Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj na dłuższej trasie znowu miałem problem z klimatyzacją. Nawet przy ustawionych 16 stopniach mocno grzała i to pomimo -2 na dworze i jeździe przez przeszło 1,5 godziny. Dopiero ustawienie low powodowało, że w aucie zaczęło wiać chłodem. Cóż, w przyszłym tygodniu planowany przegląd 3000 (choć na liczniku bliżej już 4k) i czas zgłosić i tą usterkę znaną z QQ.

 

Póki co z autka i tak jestem mega zadowolony :)

 

Co do felg 19" - ja na nie założyłem zimówki i cieszę się nadal z pięknego wyglądu Iksa z tym wzorem felg :) (choć opony trochę zabolały ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw temperaturę jaka ci pasuje w trybie auto.

Oczywiście, że tak robiłem - zresztą to nie pierwszy mój samochód z automatyczną klimatyzacją. Niestety - 16 stopni i z nawiewów pomimo funkcji auto leciało ciągle ciepłe powietrze - dopiero ustawienie low włączało klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I m. in. dlatego z SUV-a zostało tylko "V". ;)

 

raczej sv

No, a z X-Trail'a zostalo samo X... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoświe, czy możliwe jest aktywawanie funkcji domykania centralnego zamka po ruszeniu samochodem (T32) ? W serwisie mi powiedzieli, że sięnei da i trochęnei chce mi się w to wierzyć... Nie staty nie mam instrukcji do tego samochodu...


Używam X-Traila od września albo listopada 2014, praktycznie tylko w mieście. Wersja najbogatsza ze skrzynią cvt, 7 mio osobowa, napęd tylko na przód niestety. Duża zaleta, że to służbowy samochód (prywatnie bym go chyba nie kupił...). Kupiony/używany nie jest w Polsce, wiec być może kopletacja jest inna - np ma spryskiwacze na reflektory (LED) - ktoś pisał tu na forum, że w Polsce nie wystepują; domyślam isę, że różnic może być więcej.

 

Niestety nie uważam tego samochodu za idealny... Poniżej kilka uwag.

 

Pozytywy:

- spore i praktyczne wnętrze, też dużo miejsca na tylnej kanapie (przydatne regulacja kanapy przód-tył i pochylania oparcia), sporo schowków

- dość ładny / atrakcyjny

- wygodne fotele

- kamerki i czujniki parkowania czasem bardzo pomagają (ale nie można im ufać w 100%)

- system tzw bezkluczykowy dobrze działa, choć guziczki na klamkach nie są zbyt wygodne

- praktyczny bagażnik i użyteczna część półki, którą możńa postawićjako przegrodę bagażnika

- fajny uchwyt (a w zasadzie zagłębienie) na kubek z podgrzewaniem / klimatyzowaniem

 

 

A wady:

- kiepska jakość obrazu z kamer

- nie można całkiem wyłączyć czujników parkowania, jak się wyłączy przyciskiem to same się uruchamiają (przy działaniu stop and start), co jest bardzo irytujące w korkach - czujniki cały czas piszczą

- brakuje podświetlania sterowania szyb i centralnego zamka

- jakoś plastików bardzo słaba jak na tą klasę auta, sporo elementów trzeszczy - tunel środkowy, elementy drzwi, dach (otwierany), kierownica trzeszczy przy krąceniu - ale tylko jak jest zimno, stuki spod foteli - jak by były niedokręcone

- elektronika zdecydowanie za często szwankuje - czujniki martwego pola widzą duchy i czujniki w zderzakach też, hamulec elektryczny czasem sam nie chce się zwolnić, nawigacja się zawiesza i się dość często myli (najczęstszy problem to że mapa dobrze pokazuje prawo a mówi w lewo), mapy dość słabe; czujnik świateł i system automatycznego wyłączania świateł drogowych dość kiepsko działa, automatyczne wycieraczki słabiej wyczuwają ilość deszczu/śniegu niż w innych samochodach

- strasznie głośny silnik i ma potworne wibracje, jak w traktorze (m.in. drgania pokrywy silnika, wkurzające drgania reflektorów widoczne po zmroku)

- osiągi raczej kiepskie, choć po dotarciu zdecydowanie się poprawiły, jak chce się wykorzystywać możliwości silnika to robi się potwornie głośno

