Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Silniki vW akurat nie, ale cała reszta to chude części. Chude blachy, podwozie rude, zawieszenie szybko traci na właściwościach i ma luzy, wnętrze się łuszczy i tam dopiero skrzypi. Kto miał tak jak ja superba 1 ten wie co piszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider - ja się też powtórzę, to samo tyczy się xc60,  Rav4, Outlandera, GLX, X3 czy CRV. Skoda jak auto sprawdza się lepiej wg twojej teorii ;) - to po co było kupować XC60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie tyczyło się porównania tej konkretnej Skody do tego konkretnego SUV'a. Generalnie tak jest. Nie mówię o promieniu, a o gumiastym i mało stabilnym zachowaniu w zakręcie.

 

Kto to tam wie... Generalnie samochody są teraz mniej trwałe... Rozumiem, że mocno wierzysz we francuskie rozwinięcie dawnego 1.5 dCi w sporym rodzinnymi SUVie...? ;)

Znowu kolego piszesz dziwne rzeczy. Silnik 1. 6 DCI   nie ma nic wspólnego z silnikiem 1.5 dci. Powstał na bazie 2.0 DCI w którym około 70 % części zostało zastąpionych. Ponadto silnik był projektowany już wspólnie z  Nissanem i nie jest to autorska konstrukcja tylko Renaulta. To tylko dowodzi mojej tezie że z założenia krytykujesz ten samochód. PYTANIE TYLKO CZEMU ?

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tu dyskusja merytoryczna skoro  mylisz silniki, twierdząc że powstał na bazie 1.5 dc,i który jak wiemy nie ma dobrej reputacji. Wprowadzasz nie świadomie  ludzi w błąd, albo celowo wypisujesz takie rzeczy. Jeżeli nie jesteś pewny to nie pisz. Nie zapominaj że ludzie którzy w chodzą na ten wątek, oczekują rzetelnej informacji na temat T32,  a nie przemyśleń twojego mechanika. Ale może faktycznie  czepiam się. Więcej nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no teraz to już, jakby tu powiedzieć, czepiacie się nawzajem wszystkiego od stu postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znowu kolego piszesz dziwne rzeczy. Silnik 1. 6 DCI   nie ma nic wspólnego z silnikiem 1.5 dci. Powstał na bazie 2.0 DCI w którym około 70 % części zostało zastąpionych. Ponadto silnik był projektowany już wspólnie z  Nissanem i nie jest to autorska konstrukcja tylko Renaulta. To tylko dowodzi mojej tezie że z założenia krytykujesz ten samochód. PYTANIE TYLKO CZEMU ?

 

Nissan nie przyłożył ręki do 1.6dCI. To R9M z linii silników typu R Renault. W skład silników które zostały zaprojektowane przez sojusz Nissan-Renault weszły jeszcze:

 

- M9R który po mocnych ustępstwach narzuconych przez Renault wszedł jako 2.0dCi (X-Trail i QQ) - to nie jest silnik Nissana MR20DD ani MR20DE (obydwa diesle są montowane do X-Traila ale ciężko dostępne, w RPA są standardem)

- V9X który jest w większości konstrukcją Nissana. (3.0L, V6, 236KM, Pathfinder 2010-2015,Infiniti FX30D)

- M9T zaprojektowany w całości przez Renault (2.3L Renault Master 2010-2015).

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Renault Energy dCi 130 jest czwartym z kolei silnikiem wysokoprężnym opracowanym w ramach Aliansu z Nissanem (2011 rok), po silnikach 2.0 dCi (typ M9R), 3.0 V6 dCi(typ V9X) i 2.3 dCi (typ M9T). A więc opracowanych wspólnie z Nissanem w przeciwieństwie do jednostki 1.5 dci. Autorskie stare jednostki Nissana nie są już rozwijane bo to droga zabawa, więc prym w tym "małżeństwie" wiedzie Renault, zwłaszcza na rynku UE gdzie obwiązują chore normy ekologiczne.


no teraz to już, jakby tu powiedzieć, czepiacie się nawzajem wszystkiego od stu postów.

Ja już nie będę. Zaczynam od nowa. Nazywam się RATLOX i mam T32 od 6 miesięcy i witam wszystkich na forum :))

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiały pisane pod publikę: http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/ciekawostki/moto/304.htmlTak samo jak gdzieś kiedyś przeczytałem że YD25 to konstrukcja Renault.

M9T i R9M są konstrukcjami Renault, M9R to konstrukcja Nissana po przeróbkach Renault a w V9X jest więcej Nissana niż Renault. Nissan rozwija swoje jednostki ale nie na naszym europejskim rynku a szkoda. Proponuję poczytać materiały nie tylko w naszym rodzimym języku bo te z kolei są pisane na bazie info dostarczanych z działu marketingowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież tego nie neguję. Chodzi tylko o to że 1.6 powstał na bazie M9R, a nie 1.5 dci.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

 

Wtrącę swoje 3 grosze do dyskusji...

