Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ładowanie akumulatora


robi173
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Andrzej G

Jakiś nieogarnięty jestem- jak "dostać się" do tego okna na dużym wyświetlaczu?

Trochę poprawię po Dżaku.

Lewą łapą naciskasz setup i trzymasz

Prawym pokrętłem kręcisz w lewo o 90, w prawo o 180 i w lewo o 90 do pozycji wyjściowej.

Zobaczysz menu serwisowe, a tam masz "Status pracującego systemu".

Puszczasz Setupa i się "bawisz"

Dopóki nie wyjdziesz z tego menu, nie masz sterowania radiem, czy muzą z pena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie (jeżeli wierzyć wskazaniom auta) wygląda to tak: napięcie na postoju i podczas jazdy po mieście ok.13.15V: gdy utrzymuję jednostajną prędkość i podczas przyspieszania spada nawet do 12.80V; tylko podczas hamowania silnikiem wzrasta powyżej 14,50V. Przed samymi świętami byłem na przeglądzie i serwisant stwierdził, że trzeba doładować akumulator-myślałem, że wyjazd świąteczny (w sumie 400 km po autostradzie) załatwi sprawę ale teraz nie jestem pewien czy taki przejazd doładował akumulator. Wygląda na to, że trzeba częściej jeździć w góry bo tam częściej hamuje się silnikiem. Doszło do tego, że samochód decyduje o naszym stylu życia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie wskazania.Jana postoju mam(sprawdzałem dzisiaj) 13.5 a w czasie jazdy 14.52-14.97 niezależnie od tego czy hamuję silnikiem,czy hamulcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne macie wskazania.Jana postoju mam(sprawdzałem dzisiaj) 13.5 a w czasie jazdy 14.52-14.97 niezależnie od tego czy hamuję silnikiem,czy hamulcem

A ile masz gdy jedziesz ze stałą prędkością, bez hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14.52 minimum do 14.7 jak dodam gazu albo będę przyspieszał to robi się bardziej niestabilne i rośnie do 14.97 ,a aku i tak niedoładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie laika. Czy takie menu serwisowe to tylko w autach z nawigacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro u Ciebie jest niedoładowany przy takich wartościach to dziwie się jakim cudem mój jeszcze odpala. Może te wartości są tak samo zakłamane jak śr. zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dawno o tym pisałem,że na ekranie może być pokazywane,a w rzeczywistości kicha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku to chyba odwrotnie (przynajmniej u mnie) pokazuje kiepskie wartości a mimo to odpala i jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieodgadniety jest ten system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis na trzecim przegladzie 1.6 dig-t poinformowano mnie, ze bede mial wymieniony akumulator. Nigdy nie bylo problemow z nim, ale jesli twierdza, ze jest potrzeba to niech wymieniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend przejechałem się z odpalonym menu serwisowym.

 

U mnie napięcie aku pokazuje praktycznie non stop powyżej 14,5V

 

91cef457040485766e185b928afef6fa.jpg

 

06c30fafbc2f99a2ed7a260aacf884a0.jpg

 

Największe jakie widziałem to było chyba 14,95V

 

https://youtu.be/E5tMDlTOFMs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam tak samo,tylko ładowanie jest do dooopy!

Ja już stwierdziłem,że pokazuje to co wychodzi z alternatora,ale nie to co wchodzi na akumulator,bo wiadomo,że na aku puszcza tylko na hamowaniu silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu przeczytałem na forum, że przy niskim poziomie naładowania aku system SS nie włącza się. Od kilku dni nie wyłączam (przyciskiem) systemu SS a mimo to ani razu silnik nie wyłączył się na postoju, ergo mój akumulator jest niedoładowywany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ jednak, że nie w każdej sytuacji system SS się włączy, bo zależy to od różnych czynników np. od tego, czy silnik jest rozgrzany, temperatura na zewnątrz jest zbyt niska itp., więc nie oznacza to, że akumulator jest niedoładowany i system SS nie działa, a to że komputer sterujący uważa, iż nie ma ku temu warunków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie z tego sprawę, że różne czynniki mają wpływ na wyłączenie silnika ale skoro "normalne użytkowanie" nie powoduje zadziałanie tego systemu...nie to żeby mi to przeszkadzało bo ja i tak zawsze go wyłączałem.

Dla porównania jeździłem ostatnio Octavią i tam na każdych światłach, bez wyjątku, system wyłączał silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zwykle staram się wyłączać system start/stop po uruchomieniu silnika. Dziś z ciekawości zostawiłem system włączony i pomimo przejechania kilkunastu km system ani razu nie włączył się, być może miało to związek z mrozem (minus 5 stopni). Po włączeniu menu serwisowego napięcie praktycznie cały czas na poziomie 14,5 V- bez względu na hamowanie silnikiem, czy przyspieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jest ,czyli to ładowanie to jedno wielkie ładowanie klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...