Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] zamiennik czujnika wału korbowego 2.0td nissan


Tomi465
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

Wiesz kolego to był zamiennik do kilku opli między innymi astra G vectra itp. wszystkie 2.0 td a dałem za niego 90 dyszek po znajomości.<ale nie sześć jak to gdzieś w necie znalazłem>

Panowie to naprawdę działa!!!

Pozdrawiam!

 

witam.

Wiesz kolego to był zamiennik do kilku opli między innymi astra G vectra itp. wszystkie 2.0 td a dałem za niego 90 dyszek po znajomości.<ale nie sześć stówek jak to gdzieś w necie znalazłem>

Panowie to naprawdę działa!!!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Wiesz kolego to był zamiennik do kilku opli między innymi astra G vectra itp. wszystkie 2.0 td a dałem za niego 90 dyszek po znajomości.<ale nie sześć jak to gdzieś w necie znalazłem>

Panowie to naprawdę działa!!!

Pozdrawiam!

 

witam.

Wiesz kolego to był zamiennik do kilku opli między innymi astra G vectra itp. wszystkie 2.0 td a dałem za niego 90 dyszek po znajomości.<ale nie sześć stówek jak to gdzieś w necie znalazłem>

Panowie to naprawdę działa!!!

Pozdrawiam!

Naprawde kupiles tanio bo teraz widzialem na Allegro ten czujnik o tym numerze (tylko 1 pozycja) po 130 zl +koszty. A tam w opisie podlaczenia napisales bialy z naszego -zolty z boscha. Ma byc chyba czarny z naszego i zolty z boscha. Najwazniejsze ze dziala. Wlales troche miodu na nasze skolatane tymi cenami serca. Poza tym sciagnales sobie ten manual do Primery ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N IE NIE MIAŁEM CZASU ŚCIĄGNĄĆ ALE JAK ZNAJDĘ CHWILKĘ TO POSZUKAM.Z KABELKAMI TO MASZ RACJĘ Z TEGO SZCZĘŚCIA ŻE ZADZIAŁAŁO SIĘ POMYLIŁEM. MÓJ BŁĄD!

A PO CZUJNIKI ZAPRASZAM DO INTERCARSU JEST TAM TEGO DUŻO I SĄ NAWET TAŃSZE ZAMIENNIKI NP <EPS FAE> ITP.

CIESZĘ SIĘ ŻE DAŁEM TROCHE NADZIEI I JEŻELI KOMUŚ TYM POMOGŁEM TO BARDZO SIĘ CIESZĘ.

A GDYBY CI SIĘ CHCIAŁO KOLEGO TO MÓGŁBYŚ MI PRZESŁAĆ TEN PLICZEK NA EMAILA michallubprim1@tlen.pl

dzięki wielkie z góry pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i potwierdzam, że od Opla pasuje. Właśnie dzisiaj to wymieniłem w mojej nysce i chodzi. Trzeba go zeszlifować do odpowiedniego wymiaru. Srednica oplowskiego(17,8mm) jest większa od oryginału(17,3)ale pół godziny z papierem ściernym i jakoś pójdzie. Pozatym oplowski czujnik ma dodatkowy pierścień o większej średnicy u nasady jakieś 22mm więc go trzeba zeszlifować również. Otwór na śrubę mocującą też trzeba pilnikiem dopasować gdyż oplowski jest troszeczkę w innej pozycji. Pozostaje jeszcze wymiana wtyczki ale to już 10 min roboty trzy kabelki więc trzeba je dopasować metodą prób i błędów. Oryginalny czujnik rozpadł się w pył co było spowodowane rozczelnieniem pompy wodnej a płyn z chłodnicy zamienił w pył czujnik, więc polecam sprawdzić czy nie cieknie z pompy wody.

Podam koszty oplowski czujnik 120PLN oryginalny najtaniej znalazłem za 460 PLN pompa wodna 130 PLN więc sprawa warta przemyślenia.

