Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P10-P11]Sposoby na poprawienie świateł -opis instalacji opinie+ XENON


Guest Tofu
 Share

Recommended Posts

Witam jako że walczę ze światłami eksperymentuję z żarnikami xenonowymi i powiem tak faktycznie nie ma porównania do światła z żarówki

kupiłem taki zestaw za 100 zł co prawda barwa 6000k kelwinów wchodzi w biało niebieski kolor

klosze lamp poprzepalanie i odbarwione nie świeciło to lepiej od żółtych żarówek mimo że mam jakieś super białe lakierowane na niebiesko ,,

Ustawione dobrze nie oślepiały nikt mi nie zamrugał na długiej trasie zresztą mamy regulacje można je puszczać na dół na wszelki wypadek

 

Zestaw h1 xenon jest odpowiednikiem żarówki h1 wiec generalnie świeci tam gdzie potrzeba ...

 

Teraz do rzeczy :

 

Sposoby na poprawienie oświetlenia to :

KLOSZE LAMP

 

Wymiana kloszy

 

Z zamienników mamy DEPO TYC LUB DJ AUTO ? koszt od 100 zł

opinie raczej marne od wykonania po sposób świecenia

wynika to z tego że używka w oryginale świeci lepiej ,,,,

Valeo oryginał 400 zł

 

Regeneracja

z tego co pamietam koszt 200 zł

a głównie polega to na myciu i pomalowaniu wnętrza za rozebrany klosz do pomalowania koleś w firmie powiedział 100 zł jest to jakaś alternatywa do zamiennika

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

jeśli uda nam sie rozkleić nie jest to problem to myjemy szkło a przecieramy wnętrze jeśli nie mamy wypalonych miejsc przecieramy tylko i wystarczy

Jeśli klosz jest już zmatowiały i wypalone białe miejsca do (taniej regeneracji można użyć taśmy aluminiowej koszt 5zł ) wykonałem taki cały klosz muszę jeszcze go przetestować ,,,

następna sprawa to szkło ma mikro dziury i tu do polerki można użyć wodnych papierów granulacja od 1000 1500 2000 nawet grubszych na koniec używamy tlenku ceru mieszanka wody i proszku na szlifierkach wolno obrotowych ,

 

 

 

 

SPRAWA DRUGA

instalacja elektryczna

 

Tu niestety nissan sie nie postarał bo mamy cienkie kabelki idące w lampach spadki jakie odnotowałem po ponad 1.5 V w stosunku do aku a to lekko 10% słabsze światło !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dla nie wtajemniczonych to zasada prosta do żarówki ma iść 12 v + i masa - ale nie idzie to prosto z włącznika świateł bo by przepalało przełączniki tylko napięcie z przełącznika odpala obwód przekaźnika

 

http://pl.wikipedia....wiki/Przekaźnik

 

opis to 12 v + i - to odpalanie cewki przekaźnika nr 85 86

30 to zasilanie 87 to wyjście

 

Ja w wszystkich autach robię nowy układ na grubych kablach do żarówek

Zakup przekaźnika

zakup nowych grubych kabli 2.5 mm i grubszego na zasilanie przekaźnika można zastosować 1.5 mm bo i tak to będzie ze 3 razy grubsze od tego co mamy

wsuwki żeńskie do przekaznika 5 sz + męskie do połączeń

 

Nowy układ elektryczny świateł będzie sie składał z

przeciągnięcia nowej masy do kloszy prosto z aku wiec montujemy się do klemy z kablem można tu użyć tz kabel oczko z otworkiem na śrubę i to przykręcamy idący kabel od klemy - rozprowadzamy do jednego klosza i do drugiego i możemy przy okazji zasilić przekaźnik '85' pin

do klemy + sowej podpinamy sie tak samo i idziemy z zasilaniem tylko do przekaźnika który umieszczę blisko aku do skrzyneczki bezpiecznikowej

zasilamy pin nr 30 potem odnajdujemy kabelek fabryczny zasilający światła i zniego zasilimy pin przekaźnika 86

