Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 21.10.2024 uwzględniając wszystkie działy
-
Nie wiem do czego ci potrzebny jest napis, że zaoszczędziłeś 90 kg CO2. Polska wyemitowała w 2023 roku 115 mln ton CO2 czyli zaoszczędziłeś 78 milionowych części tego co wyemitowali inni w Polsce. Teraz planeta już nie spłonie. Oczywiście pod warunkiem, że wierzysz w to, że temperatura na świecie rośnie z powodu twojego samochodu. A chcesz wiedzieć jak wygląda negatywny skutek Start-Stop? Wyjeżdżam z parkingu pod domem i włączam się do ruchu. Wjazd mam pod górkę, więc samo włączanie jest troszkę ślamazarne z powodu ruszania pod górkę. Przepuszczam samochody z lewej i prawej i wreszcie widzę lukę. Jak każdy normalny kierowca wiem czy zdążę przed nadjeżdżającym pojazdem z prawej czy nie. Podejmuję decyzję, że zdążę - naciskam pedał gazu i w tym momencie samochód stwierdza, że będzie chronił planetę - znaczy się gaśnie. Skoro nacisnąłem gaz to po pół sekundzie silnik startuje, a po następnej pół sekundzie moja automatyczna skrzynia biegów jest w stanie ruszyć samochód. Tyle, że te głupie inne samochody jadą cały czas i gdybym natychmiast nie zahamował to wszyscy oglądali by na Youtube jak ślepy idiota wjechał prosto pod nadjeżdżające auto. Inny przypadek podobny, ale gdzie indziej. Skrzyżowanie ze światłami gdzie skręcam w lewo. Zapala się zielone, wyjeżdżam na środek skrzyżowania i czekam na przerwę w samochodach jadących z przeciwka. Widzę przerwę, a autko co? No domyśl się. Mnie wystarczy, że system S/S próbował mnie 2 razy zabić - nie będę czekał, aż mu sie uda...6 punktów
-
Ja w J11 1.2 miałem SS wyłączone czujnikiem maski i było spoko (dynamiczne ruszanie, żadnych problemów z akumulatorem). W J12 1.3 jest dużo gorzej, bo wyłączenie na stałe SS jest trudniejsze, więc na razie ręcznie wyłączam po odpaleniu silnika. Jednak pierwszy bieg w trybie NORMAL jest okrutnie przymulony, że nawet bez SS ruszanie jest niebezpieczne, bo występuje lag 1-2 sekundy w tempie przyśpieszania. Dlatego cieszcie się, że nie macie J12 1.3. PS: Oczywiście w 1.3 jest tryb SPORT, ale jego włączanie i wyłączanie (w zależności od warunków na drodze) jest tak samo upierdliwe, jak wyłączanie SS np. tylko przed skrzyżowaniami.2 punkty
-
Kurczę, okazuje się, że mi też - dokładnie tak samo - tylko zbiorcze dane pokazuje. Jak komuś działa, to można wejść w "Zużycie" i pokaże coś więcej? Bo w tej formie jest to bezużyteczne. Po co mi informacja o ilości tras, jeśli nie zobaczę ile średnio pali itp.? Ogólnie wkurza fakt, że w Europie nie ma opcji zdalnego odpalania (żeby wnętrze nagrzać). Widziałem, że w stanach są firmy, które udostępniają taką opcję z własną aplikacją nawet dla starszych modeli, które nie łapały się na Nissan Connect. A podobno w Korei jest w opcji możliwość używania kamer w Hyundai jako rejestratorów - wystarczy podpiąć pendrive'a... Tylko w Unii wszystkiego zakazują. Niedługo myśleć zakażą, żeby nie urazić głupich.1 punkt
-
masa pomiędzy skrzynią a nadwoziem, kup jakikolwiek masowy przewód o odpowiedniej długości i po temacie1 punkt
