ranger Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 To, że Renault ma aktualizacje szybciej niż Nissan - da się zrozumieć . Z mapowaniem silnika to oni mają wprawę. Swojego czasu w F1 była głośna afera z Red Bullem, który używał wtedy siników Renault, że stosuje niedozwolone triki z mapowaniem silników właśnie . Coś widać im z tego zostało Choć z drugiej strony silnik jest na rynku już chyba ze 4 lata i nadal miałby niedopracowany soft? Już sam jestem głupi. Może chodzi o zmianę środowiska tych jednostek. Z tego co pamiętam, 1.2 Tce najpierw masowo trafiały do Clio. To dość lekki samochodzik. Potem zostały dostosowane do cięższych samochów - od Megane do QQ. I może to dostosowanie poszło nie tak jak trzeba Choć z drugiej strony silnik jest na rynku już chyba ze 4 lata i nadal miałby niedopracowany soft? Już sam jestem głupi. Może chodzi o zmianę środowiska tych jednostek. Z tego co pamiętam, 1.2 Tce najpierw masowo trafiały do Clio. To dość lekki samochodzik. Potem zostały dostosowane do cięższych samochów - od Megane do QQ. I może to dostosowanie poszło nie tak jak trzeba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 W Clio z tego co pamiętam, to owszem był silnik 1.2 TCe z turbinką, ale miał 100 KM i wtrysk wielopunktowy. Ogólnie była to zupełnie inna konstrukcja niż nowsze 1.2 TCe o mocach od 115 do 130 KM, które pojawiły się chyba po raz pierwszy właśnie w Megankach, potem Scenicach, Capturze, Kadjarze, Dacii Duster i Lodgy, a nawet nie wiem czy wiecie, też w Mercedesie Citan (pod zmienioną przez Mesia nazwą). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Miałem pisać to piszę: po ostatniej zmianie softu silnika potwierdzam że problem z obrotami zniknął (mam nadzieję na zawsze). Autko jeździ tak jak wcześniej, nawet spalanie wróciło do normy, tzn: spadło o 0,5 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Czyli według tego co pisałeś wcześniej masz najnowszą wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
equinoxe Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 właśnie miałem pisać, że mam potwierdzoną informację z JP, że rzeczywiście w ostatnich dniach (tygodniach) pojawił się kolejny soft do silników 1.2 i nie jest to jakieś tam ściemnianie powracaniem do softu fabrycznego tylko całkiem nowe oprogramowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Jakoś chyba zaskoczyłem Nissana kolejnym pytaniem,bo jest totalna cisza.Trawią czy co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
@ndy Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Jakoś chyba zaskoczyłem Nissana kolejnym pytaniem,bo jest totalna cisza.Trawią czy co??? Tłumaczą na węgierski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Jakoś chyba zaskoczyłem Nissana kolejnym pytaniem,bo jest totalna cisza.Trawią czy co??? Szukają twojego zdjęcia na tablicę pod tytułem: "Tych klientów nie obsługujemy", albo rozsyłają po Nissanie z adnotacją: "Patrz, jaki wytrwały, upierdliwy klient". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Mają dwa rodzaje softu,jeden jak ubywa oleum a drugi jak przybywa no i się zastanawiają którym JACKO zaskoczyć a może tak mieszankę dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Ja pier...........żonglują sobie sofcikami ....................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Mają dwa rodzaje softu,jeden jak ubywa oleum a drugi jak przybywa no i się zastanawiają którym JACKO zaskoczyć a może tak mieszankę dwóch. Taaa....i będę miał raaaakietuuuu! Po gwarancji oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Taaa....i będę miał raaaakietuuuu! Po gwarancji oczywiście Rakietu to już masz przypatrz się na bieggałkę , tam jest jedna literka R , jak już będziesz mieć na trasie tak ze 140km/h to wrzuć Rakietu , zobaczysz jak auto odejdzie .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 W siną dał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nismo Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 Rakietu :laie_67: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 17 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2016 ...i potem autko będzie robiło pyr pyr pyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Oby jakiś człon nie odpadł Jestem umówiony na zmianę softu na najnowszy .Zmiana we wtorek:D Ponoć,jest dużo poprawiony i nie ma róznicy w"dole" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Trzymam kciuki tylko proszę nie włączaj rakietu po zmianie, przynajmniej od razu :-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Jeszcze nie wiem co on daje...może faktycznie rakietu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin_1998 