Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Światło wewnątrz a oświetlenie zewnętrzne i zamek centralny [ Jak najlepiej to podłączyć]


ROGI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Stoję przed małą modyfikacją 

Jako, iż jeżdżę czasem po nocy, auto zostawiam w nieoświetlonych miejscach itp... 

 

Chciałbym podłączyć :

   -Światła postojowe [ Przód ]

 

Oraz

 

   - Światła Przeciwmgielne lub Wsteczne lub STOP-u 

 

Do oświetlenia kabiny, która podczas otwierania z Centralnego zaświeca się dając ciut więcej iskier na około pojazdu.

 

Potrzebuję opinii fachowców w temacie, czy warto się angażować a takowe rozwiązanie.?

 

-1 Gdzie można by się wpiąć

-2 ZA / Przeciw takiej modyfikacji.

-3 Ewentualne problemy czy zagrożenie. 

 

Dzięki..

Edytowane przez ROGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. w moduł komfortu 

ad2. brak

ad3. brak

trzeba by było dodatakowo zastosować przekaźnik rozpinający "ten zestaw" w momencie przekręcenia stacyjki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

trzeba by było dodatakowo zastosować przekaźnik rozpinający "ten zestaw" w momencie przekręcenia stacyjki 

 

 

 

Przekaźnik konieczny, chyba że chcesz jeździć z zapalonym oświetleniem kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym włączeniu lampki w aucie zapalać się będą postojówki jeśli podłączymy się do oświetlenia wnętrza

Może lepiej centralkę autoalarmu jakąś z wyłącznikiem zwłocznym podpiąć pod sygnał zamka centralnego i któreś z świateł zewnętrznych ? Miał byś nawet pilota od tego oświetlenia zewnętrznego a kupując centralkę dwu kanałową mógł być oddzielnym przyciskiem włączać światła z przodu lub tyłu pojazdu  :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. w moduł komfortu 

ad2. brak

ad3. brak

trzeba by było dodatakowo zastosować przekaźnik rozpinający "ten zestaw" w momencie przekręcenia stacyjki 

 

Ten kierunek do mnie przemawia, zdecydowanie bardziej a niżeli dodatkowa centralka [Choć na początku]

Moduł komfortu- 

 

Jeśli otworzyć drzwi z pilota, otwierający się zamek kierowcy, automatycznie włącza oświetlenie wewnątrz na kilka sekund. 

   I właśnie o tych kilku sekundach mowa...

 

Jednak aby układ był skuteczny nasuwa się pytanie:

 

  - 1a Czy otwarcie drzwi generuje ten sam impuls co włącznik z centralki w kabinie ?

 

 

 

Jeśli otworzyć drzwi z pilota, otwierający się zamek kierowcy, automatycznie włącza oświetlenie wewnątrz na kilka sekund. 

   I właśnie o tych kilku sekundach mowa... 

 

- 2a w  którym miejscu wg Was można się wpiąć w Światła postojowe, oraz Światło przeciwmgielne 

- 3a Time Control Unit - Czyli mowa o tym module, to on dopowiada za czasowe oświetlenie w kabinie.?

 

 

Nie wiem jak miniaturkę wstawić... 

post-28845-0-88379100-1353016760.png

Edytowane przez ROGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej było by podłączyć pod przewód dający impuls wyłączenia alarmu lub zamka sterowany impulsowo mały układ czasowy. na którym w zależności od potrzeb ustawisz sobie czas w jakim będą miały działać światła a sposób podłączenia i uruchamiania urządzenia nie pozwoli na samoczynne zapalenie się świateł w innym niż po podaniu impulsu momencie. Sam zastosowałem takie urządzenie do załączania przednich czujników parkowania. A urządzenie może być choćby takie;

http://allegro.pl/avt724-c-uniwersalny-uklad-czasowy-i5623996231.html

lub takie;

http://allegro.pl/przekaznik-z-ukladem-czasowym-timer-12v-10a-i5628656149.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się klaruje,

 

Jednak czy nie będzie problemów z przekaźnikiem, kiedy w trakcie działania przekaźnik załączone zostaną światła z manetki ? 

np:

- Otwieramy samochód z centralnego [ przekaźnik załączony - odlicza czas ]

- Wsiadamy do samochodu - stacyjka on, włączamy światła mijania...

- Przekaźnik w dalszym ciągu odlicza czas.

     BUM ???? 

 

Co jeśli sam przekaźnik podłączyć do timera światła kokpitu.. ? 

   W końcu sygnał sam zanika po włączeniu stacyjki, jak i oświetlenie wewnątrz pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik, ten którego linki podesłałem załączany jest impulsem, nie musisz podłączać go do światła kokpitu co wyeliminuje jego z nim sprzężenie. Wystarczy że podany zostanie impuls z przewodu dającego impuls na wyłączenie zamka centralnego wówczas załącza się przekaźnik i odliczany jest nastawiony wcześniej czas jego pracy.  po załączeniu zegara popłynie napięcie przewodem podłączonym do przekaźnika świateł mijania pozycyjnych czy innych. Światła te po uruchomieniu załączającego ich przekaźnika będą świecić przez nastawiony czas. Jeśli w między czasie (choć zakładałeś że czas ma być krótki) otworzysz samochód i włączysz światła manetką to nic się nie stanie bo wartości napięcia będą takie same czyli + do + . Można by się pobawić w kombinację, bo urządzenia te mają dwa rodzaje pracy, że impuls po załączonej stacyjce wyzeruje zegar i zablokuje go. Kwestia gustu i aktualnego zapotrzebowania. Te urządzonka które Ci podesłałem są najprostszymi jednokanałowymi urządzeniami. Można pobawić się i poszukać kilkukanałowych i zrobić z auta choinkę ale to także kwestia gustu i umiejętności ma się rozumieć Urządzenie które ja wykorzystałem u siebie jest trochę inne bo w zależności od długości impulsu podanego tym samym włącznikiem pracuje stale lub w określonym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...