Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 wyszkolony pies Jakiś wybitnie zdolny co sprawdzał E4 Może to było ITD a nie policja;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 tylko moja idea założenia opierała sie na bezpieczeństwu mojemu i tych co sie szwendają pod drodze w nocy a nie po to by ładnie wyglądało i muszę powiedzieć że robiłem ze 150 KM z xenonem na mijaniu i nikt mi nie zamrugał fakt faktem ze musimy rozdzielić ryflowane od ryflowanych p11 ma osłonę żarówki i kieruje światło tam gdzie potrzeba i to pewnie przez to dodatkowo ustawione tak jak trzeba ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 p11 ma osłonę żarówki i kieruje światło tam gdzie potrzeba i to pewnie przez to dodatkowo ustawione tak jak trzeba ,,, z tego co pamiętam to już my dwaj pisaliśmy o tym więc reasumując wszystko zostało powiedziane ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 no z ciekawostek można wspomnieć o żarnikach hid o barwie 3000 k choć to już zółte strasznie jest ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luki_wch Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Ja się podepnę, widział ktoś albo jest w posiadaniu zdjęcia jak świeci org xenon w Nissanie Primerze P11 144? Interesuje mnie, czy jest duża róznica między xenonem a zwykłymi żarówkami montowanymi też w tym modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Ja mam u siebie oryginalnie ksenony, mogę zrobić fotę, ale chyba samo zdjęcie niewiele Ci powie - bardzo dużo zależy od ustawień aparatu. Trzeba by postawić obok siebie dwie primery i wtedy zobaczyć. Szkoda że nie napisałeś 2 tygodnie temu temu, byliśmy obaj z NEO na spocie to można było zrobić zdjęcie porównawcze :-) a teraz mnie nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luki_wch Opublikowano 19 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 Mi się nie śpieszy Chodzi mi o foto podglądowe oraz czy dobrze jest widoczne odcięcie strumienia światła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Mobile, mobile...Mam u siebie przynajmniej od 7 lat reflektory TYC, poprzedni właściciel nie powiedział mi, że je wymieniał bo powinny być valeo, prawda? Odkładam ten temat i odkładam a wieczorem i w nocy prawie już nic nie widzę, drogowe świecą w asfalt i g...no z nich mam. Regulacja nic nie pomaga. Teraz pytanie co zrobić? Czy spróbować zregenerować, czy będzie jakaś różnica jeżeli to są reflektory TYC? Oryginały są jak dla mnie trochę za drogie. Czy za cenę oryginału mogę mieć legalne xenony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) bikerenko Ty masz P11 przed liftem i tam jest ryflowane szkło, ale myślę że zabieg można wykonać podobny jak u mnie. Akurat przerabiam u siebie problem słabych świateł, wymiana palników nic nie dała. Okazało się że jest wypalony odbłyśnik, dzisiaj odbieram z regeneracji i dam znać jak będzie. Ale myślę że powinien świecić jak nowy. U Ciebie sytuacja będzie chyba podobna mimo że inna konstrukcja reflektora. Samo szkło się nie zużywa, chyba że na zewnątrz masz porysowane. Jedyne co się może zużyć w środku to właśnie odbłyśnik, regenerację można zrobić już za 50 zł. Moim zdaniem nie ma co kupować nowej lampy bo po regeneracji ta będzie świecić jak nowa. Możesz spróbować rozkleić lampę sam i dać odbłyśnik do regeneracji albo zlecić cały zabieg w profesjonalnym zakładzie. Ja robię to sam. Ewentualnie sprawdź napięcie na żarówkach bo jak jest za małe to też będzie marne światło. Ale jak tak czytam jeszcze raz Twojego posta to może głównym problemem jest właśnie ustawienie świateł, skoro świecą Ci w asfalt? Ustawienie można łatwo sprawdzić. Stajesz w miejscu gdzie masz idealnie równo i przed sobą gładką ścianę. Wyrównujesz ciśnienie w oponach, opróżniasz bagażnik i ustawiasz regulację w pozycji zero. Podjeżdżasz do ściany i dotykasz jej zderzakiem. Odszukujesz na reflektorze taką mała kropkę oznaczającą środek optyczny wiązki światła - powinna być na wprost żarówki. Odrysowujesz tę kropkę na ścianie używając najlepiej ekierki. Odjeżdżasz równo 5 metrów od ściany (ważne - idealnie prostopadle). Szukasz na reflektorze oznaczenia, jaki spadek powinien mieć snop światła. U mnie jest 1,1%. Dlatego jak odjadę na 5m od ściany, to odcięcie światła powinienem mieć 5,5 cm