-
Z normalnym napędem jest pewnie porównywalny, ale z e-Power już nie...na pokładzie dodatkowo generator, silnik elektryczny no i bateria. Jednym słowem 350 kg różnicy, Ateca - 1350kg, Qashqai - 1700kg.1 punkt
-
Korzystam z dywaników Rezaw-Plast (oficjalny sklep na allegro). To mój kolejny zakup (poprzednio był do J11), mam też od nich matę do bagażnika (przełożyłem z j11- jest trochę za mała, ale generalnie może być). Ogólnie polecam.1 punkt
-
Tu masz zestaw naprawczy. Dokup aceton wklej uchwyty i ciesz się ,że naprawiłeś blendę. U mnie trzyma drugi rok i nic się nie dzieje. https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawcz-uchwyt-listwy-klapy-nissan-qashqai-14179992442 Jak zrobić ?1 punkt
-
Sprawa wyjaśniona - auto przyjmuje sprzedawca z działu handlowego. On był na urlopie a dlaczego inny nie oddzwaniał, pojęcia nie mam. Pani z RCI gdy dzwoniłem dość dawno temu, mówiła, że auto mam spłacone i teraz do salonu najlepiej tak ze dwa dni przed końcem umowy najmu. Pojechałem 10 dni przed końcem najmu i tal jak JJACEK napisałeś - każdziutką rysę inną niż eksploatacyjne do spolerowania sfotografował. Felgi też. W skrócie, trzeba tak zrobić: Jeśli nie ma żadnych uszkodzeń dalej nie czytacie :)) Jeśli są drobne - naprawiacie we własnym zakresie. Jeśli duże - AutoCasco ale... Nissan przyjmie od Was auto po zakończeniu naprawy i... trzeba przedłużyć polisę AC/OC w całości (leasing nie daje na raty), trzeba płacić 1/30 ostratniej raty za 1 dzień zwłoki w oddaniu auta - to może być u każdego inaczej w umowie. Ja mam 1/30. Trzeba więc autocasco zacząć odpowiednio wcześniej. Regeneracja felg - absolutnie we własnym zakresie - oni policzą za nowe tj. 5500 / szt. Mi uznał za konieczność naprawy felgi 2x2mm wgniotkę i 10cm obcierkę rantu niemal niewidoczną. Ja znalazłem na gwałt regenerację po 600 za szt ale trzeba zrobić kpl. czyli 2400 + 150 transport. Mam trochę poważniejszych rysek tj. widać co pod lakierem. Generalnie teraz wiem, że w najem wliczam około 2600 - ??? zł na zakończenie. Nie da się uniknąć tego. Dobrze, że wcześniej byłem, wycofałem się, naprawiam wszystko sam bo to powierzchowne sprawy. Myślę, że u nich miałbym fakturę końcową na jakieś 20tys.zł Te felgi to mnie zatkały. Salon mógłby sam w swoich kosztach ująć naprawę wszystkiego i dać mi do zapłaty po kosztach, ale nie, oni wyliczają na tłusto, po swoich marżach. Słyszałem ze źródeł innych o fakturkach po 30-40tys. bo facet spisał protokół końcowy i po ptakach. Miałem dużo szczęścia, że pojechałem wcześniej na oddanie auta i mogłem to sobie przekalkulować. Finał jest taki, że na kilka dni i tak muszę wykupić pełną polisę, którą potem wypowiem i poproszę o zwrot niewykorzystanej wartości. GAP też zwracają jeśli ktoś wziął dłuższy. Zawsze byłem za kredytowaniem, bo jestem właścicielem. Po kredycie auto jest moje. Leasing z wykupem OK. Najem to trzeba przekalkulować. Są tanie najmy ale naprawę końcową trzeba wliczyć.1 punkt
-