- skrzynia CVT w miarę nieźle działa, ale przy ruszaniu reaguje z wyraźnym nieprzyjemnym i wręcz niebezpiecznym opóźnieniem
- braki w wyposażeniu, np brak indeksowania lusterka zewnętrznego przy cofaniu, bezsensowna blokada otwierania tylnych szyb (jak się zablokuje to pasażerowie z tył nie mogą otwierać/zamykać ale i przy okazji też kierowca nie może u siebie otwierać i zamykać tylnych okien!), indeksowane otwieranie szyby tylko kierowcy,brak domykania centralnego zamka przy ruszaniu! (serwis powiedział, że nie da się tego uruchomić), brak możliwości zamknięcia szyb po wyłączeniu stacyjki (nie mówię już o opcji z pilota), brak opcji składania lusterek razem z zamknięciem centralnego zamka, przydałaby się pamięć ustawień foteli (przy skórze i najbogatszym wyposażeniu tego nie ma)

- pokrywa bagażnika elektryczna strasznie wolno działa a jak się wyłączy elektrykę to ręcznie praktycznie nie da się jej używać - strasznie ciężko się otwiera/zamyka; brak możliwości zamknięcia pokrywy bagażnika z jednoczesnym zamknięciem centralnego zamka - jak się chce zamknąć to trzeba czekać aż bagażnik się zamknie i potem dopiero zamknąć centralny zamek; a poza tym żeby otworzyć bagażnik z wnętrza przyciskiem przy kierownicy to trzeba się całkiem zatrzymać i przestawić skrzynię na P co jest niewygodne przy kontrolach bagażnika przez ochronę jak się wjeżdża na teren hoteli czy centrów handlowych (w Polsce chyba tego zwyczaju jeszcze nie ma) (w wielu samochodach przy niedużej prędkości można otworzyć bagażnik przyciskiem z wewnątrz)

 

Czy wiecie moze gdzie zdobyć instrukcję w formie elektronicznej do tego samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Misiu Polarny.

Czytałem twój komentarz  chyba na Auto Centrum.pl 

Czytając obecny komentarz, odnoszę wrażenie że mówimy o dwóch różnych samochodach. Zwłaszcza jeśli chodzi o prace silnika. W prawdzie mam w manualu i mogę się mylić, ale wg mnie i moich znajomych (jak również osób testujących) silnik jest wyjątkowo cichy (jak również cały samochód). Nie wspomnę a barku jakichkolwiek wibracji itp. zjawiskach. Być może masz uszkodzony samochód (albo z przygodami skoro kupiłeś używany) a że jest to służbowy to nie wnikasz. Generalnie jestem przeciwnikiem automatów do diesli. Diesle są nisko obrotowe a automat zazwyczaj przełącza go na wyższych obrotach, przez co traci się przyjemność z jazdy samochodem z silnikiem mającym wysoki moment obrotowy, którego efekt jest najbardziej odczuwany poniżej 2000 obrotów. Co do plastików to poza boczkiem w prawych drzwiach (poprawili) nie mam żadnych uwag. Co do konsoli przy dźwigni zmiany biegów to cisza, a wręcz byłem zaskoczony jej skutecznym i stabilnym montażem. Przez chwile jeździłem nową Mazdą 6 i tam cała konsola przy dziwigni zmiany biegów po prostu się rusza. Co do czasoumilaczy bezpieczeństwa (pikacze) to od początku z nich zrezygnowałem więc nie będę się o nich wypowiadał. Ale to że żyją własnym życiem to się mogę zgodzić, ale problem nie dotyczy tylko Nissana, ale również Mazdy, czy Subaru. Co do osiągów, to samochód w manualu ( w automacie nie wiem) przebija 2.0 diesla Subaru Forestera oraz 2.D4D Toyoty RAV 4. W Tojocie nie jest lepiej po wstawieniu modułu mocy. W internecie są tabele z informacjami o osiągach z pomiaru a nie z katalogu producenta. X trail na 4 biegu z 60 do 100 ma 7.7 s  a Tojota ponad 10 s.

Wszyscy zgodnie powtarzają że 1.6 to mały silnik, ale to bzdura. Nie jest to samochód sportowy a raczej rodzinny i takie parametry są wystarczające może nie do sportowej jazdy ale do dynamicznej. Co do szczegółów typu kiedy otwiera się klapa, i czepianie się że trzeba zatrzymać samochód żeby ją otworzyć to jest trochę śmieszne, ale rozumiem że może ci to przeszkadzać . To że się lusterka nie składają i nie domykają szyby przy zamykaniu z pilota to fakt, który może irytować ale na pewno nie dyskwalifikować. Ja mam w swoim modelu normalne lampy (ACENTA) i mam spryskiwacze, więc nie wiem dlaczego ich nie ma wyższej wersji. Co do kamer, to ja swoje do regulowałem i jest dobrze (kontrast/jasność). Jutro wrzucę fotkę. Problem nie dotyczy samych kamer a kompresji obrazu w celu  wyświetlenia dzielonego obrazu. Nie widzieć czemu w wersji amerykańskiej jest możliwość ustawienia widoku z tylnej kamery na całym ekranie (a nie dzielony) i wygląda to całkiem inaczej, wręcz bardzo dobrze. Może będzie aktualizacja softu. Zobaczymy.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Strider.

