Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 PB Wysokie obroty + wysokie spalanie


Skomand
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w mojej Almerze zauważyłem niepokojące objawy obroty biegu jałowego są zbyt wysokie, na rozgrzanym silniku wahają się pomiędzy 1000-1100, dodatkowo spalanie benzyny jak i gazu jest duze(gaz 12l/100km jazdy mieszanej z lekką nogą przy jezdzie na benzynie do 30'C przy ktorych auto przelacza sie na gaz). Ostatnio na przegladzie gazu gazownik rownież stwierdzil ze obroty są za wysokie. No i odczyt z sondy lambda na biegu jalowym w górnym zakresie nie przekraczał 0.75. Czy ktoś ma jakieś sugestie co może być nie tak co należałoby sprawdzić? Z góry dziękuję za sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co zrobiłeś w aucie aby wyeliminować to spalanie, gdzie szukałeś odpowiedzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jak do tej pory filtr powietrza i świece oraz zostały wyczyszczone zaciski hamulcowe gdyż jeden hamulec z przodu delikatnie trzymał(nie przyniosło to dużej poprawy spalania)

W Planach mam zakup Elma do kontrolowania parametrów pracy silnika i sprawdzania ewentualnych błędów

Edytowane przez Skomand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nrb czy te czynności jako laik mogę wykonać samodzielnie nic nie psując?

 

Adaptację z pedałem gazu potrafię wykonać wg opisu na forum, chodzi mi o czyszczenie przepustnicy i przeplywki, ew jakie środki do czyszczenia stosowac i jakie srodki ostroznosci zachowac zeby nic nie uszkodzic(czego pod żadnym pozorem mam nie ruszac )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie zrobisz to sam. Zacznij od nauki wolnych obrotów bo może nie trzeba będzie robić nic więcej. Instrukcja:

 

1. Zapłon na ON i poczekaj przynajmniej 1s.

2. Zapłon na OFF i poczekaj przynajmniej 10s.

3. Odpal silnik i zaczekaj aż nagrzeje się do normalnej temperatury pracy.

4. Zapłon na OFF i poczekaj przynajmniej 9s.

5. Odpal silnik i zaczekaj przynajmniej 28s.

6. Odepnij wtyczkę TPS i podłącz ją ponownie w ciągu 5s (to bardzo ważne żeby nie później niż po 5s).

7. Zaczekaj 20s - obroty powinny się ustabilizować.

 

Gdzie jest wtyczka TPS? to ta brązowa:

 

post-51470-0-92859900-1361893901_thumb.jpg

 

możesz też mieć tylko jedną to wtedy nie ma problemu.

 

Jeśli to nie pomoże, czyszczenie przepustnicy. Zdejmujesz rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy, odpinasz linkę gazu. Musisz też odpiąć węże doprowadzające płyn chłodniczy, to te dwa obcięte na dole na zdjęciu. Wyleci trochę płynu ale nie przejmuj się. Teraz odkręcasz 4 śruby mocujące przepustnicę do kolektora i masz przepustnicę w ręku. Nie kręć żadnymi śrubkami przy niej, nic nie przestawiaj, tylko dokładnie wymyj benzyną, ropą, denaturatem albo innym rozpuszczalnikiem. Zwróć uwagę czy w pozycji zamkniętej (czyli tak jak normalnie ją trzymasz w ręce nie naciskając dźwigienki gazu) nie ma prześwitu w dolocie - spójrz pod światło. Jeśli jest no to wtedy musisz wyregulować tą śrubką:

 

post-51470-0-29742500-1361894419_thumb.jpg

 

ale upewnij się na 100% czy prześwit na pewno jest bo jak rozregulujesz tę śrubkę to potem ciężko powrócić, a sama z siebie Ci się nie przestawiła. Ustawia się tak żeby nie było prześwitu i jednocześnie żeby przepustnica się nie zacinała, żeby nie było oporu przy naciskaniu dźwigienki. Jak wszystko umyjesz to składasz do kupy.