 

z Przekaźnika mamy 2 wyjścia 87 lub 87a i z tąd jedziemy już do żarówek

 

Foto story będzie jutro + to że wtyczki się nie kopciły jak i mocniejsze światła bo na nowym obwodzie nie ma spadków napięcia

 

 

 

 

w P10 układ jest prosty bo mamy kostkę h4 do której łatwo z zewnątrz wejść z nowym kablem lub po prostu nową kostką lub do tego h3 na długie

W P11 mamy klosz posiadający 2 żarówki h1 długie i krótkie

 

i tu wejdziemy nowym grubym kablem przez plastikowy dekielek żarówka h1 ma chyba jeszcze nie sprawdzałem taki rozmiar by standartowa wsuwka nam weszła

 

 

CZYSZCZENIE KLOSZA

 

 

Wykonałem wczoraj przy użyciu opalarki ogrzewany krawędź klosza wcześniej wyjmujemy żarówki itp ,,, klosz zdemontowany

i podważamy delikatnie masa uszczelniająca z twardej robi się jak guma do żucia i ściągamy szkło

 

myjemy szkło i ew odbłyśnik

u mnie 97 rok mycię odbłyśnika pomijając części gdzie już wystawał kremowy plastik skończyło się zle bo zeszła reszta farby !!!

ewidentnie prze jarane z białym kloszem już było kiepsko wiec prysłem go chromem ze spreja i świecić świeci ale marnie i na żółto operacje taką przeżyłem bo jutro powinienem mieć utrafiony nowy klosz valeo ,,

ale warstwa brudu też nie pomaga w środku wiec warto to zrobić i wymyć

 

składanie odbyło sie tak samo podgrzałem obwód z resztą tej gumy rozprowadziłem ją do okola i wsadziłem szkło zapomniałem że są jeszcze zapinki ale to widać ..

 

 

 

XENONY .

 

Zestaw który kupiłem jest P&P

montaż jest wsumie prosty wtyczki pasują zasilanie biedzimy odpinając wtyczkę z klosza + jak i - podłączając do kabli idących przy żarniku prąd idzie do przetwornicy i wraca do żarnika w innych kloszach wierci się otwór 2 cm może mniejszy dzięki czemu przepychamy te kable z żarnikiem w P11 wystarczy wywiercić w plastikowym dekielku

Montaż jest prosty efekty fajne natomiast z legalnością trudno powiedzieć z materiałów do jakich się dokopałem wynika że nie można montować bo klosz halogenowy ma homologacje na żarówkę halogenową a nie na żarnik

 

testy jakiejś redakcji wykazały że jakby te zestawy xenonowe były dokładniej wykonane miały ogniskową dokładnie tam gdzie jest ogniskowa w żarówce halogenowej powinno to świecić idealnie ..

 

Pomijając fakty legalności i kwesti oślepiania innych kierowców Każdy montuje na swoją odpowiedzialność !!!!!!!!!!!!!!!

Choć z oślepianiem w przypadku naszych lamp H1 jest nikłe prawdopodobieństwo bo mamy kierunkowo zbudowany reflektor i dodatkowo kielich zasłaniający dolną cześć żarówki wiec nic złego nie zrobimy ,,,,

 

rozważmy plusy i minusy takiego zestawu

-kwestia legalności ??? różnie piszą bo sprzedawcy wspominają tylko o konieczności montażu spryskiwaczy

-żarnik odpala i rozgrzewa sie pare sekund (zastosowanie na długie lampy jeśt średnim pomysłem choć jadąć cały czas na długich wyłączanąc na mijane auta świeci dobrze ciepły odpala od razu )

-tanie zestawy lubią padać lub ja trafiłem na wadliwy lub to kwestia mojej przejaranej instalacji

\

+żarnik pobiera tylko 35W prądu wydzielając mniej ciepła do lampy przez co je oszczędza

+generuje 2x do 3x wiecej światła

+widoczność lepsza dzieki możliwości doboru kolorów

+żarniki są dużo trwalsze od żar halogenowej

 

