy odpowiada żarnik i sam klosz wiec z tym można iść do sądu

 

Polecam Ci kupić jednak oryginalną przetwornicę i używanie markowych żarników .jest to oczywiście wielokrotnie droższe ..

 

Sam przerabiałem temat HIDów  mam żarniki H1 H7 w rożnych kolorach hakt faktem można coś sensownego wystrugać by nie oślepiało  i świeciło fajnie ale to strefa bezprawia ...

 

ja teraz dałem sporo kasy za ori Xenon do swojego Volvo mam też ori przetwornice  i poijając żarniki Philipsa i osram zdecydowałem się na Bosmę bo dam 80 zł za żarnik i powinno być fajnie ..

 

Ale koszty duże ..

 

szukaj ori przetwornicy do swojego auta ,, Wiem że ceny moga być kosmiczne ...

 

 

Masz soczewkę wiec co byś  tam nie wsadził nawet żarnik chinolski za 20 zł to będzie to świecić poprawnie wiec możesz spróbować założyć przetwornicę coś ala slim can bus w podobnych cenach i tak śmigać .... 

 

Pamiętaj też że zwykłe przetwornice zaczynają się od 30 zł i w podróbkach jest znormalizowane jedynie połączenie jak i są przejściówki z 2 wtyczek na wtyczkę do ciebie d2r czy d1S itp ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze inna sprawa, kupuje np. przetwornicę za około 50 -70 zł czy takowa przetwornica może narobić jakichkolwiek szkód w instalacji?? Czy generowane przez nią napięcie nie będzie wpływało na emitowane światło?? Czytam też na tych aukcjach, że nie zakłócają pracy radia itp. Oczywiście najbardziej chciałbym zdobyć ori. przetwornicę ale oczywiście zawsze się rozchodzi o kasę. Dlatego będę się na prawdę zastanawiał nad jakąś podróbką bo się obawiam, że mogę dostać jakiegoś mandata za to błyskanie światłem. Czytałem gdzieś, że ponoć przetwornica z laguny się nadają do primerki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wiem,ale wydaje mi się że winna jest fajka. Żarnik powinien dość ciasno siedzieć, bywało że od temperatury czasami upalały się delikatnie kable w fajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób mogę sprawdzić tę fajkę tylko przez rozebranie jej i sprawdzenie? Ogólnie żarnik siedzi ciasno w fajce tylko rusza się żarnik razem z fajką bo mocowanie (te druciki "zatrzaski") w soczewce są chyba powyginane i nie trzymają dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ewentualnie jeśli jest możliwość to wyciągnąć obie lampy i zamienić miejscami na próbę no chyba że można same przetwornice zamienić. Gdybam bo nie wiem gdzie umiejscowiona jest przetwornica. Ogólnie chodzi o to żeby sprawdzić czy ta "mrugająca" będzie się tak samo zachowywać z drugiej strony. Jeśli tak to przetwornica, jeśli nie to coś z "fajką".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Prawdopodobnie problem rozwiązany. Dziś zdemontowałem lampę, oczyściłem styki w fajce i we wtyczkach, podgiąłem mocowanie żarnika bo nie trzymało go zbyt mocno, poskładałem do kupy i czekałem na zmrok. Pojechałem na przejażdżkę i na jakichś 10 kilometrach nie błysnęło mi ani razu. Jeszcze wczoraj błysnęło by ze 20 razy. Mam nadzieję, że problem nie powróci i obędzie się bez kupna przetwornicy. 

 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za pomoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to błyskanie mogło powodować skakanie żarnika w kloszu ,,

Również tak uważam. Nie mam pojęcia jak ktoś mógł aż tak powyginać to mocowanie żarnika. Kiedy je wyjąłem to musiałem kombinerkami je wyginać bo w palcach nie szło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć,

 

U mnie też zaczął błyskać ksenon co jakiś czas i uważam, że jest to wina zapłonnika. Jedna d2s za 100 zł przez to poszła się walić, bo już tak z 2 tygodnie "błyskało"...

Najdziwniejsze jest to, że przy wyłączonym silniku jest super. Nic nie błyska. Po odpaleniu zapłonu zaczyna po ok 1-2 minutach delikatnie pomrygiwać aby w końcu rozbłysnąc mocnym światłem i znowu stabilizuje się na jakiś czas.

 

Żarniki zamieniałem prawy/lewy i niestety jest to samo.

 

Powiedz kolego co musiałeś zdemontować, aby wyciągnąć lampę ? 

Generalnie przetwonica - zapłonnik jest jakoś rozbieralna ? U mnie na zapłonniku jest taka jakby opaska zaciśnięta i nie wygląda to na demontowalne na wtyczce czy coś.... 

 

Które styki czyściłeś ? Te z zapłonnika na żarnik tylko, czy gdzieś przy przetwornicy coś jeszcze jest ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez counterox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

U mnie też zaczął błyskać ksenon co jakiś czas i uważam, że jest to wina zapłonnika. Jedna d2s za 100 zł przez to poszła się walić, bo już tak z 2 tygodnie "błyskało"...