 

Dalej czyszczenie przepływki. Znajduje się ona na za filtrem powietrza i wygląda tak:

 

post-51470-0-85631400-1361894649_thumb.jpg

 

najlepiej odkręcić te zaznaczone śrubki, jak nie masz torxa z dziurką to można kombinerkami. Jak nie dasz rady to wykręć cały z obudową i tak umyj, ale będziesz musiał wyrwać siatkę zabezpieczającą co nie jest łatwe i potem bez tej siatki może się łatwiej uszkodzić. Ja myłem benzyną ekstrakcyjną ale niektórzy twierdzą ze nie wolno, że się niszczy - u mnie nie było negatywnych efektów. Są w każdym razie specjalne środki do tego na allegro i w sklepach. Tutaj musisz być bardzo ostrożny żeby tego nie zepsuć. Najważniejszym elementem przepływki jest cienki platynowy drucik który właśnie trzeba umyć a niezwykle łatwo go przerwać. Jak zepsujesz to tylko nowy przpeływomierz. Ja już myłem kilka razy (w nissanie i innych autach) i nigdy nie zepsułem, więc się da. Użyj bardzo delikatnego pędzelka z prawdziwego włosia. Jak już umyjesz składasz do kupy i robisz od nowa adaptację wolnych obrotów wg instrukcji bo na pewno będą sporo za wysokie.

 

Jak i to nie pomoże to trzeba zmierzyć wartości TPS i przepływomierza... ale to już temat na kolejny post, daj najpierw znać czy powyższe pomogło.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok do weekendu postaram się podziałać w tym temacie dam znac jakie rezultaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie zrobisz to sam. Zacznij od nauki wolnych obrotów bo może nie trzeba będzie robić nic więcej. Instrukcja:

 

1. Zapłon na ON i poczekaj przynajmniej 1s.

2. Zapłon na OFF i poczekaj przynajmniej 10s.

3. Odpal silnik i zaczekaj aż nagrzeje się do normalnej temperatury pracy.

4. Zapłon na OFF i poczekaj przynajmniej 9s.

5. Odpal silnik i zaczekaj przynajmniej 28s.

6. Odepnij wtyczkę TPS i podłącz ją ponownie w ciągu 5s (to bardzo ważne żeby nie później niż po 5s).

7. Zaczekaj 20s - obroty powinny się ustabilizować.

 

Gdzie jest wtyczka TPS? to ta brązowa:

 

post-51470-0-92859900-1361893901_thumb.jpg

 

możesz też mieć tylko jedną to wtedy nie ma problemu.

 

Jeśli to nie pomoże, czyszczenie przepustnicy. Zdejmujesz rurę doprowadzającą powietrze do przepustnicy, odpinasz linkę gazu. Musisz też odpiąć węże doprowadzające płyn chłodniczy, to te dwa obcięte na dole na zdjęciu. Wyleci trochę płynu ale nie przejmuj się. Teraz odkręcasz 4 śruby mocujące przepustnicę do kolektora i masz przepustnicę w ręku. Nie kręć żadnymi śrubkami przy niej, nic nie przestawiaj, tylko dokładnie wymyj benzyną, ropą, denaturatem albo innym rozpuszczalnikiem. Zwróć uwagę czy w pozycji zamkniętej (czyli tak jak normalnie ją trzymasz w ręce nie naciskając dźwigienki gazu) nie ma prześwitu w dolocie - spójrz pod światło. Jeśli jest no to wtedy musisz wyregulować tą śrubką:

 

post-51470-0-29742500-1361894419_thumb.jpg

 

ale upewnij się na 100% czy prześwit na pewno jest bo jak rozregulujesz tę śrubkę to potem ciężko powrócić, a sama z siebie Ci się nie przestawiła. Ustawia się tak żeby nie było prześwitu i jednocześnie żeby przepustnica się nie zacinała, żeby nie było oporu przy naciskaniu dźwigienki. Jak wszystko umyjesz to składasz do kupy.

 

Dalej czyszczenie przepływki. Znajduje się ona na za filtrem powietrza i wygląda tak:

 

post-51470-0-85631400-1361894649_thumb.jpg

 

najlepiej odkręcić te zaznaczone śrubki, jak nie masz torxa z dziurką to można kombinerkami. Jak nie dasz rady to wykręć cały z obudową i tak umyj, ale będziesz musiał wyrwać siatkę zabezpieczającą co nie jest łatwe i potem bez tej siatki może się łatwiej uszkodzić. Ja myłem benzyną ekstrakcyjną ale niektórzy twierdzą ze nie wolno, że się niszczy - u mnie nie było negatywnych efektów. Są w każdym razie specjalne środki do tego na allegro i w sklepach. Tutaj musisz być bardzo ostrożny żeby tego nie zepsuć. Najważniejszym elementem przepływki jest cienki platynowy drucik który właśnie trzeba umyć a niezwykle łatwo go przerwać. Jak zepsujesz to tylko nowy przpeływomierz. Ja już myłem kilka razy (w nissanie i innych autach) i nigdy nie zepsułem, więc się da. Użyj bardzo delikatnego pędzelka z prawdziwego włosia. Jak już umyjesz składasz do kupy i robisz od nowa adaptację wolnych obrotów wg instrukcji bo na pewno będą sporo za wysokie.