Dokladnie tak, peka na spawie obu elementow. Szukalem obudowy aby zdjecie wstawic ale zdaje sie poszlo na smieci. Rocznik nie ma znaczenia tylko silnik HR13. U mnie byl QQ J11 z tym przypadkiem, na szczescie udalo sie piec uratowac. Trafil sie w zeszlym tygodniu QQJ12 po gwaracnji ze wzgledu na przebieg i tam juz bylo gorzej. Rozmawialem z kolegami z innych warsztatow i tez maja takie przypdaki. Wiec problem dotyczy sinika bez wzgledu na rocznik. Numer zamawianej orginalnej czesci sie nie zmienil 11060-0260R wiec nie wiadomo czy cos producent poprawil. Kolega z ASO twierdzi ze poprawili spawy ale numeru czesci nie zmienili,ale czy tak jest to nie wiem na 100%.1 punkt
-
Też tak myślę. Jak wymyślasz to nie ma. Albo w najlepszym przypadku płacisz za wynajem za dobę. W rybniku jest oficjalnie cennik....1 punkt
-
Pokolei....Jak chcesz wygłuszyć maskę,możesz zwiększyć zakres wygłuszania do wymiarów bez mała zewnętrznych.Ale! Zmierz sobie głębokość maski przy stelażu,a następnie wyklej wnęki pomiędzy stelażem,do równej wysokości.Na to dopiero połóż matę butylową z warstwą aluminium.Dobrze by było kupić całą płachtę maty tak coś 1.5x1.5m żeby nie było łączeń.Wcześniej wszystko trzeba odtłuścić! Podsufitka...od strony bagażnika masz na pewno klipsy w podsufitce,trzeba je zdjąć,trzeba zdjąć uszczelki drzwi,boczki w bagażniku(górne) i uchwyty dla pasażera.1 punkt
-
u mnie to trwało dwie minuty, póżniej kliknąłem jeszcze w ten pierwszy przycisk do dzisiaj jest OK1 punkt
-
Aktualizacja: pseudo kalibracja zrobiona. Pozbyłem się czerwonej koperty na kamerze wstecznej. Komputer, który mi użyczył znajomy komunikuje się przez OBD z modułem kamer. Połączyłem się też z zegarami, ale niestety jest tylko opcja przeglądania parametrów - parametr 37 (monitorowanie martwej strefy) nieaktywny. Znalazłem też jakieś oznaczenia bramki CAN. Sprawdziłem też buczek połączony z modułem kamer, zapuściłem test - działa. Nie udało mi się włączyć testu spryskiwacza tylnej kamery, ani przedmuchu pompą (ale pompa akurat nie podpięta). Ale na początku też nie chciała ruszyć kalibracja tylnej kamery...więc może jeszcze uda się test odpalić następnym razem...1 punkt
-
Jeżeli po krótkim postoju ale w stanie zimnym uruchamia się normalnie to przyczyną może być układ paliwowy - zapowietrza się lub pompa w zbiorniku pada (pompa na tłoczeniu ma zaworek zwrotny ). Moim zdaniem warto zacząć od wymiany pompy ok. 300zł bez robocizny.1 punkt
-
A czemu naszła Ciebie tak absurdalna myśl? Kiedyś pojawiały się podobne pytania np. czy poduszki zadziałają przy wyłączonym zapłonie (w czasie jazy) albo przy zatrzymanym samochodzie (gdy coś wjedzie w zamknięty samochód z pasażerem)? To może spytaj, czy poduszki zadziałają, gdy prędzej np. wybuchnie lub uszkodzi się akumulator (przed zderzeniem) i nie poda prądu? PS: Abyś nie pozostał bez odpowiedzi, to podpowiem pytaniem. Czy uważasz, że jeśli ręczne wyłączenie poduszki pasażera powoduje świecenie się kontrolki, to wyłączenie wszystkich poduszek i napinaczy poprzez uszkodzenie/wyłączenie jakiegoś układu niczego nie pokaże?1 punkt
-
