Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] zamiennik czujnika wału korbowego 2.0td nissan


Tomi465
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

P 11 i P11 ,144 z osprzętem BOSCH ma te same silniki CD20T Po 2001 (jak się nie mylę), była zmieniona jedynie pokrywa zaworów, a tak to wszystko to samo

Przeczytaj temat od początku i nie zadawaj zbędnych pytań Wszystko jest już myślę dawno wyjaśnione co do zamiennika i ceny oraz dostępności oryginału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kokolorum

Witam, tak jak pisałem wcześniej, nie daję rady wydłubać starego czujnika, został mi on do połowy w silniku. Kupiłem zamiennik zgodnie z wcześniejszymi opisami na forum bosh 0 281 002 138, doszlifowałem polutowałem..., oraz kupiłem cały rozrząd do wymiany i pompę wodną, żeby w sumie wymienić przy okazji, bo już minęło 3 lata od ostatniej wymiany, co prawda, kilometrów tyle nie zrobiłem, ale czas minął. Teraz moje pytanie, czy dam radę samemu to wszystko wymienić, cały rozrząd, pompę wodną i wydłubać stary czujnik, jak się za to wezmę? Jakie narzędzia będą mi potrzebne, i czy bez kanału to zrobię? Czy też może lepiej samochód na lawetę i do warsztatu? Czy ta wymiana rorządu razem z tym urwanym czujnikiem i pompą to jest trudna? Może macie jakieś linki do instrukcji wymiany rozrządu i jak to poustawiać i ponaciągać paski? Czy jak zdjejmę pokrywę to czym potem wydłubywać czujnik? A może go wepchnąć, lub jakoś wypchnąć? Co radzicie?

Edytowane przez kokolorum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaciągnąć samochód do mechanika na sznurku Jak nie masz wprawy w mechanice to się nie czepiaj sam rozrządu To nie paski klinowe od napędu osprzętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Poki co auto jezdzi dobrze (odpukac), wiec z nastepnym pomiarem zaczekam do wiosny.

 

Wracam po kilku miesiacach. Problemy z autem opisywane przeze mnie w tym i innym watku (http://forum.nissank...__fromsearch__1) wreszcie sie skonczyly.

Jak sie okazalo, regeneracja wtrysku sterujacego okazala sie byc nieskuteczna. Na ile byla to wina zle przeprowadzonej regeneracji - nie wiem, bo nie reklamowalem naprawy (mimo, ze zaklad Pana Wolinskiego bez najmniejszych problemow chcial reklamacje rozpatrzyc).

Zdecydowalem sie na wyjazd do polecanego w moim regionie pompiarza z miejscowosci Gozdowo, polozonej niedaleko Plocka.

Wystepujace losowo problemy z nierowna praca i kopceniem ostatecznie zniknely po wymiane wtrysku na nowy.

Co interesujace - spece uznali, ze do naszych Primer pasuje 1-szy wtrysk od Renault, ktory jest produkowany przez Delphi. Jest to o tyle istotne, ze za nowke z paragonem zaplacilem 750 zl, czyli sporo mniej niz za ekwiwalent od Boscha. Na ile taka czesc wystarczy - nie wiem, ale wydaje sie, ze nowa element powinien bez problemu przezyc pozostale, prawdopodobnie fabryczne wtryski.

Auto jezdzi jak powinno, od wymiany nie wiem jak wyglada lampka check (oczywiscie poza momentem odpalania) i niech tak pozostanie na zawsze ;)

Podsumowujac - moja rada w przypadku bledu 34 i towarzyszacych innych (18, 47) - zacznijcie od pomiaru czujnika wtrysku i najlepiej jego wymiany na nowy. Regeneracja i montaz uzywki to loteria, a przy cenie 750 za nowke z Delphi chyba nie oplaca sie ryzykowac, marnujac przy tym czas i nerwy.

Edytowane przez Maniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

To co piszecie nie jest do końca prawdą, owszem czujnik boscha być może działa ale jego oporność nie jest zgodna z instrukcją serwisową.jego oporność to 930 ohm. Dzisiaj wymieniłem ten czujnik jednak dałem z firmy ERA a jego oporność to 980 ohm. Cena czujnika to 63 zł.Nissan odpalił i silnik pracuje prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamontowałem boscha i odpalił tez normalnie ,myślisz że ta mała różnica w oporności może mieć wpływ na silnik?

 

Uważam że tak mała różnica nie ma znaczenia bo obydwa czujniki są o mniejszej oporności.Zgodnie z instrukcją serwisową powinien mieć 1.2-1.5 kohma. Obawiam się że może to mieć wpływ na komputer ponieważ prąd w obwodzie będzie większy.Dlatego szukałem czujnika o jak najwyższej oporności.

 

 

http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_polo.htm

Tutaj jest dokładnie opisane działanie czujnika.

A to są linki do czujników które ewentualnie mogą pasować do nissana ale trzeba na miejscu sprawdzić oporność i inne wymiary bo widzę że tej stronie nie bardzo można wierzyć.

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-4140.html

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-23562.html

http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-4136.html

Oczywiście każdy czujnik wymaga dopasowania do naszego silnika.

Jeśli to co jest podane w tabelkach jest prawdziwe to te czujniki są najbardziej odpowiednie jako zamienniki.