 

Jak i to nie pomoże to trzeba zmierzyć wartości TPS i przepływomierza... ale to już temat na kolejny post, daj najpierw znać czy powyższe pomogło.

Przykleić by to należało do jakiegoś FAQ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem w internecie jeszcze taka instrukcję adaptacji TPS

 

W n16 wykonuje się ją tak:

-rozgrzewasz silnik do normalnej temp, wyłączasz wszystkie odbiorniki prądu

-gasisz auto i czekasz 10 sek.

-włączasz zapłon i odczekujesz 3-4 sekundy

-pięć razy wciskasz do oporu i puszczasz pedał gazu

-czekasz 7 sek

-wciskasz pedał gazu i trzymasz tak 20sek

-potem puszczasz go i odpalasz auto nie cofając kluczyka na OFF przed rozruchem

-TPS się "zeruje" i przez ok 20sek ustawiają się obroty a ty nie dotykasz niczego

 

 

Jeszcze ktoś pisał o odłączeniu klemy akumulatora na 24h... Który sposób jest sprawdzony i skuteczny w n16 po lifcie

 

P.s nrb po wykonaniu adaptacji wg Twojego sposobu czyli http://imageshack.us/photo/my-images/88/procedura2.jpg/ wywaliło mi kilka błędów i zaświecił się check:

P0221 - czujnik 1 i 2 polożenia przepustnicy - sygnał poza zakresem

P0223 i P1224 - czujnik 1 położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

P1122 - silniczek przepustnicy - sygnał poza zakresem

Edytowane przez Skomand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skomand skąd wziąłeś te kody? w serwisówce nie mogę ich znaleźć. Ale jeśli komp mówi o złych wartościach TPS to trzeba go po prostu wyregulować. Odkręcasz 2 śrubki utrzymujące TPS w swojej pozycji, i wtedy możesz nim obracać. Na zagrzanym silniku wpinasz miernik w skrajne przewody brązowej wtyczki i odczytujesz napięcie. Na jałowym powinno być 0,15 - 0,85V. Przy w pełni otwartej przepustnicy 3,5 - 4,7V.

Zwróć uwagę czy taki dzyndzel który jest odpowiedzialny za "ssanie" chowa się po zagrzaniu silnika. Chodzi o ten element:

 

post-51470-0-21714500-1362047191_thumb.jpg

 

na zimnym silniku ten tłoczek jest wysunięty i podwyższa wolne obroty. Jak silnik się zagrzeje, on się chowa i przepustnica całkiem się zamyka. Jeśli jest dziurka w wężyku który dochodzi do tego grzybka to tłoczek będzie cały czas wysunięty i obroty nigdy nie spadną, także zwróć na niego uwagę. Jeśli po zagrzaniu tłoczek nie schowa Ci się całkiem do dla potrzeb ustawiania TPS możesz go przytrzymać w pozycji schowanej wkrętakiem albo ustami zassać wężyk po odpięciu drugiego końca z kolektora i zatkaniu tam palcem. Ale powinien się schować, chyba że będziesz ustawiał na zimnym (w sumie też można).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody odczytałem za pomocą ELM 327 z programu Torque Pro (to na tel komórkowy)

 

Znalazłem na forum komuś przy próbie adaptacji przepustnicy te same błędy wyskoczyly

http://imageshack.us...837/bledyb.jpg/

temat: http://forum.nissank...nica-po-lifcie/

 

U mnie ta wtyczka też jest zielona nie brązowa http://imageshack.us...epustnicav.jpg/

Edytowane przez Skomand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie ten program jakoś inaczej odczytuje kody wysyłane z naszych komputerów. Na przykład w naszych silnikach nie ma niczego takiego jak "silniczek przepustnicy" dlatego zdziwiły mnie te kody. Spróbuj odczytać metodą na zworkę to będzie lepiej odpowiadało rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...