Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P0420 nowy katalizator czy "tuleja" na drugą sondę lambda?


BagMan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od pewnego czasu wyskakuje mi powyższy błąd. P0420

 

Po podłączeniu skanera podczas przegazowania widać jak druga sonda zaczyna pracować, wnioskuje z tego ze katalizator sie konczy. Auto jezdzi dobrze wiec nie czuje potrzeby wymiany katalizatora. Wobec czego mam trzy pytania co sądzicie bedzie lepsze:

1) wsadzenie drugiej sondy w tuleje taka jak opisal kolega DINO koszt circa 50zł

2) jako ze katalizator do primery jest raczej nie dostepny mam mozliwosc zamowienia katalizatora wykonanego do mojego auta w cenie 550zł. Nie spotkałem się jeszcze z taką opcją i mam tu pewne obiekcje czy aby na pewno bedzie dobrze dzialal.

3) wytluczenie katalizatora i wsadzenie drugiej sondy w tuleje koszt okolo 200zł z robocizna

 

Proszę o wasze opinie.

 

Auto to Nissan Primera P11.144 2001 1.6L 16v + LPG

 

Pozdrawiam

 

BagMan

Edytowane przez BagMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia: przy SR20DE brak pierwszego kata objawiał się dość głośnym dudnieniem/buczeniem spod maski przy prędkościach autostradowych (110 - 150km/h). Wymieniłem kolektor na SSAC i teraz jest lekko głośniej z tyłu :D

Dla mnie opcja 1) zdecydowanie wygrywa, bo jest tania, a jako, że masz LPG, to auto przegląd i tak przejdzie więc po co sobie głowę zawracać nowym i do tego drogim katalizatorem. Sam mam już tulejkę ale czekam, czy po założeniu sekwencji błąd będzie nadal wyskakiwał - jeśli tak, to będę ją zakładał w najbliższym czasie (do miesiąca).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz masz dobrze wyregulowany???, opcja z tulejką najtańsza

 

Witam, gaz właśnie po przeglądzie ale raczej ten błąd znów mi wyskoczy wiec chciałem sie przygotowac.

 

DINO jaki miales gwint tej drugiej sondy lambda? Taka tuleja moze byc czy trzeba inna toczyc? http://allegro.pl/show_item.php?item=2255804794

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieraz jest tak, że jak gazik jedzie dobrze ale jest troszkę niewyregulowany, to może być taki objaw, dlatego pytałem,

gwintu nie pamiętam ale wszystko jest opisane w przyklejonych, ta z aukcji jak pasowała do Hondy to i u Ciebie powinna być gitt, choć pewnie taniej wyjdzie Ci podjechać, do jakiegoś tokarza i zrobić za 10-20zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może potwierdzić gwint drugiej sondy lambda? Aktualnie wyczytalem juz dwa wymiary i sie gubie. Chcialem zamowic wlasciwy od razu i zrobic to w jeden wieczór bez jezdzenia w te i wewte.

 

pozdrawiam

 

BagMan

 

Sam mam już tulejkę ale czekam, czy po założeniu sekwencji błąd będzie nadal wyskakiwał - jeśli tak, to będę ją zakładał w najbliższym czasie (do miesiąca).

 

Miaus, czymożesz mi potwierdzić gwint tej twojej tulei? Od kogo kupowałeś i czy masz pewność że będzie na pewno pasować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam gwintu, ale jest opisany w przyklejonych, czytałeś?? widziałeś rozmiary?? wszystko jest rozpisane, do tego możesz wyszukać taką sondę w sklepach netowych i tam będziesz miał rozmiar gwintu podany, trochę więcej chęci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem tę http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-stal-nierdzewna-katalizator-i2282074562.html bo zależało mi na nierdzewnej, do mojego wydechu pasuje, robiłem przymiarki. Nie założyłem tylko ze względu na LPG (jakby miały być kłopoty ze strojeniem jakieś), chociaż pewnie będę tego żałował, jak mi się przyjdzie z tym męczyć niedługo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie założyłem tylko ze względu na LPG (jakby miały być kłopoty ze strojeniem jakieś),

 

a jakie niby by miały być kłopoty ze strojeniem?????????????? to sonda kontrolna ni e ma wpływu na nic w ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem przymiarki.

Maius czy wkrecałeś tą sonde w gwint? czy tylko na oko przymierzałeś? Zależy mi na "jednorazowym" podejściu do sprawy :)

 

pozdrawiam

BagMan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie niby by miały być kłopoty ze strojeniem?????????????? to sonda kontrolna ni e ma wpływu na nic w ECU

Dino, niby tak, ale już był przypadek na forum, że pierwsza sonda sprawna, druga padnięta i auto pali 18l/100km. Sam próbowałem udowodnić w tamtym przypadku, że to nieprawdopodobne (instrukcja serwisowa tak mówi) ale skoro wymiana pomogła... Chcę też sprawdzić trochę z ciekawości jak to będzie na LPG, czy błąd nie wyskoczy.

Maius czy wkrecałeś tą sonde w gwint? czy tylko na oko przymierzałeś? Zależy mi na "jednorazowym" podejściu do sprawy :)

Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę - teraz jak o tym pomyślę, to głupio zrobiłem, trzeba było przymierzyć też w tą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę - teraz jak o tym pomyślę, to głupio zrobiłem, trzeba było przymierzyć też w tą stronę.

