MrMikee Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 Witam wszystkich! Od nie dawna mam w posiadaniu Terrano D21 3.0 V6 + LPG. Jest to mój pierwszy japoński V6 oraz pierwsze auto 4x4. Zacząłem jego naprawę bo nie jest w idealnym stanie, ale tak naprawdę nie wiem na co najbardziej zwrócić uwagę żeby wszystko miało ręce i nogi. Rama nie jest pogięta ani pęknięta, przynajmniej po moich oględzinach ale wymaga spawania. W silniku muszę zrobić uszczelnienie rozrządu poza tym pracuje równo i jak dotąd nic nie zapowiada zbliżających się z nim problemów. Aktualnie stoi na oponach zimowych w rozmiarze 235/75/15 więc będę chciał kupić jakieś MT. Auto ma służyć do weekendowej jazdy w terenie nie do jazdy po mieście. Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki i podpowiedzi. Michał PS Zdjęcia wrzucę po sobotnim wypadzie do lasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 21 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2016 O widzisz ... tak to miało brzmieć takie pytanie z czystej ciekawości, są dwa rodzaje silników : VG30i ... dualpoint ... (okrągły filtr na kolektorze) lpg II generacji oraz VG30e ... wtrysk wielopunktowy ... filtr na nadkolu, lpg sekwencja które serce napędza Twojego Tyrana? Spawanie ramy, powiadasz? ... nooo, powinienem odradzić po prostu to tylko "doraźny półśrodek" , do tego niebezpieczny i na pewno nieskuteczny w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Jeżeli chodzi o motor to też się go uczę dopiero i mam wersje VG30i kiedyś jeździłem na 2.7 TD ale ten motor to inny rodzaj wrażeń;-) Natomiast jeżeli chodzi o resztę to w pierwszej kolejności kontrola płynów ustrojowych od a do z. Mosty - tył koniecznie z dodatkiem LS tylko taki zapewni tobie poprawne działenie blokady LSD. Skrzynia Reduktor płyn w układzie hamulcowym płyn w układzie wyprzęgnika ( najczęściej zaniedbany ) Układ chłodzenia kontrola zawieszenia itd... sprawdź czy przewody od odpowietrzeń są drożne czy pourywane i nie dostają się zanieczyszczenia z zewnątrz Załóż sobie od razu wzmocnienie wspornika drążka skrętu unikniesz niespodzianek w terenie... potem możesz spróbować zawalczyć z podłogą pod tylną kanapą...;-) lista długa ;-) ale piękno TI bezcenne jest przecież....;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 25 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 http://poliuretany.olkusz.pl/pl/nissan-terrano-i-podkladki-pod-sprezyny-tylne-50-mm-2szt.htmlSerce mojego tyrana to VG30e, jeżeli chodzi o ubytki blachy w budzie to nie będę jej spawał tylko laminował po uprzednim zabezpieczeniu. Za ramę zabiorę się niebawem pytanie tylko jaką blachę ,jaki rodzaj . W pierwszej kolejności muszę też zrobić praktycznie całe zawieszenie z przodu. Są dostępne dystanse pod sprężyny nad którymi poważnie myślę oraz zestaw polibuszy, które polecacie? Poza tym mam do wymiany prawy przegub [przy skręcaniu w lewo pojawia się hałas z tej strony oraz jak się mocniej skręci to koło ma opór, porusza się 'skokami' na pewno nie jest to sprzęgiełko bo te zostały wymontowane i czekam na nowe AVM] Podsumowując czekają mnie ciekawe wyzwania bo większość chcę zrobić sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 25 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2016 Przegub ... dla pewności zamów od razu manszety (osłony przegubów) bo to ona odpowiada za zniszczenia Policz liczbę ząbków na półosi przegubu ... powinno być 28 Co do spawania ramy to raczej z ostrożnym optymizmem do tego podchodź ... może umów się z @Kaine , niech rzuci fachowym okiem bo prawda jest niestety taka że czasami nie warto spawać 2 auta już robiłem z pospawanymi ramami ... było ok dopóki jeździły po asfalcie - pierwsze zjazdy w teren momentalnie zweryfikowały "in minus" łatanie ramy Każdy bardziej już doświadczony terranomaniak powie ci w ciemno gdzie masz pęknięcia Enzo żeby był w Szczecinie to by oblukał ci auto ... ale stracił napęd w jednej nodze i za prędko z Żywca nie przykuśtyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Ja też na początku swoją ramę łatałem. Ale tak jak Lemmy mówi, jak jeździsz po asfalcie to jest ok ale w teren niestety trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Oględziny wykazały że rama nie jest pęknięta tylko pogryziona w kilku miejscach przez rudą, jakie są Wasze wrażenia jeżeli chodzi o właściwości terenowe Tyrana? Czy opis mojego