Dobór koloru mamy tak 4300 5000 6000 8000 10000 12000

przy czym ja bym brał pod uwagę tylko 4300 5000 mam 6000 swieci ładnym bialutkim światłem z poblasiem na niebiesko i takie bym zostawił ale zważając kwestie problemów kupię 4300 4500 5000 K by były zbliżone do koloru żarówki halogenowej reszta to już masakra od niebieskiego do fioletowego ,,

 

i wykonam testy czy faktycznie oślepia czy nie ,,,,

 

Pozdrawiam mam nadzieje że komuś to sie przyda

zaraz idę lutowac obwód do przekaźnika

Link to comment
Share on other sites

Z tą instalacją to dobry sposób, tylko czy dobrze zrozumiałem od przekaźnika ciągniemy "+" do lampy jednej a potem drugiej, czy nie lepiej od przekaźnika pociągnąć dwa przewody "+" osobno do każdej lampy unikając w ten sposób spadku napięcia ?

Link to comment
Share on other sites

Jak w temacie, siedziałem sobie troszke na allegro znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zestaw-h7-h1-h4-super-slim-hid-xenon-cyfrowy-gw12-i2609465715.html

jest to zestaw którym przerabia się zwykłe lampy na xenony i można wybrać moc świecenia itd. Z opisu wynika że zestaw pasuje do mojej kochanej primerki. i tutaj rodzi się pytenie.

Czy w ogóle jest sens się w to bawić?? Czy przypadkiem nie zniszcze kloszy lamp?? jeśli nie to jaką moc wybrać żeby nie zniszczyć oryginalnych kloszy nissana :nissan2: . Doradcie bo jakby nie patrzeć 220zł piechotą nie chodzi

z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli temat nie w tym dziale ;)

Link to comment
Share on other sites

właśnie wróciłem z montażu wiem że niedziela ale to dla ducha i dla siebie wiec nie praca przekażnik ma 2 wyjścia i dwa osobne kanały na każdą żarówkę a przekaźnik montuje koło aku wiec prawa strona jest długa natomiast prawa krótka

 

dzisiejsze pomiary na wyłączonym silniku 12,3 V aku 11,20 na żarówce lipa po montażu aku spadło do 11,89 i tyle samo na żarówkach

Link to comment
Share on other sites

na pewno nie zniszczysz lamp to raz mniejsza moc i nie dobiera sie mocy tylko kolor 4300 jak normalna żarówka do5000 k białe 6000 białe z niebieskim potem niebieski różowy fioletowy ...zzobacz na mój temat wyjaśni ci chyba wszystko a zestaw mam za 100 zł

Link to comment
Share on other sites

na pewno nie zniszczysz lamp to raz mniejsza moc i nie dobiera sie mocy tylko kolor 4300 jak normalna żarówka do5000 k białe 6000 białe z niebieskim potem niebieski różowy fioletowy ...zzobacz na mój temat wyjaśni ci chyba wszystko a zestaw mam za 100 zł

a co byś mógł powiedzieć na temat tego zestawu który wstawiłem??

i jeśli byś mogł mi podesłać ten bądź zbliżony do twojego

mnie chyba by najbardziej interesowała barwa 6000 z tą niebieską poświatą

Link to comment
Share on other sites

mam dokładnie te same żarniki i takie duże przetwornice zestaw kupiłem za 100 zł

jaki że z legalnością jest nie wiadomo to idz w stronę 4300 do 5000

zaraz ci podlinkuję zestaw ,,,a dziś na przekażnikach xenony mam na długie światła założone nic nie mruga wiec zestaw jest ok ,,już szukam linka

 

http://allegro.pl/xenon-xenony-h1-h3-h4-h7-h9-h11-h13-hb3-hb4-cyfrow-i2605985799.html

Link to comment
Share on other sites

mam dokładnie te same żarniki i takie duże przetwornice zestaw kupiłem za 100 zł

jaki że z legalnością jest nie wiadomo to idz w stronę 4300 do 5000

zaraz ci podlinkuję zestaw ,,,a dziś na przekażnikach xenony mam na długie światła założone nic nie mruga wiec zestaw jest ok ,,już szukam linka

