Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 18.12.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Ja mam chyba inną filozofię życia, lub inną matematykę stosuję. Zazwyczaj tankuję tam, gdzie mi po drodze, nie szukam specjalnie tańszej stacji. Bo ile tańsze będzie ? 20 gr/l ? To na 10 litrach 2 pln, a na 40 litrach 8 pln ... Za 8 pln jeździć i szukać tańszego paliwa, jak dla mnie czasowo nieekonomiczne. Myjni szukam przede wszystkim blisko i dobrej. Cena to rzecz drugorzędna. Wolę umyć na dobrej myjni, niż później szukać kogoś, kto spoleruje miliony rys po gównianej szczocie. I mimo to, żeby chronić lakier zleciłem wykonanie ceramiki. Tak, zleciłem, a nie robiłem sam w ogródku. I tu też podstawowym kryterium był polecony, sprawdzony, zaprzyjaźniony detailer, a nie najtańszy w okolicy. Taka to moja ekonomia finansowo-czasowa. Ale może jakiś dziwny jestem 🙃😉3 punkty
-
2 punkty
-
Tutaj traska od salonu Nissan na Jasnogórskiej (wylotówka na Bytom), północna obwodnica Krakowa, dalej nową przełączka z tej obwodnicy na S7, dalej do węzła Widoma i za węzłem jeszcze lokalną 3 km. Jazda zgodnie z przepisami. Na obwodnicy 100, 120 na s7 i tak 10-20 km/h więcej za węzłem. Spalanie: Pulsar to jest mega oszczędne auto. Jeżdżąc krajówkami prawie przepisowo można zejść poniżej 4l. Żałuję że za 2 tygodnie już go nie będzie...ale nie mam ekonomicznego uzasadnienia trzymania dwóch aut, które rocznie robią razem 10-12 kkm. Ja tankuję na różnych stacjach. @Stemplek - zrób jak kolega wyżej napisał. Zrób jakąś trasę lokalnymi, niezakorkowanymi drogami, może z jakąś S lub A. Nagrzej silnik porządnie. Na zimnym jedź spokojnie, na nagrzanym można trochę dynamicznej. Tak czy inaczej wg mnie spalanie z w miarę przepisowej jazdy powinno być poniżej 6l/100. Jak będziesz miał spalanie typu 8-9 to chyba się trzeba zająć dolotem paliwa i silnik do sprawdzenia. Ja nawet jeżdżąc kiedyś dość długie odcinki niemieckimi autostradami 170-190 licznikowe, a potem trafiając na odcinki z ograniczeniami całe Niemcy miałem zrobione ze średnią w okolicy 7,5 l. Takie duże spalanie jest niemożliwe nawet przy dynamicznej jeździe. No chyba, że na biegach 1 do 3.2 punkty
-
Z doświadczenia wiem, że sporo zależy gdzie tankujesz. Jak zatankuję na Shell'u Shell FuelSave 95, lub Shell V-Power 95, to zużycie w stosunku do paliw Orlenu mam o ok. 1 ltr/100 km niższe. Nawet biorąc pod uwagę różnice w cenach Shell - Orlen, to i tak finalnie się opłaca tankować na Shellu, tym bardziej mając kartę Shell ClubSmart.2 punkty
-
Szok.. cena rozrządu ( całego zestawu ) to w orginale dla mnie 120 eu ( diler moze miec taniej ), czas jaki daje nissna na to to okolo 6h ( czyli liczac po koło 250 pln /h okolo +/ - 1,5k pln ) więc jakieś + / -2k pln do kieszeni. Szczerze mówiąc drogo, drożej niż u mnie w Niemczech.2 punkty
-
pewnie dopiero zaczynasz - więc się nauczysz. CZasem ci podskoczy 2-3 x . NIektórzy to nazywają kangurkiem. Moje sprzęgło wytrzymało 130 kkm. A jak przestanie dzwonić silnik po 1 minucie - jest OK.2 punkty
-
Teraz cię namawia. O ile ja się orientuję to najlepiej po zakupie to robić na świeżo. Teraz to trzeba to wszytko doczyścić i zakonserwować i tu się właśnie boję nissana że zakonserwują na to co tam wozisz. Sprawdź na rynku ile chcą za konserwację auta 2 lata z nalotem 29000 km.2 punkty
-
