Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] - pierwsze wrażenia po zakupie


jslanina
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do filmiku to chodziło mi jak nowy x-trail zachowuje się na oblodzonej górce a nie do czego go porównują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy napęd typu AWD to mają Subaraki. Nawet Quattro tyle nie potrafi. A w terenie nie ważne ile masz blokad, ważne tylko gdzie stoi najbliższy ciągnik :D

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Awd subaru i klasyczne quattro to nie to samo?

 

Dobra temat na tysiac stron cofam.

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomału dochodzimy do wniosku że może nowy x-trail nie jest taki zły ? I po ciągnik nie musimy daleko chodzić:)

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem nie brac udzialu w dyskusji, jako ze nie mam, i na 100% nie bede mial T32. Ale jednak nie wytrzymalem.

Co do zawieszenia i wlasciwosci terenowych tegoz, pewnie nowy X nie rozni sie od T31. Nie chce mi sie szukac parametrow i nie wiem czy jest wyzej zawieszony czy nizej, jakie ma katy, bo to nie ma ZADNEGO znaczenia. Tak jak oczami wyobrazni widze ostre offroadowe proby T30 czy T31 (oczywiscie w miare mozliwosci tego auta), tak nie wyobrazam sobie taplajacego sie w blotku T32. Nie dlatego ze byc moze nie dalby rady. Ale sorry za wyrazenie ale bulwarowy wyglad tego auta po prostu nie pasuje do takich wyczynow.

I druga sprawa. Nowy X podoba sie (z wygladu) chyba tylko kobietom i osobom, dla ktorych jest to pierwszy X. Wlasciciele starszych modeli (przynajmniej Ci ktorym one sie podobaly) beda sie krzywily na widok T32. Stal sie nijaki, podobny do wszystkiego w tym segmencie.

Podobna droga poszlo swego czasu subaru z Impreza. Stala sie zwyklym hatchback. Na szczescie subaru potrafilo przyznac sie do bledu. Jak bedzie z X'em ?. Statystyki sprzedazy pokaza. Dla mnie stal sie dokladnie tym czym bylo RAV4. Uwazalem  to auto za niezle, ale widzialem w nim tylko kobiete. Nie wiem czemu, ale kilku moich znajomych mowilo dokladnie to samo.3

PS. O silniku sie nie wypowiadam, bo za malo ich jezdzi i za krotko. Ale posiadacze nowego X moga miec niezly zgryz z odsprzedaza swoich aut. Bo o ile na gwarancji nie maja sie co martwic, to jednak beda musieli sie znalezc odwazni, ktorzy kupia ponad 1,5 tonowe auto z przebiegiem 200kkm z motorem 1.6. Ja osobiscie sie nie odwaze. Mimo ze sadze ze tak do 100-120 tys nic z nim sie nie zadzieje.

Edytowane przez pawelz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że ten problem może mieć wielu właścicieli nowych samochodów, bo downsizing króluje i raczej nie zapowiada się na jego odwrót. A może w końcu ludzie zatracą amerykańską manię do dużych silników podbudowujących ich męskość i zaufają mniejszym jednostkom, szczególnie że ich ilość na rynku wtórnym będzie spora i mogą mieć problem z wyborem czegoś spełniającego ich ambicje.

A wracając do tematu T32 jestem ciekaw jak wygląda w oczach właścicieli reakcja samochodu na obciążenie ładunkiem? Jak bardzo spada dynamika po wrzuceniu do wnętrza załóżmy 4 osób i bagaży na dłuższy wyjazd?

Edytowane przez cup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do. Pawelz. Spróbuj sprzedać Freemonta V6 3.2l. Jeśli chodzi o 1.6 to zaczyna być standard . Honda CRV . W mondeo nowym jest 1.0l. I zaręczam ci że jak urat o silnik 1.6 dci to bym był spokojny. Co do dynamiki - trzy osoby dorosłe , pełny bak, samochód rozpędza się bez problemów do 160 km/h i robi to żwawiej niż 1.8 dci w mk4 (wiem bo miałem). Na drodze z Węgrowa do Ząbek, średnia prędkość 90-120, trzy osby dorosłe - spalanie 4.7 l/ 100km. Z silnika diesla 1.6 wyciągnąć 130 km to nie jest zarzynanie. Bardziej bym się martwił o litrowe czy 1.2 lub 1.4 tsi z których wyciąga się po 140 czy nawet 180 kM. Oczywiście nie będzie to Mazda 2.2 ale rav4 2.0d d4d rozwala na łopatki i z powodzeniem może konkurować z Subaru 2.0d

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freemonta ciezko sprzedac bo to freemont a nie dlatego ze ma taki silnik :).

