Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przyspieszanie zaplonu


Gość Polak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moze i mnie kto doradzi , o przestawieniu zaplonu ...jak i gdzie i co pokrecic.... :wink:

 

1 847 331 8174

 

dzwon jzu dzis. powiedz ze jestes ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to panie jak sie stykniemy pokazesz mi gdzie sie to przestawia ,,,,,i sam pokrece,,,,,heheeehheee :wink:

 

tam sie nic nie kreci. trzeba sie pod komputer podpiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj przestawiałem zapłon i spotkała mnie ciekawa sytuacja - podczas regulacji przy dość mocnym wyprzedzeniu zapłonu silnik zaczął mocno wachlować obrotami - 500-1000 (na benzynie) po cofnięciu zapłonu przeszło. Może ktoś mi wyjaśnić to zachowanie (czysta ciekawość). Wyglądało jakby ECU próbował coś ustawić/dostosować do nowych parametrów, ale może brędzę :).

 

I jeszcze jedno pytanie. Co może być przyczyną znacznego dołka przy schodzeniu z wysokich obrotów? Tzn wskazówka dobija do 500 i dopiero później wraca na swoje 700-800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niech Ktoś kto ma dobrze ustawiony zaplon - przezemnie :wink: niech zapoda fotkę w jakiej pozycji jest aparat zapłonowy - to ułatwi sprawę.

 

No Panowie, wrzućcie fotę z prawidłowo ustawionym zapłonem. Mnie interesuje konkretnie silnik SR20DE (P10, 2,0 na lpg). Dziś mechanik ustawiał mi na stroboskop, ustawił 16-17 st, ale widzę, że jest to dalekie od opisywanych przez was ustawień. Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu?

Dokładnie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy wyraźny spadek mocy, dzwonienie zaworów, głośna praca może być skutkiem źle ustawionego zapłonu?

Tak jak pisze Kuba. Jest to spowodowane złym ustawieniem zapłonu a dokładniej za szybkim zapłonem. Weź poluzuj dwie śruby od aparatu i go troche cofnij. Powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam takie zapytanko. Mam k10 1.2 SuperS. Początkowo wkręcał mi się do ok 5700 obr./min., po przekręceniu aparatu zapłonowego na max w prawo i cofnięciu o 2 mm wkrecał się max na 5500 obr./ min. Po ponownej regulacji (na max w prawo i cofnięcie ok 6 -7 mm) zaczął się wkręcać prawie na 7000obr (ok 6850). lecz od 6250obr zaczynają dzwonić zaworki, a więc czy ponowna regulacja zaworów i jazda na benzynie 98 zniweluje dzwonienie zaworami czy może należy pokombinować z zapłonep. :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon należy tak ustawić żeby nie było spalania stukowego i żeby silnik pracował jak najrówniej. W Twoim przypadku najprawdopodobniej nie stukają Ci zawory (bo przy tak dużych prędkościach obr. nie masz luzu na zaworach, bo jest skasowany) tylko raczej masz spalanie stukowe. Zalej Pb 98 i zobacz czy nadal tak jet i ewentualnie cofnił zapłon jeszcze troszke. Ja w moim przypadku ustawiłem zapłon na granicy stukowego dla Pb 95 a jeźdze na 98. Zapłon możesz też przestawić na odpalonym silniku i ustaw go tak żeby silnik chodził jak najrówniej. Ostatnio przestawiałem zapłon w Corsie mojej Żabki i miło się zaskoczyliśmy jak zareagowało to auto na taką prostą zmiane. Elo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

ja mam takie pytanie, moze ktos u siebie ma podobnie. Zauwazylem ze tam na aparacie do krecenia zaplonem jest taka skala chyba zaplonu... to jest tam gdzie jest ta sruba do regulacji, zastanawiam sie co ta skala przedstawia :) na moje oko to chyba przedstawia granice ustawienia zaplonu... ale chce sie upewnic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra rada dla wszystkich regulatorów - moje boje były takie

1. regulacja wstępna

2. dzwoni

3. regulacja druga

4. nie dzwoni

zadowolony z siebie ;) ruszyłem w trasę

na pustym aucie - OK

kiedy auto było załadowane (pełny bagażnik + 4 osoby + 4 rowery na dachu) + włączona klima zaczęło dzwonić znowu - po wyłączeniu klimy trochę ustawało.