Opublikowano 18 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2016 Może odejście z jedynki do 120, a potem odejście z 6 od 120 km/h? Z manuala będzie taki półautomat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) Przyznam szczerze, że jestem sceptycznie nastawiony do rewelacji o "lepszym odejściu" na 6 biegu. Nie to, żebym nie wierzył, bo faktycznie po zmianie softu mógł odchodzić szybciej, przy czym niekoniecznie musiało być to spowodowane dodatkowymi Nm. QQ jest wysoki, więc cechuje się dużą wrażliwością na kierunek wiatru - jeśli wieje od tyłu, samochód żwawiej porusza się po autostradzie. Potwierdza to komputer, z wiatrem da się zejść poniżej 5 l/100 km jadąc do 100 km/h, pod wiatr jest litr więcej. Ale to jest jeden czynnik, drugim są warunki ciśnienia i temperatury. Nie od dziś wiadomo, że moc silnika jest wyższa kiedy jest zimno i ciśnienie atmosferyczne jest wysokie. Wystarczy, że po zmianie softu Jacek wyjechał akurat na autostradę jadąc z wiatrem w słońcu i w lekkim mrozie... a efekt murowany. Różnica w przyspieszeniu mogła wynieść nawet ponad 10%, a to jest już odczuwalne. A może dodatkowo przybyło te 6 - 8 Nm, które w porównywalnych warunkach byłyby raczej nieodczuwalne. 6 bieg w kaśce jest tak drastycznie długi, że w ogóle rzadko go wrzucam. W moim drugim samochodzie z silnikiem diesla obroty na ostatnim biegu są dokładnie takie same przy identycznej prędkości, tylko tam jest ponad 300 Nm, a nie poniżej 200. Jak dla mnie trochę przegięli, bo ten 6 bieg jest użyteczny tylko do jazdy powyżej 120 km/h ze stałą prędkością - a może o to im chodziło. Edytowane 19 Marca 2016 przez bamaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Bamaz,jest odczuwalne i to nawet bardzo po zmianie na pierwszy soft V11.Wiem co mówię.Przedtem pod górkę z trzema osobami na pokładzie trzeba było redukować na 5 bieg,a teraz nie ma problemu,wychodzi spokojnie jeszcze ma siłę ,żeby troszkę podnieść prędkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bamaz Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 (edytowane) Skoro mówisz, że to nie jest jednorazowe odczucie i w dodatku potwierdzone w praktyce, a nie "tak mi się wydawało" to faktycznie jestem ciekawy tego softu. Niemniej różnica musiałaby być rzędu 20 - 30 Nm żeby to było w ogóle odczuwalne. Szkoda, że nie mamy bezpośrednich porównań na hamowni. Panowie, nie pałujcie tych swoich silników na niskich obrotach z gazem w podłodze... Jak chcecie przycisnąć, to trzeba jednak zredukować bieg. Już nie mówię o naprężeniach na wale czy narażaniem panewek (bo się na tym niewystarczająco znam), ale chociażby o kole zamachowym, które zużywa się bardzo mocno przy tego typu praktykach. W moim drugim aucie z dieslem przejechałem już 200 tys od nowości, koło zamachowe nawet nie zbliża się do kresu swojej wytrzymałości (nie mam żadnych oznak zużycia), turbina wciąż pompuje tak samo (mimo że chipowana). No ale coś kosztem czegoś, nie wciskam mocno gazu poniżej 2 tys obrotów (mimo że to diesel), zawsze studzę turbo przed gaszeniem, na zimnym jadę jak dziadek i regularnie zmieniam olej co 12 - 15 tys. Także tym co chcą pojeździć dłużej niż 5 - 6 lat też to zalecam. Edytowane 19 Marca 2016 przez bamaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiego Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 W życiu turbiny nie studzilem,jedyne co to nie depcze zimnego diesla i zmieniam regularnie olej(w polowie cyklu przewidzianego przez producenta),a zawsze się spieszę i robię po 50 kkm rocznie.Mam swoim drugim dieslem przejechane 187600 MIL i jeszcze nawet egr nie był czyszczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 W życiu turbiny nie studzilem,jedyne co to nie depcze zimnego diesla i zmieniam regularnie olej(w polowie cyklu przewidzianego przez producenta),a zawsze się spieszę i robię po 50 kkm rocznie.Mam swoim drugim dieslem przejechane 187600 MIL i jeszcze nawet egr nie był czyszczony. Dlatego u mnie zawsze benzyna,trzeci rok i 10 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Dlatego u mnie zawsze benzyna,trzeci rok i 10 tys.km. Czy Ty wiesz o czym piszesz???Wiesz na co odpowiadasz??? Kiego mówi o przebiegu rzędu blisko 300tyskm,i nie zważa na studzenie turbiny i działa,a Ty wyskakujesz z wiernością do benzyny w przebiegu 10 tys przez trzy lata....ogarnij się człowieku,bo nawet w odpowiedzi nie zblizyłeś się z sensem do jednego wyrazu w poście Kiego.jak masz do dodania coś sensownego to bardzo proszę,ale jak jest to taki..... to lepiej nawet nie załączaj komputera. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.