PS; pseudomechanik zrobił mnie w h... jak rozrząd robił miał pompę wymienić a tylko za to skasował a pompa jeszcze oryginalna chyba, nic tylko powiesić za jaja gościa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wymieniałeś pompę, to może przy okazji rozwiejesz moje wątpliwości co do tego, co trzeba odkręcić żeby ją wymienić? Dużo z tym roboty? Bo wymieniałem rozrząd jakiś czas temu, ale bez pompy i teraz nie pamiętam co trzeba zdjąć żeby ją wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez prawe koło trzeba ściągnąć wszystkie 3 paski (klima,wspomaganie,alternator) rozrządu nie ruszałem oprócz pokrywy, następnie trzeba niestety łąpę silnika oraz poduszkę silnika zdemontować Oczywiście silnik na lewarku trzeba podeprzeć. Pompa wspomagania też musi być zdemontowana.

Dopiero wtedy jest dostęp do wszystkich czterech śrub pompy wody. Cała robota to jakieś 5h roboty. No i oczywiście trochę narzędzi trzeba mieć.

Ja byłem tylko do pomocy koledze wieć dość sprawnie to poszło.

PS: co do czujnika wału jeżeli chodzi o oplowski to pojawiło się szarpanie powyżej 2000 obrotów i błąd 21 ale zamieniliśmy przewody we wtyczce i wszystko gra.

Dzięki za radę forumowiczom.

Edytowane przez ochenet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie tak dawno wymieniałem czujnik, samochód nagle stanął i już nie chciał zapalić. dopiero na kompie wykryli że to czujnik . Szukałem cały wekend albo nowego albo zamiennika i nic. Na allegro był jeden podobno oryginał ale 60 zł mniej niż w serwisie.Stwierdziłem że to się często nie psuje 150000 tys.km i kupiłem oryginał przynajmniej mam pewność że że się szybko nie zepsuje .Fakt ze 520 zł ale jak się chce jezdzić to czeba się liczyć raz po raz z takimi wydatkami. POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,nawiązuję do tematu czujnka, ponieważ zamiennik Boscha naprawdę działa bez zarzutu. Zamontowałem czujnik marki Bosch 0 281 002 138(do różnych Opli) i wszystko gra. Trochę trzeba go oszlifować i przy montażu poluzować pompę wspomagania , ale za czujnik zapłaciłem równe 100 zł więc warto się pomęczyć. Wtyczkę trzeba zamienić i połączyć kabelki w taki sposób: czarny-czarny ,biały-żółty , ekran-ekran . Jeszcze jedno pierścień u podstawy czujnika też trzeba zeszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czołem, dziś odebrałem samochód z warsztatu po wymianie rozrządu. Trwało to od wtorku do dziś czyli piątku. W środę zadzwonili do mnie z zapytaniem czy mam jakiś system przeciw kradzieży, bo nie mogą go odpalić. Po dłuższym czasie okazało się, że nie dochodzi prąd do pompy bo komp nie daje jej ruszyć. Ustarką okazał się czujnik położenia wału uszkodzony najprawdopodobniej w czasie wymiany rozrządu. Nowy to wiadomo koszt nie na kieszeń użytkowników starych nissanów, więc zacząłem szukać i znalazłem ten temat na forum o zamiennikach. Kupiłem i założyli.

Okazało się, że dziś w drodze z warsztatu co chwilę paliła mi się lampka check i teraz chodzi jak prawdziwy traktor. Nie mogę poznać dziwięku mojego silnika a przy odpaleniu samochodu przed warsztatem z rury szły masy dymu. Powiedzieli mi, że to niby przez paliwo co się zebrało jak chcieli odpalić i nie mogli, że to wilgoś i jak sie rozgrzeje to będzie ok.

A mnie się coś widzi że albo kable w czujniku popieprzyli albo coś innego zepsuli. Mam sie do nich wybrać po niedzieli na sprawdzenie tego.