Zobacz jak sprzedaje sie np Liberty z 3.7l. Nawet na rynku wtornym. Gdyby nie garaz pod moim mieszkaniem (jelopy zrobili boxy gdzie ciezko mi sie wcisnac X'em) to myslalbym np o Jeepie Grand Cheeroke z duza benzyna i gazem. Ekonomika wyszlaby na poziomie obecnego X'a. A bulgot V8 bezcenny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada w zasadzie jest jedna: każdy towar ma swojego klienta. Także Freemont. Jest to w ogóle za***iste auto i tu uwaga: lepsze niż t32......

 

 

 

 

 

 

......żartowałem oczywiście.....


Problemem jest natomiast to, że w zasadzie niedługo będziecie musieli oddać te t32 na potrzeby obrony przed wojną hybrydową i tu pytanie czy t32 jest na to przygotowany, czy to do potrzeb prywatnych czy też MON?

http://kontakt24.tvn24.pl/szczytny-cel-nigdy-nie-dostana-mojego-pojazdu-wasze-opinie-o-wojskowym-spisie-aut,142880.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A już łapałem się za pisanie :)

 

 

 

 

żartowałem:)


W czasie wojny to rodzinę wyśle x-tralem w siną dal, a sam pójdę do woja. Nie dam im czegoś, czego nie mam. Ponadto mówią o samochodach o wysokiej mobilności, jak się popsuje :) to nie będzie mobilny :)

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ale to chyba problem większości nowych silników. Nie które nie mogą dotrwać nawet 100 000 km. EcoBoust 1.0 w focusie podobno opłaca się wymienić po 100.000 km i wymiana ma być tańsza niż naprawa pierwszych modeli TDI 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego swiadoma osoba szukajac auta z drugiej reki bedzie w przyszlosci szukala wolnossacej wiekszej benzyny albo w miare "normalnego" diesla. Ale wg mnie te drugie beda spychane na dalszy plan. Nawet jak benzyna bedzie wiecej palic to i tak w ostatecznym rozrachunku wyjdzie to taniej niz naprawa nowoczesnego diesla.

Mysle ze za 5-6 lat nielatwo bedzie sprzedac obecnie kupowane auta. Zwlaszcza wlasnie te poddane ostremu downsizingowi. 1.6 w X'e moze takim nie do konca jest, ale kupno takiego 1.0 w focusie to byloby czyste szalenstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nawet litrowy silnik jest w ofercie nowego Mondeo :)

Strider , Panowie, obejrzyjcie dzisiaj TurboKamere na TVN turbo o 22.00. Kobieta zostawiła w nowym Passacie którego przyprowadziła do autoryzowanego serwisu, dyktafon. Poznacie rzetelną opinie autoryzowanego serwisu na temat marki samochodu który serwisują. Passat to prawie Superb.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdziłem passatem b6 w dodatku z silnikiem który ma złą opinie ze względu na łańcuch 1.4 tsi i sprawował się bardzo dobrze. Po 3 latach sprzedałem go też bez problemu - 2 dni po wystawieniu. Drugi w rodzinie identyczny też bez najmniejszej awarii i sprzedaż również błyskawiczna. Więc chyba ludzie tak nie przejmują się tymi niskimi pojemnościami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Strider, nasze dyskusje należą już do standardu tego postu. Ktoś zapytał jak samochód jedździ to mu odpowiedziałem porównując do MK4 1.8 tdci. I tyle. Przesłałem Ci link z tabelkami ( bo tylko to do Ciebie dociera). Odpisałeś krótko że subaru 2.0 d to lipa. Poszukaj sobie w sieci RAV4 2.0 d4d / Kuga 2.0 tdci/IX 35 itd. testu 10 SUV -ów tam są wynik pomiarów to może też Się odniesiesz że lipa. Nie twierdzę że silnik jest duży i że z chęcią nie kupił bym samochodu z większą jednostką. Ale na pewno nie była by to 2,5 litrowa benzyna, i takiego zdania była by większość potencjalnych klientów tego samochodu. Toyota mimio bardzoooo słabej dynamiki jazdy jakoś nie jest komentowana jako samochód ze zbyt słabym silnikiem tylko wystarczjącym. Problem polega bardziej na uprzedzeniu, , brak dwójki z przodu. Co do wypowiedzi kolegi powyżej, to tylko przeczy postawionej wcześniej tezie, że ludzie nie będą kupować samochodów z takimi małymi silnikami. Co do dzisiejszej TurboKamery to nie dotyczy ona silnika, tylko ogólnej nieocenzurowanej opinii na temat VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Diesel Subaru to nie lipa tylko straszna lipa. Najbardziej awaryjny silnik w historii Subaru. 2.5L benzyna w Xi'e byłaby idealna a miałem okazję pojeździć Rogue z takim silnikiem. I to jest zupełnie inny samochód. Jeszcze tylko brakuje aby do Cross'ów i SUV'ów zaczęli montować silniki z pojemnością 1.0. Ale znając obecne tendencje na rynku za 2-3 lata jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, ale wszyscy komentują osiągi silnika które jak widać po NAJBLIŻSZEj konkurencji nie są nagorszę.

