Gość WOJTUSMAXIMUS02 Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 moze i mnie kto doradzi , o przestawieniu zaplonu ...jak i gdzie i co pokrecic.... :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 moze i mnie kto doradzi , o przestawieniu zaplonu ...jak i gdzie i co pokrecic.... :wink: 1 847 331 8174 dzwon jzu dzis. powiedz ze jestes ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WOJTUSMAXIMUS02 Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 zadzwonie , ale moze sie dowiem tutaj conieco :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 zadzwonie , ale moze sie dowiem tutaj conieco :wink: jedyna skarbnica wiedzy o maximei w tym klubie to ja jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WOJTUSMAXIMUS02 Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 no to panie jak sie stykniemy pokazesz mi gdzie sie to przestawia ,,,,,i sam pokrece,,,,,heheeehheee :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 no to panie jak sie stykniemy pokazesz mi gdzie sie to przestawia ,,,,,i sam pokrece,,,,,heheeehheee :wink: tam sie nic nie kreci. trzeba sie pod komputer podpiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WOJTUSMAXIMUS02 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 tak myslalem hmmmm :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 28 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2006 Wczoraj przestawiałem zapłon i spotkała mnie ciekawa sytuacja - podczas regulacji przy dość mocnym wyprzedzeniu zapłonu silnik zaczął mocno wachlować obrotami - 500-1000 (na benzynie) po cofnięciu zapłonu przeszło. Może ktoś mi wyjaśnić to zachowanie (czysta ciekawość). Wyglądało jakby ECU próbował coś ustawić/dostosować do nowych parametrów, ale może brędzę . I jeszcze jedno pytanie. Co może być przyczyną znacznego dołka przy schodzeniu z wysokich obrotów? Tzn wskazówka dobija do 500 i dopiero później wraca na swoje 700-800. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andry Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Niech Ktoś kto ma dobrze ustawiony zaplon - przezemnie :wink: niech zapoda fotkę w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy - to ułatwi sprawę. No Panowie, wrzućcie fotę z prawidłowo ustawionym zapłonem. Mnie interesuje konkretnie silnik SR20DE (P10, 2,0 na lpg). Dziś mechanik ustawiał mi na stroboskop, ustawił 16-17 st, ale widzę, że jest to dalekie od opisywanych przez was ustawień. Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu? Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 5 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2006 Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu? Tak jak pisze Kuba. Jest to spowodowane złym ustawieniem zapłonu a dokładniej za szybkim zapłonem. Weź poluzuj dwie śruby od aparatu i go troche cofnij. Powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały Opublikowano 1 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2006 Mam takie zapytanko. Mam k10 1.2 SuperS. Początkowo wkręcał mi się do ok 5700 obr./min., po przekręceniu aparatu zapłonowego na max w prawo i cofnięciu o 2 mm wkrecał się max na 5500 obr./ min. Po ponownej regulacji (na max w prawo i cofnięcie ok 6 -7 mm) zaczął się wkręcać prawie na 7000obr (ok 6850). lecz od 6250obr zaczynają dzwonić zaworki, a więc czy ponowna regulacja zaworów i jazda na benzynie 98 zniweluje dzwonienie zaworami czy może należy pokombinować z zapłonep. :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 2 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2006 Zapłon należy tak ustawić żeby nie było spalania stukowego i żeby silnik pracował jak najrówniej. W Twoim przypadku najprawdopodobniej nie stukają Ci zawory (bo przy tak dużych prędkościach obr. nie masz luzu na zaworach, bo jest skasowany) tylko raczej masz spalanie stukowe. Zalej Pb 98 i zobacz czy nadal tak jet i ewentualnie cofnił zapłon jeszcze troszke. Ja w moim przypadku ustawiłem zapłon na granicy stukowego dla Pb 95 a jeźdze na 98. Zapłon możesz też przestawić na odpalonym silniku i ustaw go tak żeby silnik chodził jak najrówniej. Ostatnio przestawiałem zapłon w Corsie mojej Żabki i miło się zaskoczyliśmy jak zareagowało to auto na taką prostą zmiane. Elo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 ja mam takie pytanie, moze ktos u siebie ma podobnie. Zauwazylem ze tam na aparacie do krecenia zaplonem jest taka skala chyba zaplonu... to jest tam gdzie jest ta sruba do regulacji, zastanawiam sie co ta skala przedstawia na moje oko to chyba przedstawia granice ustawienia zaplonu... ale chce sie upewnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