A taka sprawa (nie wiem czy jest taka sprawa) - czy po przekręceniu czujnika pokrywy silnika w razie kraksy zadziałają poduszki powietrzne? Gdzieś spotkałem sie z takim pytaniem, ale nie spotkałem się z opowiedzią. Czy ktoś wie? Bo może to tylko głupie gadanie?1 punkt
-
A teraz to się drodzy państwo możecie BARDZO CIĘŻKO zdziwić jak sobie zażyczycie samochód zastępczy ! Wczoraj w serwisie tak z ciekawości dopytałem się szczegółów - reasumując zależy to od dobrej woli dealera. No jaja z gwintem lewoskrętnym ! Może zaproponować rozwiązania alternatywne :-)) ....... dobrze że siedziałem.1 punkt
-
1 punkt
-
To nieco dziwne, gdyż w manualu SS odpala silnik jak tylko ruszysz sprzęgło więc do gazu to jeszcze chwila zanim ruszysz generalnie (sprzęgło, bieg, ruszenie). Nie to co w automacie tam puszczenie hamulca od razu wymaga jazdy a nie odpalania silnika. Przynajmniej takie moje odczucia z QQ z manualem (SS nie przeszkadza, to bardziej kwestia psychiki)i SS i Xa z automatem i SS (tu ndenerwuje empirycznie bo laguje ruszenie). Wszystkie te problemy rozwiązuje hybryda bo rusza elektrykiem a potem się zastanawia czy warto odpalać silnik czy nie1 punkt
-
1 punkt
-
Tryb sport hamuje też silnikiem więc redukuje by wspomagać hamowanie i jednocześnie być gotowym na dodanie gazu. Im większe obroty tym większa siła hamowania silnikiem.1 punkt
-
Mam wersje ze starego cennika i lusterko rowniez sie obniza. Jedno. W zaleznosci na ktorym polozniu zostawiony pozostanie przelacznik wyboru regulacji.1 punkt
-
Potwierdzam, mam pakiet premium i lusterko obniża się przy cofaniu. Może nie jakoś spektakularnie ale obniża się. W Peugeot 508 działa to w szerszym zakresie. Cofając, widać kawałek tylnego koła. W T33 raczej nie. Może to kwestia wyższego umiejscowienia lusterka nad podłożem.1 punkt
-
Mi działa zazwyczaj za drugim razem, ale robię tak energiczny ruch, że czasem wręcz uderzam nogą w czarny plastik za zderzakiem. Wtedy dostaję reprymendę od żony, żebym nie kopał auta 🙂1 punkt
-
1 punkt
-
Witam. Dzisiaj dopiero znalazłem trochę czasu i założyłem moduł Duncho. Jak na razie działa , ale ładowanie podczas krótkiej jazdy testowej było w okolicach 13,52 V, podczas hamowania silnikiem było w okolicach 14,3. Będę dalej testował ten patent. Jeszcze raz dzięki za pomoc. 2024-10-29 at 20.57.16.pdf1 punkt
-
Wbrew obiegowej opinii nie do końca taka francuska. Mam porównanie nissan z renault i jednak wiązki w nissanie wg mnie w ogólności są lepiej wykonane niż w renault. Nawigacja też nie francuska i komputer BCM też nie. Nie mam pojęcia co się mogło stać. Albo coś szwankuje w samej nawigacji - w "module" dystrybucji zasilania, albo może coś poluzowane na połączeniach... Podstawowy test jak pisałem to naciskanie przycisku od CD. Jak nie świeci i nie włącza się to na zasilaniu to akurat przeważnie działa. Sprawdziłem na w sumie 7 nawigacjach lcn2kai Niektóre rzeczy nie zadziałają dopóki większość przewodów z auta nie jest podpięta...1 punkt
-
Pamiętaj o wymianie opon na większe, bo J11 ma 215/60/17, a J12 215/65/17. Reszta ok.1 punkt
-
