Tomi465 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Witam, i mam małe pytanko czy ktoś słyszał o możliwości zamienienia czujnika położenia wału od opla (podaje link opla) http://www.allegro.pl/item945029945_czujnik_obrotow_walu_korbowego_opel_2_0_td_16v.html#gallery a nissana primery diesla http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=63298 .. A dlaczego pytam ? bo jakiś gości w sklepie powiedział mi, że jakiś czujnik od opla ma takie same parametry i taki samy wymiar tylko trzeba wtyczki zamienić i będzie dobrze ;] Ale nie jestem pewny jaki to może być czujnik do nissana od opla i jeżęli taka możliwość istnieje ??? Proszę o pomoc !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 tandety nie wsadzaj bo czesci do opla tak jak i sam opel sa kiepskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 (edytowane) Nie zgodzę się z przedmówcą, bo akurat większość Mazd TD jeździ z zaworami SPV od Opla, (jak padnie oryginał) ponieważ są o połowę tańsze Myślę że da radę to podejść właśnie po wymianie wtyki. Nic mi nie wiadomo żeby to ktoś robił, tak że będziesz pionierem W końcu to Bosch. Jeśli wymiar i opór jest ten sam, to nie widzę przeszkód, aby go nie zamontować, jeśli cena jest atrakcyjna Edytowane 3 Kwietnia 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chmielo Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 to jest interesujące. zapewne jeśli mi padnie czujnik to na pewno spróbuje zrobić taką kombinację skoro cena oplowska to ok 120zł a do nissmo ok 450zł.Kolega ma zakład mechaniczny a obok szrot to kupię na szrocie używkę z opla- będzie tańsza ( po świętach go zapytam o szczegóły ). Spróbuj może też, kupić za grosze na szrocie i zamontować. Jak by podeszło, to jest to świetny tani patent. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi465 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Noo kurcze w service nissana chcą ponad 55o zl ;] także jest to lekka przesada ;] Nigdzie w sklepach tego czujnika nie dostaniesz tylko u dilera nissana ;] zastanawiam sie bo wydać 100 zł w błoto to nie sztuka.. Właśnie jest w tym sęk, że ja nie wiem czy moga mieć takie same parametry? Może ktoś ma jakieś info na temat wymiarów i parametrów czujnika od opla i czy są takie same jak nissana ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszB Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam, i mam maÂłe pytanko czy ktoÂś sÂłyszaÂł o moÂżliwoÂści zamienienia czujnika poÂłoÂżenia waÂłu od opla (podaje link opla) http://www.allegro.pl/item945029945_czujnik_obrotow_walu_korbowego_opel_2_0_td_16v.html#gallery a nissana primery diesla http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=63298 .. A dlaczego pytam ? bo jakiÂś goÂści w sklepie powiedziaÂł mi, Âże jakiÂś czujnik od opla ma takie same parametry i taki samy wymiar tylko trzeba wtyczki zamieniĂŚ i bĂŞdzie dobrze ;] Ale nie jestem pewny jaki to moÂże byĂŚ czujnik do nissana od opla i je¿êli taka moÂżliwoœÌ istnieje ??? ProszĂŞ o pomoc !!! Witam wszystkich od zeszĹego tygodnia Ĺmigam na czujniku od opla wszystko gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin78 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 W ASO w krakowie kosztuje czujnik 360pln za sztuke. Mozna kupic tez w Intercarsie za podobna kwote tylko ze w pudełku są 2 sztuki. Ale tu mała uwaga.Na 3 kpl ktore mi sprowadzali wszystkie czujniki nosiły ślady montażu!!!. Wiec przed odebraniem trzeba dokładnie zobaczyc czy są nowe czujniki bo chyba ktoś im podmienia je na magazynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Temat ciekawy i godny uwagi. Doklejam do FAQ dla CD20T Czy wtyczka z OPLA jest plug&play czy trzeba przerabiać Jeśli tak to napisz co i jak Nowe z OPLA ... i znowu można oleć ASO