problemu z przegubem może sugerować poważniejszą awarie? Czy też z goła analiza jest słuszna? Czy ktoś bawił się w malowanie nadwozia Raptorem albo czymś o podobnych właściwościach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Jeśli rama jest cała to ... wróciłeś z dalekiej, kosztownej podróży raptor ... nie pomogę przegub, tak jak pisałem, pęknięta manszeta mogła go zniszczyć lub brak odboju górnego wahacza (poznane poprzez autopsję ) możliwe też że ograniczniki skrętu na dolnym wahaczu są zbyt wkręcone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 26 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Rama nie jest pęknięta tylko ząb czasu już ją nadgryza i trzeba reagować. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy wymianie gum na polibusze? Chcę wymienić wszystkie oraz dodać dystanse pod sprężyny. Jak dużo jest roboty przy lifcie budy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Badger1s Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Kolego, nie obraź się, ale wszystko chcesz w jednym temacie na raz poruszyć. Tematy polibuszy czy liftu budy były wiele razy poruszane i wystarczy użyć tzw."szukajki" Znajdziesz wszystko czego potrzebujesz. A jeśli nie, to zadaj nurtujące Cię pytanie w odpowiednim do tego temacie. Pozdrawiam, Badger. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pio999 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 A ja tam swoją ramę od gniazd sprężyn do końca auta można powiedzieć , że wymieniłem . Szósty rok leci i jakoś wszystko się trzyma jak należy. Po asfalcie to raczej nie jeżdżę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darecki84 Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Pio dobrze mówi Z moim było podobnie, prawie cały tył ramy odbudowany na nowo I nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 A ja tam swoją ramę od gniazd sprężyn do końca auta można powiedzieć , że wymieniłem . Szósty rok leci i jakoś wszystko się trzyma jak należy. Po asfalcie to raczej nie jeżdżę. przyłączam się do twojego wpisu ja ramę odbudowałem od od 3 tylnej poprzecznicy i żyje ! upalałem ciężko poza czarnym i nic się nie zemściło , po prostu to kwestia umiejętności , chociaż nie polecam się na mnie wzorować w tym aspekcie nikomu jak to mawiają nasi bracia rosjanie GO HARD OR GO HOME!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Cześć. Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem. Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami . Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło. Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami.Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matis_uaz Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Cześć. Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem. Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami . Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło. Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.IMAG1032.jpg Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cześć. Małe uaktualnienie prac nad moim Terraniszczem. Rama została zrobiona w warsztacie człowieka który mi go sprzedał i to samo stanie się z podłogą w tym tygodniu. Dziś zdemontowałem cały środek i nie ma tragedii na szczęście. Zauważyłem dwie dziury, jedna w bagażniku po prawej stronie,a druga pod nogami kierowcy. Dodatkowo będą robione progi i konserwacja. Walczyłem dziś również z błotem którym całą ramę zakleiłem po kilku wyjazdach, na co bardzo blacharz narzekał,a jutro jadę wymyć całe podwozie na podnośniku żeby móc wszystko zakonserwować. Napędy są w pełni sprawne idzie w błocie jak czołg do czasu aż się nie oprze wachaczami . Po konserwacji wrzucę kilka zdjęć jak wyszło. Rozrząd wymieniony wraz z uszczelniaczami, obyło się bez żadnych problemów. Zebatka na wale głównym zeszła jak po maśle.IMAG1032.jpg Dziś czekam na termostat i będziemy go składać Po czym zajmiemy się polibuszami. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Działaj ,działaj jest tego wart,by go uratoważ od huty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Tak wygląda podłoga w moim T1 po ingerencji blacharza, nowe progi nowe nadkola oraz elementy podłogi z każdej strony praktycznie. Zdjęcia ramy zrobię po lifcie i polibuszach, jak ogarnę nowe drążki reakcyjne. Dodałem kilka fotek obrazujących stan podłogi przed. Było przewiewnie . Zawieszenie nie stawia większych oporów oprócz tej magicznej śruby która musiałem wyciąć i szukam nowej Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka A drążki są w takiej kondycji Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2016 magiczna śruba jest do kupienia w cenie 37zł nowa oryginał Nissan nr oryginału 54419-B9500 znajdziesz bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Dziękuję Ci Bardzo za pomoc. Dziś jej poszukam Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 nie ma sprawy, jak klikniesz na numer, który podałem w poście szukanie stanie się dużo łatwiejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 2 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Porażka. Drugi raz zamawialem termostat i znów przyszedł zły. I wyszło że jeszcze muszę wymienić sworznie na wachaczach czyli auto poskladam dopiero po majówce. A miałem taką ochotę żeby pojeździć. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Termostat dotarł, dla poszukujących firma HKT Japan średnica około 65mm, temperatura otwarcia 76.5. Uważajcie jak zamawiacie bo w proponowane w katalogach zamienniki kompletnie nie pasują, mają inna średnice oraz inne temperatury otwarcia. Tak wygląda odpowiedni do 3.0 v6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 nr oryginału 21200-42L00 jakby ktoś potrzebował poniżej na obrazku wymiary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 W końcu mój Terraniszcz został postawiony na Koła. Zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia, ale w przyszłym tygodniu powinienem je wyprostować. A wygląda tak- Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 jaki masz rozmiar kół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrMikee Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 235/75/15 Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Po zastosowaniu opon MT przy wykrzyżach wygrywało mi nadkola, więc zdecydowałem się na lift budy. Niestety lewa tylnia tuleja zespoliła się w jedność ze śrubą i nie obyło się bez piły szablastej. Dzisiejszy wyjazd zakończył się wyrwaniem tylnej części ramy podczas wyciągania mnie z błota, W związku z tym że nie było za złapać z tyłu , to trzeba było próbować do przodu co zaowocowało złamaniem wspornika drążka kierowniczego który niespełna miesiąc temu był wymieniany na nowy. Na szczęście miałem ze sobą Stary który fakt faktem wygięty , ale po zamontowaniu mogłem wrócić do domu z tarczą w ręku. Dodatkowo układ wydechowy został skrócony do tłumika środkowego przez większą bryłę błota. Podsumowując wyjazd jak najbardziej udany , rozerwana rama pęknięty wspornik i rozerwana opona w samochodzie kolegi. Na szczęście rama jest na "gwarancji" jak i wspornik. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Chłopie, pęknięty wspornik?! On ma się giąć a nie pękać ... mój giął się z 10 razy i za każdym go prostowałem aż w końcu wyspawałem sobie wzmocnienie Ktoś chyba przesadził z twardością materiału ... to nie może być przesadnie twarde i wręcz zagraża życiu Obstawiam że pokrzywiłeś też końcówki drążków Terrano nie jest rasową terenówką ... tu już nawet nie chodzi o brak sztywnego mostu i blokad ale o fatalnie zaprojektowany układ kierowniczy i w ogóle przednie zawieszenie Niedawno składałem od gołej ramy Pajero ... niby to samo co u nas a jednak wszystko dużo bardziej przemyślane: dolny wahacz pracuje "w osi" ... do tego drugie mocowanie (u nas jest to drążek reakcyjny) jest tam z przodu, przed wahaczem górny wahacz jest zbudowany tak samo jak u nas ale mocowany od wewnętrznej strony ramy (co prawda śruby są dużo cieńsze, ale nawet gdyby je wyrwało to koło nie położy się na płasko ) Tylna oś jest "wleczona" na dolnych wahaczach osadzonych po zewn. stronach ramy ... A układ kierowniczy, nie na zasadzie " kości" lecz wewn. końcówki drążków pracują tylko w osi pionowej Moim zdaniem wybrałeś złe auto, tzn. dobre ale nie do ciężkiego terenu ... pamiętaj o tym Wielokrotnie jeździłem w teren z XJ-mi i Patrolami ale zawsze pamiętałem żeby nie pchać się za nimi w każdy zakątek ... co z tego że mnie wyciągną, jeśli moje straty będą niewspółmiernie wysokie do tego co użyję Off road to nie tylko błoto po klamki, straty będą zawsze, to jest wpisane w scenariusz zabawy ... ale nie mogą być na tyle wysokie by zdjąć banana z twarzy, prawda ?? Pozdsrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.