Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[J11] Problemy wieku dziecięcego nowego QQ...?


zybiii
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ta 'kukułka" to informacja dźwiękowa pochodząca z NC - nawigacji informująca o niebezpiecznym zakręcie> Jak będziesz miał włączoną nawigację pojawi się również symbol zakrętu.

No i to bardzo fajna funkcja. Szkoda ze w starym nc jej nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i zaczęło się...

Użytkuje QQ 1,2 Tekna od połowy lipca (przebieg 1800 km). W ostatnim czasie pojawiły się na desce następujące informacje:

  1. błąd systemu "chassis control" - błąd zniknął po ponownym uruchomieniu silnika;
  2. następnie po kilku dniach pojawił się komunikat - błąd systemu zapobiegania zderzeniom czołowym (coś z tym radarem z przodu) -błąd zniknął po ponownym uruchomieniu silnika;
  3. a dzisiaj błąd systemu "start stop" wraz z migająca ikonką - i tu również błąd zniknął po ponownym uruchomieniu silnika
  4. ponadto kilka dni temu obroty na biegu jałowym nie chciały zejść poniżej 2000 - wyłączyłem następnie uruchomiłem ponownie i wszystko wróciło do normy.

Zastanawiam się czy te błędy są gdzieś zapisywane w pamięci komputera. Co jest tego przyczyną?

Nie jechałem jeszcze do serwisu bo błędy znikają a nie mam czasu na "przypuszczenia" pracowników serwisu i spędzania długich godzin w serwisie.  

Oczywiście te usterki nie powodują "lawetowania" samochodu , ale delikatnie powiedziawszy są irytujące w nowym samochodzie za, nie małe pieniądze.

Zaufałem Nissanowii zaryzykowałem zakup  ... ciekaw jestem co dalej mnie spotka zarówno do strony samochodu jak i serwisu.

 

Czy tez mieliście takie przygody?

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,pojawił się błąd systemu start-stop,ale po ponownym odpaleniu zniknął i się więcej nie pojawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przejechałem już J11 już prawie 21tys km od kwietnia 2014 - żadnych problemów - leję jedynie paliwo. Byłem w serwisie jedynie by zrobić upgrade softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę jechać do serwisu i skasować te błędy - one są zapisywane. Przy okazji zapewne update softu i będzie chodzić. Ja miałem również chassis control fault, skasował się po ponownym starcie silnika, ale mimo wszystko lepiej odwiedzić serwis i wykasować je z systemu. Można też to zrobić amatorsko - mój kumpel ma program na androida i specjalne połączenie tel - złącze serwisowe. Sam kasuje te błędy. Acha -  ma roczną Alfę Romeo. takie błędy to on ma średnio raz na trzy dni...


No i pierwszy zonk. Lata coś od spodu - chyba osłona termiczna wydechu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę jechać do serwisu i skasować te błędy - one są zapisywane. Przy okazji zapewne update softu i będzie chodzić. Ja miałem również chassis control fault, skasował się po ponownym starcie silnika, ale mimo wszystko lepiej odwiedzić serwis i wykasować je z systemu. Można też to zrobić amatorsko - mój kumpel ma program na androida i specjalne połączenie tel - złącze serwisowe. Sam kasuje te błędy. Acha -  ma roczną Alfę Romeo. takie błędy to on ma średnio raz na trzy dni...

No i pierwszy zonk. Lata coś od spodu - chyba osłona termiczna wydechu. 

 

U mnie ta osłona była nie dokręcona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie mocno porysowała się "szybka" od zegarów. Tylko od wycierania na mokro. Jak słońce na nią pada niewiele widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też przy zamykaniu drzwi,zwłaszcza tylnych słychać charakterystyczny dźwięk blachy?Może ja jestem już wyczulony,a może faktycznie drzwi są jak blaszany bębenek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też przy zamykaniu drzwi,zwłaszcza tylnych słychać charakterystyczny dźwięk blachy?Może ja jestem już wyczulony,a może faktycznie drzwi są jak blaszany bębenek?

