Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Juke 1.6 DIG-T bierze olej


ztychow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów,

jak w temacie - ukochane autko mojej ślubnej zaczęło brać trochę oleju - na oko około 0,5 litra na ca 1 kkm, więc - wydaje mi się - tragedii jeszcze nie ma.  Obecny przebieg ok 75 kkm. czy ktoś zna przyczynę, jak zaradzić?

jeżeli temat był gdzie indziej - przepraszam, przeszukiwałem, nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół litra na tysiąc kilometrów, tragedii nie ma? No niby się jeszcze mieści w normie książkowej - ale wg mnie to bardzo duże zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim olejem był i jest zalewany silnik?
Wymysłem k...i szatana 5W30 ??
Bo ma przepał jak Das Opel  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma wycieku, to trzeba by było podjechać sprawdzić kompresje na każdym cylindrze jak czują się pierściony  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety 5w30 od samego początku, teraz Elf, nie pomnę nazwy szczegółowej

zmienić? na jaki? najpierw sprawdzić kompresję i znowu po zmianie? jeżeli nie będzie poprawy - na alledrogo czy do mechanika? auto po gwarancji :( ktoś na śląsku ogarnia te silniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymałeś stan oleju na połowie bagnetu czy często był poniżej połowy na bagnecie przy kontrolach??

Patrzyłeś pod spodem czy nie ma wycieków???

Co ile był wymieniany olej co 10.000km czy więcej??

Kompresje sprawdzą ci w każdym ogarniętym warsztacie tam u ciebie :)

Tak 5W30 to oszczędza  paliwo a nie silnik !!!

Czy silnik ciągnie czy stracił na mocy?

Czy Turbina Śwista-Gwiżdże bo może to turbina ze smakiem zjada ci olej :bezradny:

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdzić, gdzie ten olej ucieka:

 - czy dolot za turbiną jest bardzo upaćkany?

 - czy dolot tuż za przepływomierzem (powrót od wałków) jest upaćkany?

 - czy nie ma wycieków (np. przy uszczelce pokrywy zaworów - groszowa sprawa)?

 

Jeśli nie ucieka, to znaczy, że silnik "popija", znaczy mogą być pierścienie (chociaż wtedy wskutek przedmuchów może być też upaćkany dolot za przepływką).

Na początek płukanka i przesiadka na 5w40.

Co ciekawe Mobil nie poleca do tego silnika pełnego syntetyku, a hydrokrakowany Mobil 3000, za to Total poleca syntetyk INEO, ale 5w30.. tutaj można albo dalej jeździć na LowSaps MC3 (występuje w wersji 5w40) albo zalać Quartz 9000 5w40, który nie jest LowSaps, ale pomoże uszczelnić silnik bez jednoczesnego zwiększenia tarcia.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autem jeździ ślubna - pierwsze 2-3 dolewki były po komunikacie oil low, potem pilnowałem aby nie spadał poniżej połowy na bagnecie - nie zawsze się udało ale oil low już nie pokazywał

silnik zewnętrznie suchy, kostka brukowa wycieków nie pokazuje

olej zmieniany co 12 mcy więc pewnie 10 kkm pomiędzy zmianami było przekroczone

subiektywnie silnik nie stracił mocy, ciągnie jak nówka

turbina nie daje dziwnych dźwięków, zawór upustowy oddycha jak w innych turbo

jedyne co to na zimnym silniku odgłos jak w wątku kolegi smigacza "1.6 turbo dźwięk na silniku - normalny?" z 09/02/2015 identyczny jak w jego pliku z zimnego silnika, na ciepło nic takiego u mnie nie ma

 

do reszty wrócę po sprawdzeniu - w piątek umówiłem się z warsztatem gdzie ogarniają mojego forka (250 kkm i zero brania oleju - kiedyś były auta...) i wrzucę wyniki ich "diagnozy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma wycieków, turbina niby ok to sprawdź kompresje jak czują się pierścienie  :)

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresja,

reszta czysta.

zgodnie z sugestiami będzie płukanka i Total Quartz 9000 5w40 (mechanicy to samo powiedzieli)

dam znać jakie efekty za jakieś 2 tygodnie

dzięki za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresja,

reszta czysta.

zgodnie z sugestiami będzie płukanka i Total Quartz 9000 5w40 (mechanicy to samo powiedzieli)

dam znać jakie efekty za jakieś 2 tygodnie

dzięki za pomoc i sugestie.

Kompresja , co kompresja ma czy nie ma ??? 

Sprawdzali ci kompresje  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uhh...

sprawdzali, skoro płukanie i zmiana oleju to znaczy że nienajlepiej

pierwszy cylinder 10,1 średnia

drugi 11,0

trzeci 11,5

czwarty 12,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja dla silników benzynowych wynosi od 14 do 17 bar !

Tak pierściony są w nie najlepszym stanie  :(

Zytchow pomiar robili po płukance i zalaniu nowego oleju tak  ???

Bo może pierścienie są zapieczone dlatego taka słaba kompresja!!!! 

Edytowane przez Edek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edek01,

nie, pomiary na starym oleju przed płukaniem

na sobotę jestem umówiony na płukanie i nowy olej, potem dam im jakiś 1kkm na "rozruszanie" i ponownie sprawdzę kompresję - chyba, że macie jakieś inne pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz czytelnie  :)

Po tej płukance kompresja powinna się poprawić o ile pierścienie są zapieczone a nie przytarte!!

http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-pro-line-lm2662-500ml-i5589527754.html

Płukanie też bym zrobił na minimum 25min aby dobrze wymyła!!

Kompresje zmierz po płukance o jak tu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zobacz czy czasem olej nie jest w układzie chłodzenia powietrza turbiny intercooler , jeżeli pada turbina olej wydmuchuje do intercoolera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

w moim na zimno coś wyje, ale oleju nie bierze ani grama. Fakt mam dużo niższy przebieg. Silnik nie pałowany na zimno, docierany wg starych zasad, chłodzony przed wyłączeniem. (w lotnictwie to norma a nie nadzwyczajne zabiegi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy miał przyjemność z Lotnictwem ,aby u nich to było normą, dlatego to nadzwyczajne zabiegi  :)

A wiesz z lotnictwa że jak coś wyje a nie powinno!!! to zwiastuje rychłą awarie!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

czołem,

jakiś miesiąc temu zrobiłem płukankę i przesiadkę na 10w40. Co prawda kompresji po tym zabiegu nie zmierzyłem (zawsze jest coś pilniejszego) ale cotygodniowa kontrola poziomu oleju na bagnecie pokazuje że chyba pomogło - oleju nie ubywa. listopad wygląda na luźniejszy w moim kalendarzu, więc jak zrobię kompresję jeszcze się odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 5W50 pięknie doszczelnia W50 i ma bardzo dobrą płynność Zimą 5W  :spoko:

10W kiepsko płynie a W40 kiepsko doszczelnia !

Ten silnik musi pracować na 5W bo tak jest skonstruowany !co do lepkości to od W30 W40 max W50!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...