Życzę wszystkim Forumowiczom Zdrowych, wspaniałych, pogodnych Świąt Bożego Narodzenia Niechaj Gwiazda Pomyślność Nas prowadzi w Nowym 2025 roku2 punkty
-
dołączam do życzeń. od siebie dodam .. bezpiecznych podróży, szczęśliwych powrotów do domu i szerokości na trasie..2 punkty
-
2 punkty
-
widocznie mało jeździsz po górach. Czasem wystarczy kilka km zjazdu żeby nabić baterię na full2 punkty
-
Przedstawię wymianę oleju w manualnej skrzyni biegów (silnik 1.6 dig-t) jaką ja zrobiłem w swoim Xtrail-u. Użyte przeze mnie materiały: - olej ELF75WNFX1/OLE (1,9 litra) – kupiłem 2 litry; - uszczelka gumowa Renault 82 00 201 381 (do korka wlewowego skrzyni); - zestaw korka spustowego Corteco 220100S (z czego najważniejsza jest miedziana uszczelka korka); - paczkę spinek plastikowych (korków) 8mm do elementów plastikowych osłon. Narzędzia: - klucz kwadratowy 8mm do odkręcenie korka spustowego, - kombinerki (odkręcenia plastikowego korka wlewowego), - przyrząd do spinek plastikowych osłon, - miara, - lejek (np. spożywczy) + rurka igielitowa 1m - narzędzia do podniesienia auta. Wymianę zacząłem od ściągnięcia dolnej osłony silnika (kilkanaście spinek plastikowych – standard renault/ peugeot). Samo auto musi stać na równej powierzchni. Zmierz i zapamiętaj odstęp progu auta (przy nadkolu) od ziemi. Jest to potrzebne do określenia później stanu oleju w skrzyni. Następnie podniosłem auto z lewej strony (strony kierowcy) i zdjąłem koło. W ten sposób otrzymałem dostęp do białego korka wlewowego oleju. Widać do w górnej części obudowy skrzyni (na wprost). Odkręciłem korek kombinerkami. Korek oczyściłem i wymieniłem uszczelkę. Od spodu odkręciłem korek na klucz kwadratowy celem spustu oleju ze skrzyni. Na nowy korek założyłem miedzianą podkładkę. Jest ona owalna i z jednej strony ma nacięcie. Podkładka zamontowana została tym nacięciem została do korka (nie do strony skrzyni). Szmatką oczyściłem otwór korka. Wkręcenie korka z siłą 26 NM. Ustawiłem auto przy pomocy lewarka aby wysokość jego progu był na wysokości jaką zmierzyłem przed podniesieniem auta i ściągnięciem koła – czyli auto stało znów teoretycznie równo. W otwór wlewowy skrzyni włożyłem rurkę igielitową z zamontowanym wyżej lejkiem i cyklicznie małymi ilościami dozowałem olej. Oleju podobno ma wejść 1,9 litra (nie mnie i nie więcej). Jeżeli auto równo stoi to z korka wlewowego wyleci nadmiar. Po wszystkim wkręciłem korek wlewowy. Przetarłem nadmiar oleju, który wyleciał. Montaż koła. Tak przebiegło to u mnie.1 punkt
-
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ostatecznie zdecydowałem się na ELF TRANSELF NFX SAE 75W1 punkt
-
Dokładnie tak jak piszesz. Już kiedyś jak nie znalazłem w książce serwisowej PIN-u, pytałem o to w ASO. Odpowiedzieli to co napisałem wcześniej. Radio jest przypisane do auta i PIN w tym przypadku nie jest wymagany. Ale po przekładce z/do innego auta, już tak, ale wtedy to już wizyta w ASO.1 punkt
-
Ostatnio wymieniałem aku i normalnie radio działa bez pinu. To chyba ma co innego lub już coś wymienione było na inne.1 punkt
-
Co prawda nie ma tam zbyt wiele "do grzebajo" 😞 ale mam coś takiego Nissan Pulsar - pierwsze kroki (1).pdf a to chyba ten sam układ1 punkt
-
Nie można. Języka polskiego nie ma nawet w tych sprzedawanych w Polsce.1 punkt
-
A ja się zapisałem na zabieg. Moja Connecta ma już 2 lata i 25000km. Zapewniono mnie, że pokryją wewnątrz również profile zamknięte oraz powierzchnie pod filcami w nadkolach, które niepokoją mnie najbardziej, bo nie wentylują się i są narażone na stałą wilgoć. Zobaczymy czy było warto!1 punkt