Sugeruję więc przetestować ustawienia przy obciążonym aucie.

 

Slawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem: Korekcji zapłonu najlepiej dokonać na hamowni.

 

Poluźniasz dwie śrubki trzymające aparat zapłonowy by módz nim swobodnie kręcić.

 

Na zdjęciu poniżej widać górną śrubę trzymającą aparat, niestety droga jakoś uciekła przed obiektywem :mrgreen:

zaplon.jpg

Zaznaczona czerwoną strzałką szczelina zmienia się jak kręcisz aparatem:

- przyspieszając zapłon zmniejsza się

- cofając zwiększa się.

 

Nie należy z przyspieszaniem zapłonu przeholować, na hamowni łatwo znajdziesz tą graniczną i zarazem najoptymalniejszą wartość - przy seryjnych silnikach SR20 zauważyłem, że najlepsze rezultaty (bez stuku) są jak szczelina zaznaczona na zdjęciu wynosi 1-1,5mm (dla paliwa PB 98 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie a u mnie tam gdzie jest zaznaczone tą strzałką jest taka skala wyryta w postaci zakresu jakiegos :) co to jest ! :) tutaj tego nie ma ale moze w innych silnikach jeszcze sie spotkaliscie z takkim czyms u mnie jest to silnik MA12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości zapytam bo Coobcio napisał że w primerach można ustawić zapłon na maxa to przechyla sie z strone kabiny ten zapłon czy w strone zderzaka :oops:

 

Mam też pytanie do czego jest ten wichajsterek przy apracie zapłonowym który można ustawić w góre i w dól ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Ok. To ja mam pytanko do ludzi, którzy maja silnik GA16DS i poprawnie podkręcili zapłon.

 

Patrząc na fotkę Coobcia jakiej wielkości szczelinę zostawiliście po prawidłowym podkręceniu zapłonu :?:

Czy też może te wspomniane gdzieś wcześniej 3mm to ma być rozmiar tej szczeliny czy odległość od krańca zapłonu do śruby :?:

 

Podkreślam, że jeżdżę tylko na Pb98 tak więc zupce bardziej odpornej na stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Johnny - ja ustawiałem parę razy i najlwpszy efekt u mnie to jakieś 2-2.5 mm w kierunku kabiny od ustawienia fabrycznego. Trzeba później podregulowac obroty bo są za wysokie. NA takim ustawieniu śmiga super już od 2000obt a powyżej 4-5 idzie jak szedł.Więcej nie ma sensu,bo 1 spalanie stukowe, a 2 słabnie trochu na wyższych obrotach. Najlepiej popróbuj sam :)

 

Jak jeżdzisz na 98ce to próbuj więcej kręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanko do ludzi, którzy maja silnik GA16DS i poprawnie podkręcili zapłon

Ja najpierw przyspieszałem zapłon na benzynce 95 i na odpalonym silniku. Pierwszym wyznacznikiem była jak najrówniejsza praca silnika a drugim spalanie stukowe. Przyspieszałem zapłon, wsiadałem ruszałem i przy niskich obrotach wrzucałem drugi bieg i pedał gazu w podłoge tak by było duże obciążenie silnika i słuchałem czy jest spalanie stukowe czy nie. Gdy się leciutko pojawiło aparat dokręciłem i zaczołem jeździć tylko i wylacznie na Pb 98. Nie sugerujcie się do końca tymi 3 czy 2mm, bo każdy z nas jeździ na innej benzynie z innych stacji a nie którzy jeźdza na LPG które jest mało podatne na spalanie stukowe. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silniku GA16DE znacznie różnie się optymalne ustawienie zaplonu niż w SR20...

Dzisiaj na rolkach była różowa P11.144 rok 2002 właśnie z silnikiem 1,6 - najlepsze wyniki uzyskała przy zapłonie dowalonym prawie na maksa.

pink.jpg

Przyjemny i odczuwalny przyrost momentu w zakresie od samego dolu do blisko 5500obr.min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
w silniku GA16DE znacznie różnie się optymalne ustawienie zaplonu niż w SR20...

Dzisiaj na rolkach była różowa P11.144 rok 2002 właśnie z silnikiem 1,6 - najlepsze wyniki uzyskała przy zapłonie dowalonym prawie na maksa.

 

A na jakiej zupie ją kręciliście? Na 95 czy 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...