z ich cenami No no IC daje od razu 2w1 pewnie są jakieś trefne i stąd noszą ślady montażu, bo klienci biorą i oddają, a oni dalej je próbują wypchnąć żeby strat nie mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość longer 81 Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 W ASO w krakowie kosztuje czujnik 360pln za sztuke. Mozna kupic tez w Intercarsie za podobna kwote tylko ze w pudełku są 2 sztuki. Ale tu mała uwaga.Na 3 kpl ktore mi sprowadzali wszystkie czujniki nosiły ślady montażu!!!. Wiec przed odebraniem trzeba dokładnie zobaczyc czy są nowe czujniki bo chyba ktoś im podmienia je na magazynie No nie wiem jak teraz,ale osobiście około 3 miesięcy temu byłem w ASO po czujnik położenia wału w Krakowie,ściągali go z Bielska Białej i kosztowała mnie ta przyjemność 503 zł.i jakieś 80 km.drogi.Ale może cena spadła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Ja nie mam pewności, czy taka podmiana jest w 100% skuteczna. Czujniki położenia wału to są generatory impulsów, które dają odpowiednio wysoki sygnał (amplituda) oraz różną szerokość impulsu. Impulsy najczęściej mają przebieg prostokątny. Z tego co mi wiadomo, to każdy samochód (model) może mieć inny czujnik położenia wału ze względu na charakterystykę. Np. amplituda może być większa lub mniejsza w zależności od rezystancji czujnika. Co do podmiany, to dobrze by było zrobić badanie oscyloskopem przebiegu obydwu czujników (ASO i Opla) i je porównać. Jeżeli ktoś ma oscyloskop i trochę chęci to dobrze coś takiego wykonać dla przyszłych pokoleń. Wtedy będziemy mieli 100% pewności, że te dwa urządzenia można stosować wymiennie i wtedy dopiero wypiąć się na ASO. Podpięcie innego czujnika może powodować problemy z pracą silnika (złe wysterowanie pompy wtryskowej). Tak więc apeluję koledzy - ten kto ma oscyloskop niech to sprawdzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszB Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 (edytowane) Temat ciekawy i godny uwagi. Doklejam do FAQ dla CD20T Czy wtyczka z OPLA jest plug&play czy trzeba przerabiaæ Je¶li tak to napisz co i jak Nowe z OPLA ... i znowu mo¿na oleæ ASO z ich cenami No no IC daje od razu 2w1 pewnie s± jakie¶ trefne i st±d nosz± ¶lady monta¿u, bo klienci bior± i oddaj±, a oni dalej je próbuj± wypchn±æ ¿eby strat nie mieæ Odcinamy wtyczke opla i w jej miejsce montujemy wtyk nissana ze starego czujnika na 2 i 3 pinie jak kiedys pisales mozna zmierzyc rezystancje czujnika z czujnikiem opla analogicznie przewody na ktorych zmierzymy opor laczymy z 2 i 3 pinem naszej oryginalnej wtyczki teraz pozostaje polaczyc ostatni przewodzik (wedlug mnie to chyba ekran)i gotowe ten oplowski czujnik jest tej samej dlugosci natomiast jego srednica jest wieksza o 1mm ja spilowałem go papierem sciernym zeby wszedl i jest ok (grubosc scianki zanim dotrzemy sie do cewki to jakies 2mm wiec 1mm na srednicy smialo mozna szlifowac) Edytowane 11 Maja 2010 przez MariuszB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 Mariusz jak piszesz z telefonu to nie używaj polskich znaków bo ciężko się czyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek_skuter Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Witam, z pomocą urzytkownika MariuszB (za co wielkie dzięki dla niego) zainstalowałem u siebie oplowski zamiennik czujnika położenia wału i póki co jestem bardzo zadowolony z jego działania, łącznie spędziłem w garażu około 3 godz ale muszę nadmienić iż nie musiałem demontować obudowy paska rozrządu gdyż stary czujnik mimo defektu nie rozpadł się całkiem przy demontażu więc miałem znacznie mniej rozkręcania niż MariuszB, dla niezdecydowanych polecam tą podmianę gdyż przy stosunkowo drobnych i prostych przeróbkach mocno oszczędzamy nasz portfel w razie pytań proszę o kontakt na priv. piotrek_skuter@op.