Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 ustawianie dawki paliwa na oko


draby

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś czasu miewałem problemy z primerką, czasem chodziła na 3 gary, przy dojeżdżaniu do skrzyżowań zawieszanie się na 1500 obr. itd. 

 

Z Waszą pomocą dowiedziałem się że przyczyną może być za duża dawka paliwa, więc postanowiłem ją zmniejszyć.

Przez to, że to zexel na OBD1 jest problem z połączeniem się ECU z jakimkolwiek interfejsem, więc zrobiłem to na oko (pierwszy raz w życiu w ogóle ustawiałem dawkę paliwa)

 

Próbując ją ustawić, kompletnie go rozregulowałem i pół dnia mi zajęło ustawienie mniej więcej przyzwoitych wartości i teraz mam kilka pytań.

 

Jak rozpoznawać czy dawka jest za duża czy za niska? Z tego co udało mi się zaobserwować to obroty nie mają praktycznie żadnego znaczenia, mogą być za niskie przy zbyt dużej jak i przy zbyt niskiej dawce paliwa. Jedyne wrażenie jakie odnosiłem przy zbyt małej dawce to to, że silnik bardzo ciężko odpalał, najpierw z 500rpm i wchodził na te 700rpm, oraz bardzo wolno wkręcał się na obroty. Przy zbyt dużej wchodził na obroty jak szalony i przy próbie ruszenia samochodem chciał wyrywać półosie, ale obroty na luzie potrafiły być wtedy zbyt niskie. Jest na to jakaś konkretna reguła jak silnik się powinien zachowywać przy zbyt dużej jak i zbyt małej dawce paliwa?

 

Co prawda udało mi się teraz w miarę ustawić to przyzwoicie, silnik nie zawiesza się już aż tak na tych wysokich obrotach, zamiast na 1500, zwieszka jest przy 900~ i spada do swoich 700-750, odpala w miarę ok i ma moc taką jaką powinien mieć. Nie wiem czy jeszcze to poprawiać czy zostawić tak jak jest teraz.

 

Pozdrawiam Wszystkich i dzięki za Waszą ogólną pomoc. Bez Was G**** bym wiedział i też G bym zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...