 

http://allegro.pl/xe...2605985799.html

jeśli chodzi o legalność to wiem że ksenony jak są oryginalne to muszą mieć spryskiwacze i przypadkiem trafiłem na coś takiego jak myślisz dało by rade?? http://moto.allegro.pl/spryskiwacze-lamp-reflektorow-ksenon-xenon-gdynia-i2574435165.html

Link to comment
Share on other sites

w poprzednij MX6 zamontowałem sobie takie xenony o barwie 4300k - porównanie jakoście siwecenia i widocznosci w porównaniu z zarówkami halogenowymi nie do porównania.

Warunkiem jaki sobie postawiłem (bez montażu spryskiwaczy i automatycznego poziomowania) było to ze lapma musiała byc wyposażona w soczewke. Na zwykłym kloszu niestety oślepia ponieważ świeci wtedy cały klosz, soczewka bardziej skupia.

Oślepiac nie oślepiałem poniewaz i tak miałem ustawione najniżej jak sie dało ale doświetlenie pobocza i widocznośc wedlug mnie warta tej "legalnosci". W przypadku kontroli i przegladów woziłem zwykłe zarowki. Zamiana 5 min na ori zestaw

Link to comment
Share on other sites

robią tak że szlifują i polerują szkło wewnątrz i wkładają soczewkę

"łobuzy" później oślepiaja ;P

Link to comment
Share on other sites

Ludzie weźcie się ogarnijcie z tymi HID'ami. Reflektor jest projektowany pod konkretną żarówkę. Wsadzenie jakiejkolwiek innej żarówki np. typu HID powoduje to, że się oślepia ludzi jadących z przeciwnej strony. I nie pomoże najdokładniejsze ustawienie świateł. Tu chodzi o rozchodzenie się światła.

 

Regeneracja lamp jak najbardziej za.

W procesie regeneracji jest czyszczone nie tylko szkło, ale również na nowo jest napylana warstwa odbłyśnika. Koszt regeneracji obu lamp to jakieś 250zł. Wysyła się obie lampy. Firma sama sobie je rozkleja i robi co trzeba.

Link to comment
Share on other sites

Masz troche racji ale ja widziałem testy właśnie takiego xenonu w normalnej lampie to raz dlatego bardziej sie zastanawiam nad przebudowaniem lampy na lampę z soczewką

u w tym momęcie masz dokładnie to samo bo światło Ci wychodzi tylko przez soczewkę

 

a znalazłem na ebau fajne lampy pod xenon do P11 ale koszt to 100 $ 9i 100$ wysyłka ,,,wiec nie tak tanio ,,,

 

dlatego ja używam narazie na długich macie tu porównanie 2 fotki

xxxx2.jpg

 

 

i xenon na długich

xxxx1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Masz troche racji ale ja widziałem testy właśnie takiego xenonu w normalnej lampie to raz dlatego bardziej sie zastanawiam nad przebudowaniem lampy na lampę z soczewką

u w tym momęcie masz dokładnie to samo bo światło Ci wychodzi tylko przez soczewkę

 

a znalazłem na ebau fajne lampy pod xenon do P11 ale koszt to 100 $ 9i 100$ wysyłka ,,,wiec nie tak tanio ,,,

 

dlatego ja używam narazie na długich macie tu porównanie 2 fotki

xxxx2.jpg

 

 

i xenon na długich

xxxx1.jpg

ale dało by rade na mijania normalnie założyć?? I ja to chciałbym wiedzieć gdzie te przetwornice upchnołeś

Edited by Marpop
Link to comment
Share on other sites

Masz troche racji ale ja widziałem testy właśnie takiego xenonu w normalnej lampie to raz dlatego bardziej sie zastanawiam nad przebudowaniem lampy na lampę z soczewką

u w tym momęcie masz dokładnie to samo bo światło Ci wychodzi tylko przez soczewkę