-
mój poprzedni xtrail T32 z 2015 zostal w rodzinie (u brata), a że wymieniamy koła lato/zima wspólnie _bo magazyn wspólny;) to zaglądam pod podwozie z ciekawosci i dla kontroli. Ostatnio jesienią też i uważam, ze wszystko jest ok. Żadnych ognisk korozji. Szczególnie zaglądam na tylne zawieszenie (wahacze) bo np w QQ J10 z 2007 po kilku latach juz byl nalot, a tu po 9 latach stan bardzo ładny. Na wiosnę (po 2 sezonach zimowych) też zajrzę u siebie i mam nadzieję, ze nic niepokojącego nie znajdę.1 punkt
-
1 punkt
-
U mnie Białogard/Zachodniopomorskie na stacji prywatnej Intermarche mamy paliwo z Niemieckiej rafinerii w Schwedt. A na pozostałych czy to Circle, Lotos/Orlen (wiadomo) i w okolicy, paliwo jest Orlenowskie.1 punkt
-
Żeby nie być gołosłownym. Za Kauflandem na Bratysławskiej jest wjazd na parking za biedronką (od ulicy Siemaszki). Od tego parkingu do mnie pod szlaban na Kazimierza Wielkiego jest 3,8 km. Tu zdjęcia z kompa z drogi powrotnej. Jak widać silnik się nawet nie nagrzał. Tak więc spalanie stemplek bądź co bądź fatalne masz.1 punkt
-
1 punkt
-
Stara sprawa, opisana nawet na Wikipedii. Te auta były produkowane w Tennessee. X-traile tylko w Japonii. Wysłane z mojego LM-G900 przy użyciu Tapatalka1 punkt
-
Świeże info...zamulenia brak,na razie...Po wypaleniu zbiornika z dolewką preparatu doczyszczenia EGR i Turbo poprawiło się na tyle że nie ma przymulenia w zakresie 1500-2500. Inne info to takie,że chciałem wymienić poduszki silnika (3) i na razie poległem.Zacząłem od dolnej pod silnikiem i odechciało mi się...Okazuje się że ta poducha która jest do 1.6 Dig-t wystepuje w dwóch rodzajach...do mojego pod jednym vinem wystepują dwie...czary mary.Ta która jest właściwa to ma oznaczenie 11360 4EA0A,ta druga ma oznaczenie z Reni 11 23 837 34R i ta mi się akurat trafiła.Różnica jest taka,że ta od Reni w osi śruby ma grubość 52mm i pozostaje około 6mm na stronę luzu.Ta właściwa ma grubość w osi 62mm i jest pasowna.Górna poduszka silnika jest trudna do zdobycia,to jest poducha hydrauliczna,ale znalazłem Polską produkcję firmy TEDGUM,zajmującej się produkcją uszczelnień i wyrobów antywibracyjnych.Będę zamawiał i będę wymieniał,bo ta dolna ma luz i słychać klekot.1 punkt
-
Biorąc pod uwagę wyżej przedstawione informacje, to mieszkając np. w Poznaniu, nawet doliczając koszt paliwa, pewnie taniej by wyszło podjechać z taką robotą do Ciebie, niż do naszych ASO. A może w ASO trzeba oddawać do roboty auto z samego rana, wy się wyrobili w tych 6 r/h, bo jak się odda auto w późnych godzinach popołudniowych, to ASO dolicza też nockę roboczogodzin + postojowe Pozdrawiam Może wystarczy podpiąć sprzęt pod OBD i skasować błąd Coś takiego masz za stówkę, a jak dobrze poszperać to można znaleźć o połowę taniej, do tego jakiś nawet darmowy programik po BT i błędy skasujesz na pewno, a jeżeli to nie tylko błąd pozostały po jakiejś robocie, to się dowiesz gdzie coś nie gra.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