Czujniki były już zamontowane w felgach oryg.Nissan z J11. Po zamontowaniu kół do QQ J12 i przejechaniu ok.2km same się uaktywniły bez mojej ingerencji w ustawienia. A tak na marginesie podstawowe parametry powinny być opisane na wewnętrznej stronie felgi, ważny parametr to otwór centrujący piasty dobrze dopasowany ,żeby nie stosować niepotrzebnie pierścieni centrujących.1 punkt
-
Witam Problem rozwiązałem , musiałem wymienić obudowę z termostatem. Cena tej części w Nissanie to prawie 1000 złotych plus wymiana około 700 złotych. Zamówiłem z Allegro (oryginał Renault) za 400 złotych więc razem z wymianą w serwisie wyszło mi 1100 złotych. Podaję nr części : 110600260R (obudowa termostatu) Podrawiam1 punkt
-
3 sezon jeżdżę J12 na zimowkach z felgą 17" ET 40 ,śruby 5*114,3 ,otwór 66,1 oryginał Nissan z J 11 pasują idealnie do tego opony R 17 215/65 Na lato mam R19 235/50 .Wysokość kół R 17 i R19 jest ta sama ,różnica jest w tym ,że zimowe koła R17 mają więcej gumy w stosunki do felgi ,a w letnich odwrotnie ,co wpływa oczywiście na wygląd ,ale to jest kwestia gustu .1 punkt
-
Kolego, skoro tylko jazda miejska (a zimy widać jakie są) to można nabyc nowe opony ekonomiczne w dobrej cenie ok. 300 zl za szt; mozna kupić na OlX używane lepszej firmy takze za ok. 1200 komplet; mozna dokupic felgi stalowe 17 i opony będą tańsze. Nie oczekuj, że rozwiązanieTwojego problemu "bo drogie" będzie podane na tacy. Może "stać cię na suva" nie przyjmuj bezpośrednio. Każdy samochód z takimi kolami ma drogie opony. Sam mialem T32 z 2015 (ktorego sprzedałem rok temu za 65k) i uważam ze biadolenie ze opony sa drogie jest niemęskie 😉 Skoro uwazasz, ze do samochodu o wadze 1.5 t można założyć gorsze opony to zrób tak. To zależy od sposobu jazdy i umiejętności. W końcu nawet na letnich oponach da sie jeździć zimą.1 punkt
-
Oprócz tego co napisał Smakor,wchodzi jeszcze troszkę bardziej kosztowny zakup,a mianowicie stacja z androidem i masz spokój z mapami na zawsze,zawsze aktualne,bez potrzeby aktualizacji.Nissan i tak najnowsze mapy ma minimum 2 lata do tyłu1 punkt
-
A jakiej odpowiedzi oczekiwałeś - że ktoś Ci podpowie, by do X-a założyć bieżnikowane, bo tanie ? Proponuję uważnie i ze zrozumieniem przeczytać informację, którą zamieścił ciut wyżej kol. Smakor. Dla ułatwienia zacytuję ... Naprawdę trudno wyczuć o jaką pomoc Ci chodziło, skoro nasze odpowiedzi nie spełniły Twoich oczekiwań.1 punkt
-
Przecież w tej chwili niemal wszystkie opony mają XL (wzmocnione). Kupowałem całoroczne 17" Pirelki do Pulsara i też mają XL. Ceny zwalają z nóg ? To głównie zależy czy kupujesz "premium", czy z niższej półki i oczywiście od rozmiaru ("). W przypadku tej samej marki różnica w cenie między 16" a 17" jest spora. Ale skoro stać Cię było by kupić SUV-a by jeździć nim "w koło komina", to chyba stać Cię też, na opony zalecane do Twojego auta.1 punkt
-
I muszę przyznać, że działa to wyśmienicie. Jedyny minus, że tablica i środkowa część tylnego zderzaka jest wiecznie zachlapana płynem... ale za to oczko kamery zawsze czyściutkie1 punkt
-