Macie może koledzy forumowicze jakieś inne propozycje zanim tam pojade ponownie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie ze chlopaki spiepszyli rozrzad. Jesli Ci utracili czujnik to niech odkupuja. Na pewno przed wymiana rozrzadu silnik chodzil dobrze. Zrob jeszcze autodiagnostyke i zobacz czy wyskoczy blad nr 47(czujnik polozenia walu korbowego)lub inny. Na pewno cos z czujnikiem sie niedobrego dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Krzychu masz rację, pewnie uwalili ten czujnik ale nie mam na to dowodu bo już wcześniej komp wskazywał błąd 47. Tak więc ten czujnik mógł się rozlecieć w rękach tak jak mi powiedzieli, bo mógł być rozwalony wcześniej.

Tak czy inaczej mam już założony czujnik od OPLA - Bosh'owski. Tylko martwi mnie to czy posłuchali moich rad odnośnie ułożenia kabli, o którym zresztą dowiedziałem się stąd, czy podłączyli na pałe bo mieli już dość tego traktora i robota im stygła. Jutro zrobie sobie diagnostykę, jak sie okaże że to błąd 21 to zamienie kolejność kabli i sprawdze.

Dzięki za szybką odpowiedz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam wyzej kolega krisco9 napisal jak maja byc polaczone kable . No ale mozesz sprawdzic.Jesli z kablami bedzie w porzadku i zamiana nic nie da to albo ruszli pompe albo rozrzad zle zalozony. W FAQ dla silnika cd20t masz link o rozrzadzie. Wez im powiedz ze wilgoc to oni maja w mozgach. Przeciez wszystkie samochody by musialy stanac czy zle palic jak pada bo jest wilgoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

rano przeprowadziłem test 'komputerem biurowym" i wyskoczył błąd 21. Zamieniłem kable przy kostce czujnika położenia wału, skasowałem błąd i odpaliłem. Na początku silnik troche wariował z obrotami, skacząc to w dół to w górę i lekko zakopcił przy odpaleniu. Po chwili obroty się unormowały, silnik pracował tak przyjemnie jak przed wizytą w warsztacie a kontrolka check się nie zapaliła. Na razie nie wiem jak będzie po dłuższym czasie jazdy bo tylko chwilę kręciłem się po parkingu ale jeszcze dziś to sprawdzę. Wygląda na to, przynajmniej narazie, że jest git !!!! :)

I oby tak dalej

Pozdrawiam czytelników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A probowales go kilka rzy odpalac czy tylko raz . Jesli odpalales go kilka razy to czy odpalal od strzala. Pytam sie o to bo chce wiedziec czy zamiana na oplowski ma wplyw na odpalanie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalałem tylko dwa razy. Pójdę później i odpalę jeszcze raz jak będę jechał ciut dalej niż z jednego miejsca parkingowego na drugie. Napiszę napewno czy wszystko ok :)

 

 

Nieco później...

 

Odpaliłem bez problemu, pojeździłem i działa bez zarzutu. Od strony czujnika ani rozrządu nie ma żadnych niepokojących sygnałów.

Po jakimś czasie pojawił się "check". Po dniagnozie wyszedł numer 18 czyli stara historia i z zupełnie innej beczki :) Troche mixolu i bak v-powera powinien rozwiązać problem na jakiś czas.

Reasumując: czujnik od OPLA daje rade ale trzeba pilnować ustawienia kabli. Tak więc - HWD-ASO :D

Bon voyage!

Edytowane przez Ronin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robert nowy

:dribble: tak tak działa dziś sam osobiście tego dokonałem sporo zabawy ale było warto zamiennik od opla ( jest dokładny model ) jak na forum kupiłem za ok 100 zł a w trakcie obróbki warto pamiętać że może sie kabelek uksyć przy czujniku i lipa co do szlifowania proponuje pomóc sobie szlifierką z papierem ściernym. otwór na śrubkę trzeba przepiłować bliżej środka walca i lekko w bok a i śrubkę nie na klucz 10 jak była tylko na śrubokręt zmienić łatwiej zamontować .Co do łączenia starej wtyczki z nowym czujnikiem to najlepiej sprawdzić który to ekran przeciąć kabel wzdłuż zbróbienia izolacji tuż po niżej wtyczki oczywiście połączenia lutowane Najtańszy orginał na allegro 470zł trochę dużo Jeszcze raz wielki szcun dla Malylu przeróbki dokonałem w/g jego wskazówek Mój traktor 2001 kombi po lifcie Jestem ze świętokrzyskiego gdyby ktoś potrzebował pomocy z mojej okolicy chętnie pomogę