 

a znalazłem na ebau fajne lampy pod xenon do P11 ale koszt to 100 $ 9i 100$ wysyłka ,,,wiec nie tak tanio ,,,

 

dlatego ja używam narazie na długich macie tu porównanie 2 fotki

xxxx2.jpg

 

 

i xenon na długich

xxxx1.jpg

no świeci bardzo jasno tylko fajnie jak by fotki były zrobione od strony kierowcy :)

Link to comment
Share on other sites

Tylko należy wiąć pod uwagę jeszcze to, że coraz więcej diagnostów czepia się za nieprzepisowe światła i nie podbija dowodu - I BARDZO SŁUSZNIE. Policja też zabiera dowowy rejestracyjne za takie światła.

 

Tofu w ten sposób bardzo szybko sobie zniszczysz odbłysniki. podobnie można sobie zniszczyć montując żarówki o większej mocy.

Link to comment
Share on other sites

W przypadku dorabiania dodatkowej instalacji konieczne jest zastosowanie bezpieczników! Najlepiej przed przekaźnikami. W razie zwarcia, bez bezpieczników możesz spodziewać się ładnego pożaru.

Jedynymi urządzeniami podłączonymi bez bezpieczników w samochodzie jest alternator i rozrusznik. I lepiej żeby tak zostało.

 

W kwestii legalności, sprawa jest postawiona jasno. Albo lampa jest przystosowana do halogenu albo do xenonu. Nie ma unwersalnych. Na drodze przyjdzie czepialski i pozamiatane. Sugeruję zostać przy oryginale. Warto stosować żarówki o zwiększonym świetle. W starej Carinie stosowałem przez chwilę H4 100/90W. Świci niebo lepiej, ale to żarówka offroad czyli jak xenon nieprawidłowa, dodatkowo cierpi instalacja, a dokładnie wtyk żarówki, i niszczy się klosz od temperatury. Koledze w corsie taka żarówka wpadła do lampy, bo stopiła mocowanie.

Link to comment
Share on other sites

Ludzie weźcie się ogarnijcie z tymi HID'ami. Reflektor jest projektowany pod konkretną żarówkę. Wsadzenie jakiejkolwiek innej żarówki np. typu HID powoduje to, że się oślepia ludzi jadących z przeciwnej strony. I nie pomoże najdokładniejsze ustawienie świateł. Tu chodzi o rozchodzenie się światła.

 

Regeneracja lamp jak najbardziej za.

W procesie regeneracji jest czyszczone nie tylko szkło, ale również na nowo jest napylana warstwa odbłyśnika. Koszt regeneracji obu lamp to jakieś 250zł. Wysyła się obie lampy. Firma sama sobie je rozkleja i robi co trzeba.

Zgadzam sie z tobą. Jednak na soczewkach nawet najnizej w ziemie ustawione daja o niebo lepsza widoczność (w MX-ie nawet długie gorzej świeciły - długie na normalnych zarówkach). Soczewka jednak nie oślepia tak jak klosz ze zdjęć Tofu. Xenony bez soczewki to przyznam że przegięcie

Link to comment
Share on other sites

Tylko weźmy jeszcze jedno pod uwagę. Są reflektory soczewkowe, w których źródłem światła jest klasyczna żarówka H1 oraz reflektory soczewkowe, w których źródłem światła jest lampa wyładowcza np. DS1 czy DS2. W przypadku tych pierwszych urządzenia czyszczące oraz samopoziomowanie z tego co wiem nie jest wymagane. W przypadku tych drugich jest to już obowiązkowe.

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko "na ochłodę" że oprócz utraty dowodu można jeszcze przygarnąć do 500zł mandatu. To skutecznie zmobilizowało mnie do zamontowania z powrotem zwykłych H1

Link to comment
Share on other sites

Z tym oślepianiem pseudoksenonami to jeszcze pół biedy jak jest ładna pogoda w nocy. Tragedia robi się w momencie, kiedy zaczyna padać deszcz.