Pozdrawiam Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

kupiłem zamiennik od opla i w nim są kabelki ekran, czarny i niebieski, a na oryginale nismo sa ekran biały i czarny. pomóżcie mi z podłączeniem tego zamiennika, zalutowałem czarny -czarny niebieski - biały i ekran -ekran i zapalił od kopa ale bład 21 wyskoczył i chodzi jak traktor ledwo dotoczyłem sie do domu , czy zmienic teraz na konfiguracje czarny - niebieski i biały- czarny , ekran - ekran zostaje tak samo

pisza tez o żółtym kabelku w zamienniku ale u mnie tego nie ma...? Tu kolega radek 1887 wyżej pisze o niebieskim kabelku

 

Pomóżcie Koledzy z góry dziekuje

 

Wytrych kabelki ida tak ekran będzie bez izolacji więc łączysz je razem następnie w oplowskim jest kolor czarny i niebieski a u nas jest biały i czarny. łączysz biały od nas z czarnym z opla i czarny od nas z niebieskim z opla. jakby Ci wyskoczył po chwili chodzenia samochodu check to zamień te dwa kable i skasuj błędy. jakby co to moje gg 2114163
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Materac

Witam wszystkich.

 

Bardzo dziękuję za cenne (dosłownie) informacje o możliwosci montażu czujnika z opla.

 

W mojej primerze 2.0 TD kombi elektryk spiłował wtyczkę i po zastosowaniu Waszych instrukcji auto odpaliło. Po doliczeniu robocizny 300 zl zostałow kieszeni.

 

Moje obserwacje po zmianie czujnika: początkowo auto miało trochę "nierówne" obroty - przy zmianie biegów i wrzucaniu na luz obroty szybko spadały, odbijały się i z lekkimi wahaniami pracowały oczekując na puszczenie sprzęgła/wrzucenie biegu i dodanie gazu.Na nowym czujniku jeżdżę już 6 m-cy.
Z czasem wszystko się ustabilizowało i auto chodzi bez żadnych problemów -silnik pracuje równo i nie widzę problemów ze spadającymi obrotami.

 

I tu mam jeszcze jedno pytanie, Czy ktoś z was po wymianie czujnika zaobserwował zmiany w spalaniu ?

 

Regularnie mierzę zużycie i w cyklu mieszanym wychodziło mi zazwyczaj zużycie ok 7l ON/100 km. Po wymianie czujnika spalanie wynosi 6,2 - 6,5 l. Czy możliwe żeby wymiana czujnika miała na to wpływ ?

 

Pozdrawiam - Mateusz

Edytowane przez Materac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam problem z odpalaniem swojego autka. Od niedawna zaczal ciezko palic tzn musi sie troche pokrecic zeby auto odpalilo, a czasem od strzala pali i nie wiem w czym jest problem. Akumulator nowy, wszystko na bierzaco wymieniane. Czy moze to byc przez czujnik położenia wału?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej gdybyś zmienił filtr paliwa, wyczyścił sitka w pompie na wejściu i na zaworze czasu kąta wtrysku, jak nie pomoże trzeba by sprawdzić początek wtrysku gdzie się znajduje, ale dynamicznie czyli pod kompem lub stroboskopem, trzeba posprawdzać czujniki temperatur cieczy i paliwa czy sa dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam panowie mam złe wieści po uzywaniu zamiennika oplowskiego przez 3lata i 3 miesiace szlag go trafił ale jakbym co 3 lata miał kupic czujnik opla to i tak wyjdzie taniej niz w ASO. Mechanik gdzieś sprawdził na dzień dzisiejszy czujnik orginalny nissmo kosztuje 905zł. zamówiłem juz oplowski i mam nadzieje że jeutro go zamontuje i moja Primcia bedzie śmigać dalej.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie jest wieczne a te 3 lata i 3 mc to i tak super żywotność w porównaniu np z słynnymi wahaczami  :D  :D  :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam wszystkich ,od nie dawna jestem posiadaczem Primery P10  2.0D  .Mam podobne problemy z pracą silnika jak wyżej podajecie. Pytanie czy w tym modelu jest czujnik taki jak w 2.0TD. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze jedno pytanie ,podejżewam że jakiś osioł wyją ten czujnik bo takowego nie zlokalizowałem ,ale po lewej stronie silnika zaraz za obudową rozrządu koło pompy chyba od wspomagania, jest otwór .Czy dobrze myśle ? .A druga sprawa to gdzie w takim razie się go podpina ? .Przy pompie paliwa mam wolną wtyczkę czy może to być to ,z tym że wtyczka jest na 4 piny . Nie dodałem że jest to Primera rok 1996. Jeśli ktoś coś może pomóc z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz Primerę P10 to że tak zapytam po co Ci czujnik położenia wału? jak niema u Ciebie komputera, przepływomierza, nastawnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz Primerę P10 to że tak zapytam po co Ci czujnik położenia wału? jak niema u Ciebie komputera, przepływomierza, nastawnika..

po twojej wypowiedzi dokładnie sprawdziłem i otwór na czujnik jest zaślepiony .Jak już wcześniej napisałem mam ten samochód od nie dawna a objawy pasowały . Więc poszukam w innym dziale . I tak dzięki za wyprowadzenie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@innypx opisz swoje objawy tutaj, moderatorzy raczej się nie obrażą, jeździłem p10 2.0d 5lat jak jeszcze nie znałem tego forum może coś pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem właśnie po wymianie czujnika, kupiłem czujnik boscha od opla za 105zł. Identyczny czujnik co bosch jest również czujnik delphi. Ma identyczne wymiary i oporność, jest około 20złotych tańszy. Wtyczki wcale nie trzeba obcinać i lutować, wystarczy obciąć plastik do okoła pinów oraz piny troche przypiłować i wszystko jest git malina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...