Śmieszą mnie komentarze typu cytuje "Jeździłem tym silnikiem w Qashqai'u pierwszej generacji i już tam nawet mimo pewnie około 200kg niższej masy nie było szału"

Różnica między QQ 1. 6  a X-trailem to około 60 kg. Komentowanie samochodu na podstawie wrażeń z jazdy zupełnie innym samochodem pozostawiam bez komentarza.

Jednakże  dziwi mnie twój komentarz gdyż wszyscy komentujący QQ z silnikiem 1.6 wskazują na jego wysoką dynamikę. Jeździłem x-trailem T31 2.0 dci i wrażenia były inne do tych o których mówisz. Do 2000 obrotów samochodu nie ma, po wyżej zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno i do tego klekocze. Co do twierdzenia że za te pieniądze można kupić coś lepszego to pytam co. Ja za swój z 5 letnią gwarancją zapłaciłem 126 500 zł . Różnica  w stosunku do TECNY to brak szklanego dachu, pełnych ledów, skóry , oraz pakietu pikaczy (bezpieczeństwa).

Co do tojoty to już pisałem (dynamika żadna, jakość i wygląd wnętrza żenująca), Mazda ma bardzo dobry silnik diesla ale trzeba zostawić z tym wyposażeniem prawie 140 000 zł a sam samochód jest mały, ponury i nijaki. Outlander jest brzydki, wnętrze brzydkie, i przeglądy co 12 000 - 13 0000 km. Honda CRV z tym wyposażeniem była w granicach 130 000 zł z silnikiem 1.6 z napędem na jedną oś. Silnik słabszy od x-traila, wygląd dyskusyjny, i nie wygodne i krótkie siedziska / siedzenia wykonane z pękającej ekologicznej skóry (kpina). Widzę kolego że jesteś z Warszawy, ja z okolic więc zapraszam na jazdę próbną. Samochód mój ma już prawie 10 000 km więc można przyjąć że jest dotarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie o czym wy mówicie. 1.6 dCi w X'ie to porażka. Popieram Stridera. Zastosowanie takiej jednostki w Xie to krok w tył Nissana. Ratlox teraz masz 10tyś km. poczekaj aż będziesz miał 100tyś km. miejmy nadzieję że ten silnik dotrwa do tego przebiegu. Patrząc na parametry to praktycznie ten silnik bez turbiny ma bardzo ciężko aby ruszyć ten samochód. A praca turbiny non-stop skraca swoją żywotność. Zamysłem turbo w silnikach było wspomaganie ich pracy a nie robienie za głównego konia pociągowego. Niestety tendencja na rynku dąży właśnie to takiej pracy. To tak jakby ktoś do Patka z wagą prawie 2300kg włożył 2.0dCi, to byłaby jakaś masakra.

 

No ale coś musi się psuć aby serwisy miały z czegoś żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Strider.

Śmieszą mnie komentarze typu cytuje "Jeździłem tym silnikiem w Qashqai'u pierwszej generacji i już tam nawet mimo pewnie około 200kg niższej masy nie było szału"

Różnica między QQ 1. 6  a X-trailem to około 60 kg. Komentowanie samochodu na podstawie wrażeń z jazdy zupełnie innym samochodem pozostawiam bez komentarza.

Jednakże  dziwi mnie twój komentarz gdyż wszyscy komentujący QQ z silnikiem 1.6 wskazują na jego wysoką dynamikę. Jeździłem x-trailem T31 2.0 dci i wrażenia były inne do tych o których mówisz. Do 2000 obrotów samochodu nie ma, po wyżej zaczyna się robić nieprzyjemnie głośno i do tego klekocze. Co do twierdzenia że za te pieniądze można kupić coś lepszego to pytam co. Ja za swój z 5 letnią gwarancją zapłaciłem 126 500 zł . Różnica  w stosunku do TECNY to brak szklanego dachu, pełnych ledów, skóry , oraz pakietu pikaczy (bezpieczeństwa).