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1887 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2010 Witam właśnie padł mi czujnik obrotu wału a niestety jestem spłukany i nie stać mnie na oryginalny nissmo. powiedz do jakiego to opla ten czujnik i co dokładnie trzeba przerobić oprócz oszlifowania. z góry dzięki i będe winny dużego browara Kupiłem w ciemno oplowski 3 przewodowy od astryII z silnikiem 2,0td 16v. przeróbek było więcej niz tu opisujecie. Zacząlem od wyjęcia mojego czujnika, wymierzyłem go dokładnie i róznica w średnicy jest dokładnie 0.7mm oszlifowałem czujnik do pożądanego wymiaru wkładam go w miejsce i tu schody dziura od śrubki nie pasuje i kabel wychodzący z czujnika nachodzi na jakś śrubke, na szczescie pomyslałem rozwierciłem dziure podszlifowałem plastik podtrzymujacy kabel jak wychodzi z czujnika i udało się go wkręcić. skręciłem wszystkie elementy silnika które rozkrecałem i teraz odcinam wtyczki, ekrany było widac zaraz które to przewody i je połączyłem.Zmierzyłem opór na czujnikach na moim pokazywało juz w mega ohmacha a oplowski 1,08Kilo ohma. połączyłem przewody narazie na dziko, sksowałem błędy bo jeszcze był bład 47 i odpalam, pochodził chwile i świeci chcek i sie zmartwiłem zgasiłem zczytuje bład a tam 21 chodziło o kąt wtrysku na pompie, przeraziłem sie i stwierdziłem że zamienie kable na których mierzyłem opór. Zamieniłem je skasowałem błedy i pyk chodzi bez błednie. czyli widac że połączenie kabli nie jest takie obojetne jak było napisane w opisie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 witam, też muszę wymienić czujnik położenia wału i raczej skłaniam się ku czujnikowi z opla, czy może ktoś sprecyzować konkretnie od jakiego opla ma być ten czujnik albo jakieś numery części? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Czujnik ma być z ASTRY II z silnikiem ECO na osprzęcie BOSCH czyli 2,0 TD 16V Z wtyczek przy odrobinie cierpliwości da się wyjąć przewody z pinami i nie trzeba ich ucinać, Przewody są 3 i jest znaczenia jak maja one tam być , ale jak to najlepiej aby opisali Ci co wymieniali (kolorek i gdzie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 29 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2010 Dla ciekawostki powiem, że nasz 2.0 TD ma genezę w ISUZU kupe lat temu. Ten silnik występował wcześniej w pojemności 1,7 i pakowany był do OPLA. Później rozwiercili do 2.0 i władowali ten silnik do Primery. Później turbawka i mamy swój silnik. Więc bardzo możliwe, że więcej części pasuje z OPLA. Zresztą ISUZU dostarczał silniki do wielu marek, gdzie producenci zamiast zamawiać nowe konstrukcje robili jakieś rozwierty i zmiany a później borykali się z problemami. Z tego co mi się przypomina isuzu dostarczał silniki do renault i opla i nissana. Być może było tego więcej ale ogólnie silnik 1,7 z opla to udana konstrukcja - gorzej jak później rozwiercili i zmienili głowicę na aluminiową - zaczęły się problemy znane u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek_skuter Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Oto link do aukcji na której ja zakupiłem czujnik który jak na razie śmiga mi pięknie od ponad dwóch tygodni http://www.allegro.pl/item1065398224_czujnik_obrotow_walu_korbowego_opel_2_0_td_16v.html co do możliwości konfiguracji łączenia kabli to faktycznie może ona nie być dowolna, choć sprawdziłem obie to widocznie miała miejsce sytuacja o której wspominaliście czyli działało na początku a potem widocznie zmieniłem na prawidłową konfigurację i założyłem że nie ma znaczenia jak połączymy kabelki więc za to przepraszam ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 witam, jutro będę miał rano ten czujnik opla ( za 