Bez kombinowania to się kupuje Adapter zasilania Viofo hardwire kit ( przy zakupie zwrócić uwagę na właściwą wtyczkę do zasilania wideorejestratora). Na podanej stronie jest też instrukcja który kabelek do jakiego bezpiecznika, oraz film obrazujący na YT1 punkt
-
Nie wiem czy jest się czym chwalić ale zakończyłem rejestrację Terrana na zabytek.Dzisiaj otrzymał żółte blachy.Podejrzewam że jest jedyny w Polsce1 punkt
-
Po przejechaniu 20 tyś. mam przemyślenia co do dźwięku "silnika" podczas pierwszego jego odpalenia na zimno - mam wrażenie że silnik się bardziej grzeje niż napędza generator. Przynajmniej przez pierwsze 5-8 min. zużycie paliwa jest duże, a stan baterii wcale adekwatnie nie rośnie, potem silnik się uspokaja i zaczyna wszystko funkcjonować normalnie. Jeśli jest ciepło to nagrzewanie potrafi trwać krócej, ale zawsze trwa. Ten typ tak ma i trzeba do tego przywyknąć. A na pierwszym serwisie powinni wgrać nowe oprogramowanie, jest trochę lepiej z działaniem generatora 😉1 punkt
-
1 punkt
-
Wiesz możesz założyć jakie chcesz... To Twoja odpowiedzialność. Ja jestem z tych co jak ktoś napisał że ma być tak i tak to z tym nie dyskutuję Może trzeba był kupic Skodę Octavię po prostu skoro SUVa nie potrzebujesz de facto? Producent nie jest w stanie sprzedając auto wziął od Ciebie oświadczenia, że nie będzie katował go w błocie albo na skałkach... Albo, że nie będziesz przekraczał 150 i możesz mieć mniejszy indeks prędkości... Zrobił tak aby było bezpiecznie jak mniemam1 punkt
-
Byłem ostatnio w ASO na wymianie. Powiedzieli, że do niedawna nie przewidywano wymiany, ale Nissan zmienił zalecenia.1 punkt
-
Mają w swoich biuletynach, ja nie miałem problemów z wymianą tylko co ciekawe trzeba było długo czekać, ale to już jak widać w nissanie norma. Reklamuj, wymienia.1 punkt
-
Zgadza się, ale kamera wsteczna z auto czyszczeniem występuje tylko z systemem 360. Jest to związane z czujnikiem martwego pola.1 punkt
-
Z manualem jest spoko, jakbyś miał automat zobaczyłbyś dlaczego jest wkurzający (fizycznie, nie chodzi o psychikę)1 punkt
-
1 punkt
-
dodam ,że dziwna jest polityka serwisu Nissan w Polsce. Bo na pierwszym przeglądzie serwis zauważył jakiś wyciek z silnika oleju. No zdarza się. Jednak najbardziej fascynujące jest to ,że ten wyciek panowie z serwisu musieli dokładnie sfotografować i przesłać do centrali Nissana z zapytaniem co mogą z tym zrobić . Tak więc czekałem potem parę tygodni na decyzję centrali by ponownie jechać na swój koszt 100 km do serwisu bo centrala po obejrzeniu zdjęć dała pozwolenie serwisowi na usunięcie tego wycieku poprzez wymianę uszczelki. Zaiste sami musicie jednak państwo przyznać ,że kontakt z serwisem Nissana jest fascynujący.1 punkt
-
1 punkt
-
musi Ci się wyjątkowo nudzić siedzisz i klepiesz puste nic nie wnoszące w temacie posty0 punktów
-
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc, chociaż nie uzyskałem odpowiedzi bardziej liczyłem że ktoś miał podobne przemyślenia. a wypowiedzi stać cie na suva do jeżdżenia wokół komina - Nissan to chyba najtańszy suv i kupiłem go 6 lat temu. Może szkoda mi 4 tys za opony na jeżdżenie wokół komina.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00