 

hmmm... nie wydaje mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy u Was też przy zamykaniu drzwi,zwłaszcza tylnych słychać charakterystyczny dźwięk blachy?Może ja jestem już wyczulony,a może faktycznie drzwi są jak blaszany bębenek?

 

nic takiego nie słyszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobne "efekty" dawała poluzowana osłona termiczna wydechu. Walnięcie drzwiami wprawia ją w rezonans. Jedź, wymienia spinki. 

Edytowane przez seta21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seta to nie jest dźwięk od spinek,to jest typowy dźwięk klapnięcia drzwi ze słabo wygłuszonym panelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acha to nieporozumienie, U mnie przy walnięciu drzwiami brzęczało coś, okazało się, że to pod spodem metalicznie brzęczała osłona. Przy zamykaniu drzwi u mnie nic nie słychać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Piszecie tu, fani qq, o różnych odgłosach które wydobywają się z tylnych drzwi/ klapy? Mój problem polega na tym, że fachowcy z serwisu nie potrafią usunąć stuków z tylnej klapy/ bagażnika. Rozebrali bagażnik, klapę, dokręcili śruby i nadal na nierównościach słychać- puk. Kto z obecnych na forum ma receptę na te dolegliwości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Note trzeba było podkleić zawias półki i podkręcić odboje klapy,żeby nie skakała na zamku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo stuków.

Ja ostatnio poprawiałem fakrykę w nowym QQ ;)  i wyciszałem schowek który pukał przy jeździe po nierównościach.

Teraz jest znowu cisza. :)

Generalnie 1.2 DIG-T jest prawie jak elektryczny stąd słychać każde niestandardowe odgłosy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Piszecie tu, fani qq, o różnych odgłosach które wydobywają się z tylnych drzwi/ klapy? Mój problem polega na tym, że fachowcy z serwisu nie potrafią usunąć stuków z tylnej klapy/ bagażnika. Rozebrali bagażnik, klapę, dokręcili śruby i nadal na nierównościach słychać- puk. Kto z obecnych na forum ma receptę na te dolegliwości?

W starym tez był ( a przynajmniej ja

miałem) a serwis rozkładał ręce. Regulowali zawiasy i albo tak ustawili ze nie mozna było zamknąć albo cos "stukalo". Ale u mnie inne odgłosy zagłuszyly z czasem te dźwięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Piszecie tu, fani qq, o różnych odgłosach które wydobywają się z tylnych drzwi/ klapy? Mój problem polega na tym, że fachowcy z serwisu nie potrafią usunąć stuków z tylnej klapy/ bagażnika. Rozebrali bagażnik, klapę, dokręcili śruby i nadal na nierównościach słychać- puk. Kto z obecnych na forum ma receptę na te dolegliwości? W starym tez był ( a przynajmniej ja miałem) a serwis rozkładał ręce. Regulowali zawiasy i albo tak ustawili ze nie mozna było zamknąć albo cos "stukalo". Ale u mnie inne odgłosy zagłuszyly z czasem te dźwięki:)

Wydaje mi się, że problem dotyczy zamka w pokrywie (drzwiach) bagażnika. Spróbuj prostej metody: owiń zaczep zamka (ten montowany na tylnej belce, o który zatrzaskuje się zamek) np. izlolacją samowulkanizacyjną, Ja tak miałem w J10 i micrze. Pomagało. Trzeba tylko co jakiś czas nawijać na nowo, ponieważ się zużywa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to zrobili i nadal od czasu do czasu nawet na gładkiej jezdni ni stąd ni owąd- puk, lub puk, puk. Na dziurach czasami puka czasami nie. To moje qq to; 1,6 dci 4x4 2014 rok. W poprzednim też były stuki, ale uporali się z tym, teraz rozkładają ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...