Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Juke 1.6 DIG-T bierze olej


ztychow
 Share

Recommended Posts

witam forumowiczów,

jak w temacie - ukochane autko mojej ślubnej zaczęło brać trochę oleju - na oko około 0,5 litra na ca 1 kkm, więc - wydaje mi się - tragedii jeszcze nie ma.  Obecny przebieg ok 75 kkm. czy ktoś zna przyczynę, jak zaradzić?

jeżeli temat był gdzie indziej - przepraszam, przeszukiwałem, nie znalazłem.

Link to comment
Share on other sites

Pół litra na tysiąc kilometrów, tragedii nie ma? No niby się jeszcze mieści w normie książkowej - ale wg mnie to bardzo duże zużycie.

Link to comment
Share on other sites

Jakim olejem był i jest zalewany silnik?
Wymysłem k...i szatana 5W30 ??
Bo ma przepał jak Das Opel  :)

Edited by Edek01
Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie ma wycieku, to trzeba by było podjechać sprawdzić kompresje na każdym cylindrze jak czują się pierściony  :)

Link to comment
Share on other sites

no niestety 5w30 od samego początku, teraz Elf, nie pomnę nazwy szczegółowej

zmienić? na jaki? najpierw sprawdzić kompresję i znowu po zmianie? jeżeli nie będzie poprawy - na alledrogo czy do mechanika? auto po gwarancji :( ktoś na śląsku ogarnia te silniki?

Link to comment
Share on other sites

Trzymałeś stan oleju na połowie bagnetu czy często był poniżej połowy na bagnecie przy kontrolach??

Patrzyłeś pod spodem czy nie ma wycieków???

Co ile był wymieniany olej co 10.000km czy więcej??

Kompresje sprawdzą ci w każdym ogarniętym warsztacie tam u ciebie :)

Tak 5W30 to oszczędza  paliwo a nie silnik !!!

Czy silnik ciągnie czy stracił na mocy?

Czy Turbina Śwista-Gwiżdże bo może to turbina ze smakiem zjada ci olej :bezradny:

Edited by Edek01
Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze sprawdzić, gdzie ten olej ucieka:

 - czy dolot za turbiną jest bardzo upaćkany?

 - czy dolot tuż za przepływomierzem (powrót od wałków) jest upaćkany?

 - czy nie ma wycieków (np. przy uszczelce pokrywy zaworów - groszowa sprawa)?

 

Jeśli nie ucieka, to znaczy, że silnik "popija", znaczy mogą być pierścienie (chociaż wtedy wskutek przedmuchów może być też upaćkany dolot za przepływką).

Na początek płukanka i przesiadka na 5w40.

Co ciekawe Mobil nie poleca do tego silnika pełnego syntetyku, a hydrokrakowany Mobil 3000, za to Total poleca syntetyk INEO, ale 5w30.. tutaj można albo dalej jeździć na LowSaps MC3 (występuje w wersji 5w40) albo zalać Quartz 9000 5w40, który nie jest LowSaps, ale pomoże uszczelnić silnik bez jednoczesnego zwiększenia tarcia.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

autem jeździ ślubna - pierwsze 2-3 dolewki były po komunikacie oil low, potem pilnowałem aby nie spadał poniżej połowy na bagnecie - nie zawsze się udało ale oil low już nie pokazywał

silnik zewnętrznie suchy, kostka brukowa wycieków nie pokazuje

olej zmieniany co 12 mcy więc pewnie 10 kkm pomiędzy zmianami było przekroczone

subiektywnie silnik nie stracił mocy, ciągnie jak nówka

turbina nie daje dziwnych dźwięków, zawór upustowy oddycha jak w innych turbo

jedyne co to na zimnym silniku odgłos jak w wątku kolegi smigacza "1.6 turbo dźwięk na silniku - normalny?" z 09/02/2015 identyczny jak w jego pliku z zimnego silnika, na ciepło nic takiego u mnie nie ma

 

do reszty wrócę po sprawdzeniu - w piątek umówiłem się z warsztatem gdzie ogarniają mojego forka (250 kkm i zero brania oleju - kiedyś były auta...) i wrzucę wyniki ich "diagnozy"

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie ma wycieków, turbina niby ok to sprawdź kompresje jak czują się pierścienie  :)

Edited by Edek01
Link to comment
Share on other sites

kompresja,

reszta czysta.

zgodnie z sugestiami będzie płukanka i Total Quartz 9000 5w40 (mechanicy to samo powiedzieli)

dam znać jakie efekty za jakieś 2 tygodnie

dzięki za pomoc i sugestie.