 

robsi_zly@o2.pl pozdrawiam wszystkich i zachęcam do przeróbki :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Padł mi drugi czujnik wału. Okoliczności mniej tragiczne jak ostatnio, bo nie w trasie. Nie zmienia to faktu że auto zostało na sąsiednim osiedlu. Nie wspominając o kosztach, ostatnio był czujnik z ASO. Ale pytanie do doświadczonych kolegów: czy do się to wymienić pod blokiem od góry? Widzę śrubę (rozmiar?) ale nie wiem czy dostanę bo bardzo ciasno. Czy sam czujnik (oryginalny) wychodzi i wchodzi łatwo do gniazda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumiec ze znowu wyskoczyl blad nr 47 na autodiagnostyce. Chcialem go kiedys odkrecic od gory ,jednak zdecydowalem si sciagnac kolo i oslone i dopiero wykrecilem czujnik . Orginalny to bedzie pasowal bez niczego. Mierzyles opor czujnika ,jaki jest. To ze autko zgaslo i nie chce odpalic to nie musi byc zaraz czujnik polozenia walu korbowego . Moze to byc zawor odcinajacy paliwo (blad nr 36).

 

Srubka jest na klucz 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mam rozumiec ze znowu wyskoczyl blad nr 47 na autodiagnostyce. Chcialem go kiedys odkrecic od gory ,jednak zdecydowalem si sciagnac kolo i oslone i dopiero wykrecilem czujnik . Orginalny to bedzie pasowal bez niczego. Mierzyles opor czujnika ,jaki jest. To ze autko zgaslo i nie chce odpalic to nie musi byc zaraz czujnik polozenia walu korbowego . Moze to byc zawor odcinajacy paliwo (blad nr 36).

 

Srubka jest na klucz 10

 

Tak to błąd 47 przerabiałem to dwa lata temu. Jak poruszałem przewodem przy samym czujniku to auto odpaliło, wkręciło się na jakieś kosmiczne obroty (3000), zgasło, wywaliło "47" i dalej nie odpala. Spróbuje śrubokrętem-grzechotką z nasadką 10mm. Dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam właśnie dzisiaj założyłem oplowski czujnik Boscha INDEKS 0 281 002 138 (koszt 110 zeta) do primerki wp11 2.0Td

 

czujnik trzeba dość mocno oszlifować co ogólnie nie jest takie proste ja osobiście pomagałem sobie Dremelem i jakoś to poszło ,przy montażu trzeba sie troche nagimnastykować ale myśle że oszczędność ponad 350 złoty jest tego warta ,polutowałem kabelki

masa-masa

biały -żółty

czarny -czarny

odłączyłem akumulator taki mały resecik na wszelki wypadek

odpaliłem i byłem w szoku samochód zagadał od pierwszego kopa zaświecił sie CHECK i zgasł tak po 15 sekundach :dribble:

 

Jak na razie zrobiłem jakieś 10 km i wszystko działa jak w zegarku

 

Jeśli ktoś miałby jakieś pytania lub problemy z przeróbką chętnie pomogę ,pisać śmiało B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To jest link dla diesla jak zapewne zuwazyles. NO ale skoro juz zapytales to moze z jakiejs vectry B 2 litrowej bedzie pasaowal bo z tego co widzialem czujnik w benzynie jest na 3 piny i w vectrze B jest tez na 3 piny tylko jest dluzszy kalel ktory wychodzi z czujnika ale moze da rady podpasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czy ktos moze opisac w jaki sposob mozna sprawdzic opor na czujniku walu i jaka powinna byc jego prawidlowa wartosc? Nie moglem znalezc prawidlowej wartosc w serwisowce.

Edytowane przez Maniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...