Co do tojoty to już pisałem (dynamika żadna, jakość i wygląd wnętrza żenująca), Mazda ma bardzo dobry silnik diesla ale trzeba zostawić z tym wyposażeniem prawie 140 000 zł a sam samochód jest mały, ponury i nijaki. Outlander jest brzydki, wnętrze brzydkie, i przeglądy co 12 000 - 13 0000 km. Honda CRV z tym wyposażeniem była w granicach 130 000 zł z silnikiem 1.6 z napędem na jedną oś. Silnik słabszy od x-traila, wygląd dyskusyjny, i nie wygodne i krótkie siedziska / siedzenia wykonane z pękającej ekologicznej skóry (kpina). Widzę kolego że jesteś z Warszawy, ja z okolic więc zapraszam na jazdę próbną. Samochód mój ma już prawie 10 000 km więc można przyjąć że jest dotarty.

 

Każdy ma prawo do własnego zdania. Mnie śmieszy to co piszesz odnośnie T31. Poczytaj test który zrobiłem z kolegą z T32 vs. T31 (niebawem kumpel od t32 zarejestruje się na forum i napisze coś więcej odnośnie wad, ale już teraz pluje sobie w twarz, ponieważ dealer oferował mu za 130 tys. nowego T31 LE, ale wziął T32). Nie wiem czy jeździłeś T31 jako posiadacz czy była to okazyjna przejażdżka niesprawnym T31, jeśli uprawiasz PJS to T31 nie ma do 2000 obrotów, wcale nie jest nieprzyjemnie i głośno powyżej i nie ma klekotu - podejrzewam, że ten którym jeździłeś miał problemy z wtryskami. Maksymalny moment w t32 jest przy 1750 o/m, t31 2000 o/m - to już jest inna charakterystyka. Skoro przeszkadza ci wyższy moment obrotowy w t31, a w t32 ci pasuje to wnioskuję, że jeździsz w większości po mieście i dlatego to czujesz, ale niebawem zobaczysz kontrolkę dpf. Waga obydwu podobna, ale t32 ma mniej koni. Ja zrezygnowałem z zakupu t32 bo go testowałem. Piszesz, że w tej cenie nie ma nic ciekawego, masz wersję ciut lepszą od podstawowej, po rabatach dealera za 30 tys. euro dostaniesz wersję Platinum Subaru Forestera 2.0D - i tu jest wybór silników i mocy w przeciwieństwie do jednej jedynej wersji silnikowej t32

 

I na koniec nie rozumiem twojego zdziwienia komantarzem Stridera odnośnie jazdy QQ z tym samym silnikiem co T32. Waga QQ, T31, T32 jest podobna (ciut cięższy jest t31) i skoro w podobnej wadze QQ z tym samym silnikiem nie był demonem dynamiki, to jak może być w podobnym wagowo T32?

 

Jako były użytkownik T30 2.2 dci 136 km, aktualny T31 2.0 dci 150 km i niedoszły nabywca T32 1.6 dci 130 km stwierdzam, że 150 km to jest absolutne minimum do samochodu tej wagi, optymalne byłoby 200 km

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma prawo do własnego zdania. Mnie śmieszy to co piszesz odnośnie T31. Poczytaj test który zrobiłem z kolegą z T32 vs. T31 (niebawem kumpel od t32 zarejestruje się na forum i napisze coś więcej odnośnie wad, ale już teraz pluje sobie w twarz, ponieważ dealer oferował mu za 130 tys. nowego T31 LE, ale wziął T32). Nie wiem czy jeździłeś T31 jako posiadacz czy była to okazyjna przejażdżka niesprawnym T31, jeśli uprawiasz PJS to T31 nie ma do 2000 obrotów, wcale nie jest nieprzyjemnie i głośno powyżej i nie ma klekotu - podejrzewam, że ten którym jeździłeś miał problemy z wtryskami. Maksymalny moment w t32 jest przy 1750 o/m, t31 2000 o/m - to już jest inna charakterystyka. Skoro przeszkadza ci wyższy moment obrotowy w t31, a w t32 ci pasuje to wnioskuję, że jeździsz w większości po mieście i dlatego to czujesz, ale niebawem zobaczysz kontrolkę dpf. Waga obydwu podobna, ale t32 ma mniej koni. Ja zrezygnowałem z zakupu t32 bo go testowałem. Piszesz, że w tej cenie nie ma nic ciekawego, masz wersję ciut lepszą od podstawowej, po rabatach dealera za 30 tys. euro dostaniesz wersję Platinum Subaru Forestera 2.0D - i tu jest wybór silników i mocy w przeciwieństwie do jednej jedynej wersji silnikowej t32

Witam ponownie.