Link to comment
Share on other sites

kompresja,

reszta czysta.

zgodnie z sugestiami będzie płukanka i Total Quartz 9000 5w40 (mechanicy to samo powiedzieli)

dam znać jakie efekty za jakieś 2 tygodnie

dzięki za pomoc i sugestie.

Kompresja , co kompresja ma czy nie ma ??? 

Sprawdzali ci kompresje  ???

Link to comment
Share on other sites

uhh...

sprawdzali, skoro płukanie i zmiana oleju to znaczy że nienajlepiej

pierwszy cylinder 10,1 średnia

drugi 11,0

trzeci 11,5

czwarty 12,5

Link to comment
Share on other sites

No coś nie teges z tą kompresją. :(

Edited by colins
Link to comment
Share on other sites

Kompresja dla silników benzynowych wynosi od 14 do 17 bar !

Tak pierściony są w nie najlepszym stanie  :(

Zytchow pomiar robili po płukance i zalaniu nowego oleju tak  ???

Bo może pierścienie są zapieczone dlatego taka słaba kompresja!!!! 

Edited by Edek01
Link to comment
Share on other sites

Edek01,

nie, pomiary na starym oleju przed płukaniem

na sobotę jestem umówiony na płukanie i nowy olej, potem dam im jakiś 1kkm na "rozruszanie" i ponownie sprawdzę kompresję - chyba, że macie jakieś inne pomysły

Link to comment
Share on other sites

Teraz czytelnie  :)

Po tej płukance kompresja powinna się poprawić o ile pierścienie są zapieczone a nie przytarte!!

http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flush-pro-line-lm2662-500ml-i5589527754.html

Płukanie też bym zrobił na minimum 25min aby dobrze wymyła!!

Kompresje zmierz po płukance o jak tu 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zobacz czy czasem olej nie jest w układzie chłodzenia powietrza turbiny intercooler , jeżeli pada turbina olej wydmuchuje do intercoolera...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

w moim na zimno coś wyje, ale oleju nie bierze ani grama. Fakt mam dużo niższy przebieg. Silnik nie pałowany na zimno, docierany wg starych zasad, chłodzony przed wyłączeniem. (w lotnictwie to norma a nie nadzwyczajne zabiegi)

Link to comment
Share on other sites

Nie każdy miał przyjemność z Lotnictwem ,aby u nich to było normą, dlatego to nadzwyczajne zabiegi  :)

A wiesz z lotnictwa że jak coś wyje a nie powinno!!! to zwiastuje rychłą awarie!!

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście będę robił to jęczenie/wycie tylko musze poczekać na temperatury koło 0 lub niżej bo inaczej w serwisie mówią przecież teraz nic nie słychać...........

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

czołem,

jakiś miesiąc temu zrobiłem płukankę i przesiadkę na 10w40. Co prawda kompresji po tym zabiegu nie zmierzyłem (zawsze jest coś pilniejszego) ale cotygodniowa kontrola poziomu oleju na bagnecie pokazuje że chyba pomogło - oleju nie ubywa. listopad wygląda na luźniejszy w moim kalendarzu, więc jak zrobię kompresję jeszcze się odezwę.

Link to comment
Share on other sites

5W50 ja rozumie ale 10W40 nie rozumiem   :| ??????????

Przy 10W40 - 1.6 DIG-T zimą to klawiatura w pupsko dostanie fest aż szkoda silnika  :(

Link to comment
Share on other sites

Akurat w tym przypadku muszę przyznać rację w połowie Edkowi. :D

W połowie, bo niekoniecznie 5W50, jednak rację ma, że nie 10W40.

Link to comment
Share on other sites

Ale 5W50 pięknie doszczelnia W50 i ma bardzo dobrą płynność Zimą 5W  :spoko:

10W kiepsko płynie a W40 kiepsko doszczelnia !

Ten silnik musi pracować na 5W bo tak jest skonstruowany !co do lepkości to od W30 W40 max W50!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...