akurat ten moc i moment nie są jakoś bardzo wyżyłowane (no może moment trochę) jak na silnik o pojemności 1.5 litra. Mam Opla który ma 200KM z silnika 1.6 czterocylindrowego i jeździ juz 7 lat. Niektórzy go nawet czipują na więcej, podobno intercooler jest wtedy najsłabszym ogniwem. Tutaj w przypadku tego 1.5 problemem może być, ale nie musi, że to ten nissanowski wynalazek VCT. Czyli cały ten osprzęt do zmiany stopnia sprężania. Pytanie jaką to będzie miało żywotność (podobnie jak w ePowerach) w połączeniu z ciężką budą1 punkt
-
To zależy jaka bryła, jak wejdzie na skos nad fotel pasażera to ok (ale 120 cm może być słabo), ale normalnie za fotelami przednimi nie wejdzie na pewno. Chyba, że żona da rade jechać na kierownicy z maksymalnie przysuniętym fotelem ale nie wiem czy aż tyle się da. Normalnie jest tam do ok 170 cm. Jak wiozłem TV w pudełku 161 x 21 x 96 cm to musiałem już przysunąć się do kiery aby zamknąć klapę.1 punkt
-
Tutaj jest oferta, na której kupiłem tą rurkę : https://allegro.pl/oferta/rura-waz-dolot-powietrza-dacia-duster-1-2-tce-nowy-130999182871 punkt
-
Ostatnio: Katowice-Wrocław-Katowice - 130/150km/h - 7,8l/100 wg kompa Miasto średnio wychodzi bliżej 9l wg kompa Najniżej: Cieszyn-Katowice (ale bocznymi dwujezdniowymi) - 5,5l wg kompa Przebieg auta: <27000km1 punkt
-
A użyłeś programu nabłyszczania (czyli woda demineralizowana)? Jak zwyczajnie myję "na szybko", aby nie było widać soli i grubego brudu, to wrzucam 4-5 zł na mycie, a potem 2-3 zł na płukanie i 2-3 zł na nabłyszczanie wodą demineralizowaną. Nigdy nie mam zacieków, a przy ręcznym myciu lub przy automatycznej myjni zawsze miałem (i nie chodzi, że mam najłatwiejszy w utrzymaniu kolor srebrny i szare felgi). Spróbuj zmienić myjnię, jest tego bez liku teraz.1 punkt
-
Witam. Szybkie wyłączenie Tsr i innych ustawień szybko włączamy przyciskiem menu skrótów (przycisk z 3 poziomymi liniami) z lewej strony na kierownicy. Po naciśnięciu włączamy dopasowanie asystentów kierowcy. Funkcję tą wcześniej konfigurujemy zaznaczając co chcemy w niej wyłączyć. Ustawienia pozostają zapisane i są na stałe. Nawet po ponownym uruchomieniu silnika. I tak po uruchomieniu pojazdu naciskamy przycisk menu skrótów i włączamy wcześniej skonfigurowany dopas. asys. kier.. W sumie dwa kliknięcia i znika irytujący limit prędkości. Pozdrawiam1 punkt
-
Cóż ci powiedzieć. Uważam że najlepsze mycie to mycie samodzielne, dokładne aby odetkać lakier. Pomaga ceramika na lakierze. A bez dotyk to do utrzymania czystości pomiędzy myciem. Musisz się zaprzyjaźnić z kimś od detalingu poradzą co użyć do mycia, oczywiście jeśli masz możliwość umycia z wiaderka. Dobra myjka i szampon, dwa wiadra i myjka ciśnieniowa, na początek dobre spłukanie z piachu, umycie szamponem, bardzo dobre spłukanie czysta woda i wytarcie do sucha wtedy nie będzie waterspotow. Tylko to wtarcie to musi być dokładnie, tak jak pisał kolega powyżej wydmuchanie to świetny pomysł jeśli masz możliwość. Albo oddajesz do firmy detailngowej i oni myją jak uznasz że do bani to niech poprawiają albo zmniejsz myjnię.1 punkt
-
Tel podpięty był do ładowarki, a łączność z autem Vgate icar przez bluetooth Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka1 punkt
-
Mam J10 w kolorze Z11(czarny), więc waterspoty biją po oczach. Po myciu mieszanym (myjka wysokociśnieniowa, pianownica i szmyranie szczotą) przepucowanie pastą nabłyszczającą TEMPO(czerwoną) je usuwało.1 punkt
-
Ja akurat myjnia bezdotykowa, bo pod budynkiem wielorodzinnym nie mam możliwości mycia. Odnośnie zacieków, to najwięcej powstaje ich w czasie jazdy na przednich drzwiach po wypływie kropel wody z lusterek. Więc jeśli masz możliwość wydmuchania tej wody po umyciu auta, to pozbędziesz się sporej ilości białych plamek 🙂1 punkt