T-32 w zamierzeniu producenta (takie odnoszę wrażenie) miał być i jest zupełnie innym samochodem niż T31. T31 jest samochodem obecnie już dosyć oryginalnym i skierowanym do ograniczonej liczby osób w przeciwieństwie do T32 który ma się sprzedawać w tysiącach sztuk. Czy jest gorszym czy lepszym to czas pokaże. 1.6 dci są już z przebiegiem powyżej 100 000 km i jak pewnie wiesz mają opinie bezawaryjnych silników (w przeciwieństwie do 1.5 czy 1.9) stąd będą montowane w c-klasie. Był test (chyba w auto świat) subaru 2.0 d i x-traila nowego. Z pomiarów jasno wynikało że x-trail jest bardziej elastyczny i lepiej przyśpiesza więc w czym problem? Oczywiście gdyby był mocniejszy to by było lepiej ale to nie oznacza że ten jest na tyle słaby że go dyskwalifikować. Co do mojej wersji x-traila to bzdury piszesz mówiąc że jest ciut lepsza od najniższej. Wersja acenta z upgradem (felgi 19 cali ,relingi, system bezkluczykowy , elektryczna klapa) + nissan conect 360. Już pisałem jaka jest różnica między TEKNĄ a moją wersją więc nie będę się powtarzał. Nie twierdze że T32 jest lepszy niż T31 ale są to inne samochody. T32 uważam że jest jednym z najładniejszych CROSS-ów na rynku a T31 jest oryginalny.

Co do SUBARU 2.0 d to możemy podyskutować o jego trwałości ale to nie to forum. Zobacz ile kosztują używanie 3-4 letnie, więc tak duży spadek ceny Japończyka coś tłumaczy i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni zgadzam sie z opiniami Stridera,sq9mcs,Sebastiana 179r.

Nie chce odnoscić juz do szczegołów technicznych ale praktyk stosowanych niemal przez wszystkich producentów samochodów.

Kiedyś jak wychodził nowy model auta to zawsze to byl cos lepszego ,mocniejszego i trwalszego od poprzednika.

Ale obecnie zmieniła sie diametralnie polityka producentów aut(i nie tylko )produkt ma cieszyć oko,wytrzymac w miare okres gwarancyjny,uzytkownik ma miec utrudniony do maximum możlwośc samodzielnej naprawy i skazany wyłacznie na ASO.

Po prostu koncerny samochowe doszły do tego,ze kompletnie nieoplacalna jest produkcja samochodow trwalych i bezawaryjnych.

Kiedy tak patrze na nowego X-traila T32 z silniczkiem 1,6 D w dodatku jeszcze z filtrem DPF ,to zadaje sobie pytanie ile taki silniczek w takich sporym aucie X-trail da rade??

Szczególnie jak ktos go bedzie głownie uzywał na polskich drogach??

A pisze to z doswiadczenia  użytkownika  juz 3-go z kolei auta ,ktore jest wyposazone w te cudo co sie zowie DPF/FAP..

 

 

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że samochody obecnie produkowane są gorsze od starych  to fakt bezdyskusyjny. Nie dotyczy to tylko NISSANA. Dpf mamy w każdym nowym  dieslu obecnie. Honda wkłada do CRV  120 konny silnik 1.6. Teraz nowe mondeo jest w ofercie z silnikiem 1.0 :). Ale możemy jeździć starymi samochodami albo godzić się na warunki producentów. 

Ja przed zakupem mogłem ulec stereotypom i kupić RAV4 albo CRV a kupiłem X-traila. Na razie nie żałuję.  X -trail T32 nie jest alternatywą dla posiadaczy T31 tylko  dla tych,  dla których nowy QQ jest za mały albo szukają alternatywy dla kombi, a niestety powyżej wypowiadają się tylko właściciele T31.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

T-32 w zamierzeniu producenta (takie odnoszę wrażenie) miał być i jest zupełnie innym samochodem niż T31. T31 jest samochodem obecnie już dosyć oryginalnym i skierowanym do ograniczonej liczby osób w przeciwieństwie do T32 który ma się sprzedawać w tysiącach sztuk. Czy jest gorszym czy lepszym to czas pokaże. 1.6 dci są już z przebiegiem powyżej 100 000 km i jak pewnie wiesz mają opinie bezawaryjnych silników (w przeciwieństwie do 1.5 czy 1.9) stąd będą montowane w c-klasie. Był test (chyba w auto świat) subaru 2.0 d i x-traila nowego. Z pomiarów jasno wynikało że x-trail jest bardziej elastyczny i lepiej przyśpiesza więc w czym problem? Oczywiście gdyby był mocniejszy to by było lepiej ale to nie oznacza że ten jest na tyle słaby że go dyskwalifikować. Co do mojej wersji x-traila to bzdury piszesz mówiąc że jest ciut lepsza od najniższej. Wersja acenta z upgradem (felgi 19 cali ,relingi, system bezkluczykowy , elektryczna klapa) + nissan conect 360. Już pisałem jaka jest różnica między TEKNĄ a moją wersją więc nie będę się powtarzał. Nie twierdze że T32 jest lepszy niż T31 ale są to inne samochody. T32 uważam że jest jednym z najładniejszych CROSS-ów na rynku a T31 jest oryginalny.

