Gość NismO Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 chcę się upewnić czy te świece będą pasować do primerki Silnik 1.6 GA16DE, 1999r, Benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Według instrukcji obsługi: standard BKR5E; zimne BKR6E, BKR7E. Nie pamiętam jakie ja mam zamontowane. Spisują się znakomicie (jazda w cyklu mieszanym trochę miasto trochę trasa). Jak chcesz to po świętach sprawdzę i Ci napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość onegog Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 sprawdzić świece możesz tu ->:!:<- natomiast w Japan Cars chyba takie same kupowałem po 14 zeta, ale nie jestem pewny :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismO Opublikowano 25 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2005 Dzięki, Jak będziesz mógł to sprawdź te świeczki, z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość onegog Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 Dzięki, Jak będziesz mógł to sprawdź te świeczki, z góry dziękuje co konkretnie mam sprawdzić :shock: bo nie rozumiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismO Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 to było do Kristobal-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adasko240 Opublikowano 27 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2005 twoje świece wedłóg katalogu to: BKR6E V-line 28 odstęp elektrod 0,9mm oczywiście NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristobal Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Mam wkręcone BKR5E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NismO Opublikowano 29 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2005 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Właśnie, co do szczeliny. Pan gazownik powiedział mi, że na LPG powinny być odstępy trochę mniejsze (0,7). Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROBAS Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 Z tymi gaziarzami to co łeb- to opinia. Jeden mi pozmniejszał przerwy "bo tak lepiej dla gazu" (choć usterki nie namierzył- kazał wymieniać przewody, świece, filtry itd.) Drugi- ten który naprawił - kiedy zobaczył przerwę na świecach o mało nie polał się ze śmiechu- "czy gaz czy benzyna- silnik ma pracować na fabrycznych parametrach" zwiększył odstęp do 0,9 i powiedział, że przy stożkowych elektrodach nie może być mniej niż ta wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 31 Marca 2005 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2005 No tak myślałem, że są różne szkoły. Mój tłumaczył to wyższą liczbą oktanową gazu - wydaje się to trzymać kupy. W każdym razie teraz jeżdżę na zmniejszonych. Dzięki za wyjaśnienie anyway Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2005 Zarówno do gazu jak i pod instalcje trubo zaklada się swiece zimneijsze. Jak bazowo masz sweice BKR5EY (tak jak ja mam) to przy instalacji gazowej powinieneś dać BKR6EY, podobnie zresztą z Trubo z tym że zasada przyjęta jest taka żę na kazde przybyte 50 koni daje sie o stopniej zimniej np. przy zwieskzeniu mocy ze 135koni na 220 powinno się dać BKR7EY Wtedy nei dojrze do czegoś takiego: http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/melted_plugs.jpg http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/melt...lugs_detail.jpg http://www3.telus.net/neall/turbo_g20/sad_piston.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarha Opublikowano 14 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2005 A swieczki Champion RC9YCC maja 0,8mm odstepu ale to chyba od producenta zalezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość asax Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2005 Ja do swojej Primery zalożyłem BKR6E V-LINE28 i nie ma z nimi żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 To i ja się podepnę. Zamierzam wymienić świeczki. Silnik 1,6 GA16DE, ale jak widzę w katalogu NGK są 2 rodzaje świec do tego silnika. Nie wiem jaką ma moc, samochód był sprowadzony z Holandii. Jakie polecacie? Oczywiście silnik benzyna, bez gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 do gazu to beirz zimneijsze tzn o wyzesz liczbiem jak normale są 5 to weź te o oznaczeniu 6... np. BKR5EY to normalne a zimneijsze to BKR6EY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 a co to znaczy "zimniejsze"? czym one się różnią od standartowych świeczek? Koło mnie w sklepiku facet ma chyba te standardy po 17 zł/szt. czy to dobra cena? Zajrzałem wczoraj pod machę do świeczek i okazało się, że są strasznie głęboko. Kurczaki, nie mam klucza do świec, ile takie cudo kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alf Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 a co to znaczy "zimniejsze"? czym one się różnią od standartowych świeczek? Koło mnie w sklepiku facet ma chyba te standardy po 17 zł/szt. czy to dobra cena? zimniejsze to znaczy ,że używa sie ich jak jeżdzisz na krotkich dystansach, na niedogrzanym silniku ja kupowałem standardy po 14 zł/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 nie chodzi o dogrzewanie silnika a temperature spalnia która jest uzalerzniona od meiszanki, jak wiadomo w silnikach turbo temperatura "wybuchu" ma nawet do 900stopni w silniku N/A przecietnie 600-650*C na LPG sporo więcej dlatego sie zlaeca swiecie zimneijsze czyli takie ktore sąw stanei odprowadzic wiecej ciepla ze swojej elektordy ktora jak nie bedzie odpowiednio schlodzona to ulegnie zniszczniu i przy okazji jej odpadające elemnty moga narobic bigosu w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobroy Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 A ile kosztuje klucz do świec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarha Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Najlepiej miec porzadna nasadke kosztuje 11zl musisz miec do tego przedluzke i pokretlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 nie chodzi o dogrzewanie silnika a temperature spalnia która jest uzalerzniona od meiszanki, jak wiadomo w silnikach turbo temperatura "wybuchu" ma nawet do 900stopni w silniku N/A przecietnie 600-650*C na LPG sporo więcej dlatego sie zlaeca swiecie zimneijsze czyli takie ktore sąw stanei odprowadzic wiecej ciepla ze swojej elektordy ktora jak nie bedzie odpowiednio schlodzona to ulegnie zniszczniu i przy okazji jej odpadające elemnty moga narobic bigosu w silniku Coobcio, czy świece zimniejsze dają lepszą iskrę w przypadku gazu, czy to tylko sprawa bezpieczeństwa?(powiem szczerze, ze nie slyszalem,zeby komus przydarzylo sie oberwanie elektrody) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sonar Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Ciepłota swiecy jest to zdolność do odprowadzania ciepła na zewnąrz z komory spalania albo inaczej szybkość stygnięcia. Dobrze dobrana świeca rozgrzewa się do takiej temperatury że się jeszcze nie żarzy a jednocześnie wypala sie na nich powstający nagar.Świeca zimniejsza szybciej stygnie ,co za tym idzie może pracować w wyższej temperaturze a i tak nie nagrzeje się do temp by się rozżarzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2005 Ciepłota swiecy jest to zdolność do odprowadzania ciepła na zewnąrz z komory spalania albo inaczej szybkość stygnięcia. Dobrze dobrana świeca rozgrzewa się do takiej temperatury że się jeszcze nie żarzy a jednocześnie wypala sie na nich powstający nagar.Świeca zimniejsza szybciej stygnie ,co za tym idzie może pracować w wyższej temperaturze a i tak nie nagrzeje się do temp by się rozżarzyć. Ok, tylko jakie byłyby objawy źle dobranej wartości cieplnej świecy? Pytam w kontekście LPG, bo tyle słyszałem opinii na temat świec ilu znam mechaników :-) Faktem jest, że warunki spalania mieszanki są inne, więc logika nakazuje zmianę świec. Ja używam Brisk dobranych wg katalogu, czyli pewnie pod benzynkę, powinienem zmienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.