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Strider. To co napisałeś to niestety propaganda TOYOTY  (której na początku też uległem) która nijak ma się do rzeczywistości co zresztą przez cały weekend udało mi się przed zakupem X-a uświadczyć.

Poniżej dane z pomiarów rzeczywistych. Źródło Miesięcznik SUV 4X4 Crossover - wydanie kwiecień -maj (porównanie 11 kompaktowych SUV) + dane z testu który wcześniej komentowałeś (gdyż wtedy nie było x-a do testów). Kluczowy parametr do komfortowej jazdy to nie sprint do setki tylko elastyczność.

  

                            X-TRAIL 1.6 dci          RAV 4 D4D 2.0       FORD KUGA 2.0 Tdci       VW TIGUAN 2.0 TDI     Subaru Forester 2.0 d           Skoda YETI 2.0 tdi

                              320nm 130 kM            310 nm  124 kM           320 nm 140 kM                   320nm 140 km           350 nm 147 km                    320 140km

                       

           0- 50km                     3,6 s                             4.0 s                          4.4 s                                     4.0 s                            3,1 s                           3,3s

         0-100 km/h                11.3 s                           12,2 s                        11,5 s                                   10,2 s                          10.6 s                         10,2 s

60 - 100 km/h(4 bieg)           7,4 s                             8,9 s                         9,0 s                                     9,8 s                             8,9 s                           8,4 s

 80-120 km/h (6 bieg)         14,0 s                            16,0 s                        14,9 s                                   14,1 s                           15,1s                          14,8 s

 

 

 

 

Nie wiem co więcej mam napisać aby Ciebie i tobie podobnych przekonać, że w nowym X-e nie jest cytuje "pierdziawka' tylko silnik umożliwiający komfortową jazdę z rodziną. Co do TOYOTY z modułem mocy to parametry zmieniają się marginalnie, i nie cytuj katalogów bo to ściema taka sama jak parametry spalania (i tu u wszystkich producentów). RAV4 po montażu modułu mocy zaczyna po około 10 000 km mieć problemy z silnikiem (gaśnie i nierówno pracuję) Wtedy serwis uwaga: zaleca demontaż modułu mocy który w praktyce kupując samochód kosztuje cię około 4000 zł. Ale jak znam Ciebie przemilczysz fakty burzące twój sposób myślenia (np. brak odniesienia się do prześwitu Skody scout co jest kluczowe dla cross-a) i skupisz się na niuansach potwierdzających prezentowane przez Ciebie stanowisko. A tak na marginesie Strider, oglądałeś wczoraj Turbo Kamerę ?

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie może test porównawczy T32 mojego znajomego vs mój T31?

 

Cofam/cofamy to co napisaliśmy. T32 po problemach: z start/stop, z opóźnieniem działania 4X4, a tym samym problemem z wjazdem na strome śliskie wzniesienia, z Hill Descent Control, z odpalaniem na mrozie został zareklamowany w ASO. Auto stało 2 dni, wgrano na nowo program komputera, wymiana modułu start/stop ............. i auto jest nie do poznania. Pomijam wygląd bo lubię kanciaki, ale znów razem byliśmy w Szczyrku i pojeździłem sobie T32 po "naprawie" i naprawdę wreszcie jeździ się komfortowo, wg mnie jest lepsza dynamika niż w T31 2.0 dci, wreszcie 4X4 działa tak, jak u mnie a start/stop po ostrej jeździe już sięnie wyłącza. Sporo spadło spalanie (może wyższa temperatura na zewnątrz, może modyfikacje ASO, może dotarcie się auta).

 

Reasumując test zrobiliśmy niesprawnemu T32. Teraz uważam, że jest ok bo skoro 1.6 przyspiesza tak jak 2.0, a przy okazji jest bardziej elastyczny to warto polecić.

 

Może czas przyzwyczaić się wreszcie do downsizingu? Do tego, że SUV/Crossover ma być ładny, komfortowy i ekologiczny? Chyba tak, stare już nie wróci.

wydaje mi się, że przetłumaczyłem to sobie, że jak chcesz mieć nowy samochód w dieslu z tego segmentu i o dobrych właściowościach jezdnych to wg mnie trzeba wybrać T32 (bo podkreślam -wg mojej opinii-, po analizie testów i po organoleptycznym sprawdzeniu :) nowy outlander, jak również forester, rav-4 i crv-nieporozumienie wizualne odpadają)

 

Kto chce mieć mocniejszy samochód może kupić XC60 w dieslu, ale to nie ta półka cenowa co T32 - sprawdzałem tylko najbogatsze wersje.