Co do SUBARU 2.0 d to możemy podyskutować o jego trwałości ale to nie to forum. Zobacz ile kosztują używanie 3-4 letnie, więc tak duży spadek ceny Japończyka coś tłumaczy i tyle w temacie.

 

W linku porównanie wersji podstawowej Visia vs znajdującą się zaraz po niej Acenta (teknę testowałem i wiem co w niej jest): http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/crossovers/new-x-trail/prices-and-equipment/compare-new-x-trail-models.html.gbe-107134_105316_105723.html i to jest taki duży przeskok? Nie czytałem, że dokupowałeś wyposażenie poza pakietem, więc pisząc, że masz ciut lepszą porównałem Visię do Acenty z konfiguratora.

 

Jeśli chodzi o subaru, to wydaje mi się lepszym samochodem za tą cenę i z takim wyposażeniem. Ponadto jeden ma dynamiczniejszy silnik, drugi lepszy napęd i jakość materiałów (ale nie wszystkich), także wszędzie znajdzie się + i -. subaru podałem, jako przykład ciekawego zakupu w podobnych pieniądzach. Jeżeli chodzi o spadki wartości to Nissana i Subaru z 2011 z podobnym wyposażeniem można kupić w podobnych pieniądzach. Zobaczymy ile będzie kosztował 3-4 letni T32

 

Sorry kolego, że jestem sceptycznie nastawiony do silnika i najważniejsze dla mnie do wyglądu T32, ale jestem wściekły na Nissana, że z X-traila zrobił podobnego do wszystkich crossovera. Tylko takie budy aut mi się podobają i chciałbym, żeby T32 przypominał T31, a niebawem pewnie będę zmianiał T31 ze względu na rocznik i kompletnie nie wiem co kupić, ale raczej pożegnam się ze smutkiem i żalem z tą marką, której użytkownikiem jestem od 2007 r. Teraz mamy QQ i większego QQ, a nie X-traila

To że samochody obecnie produkowane są gorsze od starych  to fakt bezdyskusyjny. Nie dotyczy to tylko NISSANA. Dpf mamy w każdym nowym  dieslu obecnie. Honda wkłada do CRV  120 konny silnik 1.6. Teraz nowe mondeo jest w ofercie z silnikiem 1.0 :). Ale możemy jeździć starymi samochodami albo godzić się na warunki producentów. 

Ja przed zakupem mogłem ulec stereotypom i kupić RAV4 albo CRV a kupiłem X-traila. Na razie nie żałuję.  X -trail T32 nie jest alternatywą dla posiadaczy T31 tylko  dla tych,  dla których nowy QQ jest za mały albo szukają alternatywy dla kombi, a niestety powyżej wypowiadają się tylko właściciele T31.

 Bo ci "wypowiadający się tylko właściciele T31" wypowiadają się dlatego, że trza będzie niebawem T31 ze względu na rocznik wymienić i już nie na T32 :(. Ponadto jeżdżąc tyle lat nissanami sentyment do marki zostaje i ci niestety wypowiadający się właścicele mogli być potencjalnymi kupcami T32, ale w wiekszości nie będą i odwrócą się od nissana. Aktualnie to jest tak, jak z sieciami komórkowymi: jak podpiszesz umowę to już potem mają cię w d.... i nie słuchają, a przecież Nissan słuchał bo przecież T31 zmieniali (wygląd) biorąc pod uwagę sugestie użytkowników T30.