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej macie racje. Zaciekawiłeś mnie jednym Janusz_lublin - z tego co kojarze to przy montażu jakichkolwiek xenonów poziomowanie i spryskiwacze są wymagane...

z tego co piszesz jesli w MX-ie mialem H1 i soczewki to mogłem spokojnie jezdzic?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli miałeś oryginalne - bez modyfikacji to mogłeś jeździć bez problemu. Mazda 323F też ma soczewki i nie ma ani spryskiwaczy ani autopoziomowania. To samo Audi A3. Wymóg samopoziomowania i urządzeń czyszczących pojawił się chyba w 2000r. Zauważ, że primera P11.144 pomimo soczewek i żarówek H1 nie ma spryskiwaczy na lampy. Nowsze P11.144 już z ksenonem mam spryskiwacze na lampy i samopoziomowanie.

Wadą soczewki jest to, że po pewnym czasie ciemnieje i wtedy zaczynają się problemy z odpowiednim skupianiem wiązki. W takim wypadku pozostaje tylko regeneracja.

W klasycznych lampach też następuje proces starzeniowy odbłyśnika - matowieje. Regeneracja reflektora daje znakomite efekty. Przerabiałem temat u siebie w P10. Lampy po regeneracji świeciły jak nówki. Teraz zastanawiam się nad zrobieniem tego samego w P11. Halogeny już mam zregenerowane i efekt jest powalający.

Edited by Janusz_lublin
Link to comment
Share on other sites

PO PIERWSZE PRIMO nie chciałem tematu sprowadzać do legalności bo też kopałem w tematach o tym mówiącym i nikogo nie zachęcam do tego by montować

 

Po drugie pobór mocy jak i wydzielanie z xenonu jest mniejsze i nie ma co sie z tym kłócić lampy nie zabije na pewno

 

żarówka 100 W firmy worek pobiera jedynie 70W energi wiem bo mierzyłem

 

ja zamontowałem xenon na długich bo długich się tak często nie używa a jak sie używa to i tak sie oślepia autka z przeciwka !!!

 

i dla tego by uzykać jak najbardziej prawidłowe światło przerabia się klosz na soczewkowy i wtedy uzyskujemy to co w oryginale

 

 

A pozatym ja nikogo nie namawiam na instalowanie to podstawa .....mówiłem że doświadczalnie kupiłem taki zestaw zobaczyć jak to wygląda ,,,

 

http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oswietlenie.html

Link to comment
Share on other sites

Janusz_lublin >Sprostuje Ci 2 tematy.1. W p11 w lampach DC(dostosowane do xenon) nie stety ale nie ma i nie bylo poziomowania! Są tylko myjki ciśnieniowe! Więc tu powstaje małe zawirowanie w stosunku do przepisów. 2. To koszt regeneracji. Pokaż mi firmę która robi 2lampy za 250?(robią chyba chromem ze spray w stodole!)Ja mam własnie ten temat do przerobienia. I koszt najmniej to 200za szt. po znajomosci.

P.s. Też miałem taki pomysł na HID, po sugesti na stacji diagnostyki(myjki mam). Chodź mam takie możliwości wykonania maskowania i oznakowania że tylko zaglądając bezpośrednio do komory żarówki był by ktoś w stanie powiedzieć że to lewizna. Ja odpuściłem sobie, wolę regeneracje. Po niej mają wystarczająco dobre światło. A jak ktoś choruje na tzw"kurzą ślepotę" to i HID nie pomoże!

p.s.2Soczewkowcy no to jeszcze ujdą.,jest na tyle skupione światło+ustawienie. . A tym co zakładają do reflektorów refleksyjnych ala xenony, to nakazał bym tłuczenie reflekorów i 2000mandatu.

DEBILE!

P.s. A co po nie którzy oślepią i zwykłymi. Wali im prawie w niebo, na trasie ostatnio uciekałem przed takim. Siadł mi na D...że nic nie widziałem we wstecznym i bocznym lusterku.

Edited by NEO NFS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...