velociraptor Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Dobra rada dla wszystkich regulatorów - moje boje były takie 1. regulacja wstępna 2. dzwoni 3. regulacja druga 4. nie dzwoni zadowolony z siebie ruszyłem w trasę na pustym aucie - OK kiedy auto było załadowane (pełny bagażnik + 4 osoby + 4 rowery na dachu) + włączona klima zaczęło dzwonić znowu - po wyłączeniu klimy trochę ustawało. Sugeruję więc przetestować ustawienia przy obciążonym aucie. Slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Jak już wcześniej pisałem: Korekcji zapłonu najlepiej dokonać na hamowni. Poluźniasz dwie śrubki trzymające aparat zapłonowy by módz nim swobodnie kręcić. Na zdjęciu poniżej widać górną śrubę trzymającą aparat, niestety droga jakoś uciekła przed obiektywem :mrgreen: Zaznaczona czerwoną strzałką szczelina zmienia się jak kręcisz aparatem: - przyspieszając zapłon zmniejsza się - cofając zwiększa się. Nie należy z przyspieszaniem zapłonu przeholować, na hamowni łatwo znajdziesz tą graniczną i zarazem najoptymalniejszą wartość - przy seryjnych silnikach SR20 zauważyłem, że najlepsze rezultaty (bez stuku) są jak szczelina zaznaczona na zdjęciu wynosi 1-1,5mm (dla paliwa PB 98 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 1 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2006 no wlasnie a u mnie tam gdzie jest zaznaczone tą strzałką jest taka skala wyryta w postaci zakresu jakiegos co to jest ! tutaj tego nie ma ale moze w innych silnikach jeszcze sie spotkaliscie z takkim czyms u mnie jest to silnik MA12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MAXX Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2006 Tak z ciekawości zapytam bo Coobcio napisał że w primerach można ustawić zapłon na maxa to przechyla sie z strone kabiny ten zapłon czy w strone zderzaka :oops: Mam też pytanie do czego jest ten wichajsterek przy apracie zapłonowym który można ustawić w góre i w dól ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarkk Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 MAXX przyspiesza się zapłpn w strone kabiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Woj Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 No to może ustalicie Panowie jedną, spójną wersję? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Ok. To ja mam pytanko do ludzi, którzy maja silnik GA16DS i poprawnie podkręcili zapłon. Patrząc na fotkę Coobcia jakiej wielkości szczelinę zostawiliście po prawidłowym podkręceniu zapłonu :?: Czy też może te wspomniane gdzieś wcześniej 3mm to ma być rozmiar tej szczeliny czy odległość od krańca zapłonu do śruby :?: Podkreślam, że jeżdżę tylko na Pb98 tak więc zupce bardziej odpornej na stuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tarsar Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Johnny - ja ustawiałem parę razy i najlwpszy efekt u mnie to jakieś 2-2.5 mm w kierunku kabiny od ustawienia fabrycznego. Trzeba później podregulowac obroty bo są za wysokie. NA takim ustawieniu śmiga super już od 2000obt a powyżej 4-5 idzie jak szedł.Więcej nie ma sensu,bo 1 spalanie stukowe, a 2 słabnie trochu na wyższych obrotach. Najlepiej popróbuj sam Jak jeżdzisz na 98ce to próbuj więcej kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mrozu Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 To ja mam pytanko do ludzi, którzy maja silnik GA16DS i poprawnie podkręcili zapłon Ja najpierw przyspieszałem zapłon na benzynce 95 i na odpalonym silniku. Pierwszym wyznacznikiem była jak najrówniejsza praca silnika a drugim spalanie stukowe. Przyspieszałem zapłon, wsiadałem ruszałem i przy niskich obrotach wrzucałem drugi bieg i pedał gazu w podłoge tak by było duże obciążenie silnika i słuchałem czy jest spalanie stukowe czy nie. Gdy się leciutko pojawiło aparat dokręciłem i zaczołem jeździć tylko i wylacznie na Pb 98. Nie sugerujcie się do końca tymi 3 czy 2mm, bo każdy z nas jeździ na innej benzynie z innych stacji a nie którzy jeźdza na LPG które jest mało podatne na spalanie stukowe. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 8 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2006 w silniku GA16DE znacznie różnie się optymalne ustawienie zaplonu niż w SR20... Dzisiaj na rolkach była różowa P11.144 rok 2002 właśnie z silnikiem 1,6 - najlepsze wyniki uzyskała przy zapłonie dowalonym prawie na maksa. Przyjemny i odczuwalny przyrost momentu w zakresie od samego dolu do blisko 5500obr.min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 14 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2006 w silniku GA16DE znacznie różnie się optymalne ustawienie zaplonu niż w SR20... Dzisiaj na rolkach była różowa P11.144 rok 2002 właśnie z silnikiem 1,6 - najlepsze wyniki uzyskała przy zapłonie dowalonym prawie na maksa. A na jakiej zupie ją kręciliście? Na 95 czy 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.