poniżej mojej kropki (spadek 11cm na 10m) Rysujesz sobie poziomą kreskę poniżej Twojej kropki - tyle ile sobie wyliczysz. Jeśli nie znajdziesz oznaczenia na reflektorze to przyjmuje się że na 5m powinna to być 1/8 (przykładowo jakby Twoja pierwsza kropka była na wysokości 80 cm to rysujesz drugą na wysokości 70 cm). Światła powinny świecić idealnie na niższą kropkę w ten sposób że: powyżej kropki powinno być ciemno, poniżej światło. Kropka jest również miejscem odcięcia asymetrii: po lewej promień światła jest poziomo prosty, po prawej idzie ku górze. Najlepiej ustawiać światła osobno, zakrywając to drugie. może uda mi się zrobić dziś zdjęcie jak będę ustawiał swoje światła. Edytowane 5 Marca 2013 przez nrb 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 no nrb ładnie wytłumaczone jak spr poziomowanie świateł + dla CIebie Mnie ostatnio zaczęły wkur.... moje xenony i się zastanawiam nad jakimiś zmianami bo wymieniać 3 żarniki w 2 miesiące to przesada ;/ Albo przetwornica pali albo lipna jakośc żarników ;/ A teraz w ogóle mi jeden nie świeci,jak mu coś się stanie to błyśnie,poświeci chwile i zaś zgaśnie ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 (edytowane) No i tak jak się spodziewałem, różnica kolosalna. Właściwie trudno żeby nie było różnicy kiedy prawy nie świecił praktycznie w ogóle :-) wcześniej wydawało mi się że lewy jest super. Jeździłem 2 dni tylko z lewym światłem i miałem bardzo dobrze oświetloną drogę, porównywalnie do świateł z mojej starej Jetty (H4). Ale gdy włożyłem prawy odbłyśnik po regeneracji... dopiero teraz widzę co to znaczy jasność :-) i teraz z kolei lewy wydaje mi się słaby bo prawy (regenerowany) świeci o wiele mocniej. Ale już mi się nie chce ruszać lewego. Dużo roboty z rozbieraniem reflektora i łatwo coś połamać, na szczęście Poxipol i Super Glue mnie uratowały. Lampę skleiłem klejem Soudal Fix All, a gość od regeneracji mówił że on montuje klejem do szyb. To jedyny element który nie wiem czy się udał - po czasie się okaże, czy nie parują. Co do samej regeneracji, powłoka bardzo ładna, aczkolwiek po szyldzie "metalizacja próżniowa" spodziewałem się idealnej jakości a pojawiło się kilka jakby drobinek kurzu pod warstwą odblaskową. Ale na tyle mało że myślę że to pomijalne. A już na pewno pomijalne za 2-rotną różnicę w cenie względem innego zakładu. Dla porównania odbłyśnik przed: i po: także polecam taki zabieg każdemu kto narzeka na marne światła w Primerze. Mateusz najłatwiej sprawdzisz przetwornice zamieniając palniki miejscami. Nie wiem jakie palniki wkładasz ale po tym jak zobaczyłem co zrobił chiński palnik (podróbka Osrama) z moim odbłyśnikiem, stwierdzam że absolutnie nie warto. Szkoda reflektora, a oszczędności żadne bo wypala się kilka razy szybciej. Edytowane 6 Marca 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 O widze że odbłyśnik miałeś nieźle wyeksploatowany Ile CIe wyniosło w cenie takie regenerowanie? Właśnie zamieniłem i to samo czyli przetwornica walnięta,chodź jak zamieniłem to jakby mniej migało,a sam juz nie wiem. Zmierzone napięcie które dochodzi do przetwornicy i jest stałe 11,6 V Żarniki z philipsa wkładałem i mam dosyć wywalania po 70 zl za 1 palnik ;/ Ogólnie to uważam że powinniśmy wprowadzić embargo na chińskie artykuły i to na wszystkie;/ Badziewie,dno i 2 km mułu z ich jakością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Zapłaciłem 50 zł za regenerację w Warszawie, ale dostarczyłem gościowi odbłyśnik. On też może rozmontować lampy ale wtedy jest drożej. Nie pytałem ile, jeśli chciałby niedużo to chyba drugi raz sam bym się za to nie wziął :-) Dodatkowo 30 zł za klej - no ale zużyłem niewiele. I 2 wieczory pracy. 