Wiadomo, odnosząc sukces sprzedażowy QQ chcą większym QQ pod inną nazwą ten sukces powtórzyć

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan w segmencie SUV zwyczajnie podgryza Toyotę. X-trail vs. RAV4, Pathfinder vs. LC, Patrol vs. LC V8 - z zewnątrz trudno znaleźć różnice. ;)

Szkoda, że się upodabnia zamiast wyznaczać nowe. Ale z drugiej strony Honda robi takie dziwolągi, że nie wiem, kto to kupuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko wina pseudo ekologi i zysku. Po zakupie X-TARILA przypadkowo poznałem w Bukowienie na nartach osobę pracującą w Nissanie. Problem x-traila z jego ceną (która i tak spadła) wynika z miejsca jej produkcji. Niestety produkowana jest poza UE , w Japonii i cena nie zmieni się za bardzo. Na QQ mają lepszą przebitkę bo jest produkowana w UK ale przez to że się dobrze sprzedaje to ceny nie zmienią a z powodu dużego zainteresowania wersją 1.6 dci na zachodzie, ograniczyli jej dostępność w Polsce. W stanach jest wersja  X-traila z 2.5 L silnikiem benzynowym. I wtedy mamy zapas mocy bezdyskusyjny. 


W linku porównanie wersji podstawowej Visia vs znajdującą się zaraz po niej Acenta (teknę testowałem i wiem co w niej jest): http://www.nissan.pl/PL/pl/vehicle/crossovers/new-x-trail/prices-and-equipment/compare-new-x-trail-models.html.gbe-107134_105316_105723.html i to jest taki duży przeskok? Nie czytałem, że dokupowałeś wyposażenie poza pakietem, więc pisząc, że masz ciut lepszą porównałem Visię do Acenty z konfiguratora.

 

Jeśli chodzi o subaru, to wydaje mi się lepszym samochodem za tą cenę i z takim wyposażeniem. Ponadto jeden ma dynamiczniejszy silnik, drugi lepszy napęd i jakość materiałów (ale nie wszystkich), także wszędzie znajdzie się + i -. subaru podałem, jako przykład ciekawego zakupu w podobnych pieniądzach. Jeżeli chodzi o spadki wartości to Nissana i Subaru z 2011 z podobnym wyposażeniem można kupić w podobnych pieniądzach. Zobaczymy ile będzie kosztował 3-4 letni T32

 

Sorry kolego, że jestem sceptycznie nastawiony do silnika i najważniejsze dla mnie do wyglądu T32, ale jestem wściekły na Nissana, że z X-traila zrobił podobnego do wszystkich crossovera. Tylko takie budy aut mi się podobają i chciałbym, żeby T32 przypominał T31, a niebawem pewnie będę zmianiał T31 ze względu na rocznik i kompletnie nie wiem co kupić, ale raczej pożegnam się ze smutkiem i żalem z tą marką, której użytkownikiem jestem od 2007 r. Teraz mamy QQ i większego QQ, a nie X-traila


 Bo ci "wypowiadający się tylko właściciele T31" wypowiadają się dlatego, że trza będzie niebawem T31 ze względu na rocznik wymienić i już nie na T32 :(. Ponadto jeżdżąc tyle lat nissanami sentyment do marki zostaje i ci niestety wypowiadający się właścicele mogli być potencjalnymi kupcami T32, ale w wiekszości nie będą i odwrócą się od nissana. Aktualnie to jest tak, jak z sieciami komórkowymi: jak podpiszesz umowę to już potem mają cię w d.... i nie słuchają, a przecież Nissan słuchał bo przecież T31 zmieniali (wygląd) biorąc pod uwagę sugestie użytkowników T30.

Wiadomo, odnosząc sukces sprzedażowy QQ chcą większym QQ pod inną nazwą ten sukces powtórzyć

Wcześniej miałem Forda s-MAXA i Mondeo MK4 jeszcze z silnikiem 1.8 bez DPF-u . Dlatego szukałem alternatywy aby nie naprawiać ciągle zawieszenia. Rozumiem twoją irytacje i przypuszczam że gdybym miał T31 to szukał bym podobnego samochodu.  A tak klient który miał "normalny samochód" kupił T32 licząc że będzie miał namiastkę samochodu "terenowego" :). Tak jak pisałem wcześniej, po prostu wszyscy lecą w komercje.  T31 miał styl, a najbliższy jemu chyba będzie JEEP (ale nie nowy CHEEROKI) lub Land ROVER ale to inna klasa cenowa. Może 1.6 TIG 163 km sprosta twoim oczekiwaniom. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlatego szukałem alternatywy aby nie naprawiać ciągle zawieszenia.".

A to ciekawe podejscie do tematu. A czemu SUV mialby miec trwalsze zawieszenie niz osobowka ?. Ma inne, ale czy trwalsze, to smiem watpic.

Gdzies juz byl na tym forum watek o zawieszeniu i jego trwalosci. A druga sprawa.

Padlo zdanie: "

Co do SUBARU 2.0 d to możemy podyskutować o jego trwałości ale to nie to forum. Zobacz ile kosztują używanie 3-4 letnie, więc tak duży spadek ceny Japończyka coś tłumaczy i tyle w temacie."