-
Mam czarną perłę. Myję auto na bezdotykowej i nie osuszam w ogóle auta - wycieram papierem ręcznikowym tylko progi, drzwi i klapę bagażnika od środka. Najważniejszy jest ostatni etap - spłukiwanie wodą zdemineralizowaną. Robię to dosyć długo - około 5 minut. No i musisz znaleźć myjnię, gdzie woda zdemineralizowana jest faktycznie zdemineralizowana.1 punkt
-
Wystarczy sprawdzić czy tylna kamerka ma dwie dysze - jedna od powietrza, a druga od płynu, bo tylko TEKNA miała to podwójne ustrojstwo1 punkt
-
1 punkt
-
Mało kilometrów zrobiłem do tej pory ale komputer pokazuje w okolicy 8.1 punkt
-
Kilka miesięcy po odebraniu nowego auta z salonu Nissana też miałem podobne jaja z klczykiem. Wymieniłem baterię na markową CR2032 Maxell'a i od ponad 9 lat mam spokój.1 punkt
-
W tym aucie nie da się ruszyć płynnie na minimalnym gazie...No może pod domem...ale na skrzyżowaniu??? Trzeba więcej gazu i wolniej puszczać sprzęgło(jak z poślizgiem) w tedy ruszy się płynnie.To jest niestety błąd konstrukcyjny w tym modelu,za mała tarcza sprzęgła. U mnie teraz po latach wychodzą poduchy silnika i skrzyni do wymiany.Górna silnika ma po obydwu stronach blisko po 7mm luzu,co daje popalić(albo już dało) tej dolnej i na skrzyni,bo czuć wibracje silnika i przy ruszaniu dygota lewej strony zgodnie z obrotami silnika.1 punkt
-
Nie polecam ładowania bezprzewodowego i Android Auto/Apple CarPlay jednocześnie na dłuższe trasy. Mi kiedyś telefon się "zagotował" po ok 4h takiego używania 😀 Nissan zresztą w instrukcji też zaleca używania kabla na dłuższe trasy. Przynajmniej dla Apple CarPlay o ile dobrze pamiętam.1 punkt
-
Ja miałem na początku (przed aktualizacją do bezprzewodowego AA) CarlinKit. Sprawował się fajnie1 punkt
-
1 punkt
-
przyczyn może być kilka. kiepska bateria (łatwo to sprawdzić miernikiem) którą można zamienić inną świeżo kupioną, najlepiej jakiejś dobrej marki. przypadkiem bateria mogła zostać źle zamontowana (do góry nogami) no i w końcu w samej obudowie kluczyka mogły się styki rozchylić i nie ma przepływu energii. a bateryjka to dedykowana? ten sam symbol co oryginał. pytam bo w przypadku "pastylek" średnicy 50 groszy występują dwie grubości CR2032 to chyba ta grubsza.1 punkt
-
Aktualizacja: pseudo kalibracja zrobiona. Pozbyłem się czerwonej koperty na kamerze wstecznej. Komputer, który mi użyczył znajomy komunikuje się przez OBD z modułem kamer. Połączyłem się też z zegarami, ale niestety jest tylko opcja przeglądania parametrów - parametr 37 (monitorowanie martwej strefy) nieaktywny. Znalazłem też jakieś oznaczenia bramki CAN. Sprawdziłem też buczek połączony z modułem kamer, zapuściłem test - działa. Nie udało mi się włączyć testu spryskiwacza tylnej kamery, ani przedmuchu pompą (ale pompa akurat nie podpięta). Ale na początku też nie chciała ruszyć kalibracja tylnej kamery...więc może jeszcze uda się test odpalić następnym razem...1 punkt
-
No to miałeś szczęście !. Ciekawa jest konstrukcja rurki wysprzęglika i konektora z odpowietrzeniem o dziwo ale to się nie rozpada. Natomiast wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym likwiduje drgawki na biegu jałowym i telepanie lusterkiem w całym zakresie obrotów silnika1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00