70 zł za Philipsy? To może być odpowiedź na Twoje problemy. Podobno oryginalnych nowych żarników nie ma w tej cenie. Ewentualnie tzw. stockowe czyli takie które zalegają w magazynach i kończy się gwarancja producenta - gość w sklepie mówił że świecą sporo gorzej i mają o połowę krótszą żywotność. Myślę że nie miał powodu ściemniać bo sam miał takie w ofercie po 80 zł i uczciwie mówił jak jest. Wybrałem nowe za 125 ale tak sobie liczę że powinny starczyć na min. 5 lat. Zmierzę u siebie napięcie jakie dostaje przetwornica. Na moje oko powinno być takie jak aku czyli w okolicach 14V. Takie napięcie dostają halogenowe i wtedy najlepiej świecą, a przecież w instalacji elektrycznej chyba nie ma różnicy halogen czy ksenon, dopiero w samym reflektorze. Ale mogę się mylić, sprawdzę i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 6 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Dzięki serdeczne za gruntowną odpowiedź. Przekonałeś mnie, zamiast nowych reflektorów dam te stare do zregenerowania. Zobaczymy jaki będzie efekt. Jak będę już coś wiedział to napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 7 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Zenon daje mniejszą temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Co do klejenia z powrotem lamp to zastanawiałem się nad klejem termo topliwym (nrb już swojej nie rozklei) ale NEO stwierdził że mi się może w gorące dni rozpuścić, w sumie racja ale znalazłem taki http://www.bizea.com.pl/hotmelt/pdf/Kleje_KnotTec_BizeA06-12.pdf odporność na temperaturę 135 °C, zresztą można zrobić próbę w komorze silnika no ale trzeba poczekać do lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Myślisz że ten klej złapie? w specyfikacji piszą że to do drewna. Chociaż z drugiej strony w tym zakładzie co robiłem odbłyśnik gość klei klejem do szyb, a reflektory są plastikowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Nie wiem myślę porostu czym możnaskleić żeby można było potem rozkleić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Silikonem kleić. Cienka warstwa a potem dobrze docisnąc. Jak się sklei to oblecieć dookoła, żeby dobrze uszczelnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
efej1 Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 Ja to bym pokleił klejem konstrukcyjnym ,odporny na wszelkiego rodzaju okolicznosci ,no i elastyczny ,bardzo mocny ,reaktywowalem tuleje wycieraczek w micrze u małżonki ,2 lata temu i dale jest git ,tylko tubka 4 dychy ,le warto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2013 ale cały ambaras polega na tym by sie dało łatwo bez strat rozłożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 9 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2013 Wiecie skleić poxipolem to można łatwo,poźniej opitolic dookoła silikonem i gra muzyka ale jak napisał TOFU,trzeba to zrobić tak aby później mozna było to spowrotem rozmontować. Powiedz mi NRB jak rozklejałeś lampe? Samo odeszło czy używałeś jakiejś metody? Ja jak rozklejałem w golfie III szkło to z trudem odchodziło i musiałem nozykiem wycinać ale tam było łatwo bo szkło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Powiedz mi NRB jak rozklejałeś lampe? Samo odeszło czy używałeś jakiejś metody? Używałem piekarnika, 10 min na 75 stopni. Tylko ta ori spoina jest taka dziwna że bardziej zmiękła obudowa lampy niż ona. Potem trochę podważyłem nożem takim tępym do obiadu i ładnie odeszło. Tylko trzeba jednak uważać, bo plastik robi się tak miękki że w kilku miejscach nóż przeszedł mi na wylot. Krawędzie czarnej obudowy trochę się odkształciły i już nie wróciły nawet po ponownym rozgrzaniu, no ale wszystko uszczelniłem także nie ma to większego znaczenia. Skleiłem z powrotem klejem Soudal Fix All. Niektórzy z tego co wiem rozgrzewali znowu stary klej i wciskali bez żadnych dodatkowych spoiw, ale bałem się że będzie nieszczelnie. Jak na razie nie paruje więc chyba jest ok. Wydaje mi się że swojej lampy już nie rozkleję, ale nie znalazłem nic takiego co pod wpływem temperatury bezpiecznej dla samego reflektora rozejdzie się na tyle żeby można było jeszcze kiedyś rozkleić. Pewnie są dostępne takie środki, tylko nie wiem czy ich cena nie byłaby wyższa niż cała ta robota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
credens Opublikowano 16 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2014 Przetwornica Valeo używana na allegro 400 zł. Całkiem pogieło tych złomiarzy. Nic, tylko przy sprzedaży auta wymontować ksenony, zamontować zwykłe lampy, a ksenony na handel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) Trzeba być cierpliwym i szukać... znamy takich co za 200 całe lampy dobre kupili :-) albo na angliki z dźwigienką polować, czasem handlarz nie wie że da się przestawić. Edytowane 19 Marca 2014 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.