 

Osobiście już niewykluczam w niedalekiej przyszłości zamiany A6 żony na T32, ale w kolorze który się jej podoba :), ponieważ czarny kolegi nie robił na niej wrażenia (jej się podoba .... miedziany, buahahaha :), nie obrażając swojej żony :) )

 

Ja już podjąłem decyzję zmiany T31 na Jeepa Grand Cherokee 3.0 CRD z 2011

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętacie może test porównawczy T32 mojego znajomego vs mój T31?

 

Cofam/cofamy to co napisaliśmy. T32 po problemach: z start/stop, z opóźnieniem działania 4X4, a tym samym problemem z wjazdem na strome śliskie wzniesienia, z Hill Descent Control, z odpalaniem na mrozie został zareklamowany w ASO. Auto stało 2 dni, wgrano na nowo program komputera, wymiana modułu start/stop ............. i auto jest nie do poznania. Pomijam wygląd bo lubię kanciaki, ale znów razem byliśmy w Szczyrku i pojeździłem sobie T32 po "naprawie" i naprawdę wreszcie jeździ się komfortowo, wg mnie jest lepsza dynamika niż w T31 2.0 dci, wreszcie 4X4 działa tak, jak u mnie a start/stop po ostrej jeździe już sięnie wyłącza. Sporo spadło spalanie (może wyższa temperatura na zewnątrz, może modyfikacje ASO, może dotarcie się auta).

 

Reasumując test zrobiliśmy niesprawnemu T32. Teraz uważam, że jest ok bo skoro 1.6 przyspiesza tak jak 2.0, a przy okazji jest bardziej elastyczny to warto polecić.

 

Może czas przyzwyczaić się wreszcie do downsizingu? Do tego, że SUV/Crossover ma być ładny, komfortowy i ekologiczny? Chyba tak, stare już nie wróci.

....

 

Ja już podjąłem decyzję zmiany T31 na Jeepa Grand Cherokee 3.0 CRD z 2011

Też się na mojej liście następcy t31. Ale jeszcze muszę poczekać - Budowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny T32 dzis w radiu slyszalem reklam, X-Trail od 99 tyś. To chyba kolejny malusienki plusik :)

@Straider, ale zauważ, że tak jak kolega Ratlox skupia sie na pokazaniu plusów T32 tak ty skupiasz sie na minusach. Będąc obiektywnym trzeba przyjmować także takie rzeczy jak wiekszy prześwit. W aucie typu SUV jest to zaleta wiec nie możesz tego bagatelizować. Piszesz tez ze 2.2 bedzie na pewno trwalszy, ale dobrze wiesz ze pojemnosc silnika nie jest gwarancja trwalosci (przytaczane subaru).

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że w Lagunie ani 1.9 ani 2.2 się nie sprawdził, tak było też z 2.5dci w Pathfinderze, poza tym też słyszałem o tych 99 czy nawet 95 kawałkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Strider, rozbawiłeś mnie wypowiedzią na temat przyśpieszenia prezentowanych samochodów. Rozumiem że pisząc 3/6 miałeś na myśli że 1/3 samochodów ma lepszy sprint do setki. Ale zapomniałeś dodać że parametr ważny na światłach, bo jak widzisz w trasie 5/6 samochodów zostaje w tyle. No cóż ale to nie ważne bo nie pasuję do twojej wizji stanowiska , tak samo jak dyskusja dziecka które nie odrobiło pracy domowej, w sprawie prześwitu Skody. Idąc twoim tokiem myślenia można każdy parametr pominąć, który nie będzie pasował do obrazu samochodu idealnego czyli Skody. Podsumowują w Skodzie mamy mniej miejsca z tylu i mniejszy prześwit. Może dla niektórych jest to bardzo ważny parametr ? Co do trwałości samochodó grupy VW, oraz stosunku samego serwisu do tych samochodów, czy miałeś okazje obejrzeć wczorajszą Turbo Kamerę jak sugerowałem ? Przy takim podejściu serwisu autoryzowanego do samochodu sprzedanego dwa miesiące wcześniej, nie pomogą nawet reklamy Skody wyświetlane w tym poście podczas dyskusji nad jej wyższością nad x-trailem, tym bardziej że temat nie dotyczył jednego serwisu, tylko trzech i nowego samochodu pretendującego do klasy premium:))

Edytowane przez RATLOX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ktoś musi napisać, że robi się żenująco...proponuję zamknąć wątek i zapomnieć o sprawie skoda-x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...