 

Strider, porównanie Octavii Scout do X-a T32 z punktu widzenia technicznego do przełknięcia, z innych pozatechnicznych względów jest dla mnie nieprzekonujące. Pomijając inne względy, płacąc niemałe pieniądze za samochód musi on mi się podobać, sprawiać satysfakcję gdy na niego popatrzę w garażu. Wstawiając auto z kurą ma masce do garażu musiałbym być masochistą. Stylistyka nadwozia prosta jak cep, wnętrze do bólu nudne, miejscami tandetne, zresztą pierwowzór (VW) też nie grzeszy smaczkami w projekcie wnętrza. W porównaniu z T32 to jednak inna (niższa) liga. Zobacz jak wygląda kierownica w wersji czteroramiennej, chciałbyś Strider na nią patrzeć codziennie za własne niemałe pieniądze, chyba nie. Pominąłeś również w porównaniu fakt, że w octavii siedzi się dużo niżej, nie ma frajdy w poruszaniu się SUV-em, a mijane samochody w nocy walą światłami po oczach jak by się jechało  normalnym kompaktem. Wspomniane wyjazdy na narty..... wolę podjeżdżać na stoki X-em T31/T32 niż octavią, co mi po napędzie jak skoda zawiśnie na podwoziu (mały prześwit). Pomijam jakiekolwiek off roady - octavia się nie nadaje - prześwit, zwisy itd. No i jak jesteśmy przy 1.8 TSI nie wypada nie wspomnieć o kłopotach z rozrządem tego silnika.         

 

Potraktujmy QQ jak mniejszą odmianę X-a T32 a nie odwrotnie i od razu będzie lepszy punkt odniesienia. T32 gdyby miał 2,5 benzyna lub 2.0 dCi zainteresowałby mnie bardzo.

 

Strider, dlaczego nie kupiłeś Octavii tylko XC60? Nie bój się odpowiedzi na to głupie pytanie. Pomogę Ci. Oprócz silnika, właściwości jezdnych itp. samochód musi mieć również jakikolwiek charakter i to "coś". Obydwu tych rzeczy nie ma beznadziejnie nudna skoda, a XC60 i T32 owszem, tak.

 

Pozdrawiam X-maniaków w oczekiwaniu na T32 z większymi silnikami a posiadaczom T32 życzę dużo radości z jazdy i bezawaryjnej eksploatacji, w czym pomogą Koledzy z naszego forum  .

Edytowane przez RysiekD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej rozkręciliśmy wątek :) bo nie wiele się na nim działo póki nie pojwiła się nasza dyskusja. Czy miała sens czy nie to inna sprawa. A tak na pocieszenie znalzłem fajne zdjęcie x- a. Czyż nie jest ładny. Trochę różni się od skody :)

post-89933-0-10264000-1425252889_thumb.jpg

post-89933-0-34374600-1425252907_thumb.jpg

post-89933-0-49580300-1425253082_thumb.jpg

post-89933-0-23877800-1425253098_thumb.jpg

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-trail i Forester były porównywane przez   AutoŚwiat. W porównaniu brała udział jeszcze  Mazda CX-5  która za sprawą swojego diesla wygrywa takie porównania i Outlander  który był na końcu stawki z dużą różnicą straty  punktowej. Ciekawą lekturą są pomiary przyśpieszenia i elastyczności między Foresterem i X-em. Porównywany Forester miał swojego 2.0  Diesla Boxtera. Dziwił mnie komentarz na temat nie dostatku wigoru silnika 1.6, gdyż liczby z pomiarów mówiły co innego w porównaniu do Forestera który był określany jako dynamiczny. Dziwne. Ale uważam że to są odpowiednie samochody o których możemy dyskutować jako alternatywa dla x-a

 

http://www.auto-swiat.pl/testy/porownanie-nissan-x-trail-walczy-z-mazda-cx-5-mitsubishi-outlanderem-i-subaru/8c9yz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce dla kogos kto mam zamiar kupic nowe auto w ponad przecietnej cenie Skoda będzie jeszcze dlugo  na końcu wyboru.

Powodem tego wcale nie sa parametry samochodu,jego wlasciwości  a wzgledy czysto socjologicznie.

Powodem nr 1 jest własnie ta "kura"na masce ,ktora opatrzyla sie w naszym kraju w latach minionych i jest kojarzona -tak jak Dacia z siermięzna tandetą lat "dobrobytu" ludowego.

Nikt z adwersarzy Stridera tego wprost nie napisał,że o to własnie chodzi i porownywanie Nissana do Skody dla wielu jeszcze dlugo bedzie fanaberią.

A do tych co Skode z tych własnie powodów odrzucaja na starcie nie dotra jeszcze dlugo żadne racjonalne argumenty.

Tych problemow nie maja konsumenci z innych krajów ,bo tam przede wszystkim zwraca sie uwage na jakość i parametry samochodu .

A skoda wiadomo-to w 100% uznana ,renomowana technologia niemiecka.

Dlatego Skoda w tej chwili sprzedaje sie znakomicie na wszystkich kontynentach i zbiera świetne opinie o jakich X-trail T32 czy produkty francuskie z pod znaku Renault czy Citroena moga tylko pomarzyć.

Edytowane przez piotrek3
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, nigdy nie załapałem, że to kura. Raczej "Irokez na strzale". Czyli taki samochód...dla Indian.