Jest tak dlatego, bo Forek III mial bardzo nieudanego diesla. Lecialo sprzeglo, byla przeprowadzana cala akcja serwisowa, nauka jazdy itp glupoty. Dlatego wlasnie takie auta nie sa w cenie. Dodatkowo Forester III generacji byl nieudanym brzydkim autem. IV jest juz zupelnie czyms innym i mysle ze 3 - 4 letnia IV Subaru bedzie jednak mniej tracic jak 3-4 letni T32.

PS. Czemu w Stanach mogli wsadzic normalna benzyne a w tym Eurokolchozie tylko takie g..o jak 1.6 ropniak.

Mam T30 2.2dCi i niestety bedzie to juz moj ostatni nissan (jest moim 4 autem tej marki). T31 mimo ze uwazam za lepszy od T30 to tez tylko diesel a ja nie chce sie juz pakowac w ten typ paliwa. Nie kazdy chce ropniaka. I tu nissan olal wszystkich zwolennikow benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dlatego szukałem alternatywy aby nie naprawiać ciągle zawieszenia.".

A to ciekawe podejscie do tematu. A czemu SUV mialby miec trwalsze zawieszenie niz osobowka ?. Ma inne, ale czy trwalsze, to smiem watpic.

Gdzies juz byl na tym forum watek o zawieszeniu i jego trwalosci. A druga sprawa.

Padlo zdanie: "

Co do SUBARU 2.0 d to możemy podyskutować o jego trwałości ale to nie to forum. Zobacz ile kosztują używanie 3-4 letnie, więc tak duży spadek ceny Japończyka coś tłumaczy i tyle w temacie."

Jest tak dlatego, bo Forek III mial bardzo nieudanego diesla. Lecialo sprzeglo, byla przeprowadzana cala akcja serwisowa, nauka jazdy itp glupoty. Dlatego wlasnie takie auta nie sa w cenie. Dodatkowo Forester III generacji byl nieudanym brzydkim autem. IV jest juz zupelnie czyms innym i mysle ze 3 - 4 letnia IV Subaru bedzie jednak mniej tracic jak 3-4 letni T32.

PS. Czemu w Stanach mogli wsadzic normalna benzyne a w tym Eurokolchozie tylko takie g..o jak 1.6 ropniak.

Mam T30 2.2dCi i niestety bedzie to juz moj ostatni nissan (jest moim 4 autem tej marki). T31 mimo ze uwazam za lepszy od T30 to tez tylko diesel a ja nie chce sie juz pakowac w ten typ paliwa. Nie kazdy chce ropniaka. I tu nissan olal wszystkich zwolennikow benzyny.

Nie olał zwolenników benzyny. Przed wakacjami będzie 1.6 tig 163 km. Problem ze sprzęgłem w nowym Foresterze nadal jest. Przedstawiciel SUBARU Polska,  w ubiegłym tygodniu tłumaczył na TVN TURBO że to wina kierowców bo za szybko puszczają sprzęgło a silnik ma bardzo wysoki moment obrotowy. Ale nic nie powiedział że coś poprawili albo że  będą je naprawiać na gwarancji tak jak w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, słusznie zauważyłeś że czujesz się zawiedziony ale w mojej ocenie  jako fan x-traila T31.  Nie do tych klientów ten samochód jest adresowany, z prostego powodu, gdyż jest ich zdecydowana mniejszość. Zgadzam się z tobą że samochód nie jest wart ceny powyżej 150 000 tyś zł, nie ważne jakie ma wodotryski. Ale w kwocie rzędu 125 000 zł mamy już inny wybór, co do subaru w benzynie to jest to jakiś wybór ale mi ten samochód się nie podoba. W mieście x-trail pali około 7 litrów a subaru powyżej 10 litrów. Czy ma lepsze osiągi ? Nie wiem. Zawsze jeździłem dieslem z turbiną i takiego szukałem. Co do skody, a tym bardziej oktavi to dziękuje za taką poradę. Chyba pomyliłem fora:)

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Subaru to tylko benzyna. Ostatnio rozgladalem sie za Legacy IV. I w cenie auta z rocznika 2005 mozna dostac 2007-2008 diesla. :). Ropniak w Subaru to pomylka :).

A to ze Nissan chce wsadzic 1.6 benzyne do X'a to nie wiedzialem. Ale patrzac po mocy bedzie to pewnie jakas doladowana kosiarka :). Nie rozumiem, czemu producenci rezygnuja z wiekszych wolnossacych silnikow benzynowych. Taka wlasnie V6 2,5l bylaby idealnym silnikiem do tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...