 

Miaus, jaka jest szansa że w najbliższym czasie będziesz ta tulejkę montował? Nie mam łatwego dostępu do kanału. Bardzo by było przydatne wiedzieć na pewno ze to jest gwint o poniższych wymiarach a nie jakiś inny.

Wymiary dł. 50 mm, Średnica zewnętrzna 25 mm

Gwint 18x1,5 jak większość sond.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BagMan, znając życie to pewnie z miesiąc minie zanim założę. Chociaż może być też tak, że się wkurzę (jak się błąd na LPG pokaże) i jak będzie fajna pogoda to już w sobotę się wczołgam pod auto i spróbuje założyć. Cieżko powiedzieć, ja mam tak, że w cholerę rzeczy przy aucie mi się opóźnia, a to z braku czasu, narzędzi, części albo umiejętności niestety... Nie mogę nic na 100% powiedzieć.

Dino -> http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/74863-p11-lambda-w-sr20e/page__view__findpost__p__831401

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maius, teraz pytanie, jaki wpływ na ECU miał zamontowany rezystor, i czy była niesprawna sonda czy KAT?? II sonda nie faluje w takim zakresie jak I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem właśnie, że przez ten rezystor to mogły tam się cuda dziać i to nie jest do końca miarodajny przykład. U mnie 2-ga sonda działa, sprawdzałem ELM-em i faluje ładnie. Zobaczymy co będzie po gazowaniu. Chociaż i tak pewnie założę, bo raz, że z checkiem nie chcę jeździć, a dwa, nawet jak na gazie się nie będzie pokazywało to i tak raz na czas przegonię Nyskę obwodnicą na PB, żeby wtryski PB coś dłużej popracowały, a wtedy błąd znowu może wrócić. Szykuje się sobota pod autem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem właśnie, że przez ten rezystor to mogły tam się cuda dziać i to nie jest do końca miarodajny przykład. U mnie 2-ga sonda działa, sprawdzałem ELM-em i faluje ładnie. Zobaczymy co będzie po gazowaniu. Chociaż i tak pewnie założę, bo raz, że z checkiem nie chcę jeździć, a dwa, nawet jak na gazie się nie będzie pokazywało to i tak raz na czas przegonię Nyskę obwodnicą na PB, żeby wtryski PB coś dłużej popracowały, a wtedy błąd znowu może wrócić. Szykuje się sobota pod autem ;)

 

To pstryknij odrazu jakies fotki jak z dojsciem do tej sondy, no i czy tulejka dobrze pasuje. Bo temat u mnie tez jest bardzo aktualny, cos po zimie zaczął P0420 draznic oko, pomimo dobrze wyregolowanej gazowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem tylko, czy tulejka pasuje do wydechu (i pasuje), nie wkręcałem sondy w tulejkę

 

Miaus, czy wkrecales ta tulejke w gwint na rurze wydechowej? Jezeli wkreciles i pasuje to zakladajac ze tokarz zna sie na zeczy to wewnetrzy gwint tulejki powinien byc taki sam. Pytanie czy na dlugosc sonda w wewnetrzy gwint tulejki wejdzie? :unsure:

Edytowane przez BagMan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie i sonda i tuleja wkręciły się w rurę, dlatego założyłem, że sama tulejka jest wykonana poprawnie. Co do wnętrza samej tulei to z tego co widziałem, to tam powinno być sporo zapasu, bo sonda jest sporo krótsza od tulejki, kwestia ile tam jest samego gwintu wewnątrz tulejki (bo o to Ci chodzi, czy lambda się wkręci do końca?). Jak tak będziecie naciskać to chyba się zdecyduję jak najszybciej założyć tuleję, bo szczerze mówiąc mnie ten błąd też wkurza już dość mocno :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na P0430 tuleja też działa?

Ale to chyba nie błąd z P11? W manualu takiego nie ma...

U mnie na gazie dziś błąd też się pokazał (mam nadzieję, że to kat, a nie nic nowego, jeszcze nie sprawdziłem), także tuleja wleci na 100%, może nawet dziś po południu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd o którym piszę jest z Micry ale podejrzewam że problem jest ten sam.

Opis był chyba niezdolność katalizatora do usuwania szkodliwych cośtam...

albo rzeczywiście to był P0420. Nie pamiętam.

W każdym razie gdzieś czytałem że ta tuleja musi być odpowiedni tj nie za długa, nie za krótka.

A jak sprawdzić czy się sonda nie chrzani?

Mam możliwość podpięcia pod auto Elm'a więc coś tam monitorować można.

Edytowane przez Bart-qlka2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, podepnij ELM-a, włącz monitorowanie parametrów, najlepiej z nagrywaniem (program PCMSCAN) i jedź na trasę taką, żebyś przez kilka km przynajmniej jechał ze stałą prędkością i stałymi obrotami (w takich warunkach ECU sprawdza odczyty drugiej sondy). Jak będzie falowało tzn, że działa. Błąd kata wyskakuje jeżeli falowanie jest za szybkie/wolne (nie wiem dokładnie, jest w manualu). W P11 są inne błędy oznaczające niesprawność sondy więc obstawiam, że też będziesz miał kata wypalonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam podobno chodzi o jakiś stosunek pierwszej drugiej sondy do pierwszej. Jeżeli utrzymuje się powyżej jakiejś granicy przez pewien czas wyskakuje błąd. Analogicznie jak przez pewien czas ten stosunek utrzymuje się na poprawnym poziomie to check potrafi zgasnąć sam. Mimo to w pamięci idzie błąd odczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...