porter59 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 75 tys km to niewiele,ale jest różnica w zużyciu silnika dla jazdy spokojnej na autostradzie i dla jazdy na krótkich odcinkach kilka razy odpalanych dziennie,przy takiej jeździe zużycie silnika szybciej postępuje i olej należy zmieniać częściej.Do tego dołożymy niski stan oleju plus upał latem i mamy efekty. Olej 5W nic nie pomoże.Polecał bym nawet Valvoline 10W40 Max Life/do zużytych silników/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 To rzekome "max life" to jest tylko chwyt marketingowy..... Ja przy 250kkm zmieniłem z 10W40 na 5W50 :] Obecnie mam ponad 280kkm i nadal 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 (edytowane) Tak 5 z przodu dobra rzecz, przede wszystkim szybkość płyniecia A W50 dobre bo doszczelnia i silnik trzyma kompresje ! Edytowane 25 Października 2015 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 50 za 5W to nic :] Mam lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 26 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2015 Tak jak pisałem,zasadnicza rzecz styl jazdy i poziom oleju,bo olej nie tylko smaruje,ale też chlodzi silnik. Dla mnie większe znaczenie ma częstotliwość wymiany,od tego czy 5W,czy 10W,bo olej starzeje się już po pierwszym tys. km. W dwusuwie jest to rozwiązane,tam zawsze świeży. Wracając do tematu,mówimy o zajechanym silniku,który bierze olej i bywa że ten najlepszy może okazać się najgorszym. Wystarczy pojeździć w upale z bardzo niskim poziomem oleju i można przegrzać silnik. Znam przypadek klienta,który ściągnął Merca zza Odry od taryfiarza,po zmianie oleju na pełny syntetyk zatarł silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 Apropo brania oleju może być jeszcze nie wpełni sprawany zaworek jednokierunkowy od odmy - tyczy to silników doładowanych... 1.6 Turbo silnik ma zmienne fazy więc ciśnienie na cylindrach w granicach 11 atmosfer jest bardzo dobrą wartością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ztychow Opublikowano 10 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 witajcie, "trochę" czasu upłynęło, ale w związku ze sprzedażą Juke poczułem zew boży, aby Wam napisać co dalej się działo. Wskutek Waszych sugestii oraz opinii kolegi co się ściga na torach różnymi wynalazkami, ostatecznie używałem aż do końca tylko Valvoline VR1 Racing 5w 50. Efekt: dolewki w granicach 2 ltr / 15 tys. km. I w takim stanie został sprzedany z przebiegiem 135 t km, bez żadnych innych problemów technicznych. ps. małżonka do tej pory patrzy na mnie wilkiem, bo jej ubyło 70km i 80Nm w nowym wozidle… Już nie może kozaczyć na światłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy77 Opublikowano 21 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2018 W dniu 13.07.2018 o 03:16, Szary. napisał: Jakie macie zdanie o Motull olejach ? Do żony Micry i do swojego Juke tylko Motul leje, do poprzedniego samochodu również lałem Motul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Dla mnie olej Shell jest best. W testach 5W30 wychodzi naprawdę dobrze. Inne firmy już niekoniecznie. Przejechane w granicach 50 tyś i jedna dolewka około 70 ml . Chyba niezły wynik ? Poziom w granicach 90 % .Olej wymieniany co 10 tyś. Jeśli ktoś jeżdzi z olejem poniżej połowy miarki ten musi liczyć że w krótkim czasie będzie go dolewał duuuużo. W instrukcji obsługi jest napisane co ile sprawdazać olej . I należy sie tego trzymać, inaczej nabijamy kasę mechanikom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
salikartur Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 (edytowane) W autach z drugiej ręki, polecam na ten problem płukankę silnika - tym bardziej, że producent ustawia zbyt długie interwały. Nie zaszkodzi, a może pomoże . Osobiście zrobiłem zaraz po zakupie i po 6tyś następną - po 2giej jest znaczna poprawa kultury pracy elastyczności i zużycia oleju. Dodam, że za pierwszym razem było też czyszczenie miski ... Edytowane 12 Grudnia 2020 przez salikartur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2021 A dlaczego masz kombinować z wymianą oleju na gwarancji, to całkowicie dozwolone nawet w swoim garażu! (należy tylko zadbać o utylizację zużytej oliwy) Jedyny warunek, to zarówno olej jak i filtr musi spełnić wymagania OE i możesz sobie olej wymieniać do woli. Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.