Ale kura? fajne, muszę to sprzedać mojemu kumplowi, który jeździ takim autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest. To tak jak SPORTAGE i IX 35. Nieby dobre samochody ale nie ma chętnych aby dać za diesla z napędem na 4 koła ponad 110 000 zł . Dlatego sprzedają się najtańsze wersje w okolicach 70000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Strider a moglbys rozwinąć temat ze Haldex jest szybszy od elektromagnomagnesu, bo z tego co ja słyszałem to zaleta nissanowskiego rozwiazania byla wlasniw szybkość w porownaniu z hydraulika. Octawia ma belke T32 wielowachacz. Wiec wlasnosci jezdne sorry. Roznica pomiedzy pseudoLOCKIEM a automatem jest taka ze przy malej predkosci niezaleznie jak slizga sie przednia a jak tylnia oś rozdział jest 50x50. Komputer w skodzie bedzie w tym momencie kombinowal i rzucal momentem jak mu sie spodoba.Zreszta ja chyba mam popsutego T30 bo na sniegu i LOCKU zamiatam kuprem prawie jak 370Z.

Od siebie jeszcze moge dodać, że skoda nigdy nie jezdzilem ale ojczulek ma passata, który jest dawcą dla superba i na śliskim łuku na którym uwielbiam sobie poszaleć troche moim T30. W passacie ESP zadziałało tak że samochód prawie stanął w miejscu a ja z wrażenia prawie z niego wyskoczylem. Nie sądzę aby skoda mocno sie roznila od vw zwlaszcza na plus.

@Piotrek3

najczesciej kupowane auta w Europie w styczniu 2015

...

7. Skoda Octawia

6. Nissan Qashqai

....

Poza pierwszą dziesiątka największy wzrost (wśród marek) zanotowały Nissan (+34 proc.dzięki nowym X-trailowi, Pulsarowi i Qashqaiowi).....

Także twoj tekst o solidnosci i dziadostwie... mozna miedzy bajki wlozyc.

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem tego cytować bo już mnie nie lubią z powodu komentarza na temat Skody. Ale w pełni się z tobą zgadzam. Fiat Doblo multi Jet jest też duży, przestronny i jeszcze bardziej funkcjonalny a kosztuje prawie polowę tego co X-trail, to nie znaczy że jest lepszym wyborem i wszyscy się o niego zabijają.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strider. Pisałem właśnie o filmie na yotubie (powołujesz się na nie) w którym nowy x-trail podjeżdża na oblodzoną górkę na którą facet stojący obok nie może podejś na piechotę bo się ślizga. Pominołeś to w swoich komentarzach powtarzając jak mantrę jaka to Skoda jest wy...sta.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat Doblo był przykładem sposobu myślenia w zakresie wyboru samochodu. Idąc twoim sposobem myślenia to powinien być dobry wybór. Ale ludzie nie oceniają samochodów tylko po tabelce i to też nie którzy starają się tobie wytłumaczyć. Ale może się czepiam. Wybacz.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz, na temat haldexa ale moze to ty sobie poczytaj troche internetu poogladaj...oczekiwalem faktow. Na temat Twoich odczuc mozemy dyskutowac do rana, moje sa inne nie czuje zadnych opoznien dlatego czekam na fakty.Jak pisales ze T32 to QQ+2 to Ci napisalem ze jego konstrukcja jest wyraznie sztywniejsza, podalem Ci filmik gdzie to widac, jak i pare innych pozytywnych rzeczy na temat T32. Slowo komentarza z Twojej strony? Nie,ale komus zarzucasz brak dyskusji . Przyklad z passatem pokazuje ze na trudnym terenie niemiecka elektronika (jej zestrojenie) na niewiele pozwala. Zestrojona belka moze byc lepsza od wielowachacza ale w czym komforcie czy wlasnosciach jezdnych bo w obu to ciężko. Zresztą zaczynasz lekko pływać w temacie, ja tez mogę napisać, ze dobrze dostrojone 1.6 moze byc lepsze niz zle 2.0

Co do QQ i belki ma w 2Wd w 4wd ma wielowachaczowe.

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale tak nie twierdze. Ale staram się tobie wytłumaczyć ( i nie tylko ja) że gdybyśmy tylko porównywali tabelki i na postawie ich wyników dokonywali zakupów to jeździli byśmy tylko określoną grupą samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ja wybierałem samochód ( w sumie na zasadzie tabelki) to wybór padł na Outlandera, dałem nawet zaliczkę na wersje 2.2. Ale kiedy pojechałem z żoną oglądać go z zewnątrz i w środku, spotakłem się z wieczorną awanturą. Poświęciłem zaliczkę ( 1000 zł) dla świętego spokoju i kupiłe x-a bo jest poprostu ładny i w środku i na zewnątrz . Grafitowy kolor + chromowane listwy z tyłu + srebrne listwy po bokach w kolorze relingów , 19 calowe felgi i samochód naprawdę moż się podobać. Wnętrze obszerne,i przedwszytkim nie jest tandetne jak w outlanderze czy rav4.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...