Najdziwniejsze jest to, że przy wyłączonym silniku jest super. Nic nie błyska. Po odpaleniu zapłonu zaczyna po ok 1-2 minutach delikatnie pomrygiwać aby w końcu rozbłysnąc mocnym światłem i znowu stabilizuje się na jakiś czas.

 

Żarniki zamieniałem prawy/lewy i niestety jest to samo.

 

Powiedz kolego co musiałeś zdemontować, aby wyciągnąć lampę ? 

Generalnie przetwonica - zapłonnik jest jakoś rozbieralna ? U mnie na zapłonniku jest taka jakby opaska zaciśnięta i nie wygląda to na demontowalne na wtyczce czy coś.... 

 

Które styki czyściłeś ? Te z zapłonnika na żarnik tylko, czy gdzieś przy przetwornicy coś jeszcze jest ?

 

Pozdrawiam

Siemka. Żeby zdemontować lampę trzeba odkręcić 2 śruby na górze, trzyma jeszcze jeden zatrzask, który się znajduje za kierunkowskazem na dole lampy, aby zatrzask wyskoczył najlepiej użyć płaskiego śrubokręta, włożyć go od góry między zatrzask i jego mocowanie a następnie podważyć. Ot i cała filozofia. Odnośnie rozbieralności przetwornicy to nie powiem Ci nic bo nie próbowałem. Przetwornicę łatwo zdemontować z lampy ponieważ trzyma się na 6 śrubkach. Jeśli nie są za bardzo pordzewiałe to się je łatwo odkręca. Kabel od zapłonnika nie jest na stałe przymocowany do przetwornicy tylko jest na wtyczce, którą u mnie się ciężko zdejmowało. W zapłonniku przeczyszczałem styki ale na dłuższą metę to nie pomogło. Pomogło na dłużej to co pisałem wcześniej w poście lecz pocieszyłem się naprawą około miesiąca. Lampa znowu mi mruga. Żarnik trzyma się mocno w mocowaniu i nie wiem czy to aktualne miganie jest wynikiem tego, że wcześniej był luźny. Nie mam już pomysłów i jeżdżę tak z tymi rozbłyskami. Jak będę miał czas to podmienię żarniki i się okaże może się okaże czyja to wina w tym momencie - przetwornica czy żarnik.

 

Jeśli jakoś poradzisz sobie ze swoim problemem to napisz.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej,

 

Rozebralem lampe i niestety ta wtyczka to tylko przedluzenie zasilania przetwornicy.

 

Sam zaplonnik idzie w czarnym oplocie w niedemontowalny sposob do lampy.

 

Zaatanawia mnie fakt, ze na zgaszonym silniku stalo auto w garazu i ani jednego rozblysku,natomiast na odpalonym po 1 minucie rozpoczela sie seria rozblyskow.

 

Albo alternator zaczął siać - musze dorwać miernik i sprawdzić napięcie na regulatorze na alternatorze.

Druga opcja to sama przetwornica - czytałem w necie ze zaplonniki praktycznie nie padają, a jak padają to po prostu ksenon nie odpali sie. Możliwe, ze przetwornica dogorywa.

 

Rozważam wstawienie 4 pinowych nówka funkiel przetwornic - mogę miec za ok 150 zl sztuka. Do tej przetwornicy są juz wymienne zaplonniki na wtyczce. Dostępne są również przejsciowki z 6 pin na 4 pin wtyczki, takze nie ma problemu z montażem - przetwornica tez jest na 6 śrub i ten sam rozmiar.

 

Dam znac jak dojdę z tym do ładu

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam czytam i czytam i nie ma nic podobnego z moim problemem. A mianowicie też ma rozblysk xsenonu, dodatkowo po zapaleniu bardzo słabnie światło, xsenon(światła mijania) jak już ten xsenon się rozgrzeje, to światło jest takie słabe ze auto z tyły bardziej mi oświetla drogę. I pytanie czy to przetwornica, dodam że wymieniłem zarnik i było to samo i nie jestem pewien czy to obie lampy razem rozblyskaja. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie, czy mógłby ktoś powiedzieć jak wymienić przetwornicę w reflektorze w P11 ?

Za nic nie wiem jak wyciągnąć dobrą przetwornicę z pękniętego reflektora i zainstalować ją w nowym reflektorze. Liczę na waszą pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi76 jak cos to podjedz na Borszewice 23 w sobote , przełorzymy, ok 1godzinki i po sprawie (oczywiscie za free po nissano klubowej znajomosci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanie, czy mógłby ktoś powiedzieć jak wymienić przetwornicę w reflektorze w P11 ?

Za nic nie wiem jak wyciągnąć dobrą przetwornicę z pękniętego reflektora i zainstalować ją w nowym reflektorze. Liczę na waszą pomoc.

Siemka. Nie wiem czy jesteś już po wymianie przetwornicy ale przełożenie jej wiąże się z rozklejeniem reflektora. Jest przy tym trochę roboty... Potrzeba klucza 12, suszarki do podgrzania kleju klucz torx z dziurką ale nie pamiętam jaka wielkość oraz cierpliwość. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...