100zł) nowy. a co do konfiguracji kabli to poproszę o kontakt do kogoś kto już to robił aby ewentualnie zgrać kable kolorami, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1887 Opublikowano 30 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2010 Wytrych kabelki ida tak ekran będzie bez izolacji więc łączysz je razem następnie w oplowskim jest kolor czarny i niebieski a u nas jest biały i czarny. łączysz biały od nas z czarnym z opla i czarny od nas z niebieskim z opla. jakby Ci wyskoczył po chwili chodzenia samochodu check to zamień te dwa kable i skasuj błędy. jakby co to moje gg 2114163 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 właśnie skończyłem. Radość trwała tylko chwilkę... po wielu przeróbkach czujnika z opla ( szlifowanie korpusu do odpowiedniej średnicy, piłowanie tulei mocującej bo trochę się mijało itp) i podłączeniu odpowiednio jak pisał przedmówca auto odpaliło. Na samo diagnostyce pokazało kod 55 czyli ok. Po przygazowaniu do 2tys auto zadusiło się i zgasło. odpaliłem ponownie. Na wolnych obrotach chodzi ale trochę na gaz i znów gaśnie. Znów błąd 47. patologia normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 1 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2010 Obcinałeś kable czy zamieniałeś tylko wyyczki. Myślę żę tu jest pies pogżebany. Nie ma styku na przewodach. Coś tam musi nie łączyć. Przecież Ci odpalił, chyba że się zjarał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wytryh Opublikowano 2 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2010 kable lutowałem, gdy zamieniłem je na odwrót to odpalił ale głośno chodził i wywaliło błąd wtrysku 21. zamieniłem z powrotem i chodził normalnie ale po przygazówce zdychał. Znajomy mechanik mówi że przy większej prędkości obr silnika czujnik nie czyta sygnału. Raczej kupię oryginał i zamontuje cały, pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malylu Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 (edytowane) WITAM WŁAŚNIE SKOŃCZYŁEM ZABAWĘ Z PODMIANKĄ CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO W P11 2.0TD OSOBIŚCIE ZAŁOŻYŁEM CZUJNIK BOSCHA DLA ZAINTERESOWANYCH PODAM INDEKS 0 281 002 138 OD OPLA.SPORO ZABAWY ALE ZA TO ILE TAŃSZY I DZIAŁA NARAZIE ZAŁOŻYŁEM ALE POJEŻDŻE I NAPISZĘ CZY TO DZIAŁA CZY NIE. DODAM TYKLO ŻEBY NIE BYŁO ŻE NIKT NIE UPRZEDZIŁ!CZUJNIK TRZEBA DOŚĆ SOLIDNIE ZDEWASTOWAĆ TZN SPIŁOWAĆ PAPIEREM ŚCIĄĆ RANT KTÓREGO NIE MA W NISSANOWSKIM NO I ŻEBY GO WŁOŻYĆ NO NIESTETY JEŚLI KTOŚ MA TO SPRĘŻARKĘ KLIMY TRZEBA DOŚĆ MOCNO POLUZOWAĆ BO INACZEJ NIE WEJDZIE.NO I KABELKI SĄ INNE NIŻ PISALI KOLEDZY WCZEŚNIEJ BO JEST CZARNY ŻÓŁTY I EKRAN ALE PODŁĄCZENIE TO IDZIE TAK: -czarny z naszego - czarny boscha -biały z naszego - żółty z boscha -ekran do ekranu Edytowane 19 Lipca 2010 przez malylu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 WITAM WŁAŚNIE SKOŃCZYŁEM ZABAWĘ Z PODMIANKĄ CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO W P11 2.0TD OSOBIŚCIE ZAŁOŻYŁEM CZUJNIK BOSCHA DLA ZAINTERESOWANYCH PODAM INDEKS 0 281 002 138 OD OPLA.SPORO ZABAWY ALE ZA TO ILE TAŃSZY I DZIAŁA NARAZIE ZAŁOŻYŁEM ALE POJEŻDŻE I NAPISZĘ CZY TO DZIAŁA CZY NIE. DODAM TYKLO ŻEBY NIE BYŁO ŻE NIKT NIE UPRZEDZIŁ!CZUJNIK TRZEBA DOŚĆ SOLIDNIE ZDEWASTOWAĆ TZN SPIŁOWAĆ PAPIEREM ŚCIĄĆ RANT KTÓREGO NIE MA W NISSANOWSKIM NO I ŻEBY GO WŁOŻYĆ NO NIESTETY JEŚLI KTOŚ MA TO SPRĘŻARKĘ KLIMY TRZEBA DOŚĆ MOCNO POLUZOWAĆ BO INACZEJ NIE WEJDZIE.NO I KABELKI SĄ INNE NIŻ PISALI KOLEDZY WCZEŚNIEJ BO JEST CZARNY ŻÓŁTY I EKRAN ALE PODŁĄCZENIE TO IDZIE TAK: -BIAŁY Z NASZEGO - CZARNY Z BOSCHA -EKRAN DO EKRANU -BIAŁY Z NASZEGO - ŻÓŁTY Z BOSCHA MUSI DZIAŁAĆ POZDRAWIAM! Czesc. A od jakiego modelu opla ten czujnik kupiles i ile dales za niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.